TV-fi



Re: TV-fi

Indlægaf Sorensiim » 5. jan 2013, 00:32

Claus-DK skrev:Nu vi er ved TV, hvad er erfaringerne med WAOO, jeg regner med at få fiber i den nærmeste fremtid.

Netforbindelsen er einfach fabelhaft, tv-delen er... Spørg Mertodinlo.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Sv: TV-fi

Indlægaf Thomas WM » 5. jan 2013, 00:51

Claus-DK skrev:Nu vi er ved TV, hvad er erfaringerne med WAOO, jeg regner med at få fiber i den nærmeste fremtid.

Aaaaaaaaaaaaaaaaarh


Forklaring følger når jeg kommer til computeren..

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
Thomas WM

 

TV-fi

Indlægaf Burning777 » 5. jan 2013, 15:01

Sorensiim skrev:Er der evt nogen i midt/Østjylland der har en ekstra DVB-T antenne jeg må låne til test?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2


Er antennen ankommet? Og kan den bruges? Hvis den giver for dårligt signal så arkiverer du den bare (ikke i naturen).
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: TV-fi

Indlægaf Sorensiim » 5. jan 2013, 16:26

Burning777 skrev:
Sorensiim skrev:Er der evt nogen i midt/Østjylland der har en ekstra DVB-T antenne jeg må låne til test?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2


Er antennen ankommet? Og kan den bruges? Hvis den giver for dårligt signal så arkiverer du den bare (ikke i naturen).

Yes, den ankom igår og mange tak! Jeg har desværre ikke nået at teste den endnu :cry:

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: TV-fi

Indlægaf Kaps » 27. mar 2013, 17:23

Er der nogen der har en fed løsning på den dårlige lyd i fladskærmen? Har lige købt et 6 serie Samsung og der er sgu ikke meget spræl i lyden. Jeg tænkte egentligt på en soundbar, men de fleste siger de er håbløst dårlige. Det er et krav at lyden tænder med tv'et og volumen følger med. Jeg har hørt noget om en hdmi standard cec (måske?) som skulle kunne styre produkter fra andre mærker. Det må ikke være for dyrt, grimt, eller stort.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Sv: TV-fi

Indlægaf mikkelkhs » 27. mar 2013, 17:39

Samsung HT-E8200 er fandme fin

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - så får jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

Re: TV-fi

Indlægaf Kaps » 27. mar 2013, 17:54

Er den god til prisen? Er lidt ked af at smide helt så mange penge.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Sv: TV-fi

Indlægaf mikkelkhs » 27. mar 2013, 19:57

Ja den er god og hvis du snart skal til Stevns så er du mere end velkommen. Bonus er den store sub og blu-ray afspilleren

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - så får jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

Re: TV-fi

Indlægaf Claus-DK » 27. mar 2013, 20:15

hvad med et sæt PC højtalere og så trække lyden ud via hovedtelefon stikket ??

Jeg hørte en af de der soundbars fra Blaupunkt og den lød rigtigt godt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: TV-fi

Indlægaf Kaps » 27. mar 2013, 20:20

Mikkel det lyder spændende, hvis jeg kommer i nærheden giver jeg lyd. Tak for tilbudet.

Claus pc højtalerne via hovedtelefonstikket skal styres seperat, jeg vil have noget hvor lydstyrken styres med tv'et. Der er optisk udgang (lyd) men ved ikke om styrken følger tv'et. For så kunne et par aktive monitors være en mulighed. Jeg har aldrig hørt en soundbar, fik bare afvide at de var dårlige generelt, men jeg skal nok ikke stole på alt hvad jeg hører hehe
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: TV-fi

Indlægaf Claus-DK » 27. mar 2013, 20:57

Hvis du stiller et sæt aktive højtalere på et givent niveau og gør signalet kraftigere, vil de spille højere og man kan vel skrue op og ned for volumen på hovedtelefon udgangen ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: TV-fi

Indlægaf Kaps » 27. mar 2013, 21:08

Yes, men det skal fungere absolut af sig selv, og jeg vil gerne have en lidt mere "elegant" løsning :)
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: TV-fi

Indlægaf jacobask » 3. apr 2013, 13:28

Tjeck op ikke dit TV automatisk styrer hovedtelefon udgangen via fjernbetjeningen når der er noget tilsluttet disse. Mit gør, så her har jeg bare sat et par aktive højtalere til og så kører lyden igennem disse i stedet alt styres fre fjernbetjeningen som før.
Jeg har så sat dem i en strømspare skinne så de slukker med TVet.

/ask
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: Langå

Re: TV-fi

Indlægaf telum » 3. apr 2013, 13:35

Smart, smartere end mit Panasonic.

Elsker din avatar i øvrigt, bedste komedie nogensinde musik15
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: TV-fi

Indlægaf Kaps » 3. apr 2013, 16:45

Jacobask. Det gør det faktisk har jeg fundet ud af, og jeg har lige hørt et par aktive små højttalere i hifiklubben, jeg tror det bliver løsningen, de lød i øvrigt overraskende godt trods de kun koster 1900kr for et sæt.
Tak for rådet Claus og jacob
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: TV-fi

Indlægaf Kolind » 3. apr 2013, 19:50

Mit tv (panasonic) styrer IKKE volumen på udgangen når man skruer op og ned.. :/ Har ellers et sæt aktive højtalere stående lige op ad - Det have været intet mindre end optimalt.. Men nej nej.. panasonic syntes at det er smartere at man skal ind i hovedmenu, ind i lydinstillinger, gå ned på hovedtelefonlydstyrke eller noget i den retning og så skrue op og ned der hver gang... meeeeeeget smartere, yes yes..
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: TV-fi

Indlægaf jacobask » 4. apr 2013, 07:30

Kaps skrev:Jacobask. Det gør det faktisk har jeg fundet ud af, og jeg har lige hørt et par aktive små højttalere i hifiklubben, jeg tror det bliver løsningen, de lød i øvrigt overraskende godt trods de kun koster 1900kr for et sæt.
Tak for rådet Claus og jacob


Ja, der er ikke meget ved de indbyggede højtalere i moderne TV. Jeg har som sagt samme løsning med et par ESI monitor højtalere jeg havde til overs. Det er nok ikke de bedste til TV kigning, men de er klasser bedre end hvad TVet leverer.

/ask
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: Langå

Re: TV-fi

Indlægaf Coach-Z » 10. jan 2020, 22:51

Jeg genåbner lige denne gamle tråd for at dele min dejlige løsning til lyd til gamle komponenter...

Sådan en flok hi-fi entusiaster som jer vidste nok godt at dette kunne lade sig gøre, men det gjorde jeg nu ikke.

Jeg har en PS4 som jeg bruger til at, se blu-ray, streame film, YouTube og den slags over.

Min gamle PS3 havde to udgange bagpå, HDMI og så en analog udgang som jeg brugte til at sende lyd fra Playstation til min 30 år gamle BeoMaster 6500 forstærker.

Den nye PS4 har dog ikke den slags pjat så her måtte jeg nøjes med en enkelt HDMI udgang.
Problemet var at min BeoMaster ikke er glad for alt det der digitale gøjl så for at få lyd fra PS4 til forstærker har jeg brugt PS4 controllerens minijack udgang og derfra et langt minijack/phono kabel til min forstærker.
Det virker så'en da... Det er dog lidt fjollet og omstændigt, at have et kabel kørende fra controller til forstærker for at få ordentlig filmlyd.


Løsningen viste sig at være sådan en fin dims her:

Billede

Det er en HDMI audio extractor. Som jeg forstår det, er der indbygget en lille dac i boksen som kan splitte det digitale lyssignal op og sende det videre analogt.
Faktisk bliver det ikke splittet op, men nærmere kopieret for der er stadig lyd igennem til fjernsynet.

Faktum er at jeg nu har lyd fra PS4 til forstærker samtidig med at jeg har lyd til fjernsynet. Dejligt thumbs

Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: TV-fi

Indlægaf Mortenhoe » 11. jan 2020, 13:00

Coach-Z skrev:Billede


Smart. Sådan en har jeg også leget lidt med.

Men min "nye" brugte streamer(Cambridge Stream Magic) har en optisk indgang. Så nu er den mellemled for TV og forstærker via toslink :-)
Før det havde jeg bare en DAC med optisk indgang mellem TV og forstærker. Men jeg blev træt af at rejse mig for at stille på volumen, haha.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: TV-fi

Indlægaf Mataugust » 14. nov 2022, 12:55

Jeg har stoppet med waoo, og bruger nu telefon og chromecast.
Jeg kan sagtens leve med det, men min kone er ikke så vil med at bruge telefonen som fjernbetjening.
Så jeg overvejer en af disse her android tv-bokse, men jeg kan ikke rigtig gennemskue om man kan installere tv-play og drtv på dem, eller man stadig skal bruge telefonen.
Er der nogen der ved noget?
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 45 gæster

cron