Cykel-Fi



Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 7. maj 2013, 01:10

imbalance skrev:Hej

Jeg tror ogsĂĄ jeg skal have mig en cykel...

Kunne en brugt godt gå?, nu skal jeg bare ind til byen engang imellem med sønnen og konen, og indtil nu har jeg da cyklet 60km på en gammel dame cykel med kun 1 virkende 2. gear..

Har fundet den her:

http://www.dba.dk/herrecykel-kildemoes-bkc/id-1000731980/

Er prisen ok og er brugte cykler i den kvali og ĂĄrgang dumt at gĂĄ efter?


Den er lidt svær at rådgive om, sælgeren skriver ikke meget om cyklen og intet om dens dele og jeg kunne ikke hurtigt finde noget info om den på nettet. Grundlæggende kan man få mere for pengene ved at købe brugt, men så skal man helst købe noget der er velholdt og af god kvalitet eller være nok inde i mekanik, så man kan fikse det selv. Det virker nu som en helt fin cykel til dit brug, om prisen er rigtig ved jeg ingenting om - jeg gør mig mest i gamle stålcykler og ved ikke meget om moderne dagligdags-cykler... Uden at vide meget om cyklen, vil jeg dog anbefale dig at forsøge at få prisen lidt ned på den; min mavefornemmelse er, at den er lidt højt sat...
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Anda » 7. maj 2013, 09:19

imbalance skrev:Kunne en brugt godt gå?, nu skal jeg bare ind til byen engang imellem med sønnen og konen, og indtil nu har jeg da cyklet 60km på en gammel dame cykel med kun 1 virkende 2. gear..

Skal du fortsat cykle langt? Hvis du ikke har noget imod lidt mere agressiv kørestilling, så kunne en budgetracer være en mulighed. Når mit cykelbehov en dag overstiger behovet for nyt head-fi/hi-fi, så skal jeg have mig en billig hverdagsracer med trailer til den bette :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Rappo » 7. maj 2013, 09:31

toppe skrev:
imbalance skrev:Hej

Jeg tror ogsĂĄ jeg skal have mig en cykel...

Kunne en brugt godt gå?, nu skal jeg bare ind til byen engang imellem med sønnen og konen, og indtil nu har jeg da cyklet 60km på en gammel dame cykel med kun 1 virkende 2. gear..

Har fundet den her:

http://www.dba.dk/herrecykel-kildemoes-bkc/id-1000731980/

Er prisen ok og er brugte cykler i den kvali og ĂĄrgang dumt at gĂĄ efter?


Den er lidt svær at rådgive om, sælgeren skriver ikke meget om cyklen og intet om dens dele og jeg kunne ikke hurtigt finde noget info om den på nettet. Grundlæggende kan man få mere for pengene ved at købe brugt, men så skal man helst købe noget der er velholdt og af god kvalitet eller være nok inde i mekanik, så man kan fikse det selv. Det virker nu som en helt fin cykel til dit brug, om prisen er rigtig ved jeg ingenting om - jeg gør mig mest i gamle stålcykler og ved ikke meget om moderne dagligdags-cykler... Uden at vide meget om cyklen, vil jeg dog anbefale dig at forsøge at få prisen lidt ned på den; min mavefornemmelse er, at den er lidt højt sat...
Uden at være den helt store ekspert på området, så synes jeg også at prisen virker en anelse høj.
Man skal dog huske på at priserne på dba generelt er sat alt for højt, fordi folk har en tendens til altid at ville bytte med grus, eller skambyde for hårdt. Jeg ved det ikke med sikkerhed og jeg kan heller ikke umiddelbart google mig til det, men mon ikke at nyprisen på den cykel har ligget et sted i mellem 5-6000,- kr. Hvis det forholder sig sådan og man tager i betragtning at cyklen er 5 år gammel, så synes jeg at en pris omkring de 1500-2000,- kr havde været mere rimelig.

Men du taler med en mand som ALDRIG ville købe en brugt cykel, hvilket delvist hænger sammen med at jeg ikke har forstand på dem, og ikke magter/orker at sætte mig ind i at kunne rode med dem selv. ;-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Cykel-Fi

Indlægaf DavidB » 7. maj 2013, 12:43

Jeg var på krammermarked i weekenden, hvor jeg faldt over denne cykel til 175kr. Den havde stået i en lade et stykke tid og var meget støvet til. Men min cykelkyndige nabo var vågen og så potentialet.
30 min. med vand og børste og den var fri for støv og spindelvæv. Nu bare to nye dæk og slange, en ny gearskifter, nyt styr (for min cykelkyndige nabo siger at man ikke kan køre med det styr), ny frempind og nye kabler (ialt 1200 kr.) og jeg har en cykel, der måske ikke ser super fiks ud, men som er kvalitet der virker. Det er en GT cykel fra den gang de lavede kvalitetscykler - siger min cykelkyndige nabo. Jeg ved intet om cykler. Men den føles god og er super let. Billede


From Phone using Tapatalk
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 17. maj 2013, 00:09

@DavidB
Jeg synes den ser super fiks ud! Godt spottet af din nabo, den er jeg helt sikker pĂĄ, at du bliver glad for ;-)
Jeg ville gerne eje en vintage Mountainbike...
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf iSoap » 30. maj 2013, 00:52

Købte mig min første "rigtige" cykel.
En som ikke er en mountain bike købt i bilka, og som ikke er en mormor cykel fundet meget billigt.
Forfanden hvor kan den køre stærkt. Ingen modstand pga. udvendige gear, og vejer ingenting pga den er så skrabet. Har endda klods bremser.
Eneste minus er den tunge forsikringsgodkendte Abus lås som jeg skal køre rundt med. Vejer ca. det samme som min cykel.
Men smuk det er den sku! (og 6k dyr)
Billede
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: Cykel-Fi

Indlægaf imbalance » 30. maj 2013, 03:35

mikkelkhs skrev:Først en Ford og nu en Kildemoes ... Christ du er da blevet onkel morphar .. :|


Hov hov, jeg er jo aldrig hjemme og har ikke brug for 20 biler, jeg har sku da stadig en G2 16V med spjældhuse som jeg hmm ikke ved hvor står..

Ford'en har sku da Turbo (En bitte en men alligevel) og over 100hk og ligner en Aston og den er ny. Ikke bedagede brugte biler som du elsker at smide penge efter, men jeg har da tjekket både brede fælge og undervogn ud til den, så lidt street cred må jeg da få eller?

Cyklen er nu fordi jeg har sådan en lækker krop som jeg gerne vil holde i form, mens jeg hoster en lunge op på hver tur jeg køre (Host)..
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Cykel-Fi

Indlægaf imbalance » 30. maj 2013, 03:40

Nishiki er det godt?

Udvendige eller indvendige gear?

Rullebremser kontra skive kontra V bremser?

Jeg prøvede en Batavus (vistnok) med 7 indvendige gear til 5500, den kørte vist ok men gearingen var for lav, men man kan åbenbart tweake tandhjul også så det passer til en..

Men er 7 gear nu nok til mig når jeg engang bliver bidt af det, eller dør i vejkanten?
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Cykel-Fi

Indlægaf iSoap » 30. maj 2013, 10:17

imbalance skrev:Nishiki er det godt?

Udvendige eller indvendige gear?

Rullebremser kontra skive kontra V bremser?


Det er egentlig meget simpelt.
Udvendigt gear har ingen besværlig gearing, så alt din kraft går direkte i tandhjulet.
Indvendige gear har en masse smart gearing som tager noget af den energi du giver cyklen, så du ville skulle træde lidt mere.
Skal dog ikke kunne sige hvor meget.
Tilgengæld skal udvendigt gear holdes ved lige, ellers hopper kæden af.

Med hensyn til bremser, sĂĄ er rullebremser tungest, sĂĄ skive, og sĂĄ klods.
Til gengæld har rullebremser ingen vedligeholdelse fordi det er et lukket system, og skive har næsten ingen vedligeholdelse.
Klods bremser skal skiftes noget oftere.

Min cykel findes i en model med indvendige gear og rullebremser, og som min med udvendige og klods bremser.
Løftede begge og måtte erkende at jeg hellere ville vedligeholde, end have alt den ekstra vægt.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 2
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: Cykel-Fi

Indlægaf telum » 30. maj 2013, 11:11

man kan også sige at hvis det går galt med et indvendigt gear eller skive-bremser så koster det knaster, mens det er noget mere tilgængeligt med udvendigt og V-bremser. Men som så meget andet er det jo et spørgsmål om temperament :-)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Niels » 1. jun 2013, 16:42

imbalance skrev:Nishiki er det godt?

Udvendige eller indvendige gear?

Rullebremser kontra skive kontra V bremser?

Jeg prøvede en Batavus (vistnok) med 7 indvendige gear til 5500, den kørte vist ok men gearingen var for lav, men man kan åbenbart tweake tandhjul også så det passer til en..

Men er 7 gear nu nok til mig når jeg engang bliver bidt af det, eller dør i vejkanten?


Jeg har en Nishiki Touring Master Ultra Pro, med indvendige gear og rullebremser. Praktisk taget vedligeholdelsesfri, og så kører den dejligt. Meget lille rullemodstand, skarpe vinkler og så vejer den ikke så meget. Jeg er yderst tilfreds med den.

Har just i dag (på Nishiki'en) gennemført årets første "Tour de Halsnæs" i bragende solskin. Det var en fed tur, dog ingen rekord da arrangøren (Carina) havde lagt forplejningszonen på Halsnæs Bryghus . Så efter en rejemad og to "Store Knud", var deltagerne ( Carina og undertegnede) ikke i stand til rekorder.

Men en skøn tur og sublim forplejning.
Dejlig dag
Niels

 

Re: Cykel-Fi

Indlægaf imbalance » 2. jun 2013, 04:26

Postkurt skrev:
imbalance skrev:Nishiki er det godt?

Udvendige eller indvendige gear?

Rullebremser kontra skive kontra V bremser?

Jeg prøvede en Batavus (vistnok) med 7 indvendige gear til 5500, den kørte vist ok men gearingen var for lav, men man kan åbenbart tweake tandhjul også så det passer til en..

Men er 7 gear nu nok til mig når jeg engang bliver bidt af det, eller dør i vejkanten?


Jeg har en Nishiki Touring Master Ultra Pro, med indvendige gear og rullebremser. Praktisk taget vedligeholdelsesfri, og så kører den dejligt. Meget lille rullemodstand, skarpe vinkler og så vejer den ikke så meget. Jeg er yderst tilfreds med den.

Har just i dag (på Nishiki'en) gennemført årets første "Tour de Halsnæs" i bragende solskin. Det var en fed tur, dog ingen rekord da arrangøren (Carina) havde lagt forplejningszonen på Halsnæs Bryghus . Så efter en rejemad og to "Store Knud", var deltagerne ( Carina og undertegnede) ikke i stand til rekorder.

Men en skøn tur og sublim forplejning.
Dejlig dag


Jeg har set mig varm pĂĄ denne her 2012 model:

Billede

Denne model kan findes ned til 4100, det syns a er ok billigt..
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Niels » 2. jun 2013, 08:37

Billede

Putikurv!
Niels

 

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Søren » 3. jun 2013, 17:04

Hej glade cykel enthusiaster:-) thumbs

Jeg har haft en diskussion med en af min venner....kan en cykel uden problemer klare min ven, som vejer 130 kg. og er 178 cm?.....jeg mener JA, hvis det er en kvalitetscykel og ikke en til 1500,- i bilka....No probelm.
Han mener der er mange cykler som ikke kan klare det.

Hvem har ret? :-)
Søren

Brugeravatar
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: 2. jan 2013, 14:02
Geografisk sted: 2300 København S

Re: Cykel-Fi

Indlægaf odderen » 3. jun 2013, 17:12

Søren skrev:Hej glade cykel enthusiaster:-) thumbs

Jeg har haft en diskussion med en af min venner....kan en cykel uden problemer klare min ven, som vejer 130 kg. og er 178 cm?.....jeg mener JA, hvis det er en kvalitetscykel og ikke en til 1500,- i bilka....No probelm.
Han mener der er mange cykler som ikke kan klare det.

Hvem har ret? :-)

Jeg er større end ham din ven. og min Mountainbike har klaret mit gravitionelt udfordrede corpus fint. Den er så også bygget solidt og kostede en del mere end 1500 kr. rulle6 Jeg kan ikke helt huske mærket. Den er til reparation lige nu. Jeg har ikke være så venlig ved gearene :roll:
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Søren » 3. jun 2013, 17:29

Min ven mener også at han træder kranken hurtigere i stykker pga. hans kampvægt - er der hold i den påstand?
Søren

Brugeravatar
 
Indlæg: 139
Tilmeldt: 2. jan 2013, 14:02
Geografisk sted: 2300 København S

Indlægaf Thomas WM » 3. jun 2013, 17:49

Så en mtb i Norge til 45 klik, der var max vægt 85kg! Vil tro de har snittet den for tynd i carbon, og derfor må nedsætte kampvægten :-)

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
Thomas WM

 

Re: Cykel-Fi

Indlægaf odderen » 3. jun 2013, 17:52

Jeg har aldrig oplevet en cykel hvor kranken er gået i stykker af andet end rust. Så længe han køber en god solid, ikke professionel cykel så skal han nok klare sig. Det er bare ikke billigt at købe god kvalitet, Han kan godt komme til at slippe 3k eller mere. Men så burde den bare holde. Nåja og så skal han holde sig langt fra spezialized. De kan ikke lide store mennesker...
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Sv: Cykel-Fi

Indlægaf Thomas WM » 3. jun 2013, 19:45

Så skal Norge fræses fladt :-D
Billede
http://www.bmc-racing.com/us-en/bikes/road/endurance/granfondo/gf02_disc/105.html

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
Thomas WM

 

Re: Sv: Cykel-Fi

Indlægaf Kolind » 3. jun 2013, 21:29

Thomas WM skrev:Så skal Norge fræses fladt :-D
Billede
http://www.bmc-racing.com/us-en/bikes/road/endurance/granfondo/gf02_disc/105.html

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2


kræs..
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron