Cykel-Fi

Re: Cykel-Fi

Indlægaf CHIbsen » 6. feb 2018, 20:36

Mortenhoe skrev:
Jeg er helt enig med Ibsen. Shimano Acera bagskifter og kenda dæk. Det hele ser egentlig rigtig fint ud til den pris. I din knægts øjne, er "Acid Green" nok heller ikke en helt dum farve :D

Det er kun midaldrende mænd der mener at en Bianchi skal være Celeste farvet :grin: så enig, farven må være perfekt (Og trafik sikker)

Tapatalk
AKG K401, K500, K501, K601
AKG K141, K240 Sextet, K240DF, K270 Playback, K280 Parabolic, K340
CHIbsen

Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern

Indlægaf M.Gjøl » 27. maj 2018, 11:40

Er blevet bidt af at cykle bĂĄde weekend ture og til og fra arbejde nĂĄr vejret er til det.

Har en Trek Emonda S4 med Tiagra gear gruppe, overvejer lidt at bestille et fuldt Ultegra sæt.
Det koster ca 50% i UK ift til herhjemme, men tror ikke at jeg selv kan montere det.
Har vi nogen cykelkyndige i rimelig afstand af Solrød? rulle4
M.Gjøl

Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Kolind » 28. maj 2018, 12:43

M.Gjøl skrev:Er blevet bidt af at cykle både weekend ture og til og fra arbejde når vejret er til det.

Har en Trek Emonda S4 med Tiagra gear gruppe, overvejer lidt at bestille et fuldt Ultegra sæt.
Det koster ca 50% i UK ift til herhjemme, men tror ikke at jeg selv kan montere det.
Har vi nogen cykelkyndige i rimelig afstand af Solrød? rulle4

Ikke at det ikke er lækkert med mere lækkert gear på cyklen, men imo. giver det en god sjat mere at skifte hjul end at skifte gearsystem. Måske har du allerede været på et hjul-skift, til gengæld?. Hvis ikke, vil jeg anbefale at overveje det før du skifter gearene ud.

Når det så er sagt, er det ikke super svært at skifte. Men det kræver lidt forskelligt værktøj og tager noget tid når ikke man er kendt med det. Det med krank er lidt tricky at skifte ift. lejer og med at vide hvad der passer på ift. type og dimensioner på lejer/krankboks, dvs at få købt det rigtige til at starte med.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf M.Gjøl » 28. maj 2018, 20:48

Hmm du har måske fadt i noget Kolind. Starte med nogle lækre hjul, som så kan bruges om nogle år når der kommer ny cykel... :roll:

Ville sådan et sæt her være vejen frem, eller skal jeg kigge efter nogle andre? (gerne ca i samme pris klasse)
https://www.cykelgear.dk/cykelhjul/racer-hjul/mavic-cosmic-carbon-pro-2017-sort-m-25
M.Gjøl

Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland

Indlægaf Kolind » 28. maj 2018, 21:36

De er i hvert fald super populære. Jeg har ikke prøvet et sæt, men de er angiveligt stive og ruller godt.

Personligt ville jeg forsøge at kigge efter et sæt Spinnergy stealth f.eks. Jeg købte lillebroderen Xaero lite i stedet som jeg indtil videre har været godt tilfreds med. Meeeeen egentligt er det stealth som rykker. Der er noget med prisen også jo :D

https://speedline.dk/gl/spinergy-stealt ... d-hjulsaet

Edit: Billigere her: http://www.rexcykler.dk/hjulsaet-stealt ... 27680.html

Hvis du er til brugt grej, kan man som oftest få nogle pæne Cosmic Carbon eller ældre Zipp hjul til 3000ca.

Der er mange muligheder hvis man er oppe i det budget.
Det er nok fornuftigt at kigge efter nogle med alu bremsekant. De holder som udgangspunkt bedre og bremser godt, hvor man lettere kan få smadret en full-carbon fælg.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf CHIbsen » 29. maj 2018, 17:19

M.Gjøl skrev:Hmm du har måske fadt i noget Kolind. Starte med nogle lækre hjul, som så kan bruges om nogle år når der kommer ny cykel... :roll:

Ville sådan et sæt her være vejen frem, eller skal jeg kigge efter nogle andre? (gerne ca i samme pris klasse)
https://www.cykelgear.dk/cykelhjul/racer-hjul/mavic-cosmic-carbon-pro-2017-sort-m-25
Jeg har sådan et sæt Mavic som jeg er vældig glad for. Det gode ved dem er, at de i den nyeste udgave ikke er særlig sidevindsfølsomme. Noget man værdsætter når man bor ved den jyske vestkyst.
Jeg må så indrømme at jeg på min pendler cykel "nøjes" med at køre på Fulcrum Racing 3. De er stadig en klar opgradering i forhold til standard hjul, og jeg er knap så øm over at køre på dem om vinteren.

Tapatalk
AKG K401, K500, K501, K601
AKG K141, K240 Sextet, K240DF, K270 Playback, K280 Parabolic, K340
CHIbsen

Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern

ForegĂĄende

Tilbage til Andet-fi