Cykel-Fi



Sv: Cykel-Fi

Indlægaf Anders » 1. maj 2012, 12:44

vaskebjørnen skrev:Således ser Trek geden ud for tiden, den lever et liv som by-ged til stationen og alt muligt andet, derfor alm pedaler og skærmene.

Baghjulet tog et knald af en sten og bremsefladen fik et grimt hak så der måtte et ældre Ridiga DP18 hjul bag på rulle4

Billede

Sidder nu og kigger efter lidt dele til den så den kan blive bygget om til cyclo-cross ged..

Dejlig aggressiv kørestilling, det styr er da helt i bund. Når du ligger i bøjlerne må det ligne Tom Boonen stil :-) Nice

Sendt fra min Galaxy Nexus
Led Zeppelin didn't write tunes everybody liked. They left that to the Bee Gees. (Wayne's World)
Anders

Brugeravatar
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. okt 2011, 23:55
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Hammer » 1. maj 2012, 12:53

Her min "by-ged" som jeg passer rigtigt meget på. Den startede sit liv som en "single-speed" MTB til by-brug, men den har udviklet sig lidt over årene i den lidt mere praktiske retning da den kører ca. 20 km om dagen og nogen af dem tilmed med cykelanhænger.

Er nok ved at blive gammel og blød... men jeg kan godt lide at side lidt op på min cykel fremfor at ligge og bide i asfalten ;-) Specielt montering af Ergon GP1 grebene har gjort en verden til forskel på komforten.

Billede

Billede

Ergon GP1 = fremragende komfort for hænderne!
Gusset PCP plastik pedaler = fine platform pedaler til bybrug. Har også forsøgt mig med et et par metal-platformpedaler med "skruer/pigge", men man får flået sine ben hvis man mister fodfæstet... og har shorts på (har prøvet!)
Voodoo Erzulie = stål er dejligt!
Salsa CroMoto forgaffel = mere stål :grin:
Charge Spoon saddel (CrMo)
Carbon saddelpind
SRAM x7 9-spd - MTB gear med by-gearing (PG-950 12-26) og SRAM kæde (PC-971) / Truvativ kranksæt (firkant). PowerLink er en fed opfindelse!
FSA Pig DH Pro Headset = overkill, men efter at have slået et andet headset ihjel så var det her svarret...
Sun Ringle Single Track på Hope nav
Avid Elixir CR - hydraulik med Carbon greb for ekstra lir!
Continental Sport Contact 26x1,6 - slicks for den fede fornemmelse og samtidigt brede nok til at give lidt komfort.
Primær: OnePlus One -> NAD VISO HP50 | Mit øvrige udstyr
Hammer

Brugeravatar
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 22. sep 2011, 14:24
Geografisk sted: København

Re: Sv: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 1. maj 2012, 13:07

Anders skrev:Dejlig aggressiv kørestilling, det styr er da helt i bund. Når du ligger i bøjlerne må det ligne Tom Boonen stil :-) Nice

Sendt fra min Galaxy Nexus


Det kan ikke komme længere ned uden ny legeskål under frempind. men det er ikke nødvendigt, den har en lækker feeling som den står nu.

Den får nok et sæt nye fælge med disc-brake nav og et par spd pedaler + en anden gearing så kan den osse tage lidt prygl på skovstierne der er plads i rammen til 34mm dæk musik15
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 1. maj 2012, 13:08

Hammer skrev:
vaskebjørnen skrev:Således ser Trek geden ud for tiden, den lever et liv som by-ged til stationen og alt muligt andet, derfor alm pedaler og skærmene.

Fed "by-ged" ... er dog forundret over hvordan du kan cykle på noget hvor cyklet er så langt under saddelhøjde og så specielt i byen... jeg er nok ved at blive (for) gammel :!:


Takker :)

Jeg har bare lange arme ruller1
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Sv: Cykel-Fi

Indlægaf Alpha » 1. maj 2012, 13:21

vaskebjørnen skrev:..der er plads i rammen til 34mm dæk musik15


Det var godtnok en usædvanlig racerramme, men meget praktisk når man vil have brede sutter på :mrgreen: .
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Sv: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 1. maj 2012, 13:24

Alpha skrev:
vaskebjørnen skrev:..der er plads i rammen til 34mm dæk musik15


Det var godtnok en usædvanlig racerramme, men meget praktisk når man vil have brede sutter på :mrgreen: .


Ja det er vi helt enige om, jeg troede ikke den ville gå. Men det ser ud til det.. så for nu smiler jeg.
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Sv: Cykel-Fi

Indlægaf Alpha » 1. maj 2012, 14:17

Alpha skrev:... men meget praktisk når man vil have brede sutter på :mrgreen: .


..og når vi nu snakker om brede sutter :mrgreen: :

Billede

Her med trekkingudrustning:

Billede
Senest rettet af Alpha 1. maj 2012, 14:33, rettet i alt 1 gang.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Cykel-Fi

Indlægaf kvik » 1. maj 2012, 14:23

Tør man spørge om brugsområde? :shock:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Cykel-Fi

Indlægaf kvik » 1. maj 2012, 14:31

Iøvrigt nogle fine cykler indtil videre. Bruger i øjeblikket kun min til transport til/fra arbejde, men planlægger lidt motions-cykling henad vejen. Er der udstyr til cyklen som er et 'must' i den sammenhæng? Forestiller mig småture på 10-30 km, ville jeg f.eks. være bedre tjent med en egentlig landevejscykel?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Alpha » 1. maj 2012, 15:21

Ketil B skrev: Forestiller mig småture på 10-30 km, ville jeg f.eks. være bedre tjent med en egentlig landevejscykel?


Det er da en mulighed. En letrullende cykel hvor man sidder godt er det vigtigste. Hvis du han lide ture på skovstier og grusveje kan er cross/cyclocross være mere praktisk p.g.a. bredere dæk. F.eks.:
http://www.poison-bikes.de/Rennraeder-_-CycloCrosser/Cyclo-Cross-Raeder/Cyclo-Cross-Raeder-Aluminiumrahmen/
http://www.bike-discount.de/shop/k1827/cyclocross.html
http://www.bike-discount.de/shop/k197/fitness-bikes.html
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Hammer » 1. maj 2012, 15:31

Ketil B skrev:Iøvrigt nogle fine cykler indtil videre. Bruger i øjeblikket kun min til transport til/fra arbejde, men planlægger lidt motions-cykling henad vejen. Er der udstyr til cyklen som er et 'must' i den sammenhæng? Forestiller mig småture på 10-30 km, ville jeg f.eks. være bedre tjent med en egentlig landevejscykel?

Det er der helt sikkert delte meninger om :!: Jeg gætter på at de fleste vil mene at en landevejscykel er det rigtige fordi man kører hurtigst/længst pr. rugbrød...

Jeg synes dog man glemmer et vigtigt aspekt og det er komfort og motion, for det er alt andet mere komfortabelt (ergonomisk) at have en mere oprejst kørestilling og i min optik også mere sikkert at køre med "et lige styr" hvor man er tættere på bremserne. For om man så kører gennemsnitlig 3km/t langsommere (ved samme belastning) i samme tidsrum, ja så kommer man en smule korte omkring, men for mig er det klart at foretrække at have det godt mens jeg cykler... for år ti år siden havde jeg intet problem at krølle mig sammen på en racercykel, men det har ændret sig...
Bredere dæk giver i øvrigt ikke som udgangspunkt lavere rullemodstand... en interessant pointe synes jeg.
Primær: OnePlus One -> NAD VISO HP50 | Mit øvrige udstyr
Hammer

Brugeravatar
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 22. sep 2011, 14:24
Geografisk sted: København

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 1. maj 2012, 15:42

Det er en smags-sag jeg gider ikke råbe landevejs racer, jeg er dog utrolig glad for min men som hammer siger er det osse komfort der tæller.. et mix måske af noget cyclocross med flat styr kunne osse være en lækker cykel der kan køre landevej og skovstier hvis man lyster. som denne http://www.poison-bikes.de/shopart/9912070101/Rennraeder-_-CycloCrosser/Cyclo-Cross-Raeder/Cyclo-Cross-Raeder-Aluminiumrahmen/Opium-Xn-Flat-2012-mit-Shimano-105.htm
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 1. maj 2012, 15:47



Det var dog en farlig side og vise mig :mrgreen:
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Hammer » 1. maj 2012, 15:47

vaskebjørnen skrev:Det er en smags-sag jeg gider ikke råbe landevejs racer, jeg er dog utrolig glad for min men som hammer siger er det osse komfort der tæller.. et mix måske af noget cyclocross med flat styr kunne osse være en lækker cykel der kan køre landevej og skovstier hvis man lyster. som denne http://www.poison-bikes.de/shopart/9912070101/Rennraeder-_-CycloCrosser/Cyclo-Cross-Raeder/Cyclo-Cross-Raeder-Aluminiumrahmen/Opium-Xn-Flat-2012-mit-Shimano-105.htm

Jep noget i den dur, så får man en cykel der kan lidt af hvert. Det optimale antal cykler (og hovedtelefoner) er naturligvis "x + 1" så man altid har en til det humør man er i :grin:
Primær: OnePlus One -> NAD VISO HP50 | Mit øvrige udstyr
Hammer

Brugeravatar
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 22. sep 2011, 14:24
Geografisk sted: København

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 1. maj 2012, 15:52

Hammer skrev:Jep noget i den dur, så får man en cykel der kan lidt af hvert. Det optimale antal cykler (og hovedtelefoner) er naturligvis "x + 1" så man altid har en til det humør man er i :grin:


Ja trek'en opbygges så den kan tage skovstier og lignende, så mangler jeg en god landevejs racer.. og måske osse lige en single speed til turen rundt i byen ruller1
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Alpha » 1. maj 2012, 16:35

Hammer skrev:Jep noget i den dur, så får man en cykel der kan lidt af hvert. Det optimale antal cykler (og hovedtelefoner) er naturligvis "x + 1" så man altid har en til det humør man er i :grin:


Jeg var en overgang frygteligt fristet af den her: http://www.ciclib.de/Raeder/Cross/Cicli-B-Trekking-Cross-Mod-2011.htm?shop=bornmann&SessionId=&a=article&ProdNr=A5195&t=98&c=1023&p=1023
Der er beslag til skivebremser, fælgbremser, lås, skærme, bagagebærer for/bag og er p.g.a. geometrien velegnet til at trække f.eks. en trailer. Det er en rigtig universalcykel, og den kan endda bestilles i valgfri farve :shock: .

Billede
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Hammer » 1. maj 2012, 16:40


Hvorfor holdt du op med at være fristet? Den er da for fed og tilmed ikke sindsyg dyr!
Primær: OnePlus One -> NAD VISO HP50 | Mit øvrige udstyr
Hammer

Brugeravatar
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 22. sep 2011, 14:24
Geografisk sted: København

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 1. maj 2012, 16:51

Alpha skrev:Jeg var en overgang frygteligt fristet af den her: http://www.ciclib.de/Raeder/Cross/Cicli-B-Trekking-Cross-Mod-2011.htm?shop=bornmann&SessionId=&a=article&ProdNr=A5195&t=98&c=1023&p=1023
Der er beslag til skivebremser, fælgbremser, lås, skærme, bagagebærer for/bag og er p.g.a. geometrien velegnet til at trække f.eks. en trailer. Det er en rigtig universalcykel, og den kan endda bestilles i valgfri farve :shock: .

Billede

Det er svært for mig ikke at føle mig fristet
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf kvik » 1. maj 2012, 17:20

Alpha skrev:
Ketil B skrev: Forestiller mig småture på 10-30 km, ville jeg f.eks. være bedre tjent med en egentlig landevejscykel?


Det er da en mulighed. En letrullende cykel hvor man sidder godt er det vigtigste. Hvis du han lide ture på skovstier og grusveje kan er cross/cyclocross være mere praktisk p.g.a. bredere dæk.

Hammer skrev:
Ketil B skrev:Iøvrigt nogle fine cykler indtil videre. Bruger i øjeblikket kun min til transport til/fra arbejde, men planlægger lidt motions-cykling henad vejen. Er der udstyr til cyklen som er et 'must' i den sammenhæng? Forestiller mig småture på 10-30 km, ville jeg f.eks. være bedre tjent med en egentlig landevejscykel?

Det er der helt sikkert delte meninger om :!: Jeg gætter på at de fleste vil mene at en landevejscykel er det rigtige fordi man kører hurtigst/længst pr. rugbrød...

Jeg synes dog man glemmer et vigtigt aspekt og det er komfort og motion, for det er alt andet mere komfortabelt (ergonomisk) at have en mere oprejst kørestilling og i min optik også mere sikkert at køre med "et lige styr" hvor man er tættere på bremserne. For om man så kører gennemsnitlig 3km/t langsommere (ved samme belastning) i samme tidsrum, ja så kommer man en smule korte omkring, men for mig er det klart at foretrække at have det godt mens jeg cykler... for år ti år siden havde jeg intet problem at krølle mig sammen på en racercykel, men det har ændret sig....


Bliver sikkert både landevej og grusvej, så prøver mig med nuværende hybrid-cykel et stykke tid, og ser hvordan det går. Den virker rimelig komfortabel, og har 28mm dækbredde. Har ikke noget behov for super-fart, det er mest for motionens og hyggens skyld, at jeg kommer til at trille rundt omkring.

Der nævnes i en anden tråd både punkteringsfri dæk (her Duramax) og dækindlæg (her Panaracer), er det noget cykelfolket her på siden bruger?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 1. maj 2012, 18:32

Ketil B skrev:Der nævnes i en anden tråd både punkteringsfri dæk (her Duramax) og dækindlæg (her Panaracer), er det noget cykelfolket her på siden bruger?

Jeg kører med almindelige dæk på min, det kræver man gider sætte sig og fjerne sten fra dækket..

Har tidligere kørt på nogle "punkter frie" mountainbike dæk uden punkteringer. ja altså med mindre man slås mod partisaner søm og andre feje angrebsmetoder mod dækkene ;)
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster