Cykel-Fi



Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kolind » 17. sep 2013, 00:19

Billede

Fik mig sådan en for noget tid siden. En verden til forskel fra min gamle udtjente racer at gå fra udpint alu til nyt carbon-halløjsa. I hvert fald en god sjat stivere og en anelse mere komfortabelt med en lidt mindre hidsig stilling og 25mm dæk - Næste weekend skal den ud på 'langtur' 120 km op og ned ad det nye stykke motorvej på rute21. Krydser fingre for godt vejr (og for at DMI tager fejl).
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 18. sep 2013, 00:18

Lanzky skrev:Sommeren blev lige en tand bedre, da jeg fik nasset mig til onklens Sancinetoracer, der ellers bare stod og kukkelurede i kælderen. Af ældre dato, men med Campagnolo-dele og det bedste leopardmønstrede bånd til styret.


Pics - or it didn't happen, som de unge siger ;-) Det lyder som en hurtig 90'er raket, tillykke med den, og skønt at den nu kommer op af kælderen og ud på vejene ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Burgunder » 25. nov 2013, 18:06

Jeg har en gammel stålcykel stående, som jeg har tænkt på at bygge om til en fixie til vintertræning. Den kunne dog godt bruge en ny lak, er der nogen som kender en god og billig glasblæser, eller evt. har nogen andre idéer til, hvordan jeg fjerner den gamle lak.
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 25. nov 2013, 18:36

Burgunder skrev:Jeg har en gammel stålcykel stående, som jeg har tænkt på at bygge om til en fixie til vintertræning. Den kunne dog godt bruge en ny lak, er der nogen som kender en god og billig glasblæser, eller evt. har nogen andre idéer til, hvordan jeg fjerner den gamle lak.


Jeg skrabede engang lakken af en cykel med et stykke fladt, skarpt stål fra en hakke (sådan én man bruger i køkkenhaven til ukrudt) - det virkede fint nok, men var lidt af et arbejde. jeg sluttede af med stålbørste og sandpapir.

Jeg spraymalede selv min cykel, og det så meget fint ud en rum tid, men det holder ikke på sigt. Skal det være ordentligt skal du gå til en prof maler. Hvis du ikke går op i looks synes jeg Hammerite påført med pensel, fungerer ok. Men hvis det bare er en vintertræner, hvorfor bevarer du ikke bare lakken, som den er i dag? Du kan jo evt give den fx Hammerite dér hvor den måtte trænge. Det løber hurtigt op, hvis den skal have ny lak - jeg ville idag kun gøre det med et stel jeg virkelig holder af.

Det bedste sted at få råd og info er nok http://www.fixie-king.dk - hvis du søger derinde får du masser af hits med info vedr. sandblæsning og lakering...
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Burgunder » 26. nov 2013, 09:00

Knofedt er nok den bedste løsning, glasblæsere(det skulle være mere skånsomt end sandblæsning) hænger ikke på træerne.
Angående lakering har jeg tænkt at bruge en mat farve og så påføre den med en pensel. Se fx. her http://www.rickwrench.com/index79master ... paint.html det kan gøres ganske billigt.
Jeg ved godt, at konsensus er, at man bare skal køre rundt på en rusten cykel, men inden jeg bruger tid og penge på at få cyklen køreklar, ville jeg have det bedst med at vide, at stellet ikke ruster helt op.
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Euklid » 2. jan 2014, 16:07

Tog også et billede af cyklen da jeg var i gang med at fotografere Sextetten

Billede
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 2. jan 2014, 16:47

Den ser fin ud. Men, øh, det er som om der mangler noget... :-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Sv: Cykel-Fi

Indlægaf Rappo » 2. jan 2014, 19:39

toppe skrev:Den ser fin ud. Men, øh, det er som om der mangler noget... :-)
Ikke noget en wheelie ikke kan klare. :-D

Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 2. jan 2014, 19:44

Nej, det er klart.... :-)
Drive like a Pro:
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Euklid » 2. jan 2014, 20:54

NÃ¥ ja, der kan jo ikke blive til det hele :?

Jeg har faktisk et hjulsæt til den og egentlig var planen at der skulle opgraderes på den front inden den skal ud og rulle til foråret, men så begyndte jeg pludselig at købe en masse hovedtelefonudstyr :roll:
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 5. jan 2014, 22:37

Jeg kom til for nyligt at opgradere lidt på geden..

Så nu er den med Aerozine Saddelpind, Carbon saddel nye HÜDZ til mine skiftegreb samt der er lige købt andet kranksæt da det nuværende løsner sig

musik14
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 6. jan 2014, 20:10

vaskebjørnen skrev:Jeg kom til for nyligt at opgradere lidt på geden..

Så nu er den med Aerozine Saddelpind, Carbon saddel nye HÜDZ til mine skiftegreb samt der er lige købt andet kranksæt da det nuværende løsner sig

musik14


Hmm, jeg kan ikke se dine billeder ;-)

Hvad var det iøvrigt for et kranksæt du havde før, og hvordan løsnede det sig?
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 6. jan 2014, 21:13

Jeg kan ikke vise billede af mit nye kranksæt da det ikke er kommet til DK endnu, der går lige noget tid endnu men det er værd at vente på :-)

Jeg kører med Campagnolo Centaur BB og FSA Carbon garniture det er firkantaksel, det virker som om ligegyldig hvordan jeg spænder op uden at overspænde naturligvis så skal der et par cykelture til så bliver pedalarmen i den ene eller anden side løs..

Kranksættet
Billede

Billede

Billede
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 6. jan 2014, 21:46

vaskebjørnen skrev:Jeg kan ikke vise billede af mit nye kranksæt da det ikke er kommet til DK endnu, der går lige noget tid endnu men det er værd at vente på :-)


Det lyder til at være værd at vente på - men selvom vinteren er mild er vi i hvert fald nogen der gerne vil vente til temperaturene kommer over 10 grader før man tager de lange ture på den gode cykel :-)

vaskebjørnen skrev:Jeg kører med Campagnolo Centaur BB og FSA Carbon garniture det er firkantaksel, det virker som om ligegyldig hvordan jeg spænder op uden at overspænde naturligvis så skal der et par cykelture til så bliver pedalarmen i den ene eller anden side løs..


Firkantaksel, hvor oldschool ;-)
Jeg ved der findes to typer firkantaksel - kan det være at du har mikset dem?
Se evt Sheldon: http://sheldonbrown.com/bbtaper.html

Men det ser frækt ud! Jeg glæder mig til at høre om komforten på carbon-sadlen :-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 6. jan 2014, 21:53

toppe skrev:Det lyder til at være værd at vente på - men selvom vinteren er mild er vi i hvert fald nogen der gerne vil vente til temperaturene kommer over 10 grader før man tager de lange ture på den gode cykel :-)


Ja det håber jeg da absolut, vandt en eBay aktion på et SRM Dura-Ace 7800 8-) jeg har kun taget en lille smut tur på 15km

toppe skrev:Men det ser frækt ud! Jeg glæder mig til at høre om komforten på carbon-sadlen :-)

Skal nok vende tilbage senere med komforten ;-)
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf telum » 9. jan 2014, 09:48

Er det her et godt tilbud for en first time MTB'er? 29" dæk, RockShox gaffel og OK gear-gruppe til prisen så vidt jeg kan se?

http://www.wiggle.co.uk/diamondback-apex-29er-2013/

Billede
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Euklid » 9. jan 2014, 11:40

Har du tjekket bike-discount.de, de plejer at være svære at slå på prisen.
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Cykel-Fi

Indlægaf telum » 9. jan 2014, 12:17

Ja, men jeg er ikke så skarp på de enkelte dele og de har jo ikke samme mærker. Det er vist typisk Radon de har som value-for-money?

De reviews jeg har læst har været ud fra at den kostede ca. 8.000kr. og ikke 5.400kr og de har været gode. Men jeg tager lige et ekstra kig på bike-discount.de

Jeg har også kigget på Canyon som også skulle være svære at slå på prisen, men der er ikke rigtigt noget på udsalg som passer mig.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Euklid » 9. jan 2014, 12:32

Ja, Canyon går for at være godt til prisen, men kender ikke noget til det.

bike-discount er normalt også billige på Cube. Jeg købte en Cube Acid fra dem i 2010 til omkring 4000kr, den gik til 6500 i DK.
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Sv: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 26. jan 2014, 22:21

toppe skrev:
vaskebjørnen skrev:Jeg kan ikke vise billede af mit nye kranksæt da det ikke er kommet til DK endnu, der går lige noget tid endnu men det er værd at vente på :-)


Det lyder til at være værd at vente på

SÃ¥ er det kommet hjem Toppe..
SÃ¥ledes ser det ud
Billede

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster