Cykel-Fi



Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kolind » 3. jun 2013, 21:34

odderen skrev:Jeg har aldrig oplevet en cykel hvor kranken er gået i stykker af andet end rust. Så længe han køber en god solid, ikke professionel cykel så skal han nok klare sig. Det er bare ikke billigt at købe god kvalitet, Han kan godt komme til at slippe 3k eller mere. Men så burde den bare holde. Nåja og så skal han holde sig langt fra spezialized. De kan ikke lide store mennesker...


Jeg har prøvet at pedalarmen knækkede midt over imens jeg jokkede godt igennem.. :shock:

Det er ren fysik reelt set når detk ommer til slid. Men jo mere energi man jokker i pedalerne, jo mere slid(og potentielt også metaltræthed !). Når man vejer mere skal der mere energi til at komme frem, så derved slides hurtigere teoretisk.
Hvad der til gengæld gør mindst lige så meget forskel er om man har en ren og fin kæde der er smurt.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Kolind » 3. jun 2013, 21:40

Søren skrev:Hej glade cykel enthusiaster:-) thumbs

Jeg har haft en diskussion med en af min venner....kan en cykel uden problemer klare min ven, som vejer 130 kg. og er 178 cm?.....jeg mener JA, hvis det er en kvalitetscykel og ikke en til 1500,- i bilka....No probelm.
Han mener der er mange cykler som ikke kan klare det.

Hvem har ret? :-)


uden problemer - nej.
Den største udfordring er hjulene. Han skal sørge for at finde noget med mindst 32 eger, helst 36, og et ikke alt for fancy fancy hypertyndt og let stel. Der findes test af hvilke der har største stivhed osv (når vi snakker cykler i en vis kvalitet ellers), og det er nok det man skal gå efter - Noget der er så stift og stærkt som muligt. Der er nogle cykler der helt reelt opgiver vægtgrænser på deres cykler - oftest 100kg ligesom meget af det fikse ultralette grej er begrænset helt til ned til 80 kg!
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Cykel-Fi

Indlægaf imbalance » 8. jun 2013, 12:22

Hey

NĂĄ jeg valgte at spendere en smule mere og valgte sĂĄdan en her:

Billede

http://www.centurion.dk/cykler/herrecykler/basic/basic-extreme-18g-sort.aspx

Hvis det bliver godt vejr imorgen, sĂĄ sir min cikel orienterede ven at vi skal pĂĄ en 40km tur, hĂĄber jeg overlever..

Burde man evt skille noget ad snart og smøre det, tænker på krank og andet så tingene holder bedre senere hen?
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Cykel-Fi

Indlægaf telum » 8. jun 2013, 20:53

Der skulle de gerne have gjort hos forhandleren vil jeg mene. Kæden har måske kun det originale fedt så den kan godt tåle en lille smule olie efter din første længere tur.

God tur og fed cykel!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Cykel-Fi

Indlægaf toppe » 9. jun 2013, 01:35

Kædens originale fedt er imho det bedste den kommer til at se - jeg plejer at vente så længe som muligt med at give den nyt olie eller fedt. Hvis cyklen ikke ser regn kan en ny kæde klare sig overraskende mange km før den behøver pleje...
Ellers er det bare at få cyklen brugt. Det kan anbefales at medbringe lidt værktøj til at justere saddelhøjde/vinkel/position, gear samt eventuelle klamper på de første ture - der går som regel lige lidt tid før man får fundet den helt rigtige indstilling.
Tillykke med købet og du overlever helt sikkert de 40km ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Cykel-Fi

Indlægaf imbalance » 9. jun 2013, 12:07

Hey

Jeg har justeret sadlen 3cm ned, da jeg fandt indstillingen for høj fra start, den passede dog nogenlunde i forhold til de guider man kan se på nettet, men i forhold til skridtlænge og pedallængde så tror jeg at den skal blive hvor den er, måske en anelse op igen senere..

Jeg har nok gået lidt amok med smøring, da jeg sprøjtede alle steder med noget klæbrig hhs spray, hvilket nok er derfor gearene hopper over nogengange, men måske er det mig der bruger skifterne forkert..

Min første tur på små 15km igår var ok, men røven blev irriteret og sadlen er jo som bekendt et tortur redskab, så jeg må hellere få købt nogen cikel bukser her idag...
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Cykel-Fi

Indlægaf imbalance » 10. jun 2013, 09:20

Hey

Jeg overlevede 39km..

Nu er jeg lidt træt af jeg ikke valgte et racerstyr, og skiftegreb Sora eller Tiagra findes ikke brugt for tiden og faktisk ret dyrt at købe ved siden af.. :roll:

Nu skal jeg også ha købt noget mere grej, cykel puter og flaske osv..
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: Cykel-Fi

Indlægaf rasmusvn » 11. aug 2013, 22:24

Til daglig køres der på en Specialized Source 11, som i stedet for en normal kæde benytter et bælte, det gode ved det er, at det næsten ikke skal vedligeholdes og kan holde til danske forhold.

Og sĂĄ skal der ellers snart bygges noget ud fra denne:

Billede
rasmusvn

 
Indlæg: 97
Tilmeldt: 28. okt 2012, 13:52
Geografisk sted: Odense N

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Ostebaronen » 21. aug 2013, 21:12

Min cykel blev bøffet i går så skal ud at finde mig en ny. Har haft kigget på en TREK - District med remtræk og nogle forskellige TREK og Giant cykler med 8 udvendige gear. Søger egentlig bare en simpel cykel til at køre på arbejde på og en tur i ny og næ. Altså mest på asfalt. Budgettet ligger på omkring 4k +-. Det skal helst være noget med stel som passer til 205cm.

Min tidligere Kildemoes Street havde invendige Sram S7 gear, som jeg aldrig nogensinde skal have igen, alt for meget kraft tabt, samt noget lort om vinteren, da skifteren tit fryser til.

Har I nogle ideer?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Bender » 21. aug 2013, 21:17

TREK laver generelt cykler af høj kvalitet, men hvis det kun er til bykørsel kan jeg anbefale en Batavus Boris.
Det er en singlespeed kvalitets cykel der lander pĂĄ 4800 ,-

På tilbud her, kan også fåes i 62cm til kæmper :grin:

http://www.cykelrabat.dk/Cykler%202013/ ... 20'13.html
Bender

 

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Ostebaronen » 22. aug 2013, 13:29

Var lige hos den lokale cykelhandler for at prøve et par Kildemoes cykler som han er forhandler af og, hvor jeg købte min gamle cykel for 5 år siden. Han havde en rigtig fin Kildemoes koncept cykel stående, som jeg lige skulle prøve inden jeg sagde helt nej tak tik indvendige gear. Super anonym med sort stel og ingen Kildemoes mærker eller noget, men han sagde den var bygget af dem i meget få eksemplarer. Men ja, hold da op en lækker cykel jeg fik prøvet. Super let og meget lidt rullemodstand. Rigtig smooth gearskifte med de 8 indvendige gear i et Shimano Alfine nav. Den har åbenbart dobbelt kobling og den højeste effektivitet af alle invendige gear systemer Shimano tilbyder og det kan tydeligt mærkes.

Prøvede også en Kildemoes Logic med et 8 eller 9 speed Shimano udvendigt gear og må sige at det var ikke lige så smooth som med den anden, men lækker var den da også og en lille smule lettere. Kun 500 kr til forskel mellem de to, og vil sige den første var nok den bedste af de to, som så kostede 5000, hvilket jeg vil overveje.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Ostebaronen » 26. aug 2013, 20:01

Det endte med en BKC, den Kildemoes koncept cykel jeg snakkede om.

Billede

Hold nu op hvor den ruller godt, jeg kan virkelig mærke forskel, meget mindre kraft spildt på flex og rullemodstand. Skyder lige selv nogle billeder ved lejlighed.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Bender » 26. aug 2013, 20:08

Den er da pisse fræk tillykke med den nye jernhest :grin:
I want one too ruller1
Bender

 

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Ostebaronen » 26. aug 2013, 20:17

Ja jeg er meget glad. Det eneste der irriterer mig er egentlig styret. De grips der sidder på har en meget mindre diameter end dem jeg havde på min gamle cykel og nu sidder jeg også i en lidt mere aggresiv stilling på cyklen, så bliver øm i håndledene. Det kan være jeg skal finde nogle andre grips. Indtil videre har det hjulpet en del at vinkle dem så når jeg er i kørestilling så bukker håndledene ikke, hvilket hjælper en del, men stadig ikke helt optimalt.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Lanzky » 5. sep 2013, 12:02

Sommeren blev lige en tand bedre, da jeg fik nasset mig til onklens Sancinetoracer, der ellers bare stod og kukkelurede i kælderen. Af ældre dato, men med Campagnolo-dele og det bedste leopardmønstrede bånd til styret.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Henrik_sdk » 7. sep 2013, 17:40

Billede

Kunne det være en af dem der klare de 130 kg?

http://www.fribikeshop.dk/Produkter/Cykler/Kildemoes-Logic-Hybrid-1.aspx
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Ostebaronen » 8. sep 2013, 16:48

Min tidligere Kildemoes Street kunne sagtens bære mig + baggage. Så jo mon ikke?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Cykel-Fi

Indlægaf MadsM » 16. sep 2013, 20:33

Jeg har spenderet i en ny cykel her i august.

Det er første gang jeg køre/ejer en racercykel og må sige der er en verden til forskel fra en mountain bike i, når man hovedsagelig køre bykørsel :)

Billede

Den er udstyret med det nye Sora 2013 sæt så den har "de gode" STI skifter, og så er det kulfiber gaffel og ultegra nav.

Har dog skiftet dæk fra nogle Michelin Dynamic Sport til Schwalbe Marathon Plus for at få lidt mønster og holdbarhed
MadsM

Brugeravatar
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: 15. sep 2013, 10:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Cykel-Fi

Indlægaf Anda » 16. sep 2013, 20:59

thumbs
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Cykel-Fi

Indlægaf vaskebjørnen » 16. sep 2013, 21:07

thumbs ja det er meget dækkende
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster