Cykel-Fi



Re: Cykel-Fi

Indlægaf Klepf » 21. maj 2012, 12:16

Kolind skrev:Nu så jeg lige i en anden tråd at jeg åbenbart ikke er den eneste der har en svaghed for cykler. Samtidigt er det også ved at være tydeligt at folk herinde er nogle værre grej-fanatikere, så det må vist være tid til en Cykel-Fi-tråd at flashe herlighederne i.

Jeg lægger ud med min efterhånden lidt alderende Specialized Epic M4 med Sram X0 skift, Shimano XTR kranksæt og Hope mini bremser. Gaflen er en Marzocchi Marathon Race. Hjul er Mavic 517? fælge på Hope nav.
Billede

Raceren er vist ved at være lige lovligt ramponeret til at vise frem rulle4

Sjovt jeg først ser dette forum i dag... :roll:

Dejlig cykel mĂĄ jeg nok sige, jeg er selv pĂĄ udkig efter noget ligende skal bare lige have solgt dem jeg har nu og sĂĄ skal jeg se om DBA har noget godt.
Bruger du den i skoven og hvor evt?
Jeg kører for det meste i Boserup ved Roskilde, ellers kan jeg kun anbefale: Bidstrup i Hvalsø, Geels skov og selvfølgelig Hareskoven.
Radio sucks...
Billede
Klepf

Brugeravatar
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: 5. dec 2011, 15:24
Geografisk sted: Malmø

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kolind » 22. maj 2012, 13:54

Klepf skrev:
Kolind skrev:Nu så jeg lige i en anden tråd at jeg åbenbart ikke er den eneste der har en svaghed for cykler. Samtidigt er det også ved at være tydeligt at folk herinde er nogle værre grej-fanatikere, så det må vist være tid til en Cykel-Fi-tråd at flashe herlighederne i.

Jeg lægger ud med min efterhånden lidt alderende Specialized Epic M4 med Sram X0 skift, Shimano XTR kranksæt og Hope mini bremser. Gaflen er en Marzocchi Marathon Race. Hjul er Mavic 517? fælge på Hope nav.
Billede

Raceren er vist ved at være lige lovligt ramponeret til at vise frem rulle4

Sjovt jeg først ser dette forum i dag... :roll:

Dejlig cykel mĂĄ jeg nok sige, jeg er selv pĂĄ udkig efter noget ligende skal bare lige have solgt dem jeg har nu og sĂĄ skal jeg se om DBA har noget godt.
Bruger du den i skoven og hvor evt?

Jeg kører for det meste i Boserup ved Roskilde, ellers kan jeg kun anbefale: Bidstrup i Hvalsø, Geels skov og selvfølgelig Hareskoven.


Jeg bor i Holbæk, og kører 90% af tiden i skovene indenfor cykelafstand, men det bliver også til en tur i Hvalsø (måske er det det som kaldes Bidstrup? - Jeg ved det faktisk ikke) på det spor som er anlagt - Der er lidt mere teknisk udfordring end de fleste steder her i området hvor der kun er få hundrede meter af gangen af "det sjove" tekniske singletrack. Senere på sommeren når jeg forhåbentligt har en smule mere tid, håber jeg på at komme noget mere afsted ud og køre nye steder dog. Det kan godt blive lidt trivielt at tonse rundt i det samme hver gang ellers. Jeg vil skyde på at der er ca 50km acceptable mtb-stier i området kun, og nok kun 5km som der rigtigt er noget ved, spredt lidt udover det hele :-(
Der er ellers potentiale for en masse gode spor, men en mtb-fornærmet skovfoged i den største skov, er meget ihærdig for at holde mtb-folket ude af 'hans' skov og holde alle ikke-anlagte store grusstier blokerede med fældede træer og andet godt - vældigt ærgeligt faktisk :!:
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Cykel-Fi

Indlægaf iSoap » 4. jun 2012, 04:07

Kunne være man lige skulle spørge herinde før man investere i en ny cykel. Er der noget jeg skal være på udkig efter?
Jeg står og mangler cykel, og skal til at cykle rundt meget mere end jeg gør nu. Jeg vil nok højest af med en 2-3k (Helst billigere hvis det kan lade sig gøre.)
Jeg hader at cykle, og jeg stĂĄr normalt op i cyklen hele turen. Jeg cykler hurtigt hele turen, og sĂĄ slapper jeg af nĂĄr jeg kommer frem.
Nogen som har en idé til et mærke eller en type cykel? :-)
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Mathias Bak » 4. jun 2012, 09:51

iSoap skrev:Kunne være man lige skulle spørge herinde før man investere i en ny cykel. Er der noget jeg skal være på udkig efter?
Jeg står og mangler cykel, og skal til at cykle rundt meget mere end jeg gør nu. Jeg vil nok højest af med en 2-3k (Helst billigere hvis det kan lade sig gøre.)
Jeg hader at cykle, og jeg stĂĄr normalt op i cyklen hele turen. Jeg cykler hurtigt hele turen, og sĂĄ slapper jeg af nĂĄr jeg kommer frem.
Nogen som har en idé til et mærke eller en type cykel? :-)

En elcykel? :P
Mathias Bak

Brugeravatar
 
Indlæg: 655
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:59

Re: Cykel-Fi

Indlægaf nc8000 » 4. jun 2012, 10:18

Næppe til 2-3.000
nc8000

 

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Anda » 4. jun 2012, 10:26

Køb en brugt racer på Den Blå. 2-3k er spild af penge på en ny cykel.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kvaksalver » 4. jun 2012, 10:31

Alt afhængigt af terræn, kunne jeg godt være fristet til at sige en semi-fixie. Ét fremadgående gear og to bremser er lig med ca. nul vedligehold, -det virker ikke som om det noget du kommer til at gå vanvittigt meget op i...
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Cykel-Fi

Indlægaf Kane » 4. jun 2012, 13:01

Kvaksalver skrev: semi-fixie.


??
Kane

Brugeravatar
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 4. apr 2011, 21:43
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Alpha » 4. jun 2012, 13:11

Kane skrev:
Kvaksalver skrev: semi-fixie.


??


Fixie = ingen gear, ingen bremser og intet friløb... :shock:
Semi-fixie = ingen gear, bremser og friløb


Semi-fixie eks.: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=67795
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Anda » 4. jun 2012, 13:14

Kane skrev:
Kvaksalver skrev: semi-fixie.


??

Det er Create's fjollede beskrivelse af deres cykler med flip-flop nav, hvor der er fast nav på den ene side og friløb på den anden.

Det er enten fixed gear/fixie eller singlespeed.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Cykel-Fi

Indlægaf Kane » 4. jun 2012, 15:57

Anda skrev:
Kane skrev:
Kvaksalver skrev: semi-fixie.


??

Det er Create's fjollede beskrivelse af deres cykler med flip-flop nav, hvor der er fast nav på den ene side og friløb på den anden.

Det er enten fixed gear/fixie eller singlespeed.


Ok, det er temmelig fjollet. Det må være enten eller!
Kane

Brugeravatar
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 4. apr 2011, 21:43
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Cykel-Fi

Indlægaf iStraddle » 4. jun 2012, 17:19

iSoap skrev:Kunne være man lige skulle spørge herinde før man investere i en ny cykel. Er der noget jeg skal være på udkig efter?
Jeg står og mangler cykel, og skal til at cykle rundt meget mere end jeg gør nu. Jeg vil nok højest af med en 2-3k (Helst billigere hvis det kan lade sig gøre.)
Jeg hader at cykle, og jeg stĂĄr normalt op i cyklen hele turen. Jeg cykler hurtigt hele turen, og sĂĄ slapper jeg af nĂĄr jeg kommer frem.
Nogen som har en idé til et mærke eller en type cykel? :-)


Tror måske lidt mere information vil gøre det nemmere at komme med et godt råd.

Hvor langt skal du fx. cykle. Cykler du i byen, pĂĄ landevejen eller i skoven?

Ellers er jeg enig med Anda. I den prisklasse virker det mest fornuftigt at kigge efter en brugt
iStraddle

Brugeravatar
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 17. apr 2012, 22:27
Geografisk sted: Taastrup

Re: Cykel-Fi

Indlægaf iSoap » 5. jun 2012, 13:20

Mathias Bak skrev:En elcykel? :P


Havde overvejet det, men de er desværre lidt dyre :P

Kvaksalver skrev:Alt afhængigt af terræn, kunne jeg godt være fristet til at sige en semi-fixie. Ét fremadgående gear og to bremser er lig med ca. nul vedligehold, -det virker ikke som om det noget du kommer til at gå vanvittigt meget op i...


Det er ren bykørsel. Bor i midten af Odense.
Forresten head on the nail med den sidste kommentar. Er generelt dĂĄrligt til vedligeholdelse. Vil bare have ting virker nĂĄr jeg skal bruge dem. :P

Nu hvor stemningen er for en brugt, er der så noget jeg skal være opmærksom på, måske et mærke som jeg kan søge efter?

Hvor langt skal jeg op i pris for at få en ny cykel som kan holde lidt år, som skal køre 5 km måske hver 2-3 dag?

Er en rigtig fixie ikke ulovlig i Danmark?
Galaxy S3 --> Creative Aurvana Live
Bærbar --> Ibasso D12 --> Takstar Pro80
Klaver --> Creative Aurvana Live ;)
iSoap

Brugeravatar
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 22. jan 2012, 01:44
Geografisk sted: Odense

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Alpha » 5. jun 2012, 13:38

iSoap skrev:Er en rigtig fixie ikke ulovlig i Danmark?


Jo, cykler uden bremser og reflekser er ulovlige :twisted:, i hvert fald pĂĄ offentlige veje.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Ostebaronen » 5. jun 2012, 14:10

Så kan man jo sige at en meget stor del af de danske cykelryttere kører på ulovlige cykler!

iSoap skrev:Hvor langt skal jeg op i pris for at få en ny cykel som kan holde lidt år, som skal køre 5 km måske hver 2-3 dag?


Jeg har en Kildemoes Street, som har holdt siden 2008 uden de store problemer. Stellet er så også i aluminium, så der er ikke meget der kan ruste der. Sålænge man passer lidt på den så kommer den i hvert fald til at holde 4 år mere. Jeg gav omkring 4k for min dengang.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Cykel-Fi

Indlægaf Hammer » 10. jun 2012, 11:06

Alpha skrev:
iSoap skrev:Er en rigtig fixie ikke ulovlig i Danmark?


Jo, cykler uden bremser og reflekser er ulovlige :twisted:, i hvert fald pĂĄ offentlige veje.


Ja, og jeg tror der er en hel del cyklister som ikke overholder krav til reflekser, mig selv inkluderet - i mit tilfælde kører jeg med platformspedaler fordi jeg synes det er rart og de mangler reflekser.
http://www.cyklistforbundet.dk/Alt-om-cykling/Love-og-regler/Reflekser
Primær: OnePlus One -> NAD VISO HP50 | Mit øvrige udstyr
Hammer

Brugeravatar
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 22. sep 2011, 14:24
Geografisk sted: København

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 18. aug 2012, 13:16

Jeg var lige oppe i motions centeret og prøve en Praxtour i en times tid, Jeg nåede at få en opvarmings tur i frankrig samt køre prologue til Vuelta 09 og en smut-tur i kbh.

En fed oplevelse at prøve, der er virkelig forskel når det op og ned af bakke. Har i mulighed for at prøve dem syntes jeg i skal gøre det..

Billede
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Sleazy » 18. aug 2012, 14:02

Er der nogen, der har overskud til at hjælpe en fattig studerende med at finde en fornuftig cykel? Jeg er på jagt efter en til by-brug, men jeg har ikke den fjerneste forstand på cykler, hvorfor jeg næsten ikke tør kaste mig ud i at købe en selv. :lol:

De eneste "krav" er, at den kan køre uden problemer og at den kræver minimal vedligeholdelse. Åh ja, så må den også godt have et par gear, da jeg skal op ad en grum bakke hver morgen :P

Skal jeg bare tage ud i Bilka og købe en af deres SCO-cykler, eller er der andre alternativer, der giver bedre mening?
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Sv: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 18. aug 2012, 14:13

Jeg tror ikke en sco er dĂĄrligere end andre billige cykler.. (samme prisleje)

Men indenvendige gear er et must. De har mindst at vedligeholde, og så skal du have et stel der passer dig ud fra din højde

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Anda » 18. aug 2012, 14:25

Sleazy skrev:Ă…h ja, sĂĄ mĂĄ den ogsĂĄ godt have et par gear, da jeg skal op ad en grum bakke hver morgen :P

Randersvej? :-)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster