TV-fi



TV-fi

Indlægaf Anda » 2. jan 2013, 15:00

Jeg leger med tanken om at sænke mit TV-forbrug (økonomisk). Priserne stiger, men indholdet bliver ikke bedre. Yousee vil have 295,- i gebyr for at skifte til en mindre pakke, så jeg tænker at skride i protest.

Problemet er at alternativerne er få. Boxer reklamerer f.eks. med at man selv sammensætter pakken, men man ender nærmest med at betale det samme, når kortgebyr osv. skal medregnes. Er der nogen fornuftige muligheder for os, som gerne vil have lidt til overs til musik og grej?

Jeg overvejer helt at droppe pakker og nøjes med en DVB-T tuner til DRs kanaler, og så køre med Netflix eller lignende til tidsfordriv. Er udvalget godt nok til at man kan nøjes med Netflix til casual TV-kiggeri?
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Sv: TV-fi

Indlægaf Thomas WM » 2. jan 2013, 15:11

Netflix er ok, jeg formoder indholdet løbende bliver opdateret så man ikke lige løber tør :-)
Derudover kan du kigge på YouTube, de har også mange gode ting liggende, ikke kun musik og folk der kommer til skade. Jeg ser selv en del udsendelser med mastearbejde på tuben, der er masser af dokumentarindhold hvis man leder (og sorterer!)

Har selv overvejet at droppe skidtet da jeg selv ikke ser tv, men så skal jeg snakke med konen i 2-3 timer hver aften, det bliver sku anstrengende :-P
Thomas WM

 

Re: TV-fi

Indlægaf Burning777 » 2. jan 2013, 15:15

Anda skrev:Jeg overvejer helt at droppe pakker og nøjes med en DVB-T tuner til DRs kanaler, og så køre med Netflix eller lignende til tidsfordriv. Er udvalget godt nok til at man kan nøjes med Netflix til casual TV-kiggeri?


Ovenstående har været RIGELIGT for os som familie siden vi for snart to år siden opsagde kabel-TV. Til at begynde med kun for en prøveperiode - vi har ikke savnet det en tøddel siden og ser os ikke tilbage!

Jeg synes tiden er løbet helt fra kabel-TV med konstante reklamer (som man oveni købet skal betale for at se). Vi har siden udelukkende levet med DR's kanaler suppleret med film fra først iTunes og Biblioteket. Så kan vi oveni købet selv bestemme hvilke film vi vil se og ikke lade andre bestemme det for os.

Ud over det rige indhold som DR har at byde på i alle genrer til familien og radio/TV-podcast så er der også underholdning nok til resten af livet på biblioteket som man kan låne på http://www.filmstriben.dk.

Så for os er det kun et super supplement, at der nu er kommet Netflix. Udvalget til de voksne i familien er ikke det helt vilde endnu men jeg tror det kommer. Til gengæld er der super meget i familie-børne kategorierne så børnene har stor glæde af det.

Det største plus jeg har oplevet er, at det der i starten var mit største afsavn at se enkelte fodboldkampe i superligaen, gør jeg nu på den lokale Pitstop sammen med venner. Det er meget mere hyggeligt og så kan familien også slippe for mit hysteri.

Så vi kan i hvert fald sige vi er 100% færdige med alt hvad der ikke er on-demand...
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: TV-fi

Indlægaf Rappo » 2. jan 2013, 15:22

Vi har lige nedgraderet til mindste tv-pakke hos vores lokale antennelaug, da vi ikke ser en brøkdel af de kanaler som er tilgængelige. Vi ser ikke ret meget tv og vi ser endnu mindre nu hvor vi har fået Netflix. Hele ideén med at planlægge sit liv efter hvad der kommer i fjernsynet er håbløst gammeldags og jeg er sikker på at on-demand og streaming med tiden vil afløse konventionelt tv.

Jeg kunne sagtens nøjes med DR og DR2, samt Netflix eller en lignende tjeneste som supplement.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Sv: TV-fi

Indlægaf Mataugust » 2. jan 2013, 15:27

Alle dr kanaler kan ses på dr.dk/nu. Der kræves bare lidt internetforbindelse. Og kvaliteten er absolut i orden.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: TV-fi

Indlægaf Sorensiim » 2. jan 2013, 15:34

Har lige opdaget at vi også kan opsige pakken fra antenneforeningen helt - De vil nemlig have 500 for at omlægge til mindste pakke også. Vi har glimrende netforbindelse og jeg tror faktisk der er noget IPTV med i pakken... Det eneste vi ser på almindeligt TV efterhånden (Nu hvor Netflix er landet) er Disney Sjov og det kan jo klares med DR Nu eller en DVB-T antenne.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: TV-fi

Indlægaf Alpha » 2. jan 2013, 15:40

Det er da en fin fidus, at få folk til at betale for at blive fodret med reklamer :twisted: . Kan man klare sig med DRs kanaler og diverse streamingtjenester, er der en del penge at tjene.
Et lille tip til dem der allerede nøjes med DRs kanaler: TV3, Kanal 5 og TV2 sendes ukrypteret på Boxers net i januar og februar (reklamefremstød).
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Sv: TV-fi

Indlægaf Anda » 2. jan 2013, 16:06

Tak for jeres svar, det lyder jo lovende. Vi skulle få en 50/20 forbindelse i januar, så det kommer der styr på.

Mertodinlo skrev:Har selv overvejet at droppe skidtet da jeg selv ikke ser tv, men så skal jeg snakke med konen i 2-3 timer hver aften, det bliver sku anstrengende :-P

Hmm, ja... Fordele og ulemper ;-)

Burning777 skrev:Det største plus jeg har oplevet er, at det der i starten var mit største afsavn at se enkelte fodboldkampe i superligaen, gør jeg nu på den lokale Pitstop sammen med venner. Det er meget mere hyggeligt og så kan familien også slippe for mit hysteri.

MIN bekymring er også at skulle undvære fodbold, men mange gange har det kørt som baggrundsstøj. Har lige opdaget at man kan se 6'eren på nutv.dk så det burde kunne tage de værste abstinenser.

Skulle der blive behov for Paradise Hotel og Topmodel ( :roll: ), så kan det jo klares på via viaplay.

Er det muligt at få alle disse tjenester nemt op på TV-skærmen? musik14
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Sv: TV-fi

Indlægaf Mataugust » 2. jan 2013, 16:15

Anda skrev:
Er det muligt at få alle disse tjenester nemt op på TV-skærmen? musik14


Noget hdmi out fra computeren og ind i tv'et, så skulle det vel være klaret....vil jeg tro.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: TV-fi

Indlægaf mikkelkhs » 2. jan 2013, 16:52

Vi har et Samsung Smart TV, på det har vi licens pakken (dvs DR1/DR2/DRK/DRHD/DR-SF (Ramasjang), vi har Netflix (DK) og HBO Nordic samt Plex så der kan streames indhold fra vores NAS. Koster licens + Netflix per måned. Er vi glade? Ja! :)
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - så får jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

Re: TV-fi

Indlægaf Burning777 » 2. jan 2013, 18:13

Alpha skrev:Et lille tip til dem der allerede nøjes med DRs kanaler: TV3, Kanal 5 og TV2 sendes ukrypteret på Boxers net i januar og februar (reklamefremstød).


Tak for den oplysning! Så kan vi da ligeså godt få dem lagt ind i kanallisten de næste par måneder. popsy
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: TV-fi

Indlægaf Anda » 2. jan 2013, 18:19

mikkelkhs skrev:Vi har et Samsung Smart TV, på det har vi licens pakken (dvs DR1/DR2/DRK/DRHD/DR-SF (Ramasjang), vi har Netflix (DK) og HBO Nordic samt Plex så der kan streames indhold fra vores NAS. Koster licens + Netflix per måned. Er vi glade? Ja! :)

Et ES8005 ville pynte i stuen, men der kommer til at gå lidt tid :-)

Det er smart med HDMI fra computeren, hvis man bare havde HDMI udgang i sin forældede PC. Tænker lidt om noget ala Apple TV eller lignende kunne bruges til formålet?
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: TV-fi

Indlægaf Ostebaronen » 2. jan 2013, 19:15

Raspberry Pi?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Sv: TV-fi

Indlægaf mikkelkhs » 2. jan 2013, 21:30

WD TV er nice, Ævle er fint, Raspberry Pi er rart med xbmc klon.

Sendt fra min GT-I8150 med Tapatalk2
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - så får jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

Re: TV-fi

Indlægaf Sorensiim » 2. jan 2013, 23:35

Er der evt nogen i midt/Østjylland der har en ekstra DVB-T antenne jeg må låne til test?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: TV-fi

Indlægaf Alpha » 3. jan 2013, 02:40

En ganske almindelig UHF antenne er fin.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: TV-fi

Indlægaf Claus-DK » 3. jan 2013, 02:48

Mange steder er en strikkepind nok som antenne..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: TV-fi

Indlægaf Burning777 » 3. jan 2013, 09:51

Sorensiim skrev:Er der evt nogen i midt/Østjylland der har en ekstra DVB-T antenne jeg må låne til test?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2


Jeg har en 15 cm indendørs DVB-T med 2 meter ledning antenne du må få. PM mig din adresse og den er på vej....
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: TV-fi

Indlægaf Sorensiim » 3. jan 2013, 10:00

Burning777 skrev:Jeg har en 15 cm indendørs DVB-T med 2 meter ledning antenne du må få. PM mig din adresse og den er på vej....


Billede

PM på vej! :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: TV-fi

Indlægaf Claus-DK » 5. jan 2013, 00:25

Nu vi er ved TV, hvad er erfaringerne med WAOO, jeg regner med at få fiber i den nærmeste fremtid.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Næste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster