Cykel-Fi



Re: Cykel-Fi

Indlægaf Sleazy » 18. aug 2012, 15:15

Anda skrev:Randersvej? :-)


Jeps :grin:
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Sv: Cykel-Fi

Indlægaf Mataugust » 18. aug 2012, 19:06

Så er det vel SCO fra Bilka eller Mustang fra kvickly eller en tilsvarende pris hos en rigtig cykelhandler. Jeg bruger selv mustang, som har kørt 14 mdr. uden problemer. Bilka har min kone prøvet- den skulle repares 3 gange og det tog 3 uger hver gang. Tror jeg ville vælge en cykelhandler idag alene pga en forventet kortere reperationstid på det der næsten uundgåeligt vil komme.
Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Anda » 18. aug 2012, 20:20

vaskebjørnen skrev:Jeg har købt nyt stel til raceren..
Nox Airbase 1

Har du et billede af den i samlet tilstand? :geek:
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 18. aug 2012, 20:42

Anda skrev:
vaskebjørnen skrev:Jeg har købt nyt stel til raceren..
Nox Airbase 1

Har du et billede af den i samlet tilstand? :geek:


Øhm nej ikke endnu, er ikke fast besluttet på farven til den længere. samt jeg må erkende der gik sport i det så det bliver en opbygning af nyere dele, der mangler lidt ting endnu.

Indtil videre er følgende dele i hus.

Nox Airbase stel
Campagnolo Veloce 2x10 Greb
Campagnolo Chorus Kranksæt
Shimano pedaler (rebranded look)
Saddel (campagnolo aero model)

Har bud ude på et sæt nav også samt 2 fælge
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Anda » 18. aug 2012, 21:04

@vaskebjørnen: Lækkert nok. Så du strikker også selv hjul?

@Sleazy: Du kan også tage et kig i Thansen. De har en del forskellige typer til ok priser. Jeg synes ikke du skal udelukke udvendige gear. De kan kræve mere vedligeholdelse, men er i mine øjne (og fødder) mere lækre i brug.

Jeg har selv købt en gammel Motobecane fra 83-84, men overvejer at sælge den for at skrabe penge sammen til et Dolan Pre Cursa stel. Fik sparket mit banestel skævt under et tyveriforsøg og savner efterhånden at køre fix.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 18. aug 2012, 21:13

@Anda: ja jeg har tænkt mig det, nu håber jeg det kan holde 20 eger straight pull i begge hjul :D
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 18. aug 2012, 23:01

vaskebjørnen skrev:@Anda: ja jeg har tænkt mig det, nu håber jeg det kan holde 20 eger straight pull i begge hjul :D


Damn, det er ambitiøst, hvis det er første gang du selv strikker!
Med straight pull mener du så uden kryds (på egerne)? Hvis det er til gear, er det vist ikke det mest optimale til baghjulet - jeg mener (men er ikke ekspert) at man 'normalt' bruger kryds i den ene side (træksiden?)
Jeg har kun strikket et alm forhjul sammen (36h, 3x) - det brugte jeg flere tour-etaper på (sprinter-etaper selvfølgelig :grin: ) men det var superfedt at stå med et hjul, man selv havde gjort! Og 3 år senere kører det stadig smooth!
Go for it!
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 19. aug 2012, 00:00

Sleazy skrev:Er der nogen, der har overskud til at hjælpe en fattig studerende med at finde en fornuftig cykel? Jeg er på jagt efter en til by-brug, men jeg har ikke den fjerneste forstand på cykler, hvorfor jeg næsten ikke tør kaste mig ud i at købe en selv. :lol:

De eneste "krav" er, at den kan køre uden problemer og at den kræver minimal vedligeholdelse. Åh ja, så må den også godt have et par gear, da jeg skal op ad en grum bakke hver morgen :P

Skal jeg bare tage ud i Bilka og købe en af deres SCO-cykler, eller er der andre alternativer, der giver bedre mening?


Det bedste råd, som jeg kan give dig, er at du sætter dig lidt ind i alm cykelvedligeholdelse, uanset om du vælger nyt eller brugt. http://sheldonbrown.com/ er en guldgrube af råd og vejledning! Jeg har også haft glæde af en bog fra Politiken vedr cykel vedligeholdelse - den er dog ikke up to date, men er god til lidt ældre cykler/gearsystemer.
Som Anda er inde på bør du også overveje udvendige gear - det kræver lidt mere vedligehold end indvendige (men imo ikke meget mere, specielt ikke hvis du køber en ældre cykel, de er nemme at have med at gøre) men er til gengæld lettere og har langt mindre tab af den kraft du leverer i pedalerne end indvendige gear.
Jeg har haft flere ældre stål cykler (80'/90') med udvendigt gear, som er forholdsvis nemme at servicere og som har været væsentligt lettere end moderne billige alu-cykler med indvendigt gear. På dba eller gul&gratis kan du finde fine ældre cykler til en god pris, hvis du leder lidt. De penge, som du sparer, kan du bruge på at købe lidt værktøj, som kan holde resten af dit liv og spare dig for mange regninger hos din lokale cykelsmed :grin: I starten kan det måske nok være overvældende at lave det meste selv, men det er altså ikke raketvidenskab :lol: Hvis du har blot en smule føling med at bruge lidt værktøj er det ikke så svært, og det kræver ikke det store hverken af din tid eller din forstand :-)

Uanset om du køber en god brugt cykel, en Harald Nyborg eller andet, er det vigtigste dog: at du finder en i den rette størrelse! En for lille eller særligt en for stor cykel bliver du aldrig glad for!
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Sv: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 19. aug 2012, 08:27

toppe skrev:
vaskebjørnen skrev:@Anda: ja jeg har tænkt mig det, nu håber jeg det kan holde 20 eger straight pull i begge hjul :D


Damn, det er ambitiøst, hvis det er første gang du selv strikker!
Med straight pull mener du så uden kryds (på egerne)? Hvis det er til gear, er det vist ikke det mest optimale til baghjulet - jeg mener (men er ikke ekspert) at man 'normalt' bruger kryds i den ene side (træksiden?)
Jeg har kun strikket et alm forhjul sammen (36h, 3x) - det brugte jeg flere tour-etaper på (sprinter-etaper selvfølgelig :grin: ) men det var superfedt at stå med et hjul, man selv havde gjort! Og 3 år senere kører det stadig smooth!
Go for it!

Jeg har lavet et par hjul før men det er meget længe siden..
Der kommer kryds i hjulene. Men egerne er ikke bukkede i nav enden, her er de lige.

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 19. aug 2012, 20:43

Det er nav af denne type jeg har kig på.
Billede
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Anda » 19. aug 2012, 21:16

@Sleazy: Hvad er dit budget, din højde og benlængde? :-)

Her er nogle forslag, men aner ikke om de passer til dig:

http://www.dba.dk/herreracer-everton-shimano/id-85343478/

http://www.dba.dk/herreracer-andet-maerke/id-85328057/
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kvaksalver » 19. aug 2012, 22:55

Sleazy, kig forbi en dag, så tager vi en tur på DBA. Det er nok dér SU-budgettet rækker længst...

Men som det også er nævnt, så kommer man ganske langt, med alm. vedligehold. Det bliver hurtigt dyrt, når ting først ER gået i stykker. Og investér lidt tid og kroner i værktøj, i stedet for at betale en cykelmekaniker 400,- i timen for at glo på noget du selv kan klare. Der er god hjælp at hente på Park Tools hjemmeside.

Og ellers må du spørge! Det eneste jeg ikke selv laver, er service på dæmperne på min mtb.
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Burgunder » 24. aug 2012, 10:35

Jeg anskaffede for et par måneder siden en ny racer, med henblik på at køre Aarhus-KBH. på næste lørdag, valget faldt på en Radon, da den er billig og har ganske godt udstyr, faktisk er det ret imponerende, hvad man får for de 6400,- inkl. pedaler og levering.
Her kommer lige et billede, og ønsk mig så held og lykke med de 375 kilometer, for jeg får brug for det.

Billede
Burgunder

 
Indlæg: 206
Tilmeldt: 4. apr 2011, 13:46

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Bagger » 24. aug 2012, 20:51

Burgunder skrev:Jeg anskaffede for et par måneder siden en ny racer, med henblik på at køre Aarhus-KBH. på næste lørdag, valget faldt på en Radon, da den er billig og har ganske godt udstyr, faktisk er det ret imponerende, hvad man får for de 6400,- inkl. pedaler og levering.
Her kommer lige et billede, og ønsk mig så held og lykke med de 375 kilometer, for jeg får brug for det.

Billede

Ok, det er sejt nok, kører du med dit arbejde? Det er ikke nogen cykeltur for svage sjæle..
Bagger

Brugeravatar
 
Indlæg: 624
Tilmeldt: 4. apr 2011, 09:19
Geografisk sted: København

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Ostebaronen » 24. aug 2012, 21:11

Man får vidst lidt ondt i ballerne af sådan en tur. Sidst jeg kørte bare 70 km kunne jeg godt mærke det bagefter. Jeg tror snildt jeg kunne have fortsat, men så snart man står af cyklen stiger man ikke rigtigt på igen :D
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Bagger » 24. aug 2012, 21:12

Ostebaronen skrev:Man får vidst lidt ondt i ballerne af sådan en tur. Sidst jeg kørte bare 70 km kunne jeg godt mærke det bagefter. Jeg tror snildt jeg kunne have fortsat, men så snart man står af cyklen stiger man ikke rigtigt på igen :D

Nej, det kender jeg kun alt for godt :grin:
Bagger

Brugeravatar
 
Indlæg: 624
Tilmeldt: 4. apr 2011, 09:19
Geografisk sted: København

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 24. aug 2012, 21:14

Burgunder skrev:Jeg anskaffede for et par måneder siden en ny racer, med henblik på at køre Aarhus-KBH. på næste lørdag, valget faldt på en Radon, da den er billig og har ganske godt udstyr, faktisk er det ret imponerende, hvad man får for de 6400,- inkl. pedaler og levering.
Her kommer lige et billede, og ønsk mig så held og lykke med de 375 kilometer, for jeg får brug for det.

Billede

Fed cykel det ser ud til du har fået meget for pengene. Held og lykke med turen rullw3
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Cykel-Fi

Indlægaf mikkelkhs » 29. aug 2012, 23:53

Kom da vist lige til at købe carbon styr til aluponyen.. :)
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - så får jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 30. aug 2012, 00:02

mikkelkhs skrev:Kom da vist lige til at købe carbon styr til aluponyen.. :)

Du købte ikke 2 nu du var igang?
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Sv: Cykel-Fi

Indlægaf mikkelkhs » 30. aug 2012, 08:03

Jo det gjorde jeg da vist nok :mrgreen:

Sendt fra min GT-I9300
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - så får jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster