Computer-fi



Re: Sv: Computer-fi

Indlægaf odderen » 6. sep 2014, 09:41

Prøv at tjekke brugtmarkedet, du kan være heldig. Ellers har cdon tit nogle gode tilbud

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Computer-fi

Indlægaf davidsh » 6. sep 2014, 19:49

Den kan umiddelbart trække de programmer der nu skal til, så er der bare det med spillene. Jeg er egentlig ikke klar til at bruge flere penge på noget der er forældet inden for 3 år, så jeg tror jeg holder mig til denne computer. Desuden er det en rigtig god pris, synes jeg. En meningsfyldt opgradering kan jeg ikke rigtig finde til under 7 kilo, det værende mac eller pc.
SĂĄ er der selvf. brugt, det vil jeg overveje.

Jeg kommer sikkert til at savne min mac.. Nogen idé om hvad en 2010-11 macbook pro med 2. gen i5 processor, integreret grafik er værd? Jeg tænker omkring 3.5 k sådan ud fra hvad jeg ser på den blå?
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Gaming skærm

Indlægaf onetowatch » 27. nov 2014, 18:03

Hej,
da jeg intet selv aner om gaming og det udstyr der er bedst til formålet, vil jeg høre om der her på forum skulle være et par gale gamere der kan anbefale en ny monitor/skærm 24" til min bonus søn? Har snust mig frem til at responstid og htz er ret vigtige, men er der konkrete forslag i prisrammen op til ca. 2500kr
Forhindringer er det du ser, hvis du fjerner øjnene fra målet.
onetowatch

Brugeravatar
 
Indlæg: 467
Tilmeldt: 13. dec 2011, 21:56
Geografisk sted: Odense S, Fyn

Re: Sv: Computer-fi

Indlægaf odderen » 27. nov 2014, 18:24

Tjek black-friday tilbudene og Google derefter om de er noget værd. 120hz skærme er altid fede at have. Men ikke super nødvendige medmindre han har noget seriøst kram, eller spiller nogle meget gamle spil. Respons tid og farvebalance er nok det vigtigste. Generelt er det en god idé at gå efter en IPS skærm.

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Computer-fi

Indlægaf Ostebaronen » 27. nov 2014, 18:37

Det er vigtigt hvis han skal spille FPS spil hvor der hele tiden sker hurtige ting på skærmen. 60Hz er absolut minimum, derimod er det ofte tolerabelt op til 10ms.

Et godt bud på en gamer skærm er BenQ XL2420Z så er vi nede på 1ms og helt oppe på 144Hz.

Jeg flækker dog stadig noobs på en 30" old gammel Dell med 8ms responstid og 60Hz refresh rate, men der skulle være en del mindre input lag og ingen ghosting på en hurtigere skærm. Der er lidt på min egen.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Computer-fi

Indlægaf Engelskhorn » 27. nov 2014, 18:47

Medmindre han spiller meget seriøst og kompetitivt, vil jeg påstå at almindelige 60Hz refreshrate og 10ms responstid er helt i orden.

Jeg vil gå efter en skærmopløsning på 1920x1080 i en 23" eller 24" skærm, medmindre den pc der bruges til, er udstyret med grafikkort til mindst 3000 kr (hvis det er max 1 år gammelt), helst endnu mere, hvis den skal trække højere opløsning. Skulle du vælge en skærm med høj refreshrate, dvs 120Hz eller mere, så kræver dette også at pc'en kan trække en tilsvarende høj framerate i de relevante spil, hvis det skal gøre en forskel.

Men skal det være en dedikeret "gaming" skærm så kunne sådan noget som nedenstående sikkert være fint, omend jeg ikke har erfaring har med denne skærm:

https://www.dustinhome.dk/product/5010782811/vg248qe

Gaming skærme er ofte TN skærme, modsat de efterhånden mere almindelige IPS skærme. Jeg har selv både en IPS og en LCD skærm, og farvekvaliteten er bare langt bedre på IPS, og skulle jeg selv købe en skærm igen, ville jeg personligt vælge nedenstående, eller tilsvarende:

https://www.dustinhome.dk/product/5010762408/ultrasharp-u2414h

Jeg har selv en lidt ældre Dell Ultrasharp, som jeg er super glad for thumbs

Det ville hjælpe hvis du skrev hvilket grafikkort, CPU og ram pc,en har, samt hvilke spil der skal spilles.
Senest rettet af Engelskhorn 27. nov 2014, 21:49, rettet i alt 1 gang.
Engelskhorn

 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 30. maj 2014, 17:49
Geografisk sted: København

Re: Computer-fi

Indlægaf davidsh » 27. nov 2014, 21:29

^og evt. er det rart at vide om han har tænkt sig at opgradere hardwaren i pc'en


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Computer-fi

Indlægaf onetowatch » 28. nov 2014, 06:40

Jeg takker foreløbigt for hjælpen må se hvad der evt er af tilbud idag. Han spiller primært CS og LOL på en decideret gamer pc. Må se om jeg kan kommen til at få mere hardware info uden han opdager det. Skærmen er nemlig til fødselsdag om få dage
Forhindringer er det du ser, hvis du fjerner øjnene fra målet.
onetowatch

Brugeravatar
 
Indlæg: 467
Tilmeldt: 13. dec 2011, 21:56
Geografisk sted: Odense S, Fyn

Re: Computer-fi

Indlægaf Engelskhorn » 28. nov 2014, 07:25

Hverken CS eller LOL er særligt krævende at køre for pc'en. Du finder nemt hardware oplysninger ved at skrive "dxdiag" i start søgefeltet, og køre "dxdiag.exe". Se under fanen "system" og "skærm 1".
Engelskhorn

 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 30. maj 2014, 17:49
Geografisk sted: København

Re: Computer-fi

Indlægaf onetowatch » 4. dec 2014, 23:43

Valget faldt pĂĄ denne: asus vg248qe den lever vist op til de fleste af de anbefalinger jeg fik og fĂĄr ganske fine anmeldelser flere steder.
Forhindringer er det du ser, hvis du fjerner øjnene fra målet.
onetowatch

Brugeravatar
 
Indlæg: 467
Tilmeldt: 13. dec 2011, 21:56
Geografisk sted: Odense S, Fyn

Re: Computer-fi

Indlægaf Anda » 21. jan 2015, 15:58

Jeg er i gang med at konfigurere en Windows-maskine, men jeg er tilsyneladende lidt rusten, sĂĄ jeg kunne godt bruge nogle rĂĄd.

1. Installerer I drivere fra Windows Update, henter I dem fra producenten eller et helt andet sted?
2. Er Windows Defender godt nok eller er der behov for at installere noget andet antivirus? I sĂĄ fald, hvilket?
Tak thumbs
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Computer-fi

Indlægaf crazydazy95 » 21. jan 2015, 17:02

- Og rĂĄd skal du fĂĄ! :-)

1. Jeg installerer altid fra producenten. Afhængig af hvad der er tale om, sletter jeg gamle drivere først. Er det drivere i forbindelse med bundkortet, finder jeg kortet på producentens side, går inder under hvad der oftest kaldes "support"-fanen, vælger "drivere" og henter løs derfra.

Producenterne plejer at være meget gode til at få opdateret siderne, så det er de nyeste drivere og den nyeste software, der linkes til, men ser du faretruende gamle datoer, kan en google søgning nok finde en nyere version. ;-)

Du er selvfølgelig også velkommen til at skrive, hvilket produkt det drejer sig om og så skal jeg kigge mig omkring.


2. Jeg skulle mene, at Windows Security Essentials/Defender (Som det hedder i Windows 8) klarer arbejdet, dog er det ikke den der klarer sig bedst i test for øjeblikket. Der er sådan en som AVG bedre med, men for at være ærlig, tror jeg ikke du nogensinde vil komme i problemer med Security Essentials/Defender, og den er så dejlig nem at have med at gøre.
Bøffer: HD 650 | HD 598 |Philips Fidelio x1 | Dunu DN-1000 | Jays Q-jays
DAC/lydkort: Xonar Essence STX
amps: Lovely Cube
crazydazy95

 
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26. mar 2014, 16:21
Geografisk sted: Hurup Thy

Re: Computer-fi

Indlægaf Engelskhorn » 21. jan 2015, 21:59

1: Jeg bruger sĂĄ godt som aldrig Windows update. Jeg har haft gode erfaringer med IKKE at installere lyddriver til bundkortets indbyggede lydenhed, men kun min eksterne DAC.
Engelskhorn

 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 30. maj 2014, 17:49
Geografisk sted: København

Re: Computer-fi

Indlægaf crazydazy95 » 21. jan 2015, 22:03

Helt enig med Engelskhorn, god pointe. Installer ikke lyddriver til bundkortets lydenhed.
Bøffer: HD 650 | HD 598 |Philips Fidelio x1 | Dunu DN-1000 | Jays Q-jays
DAC/lydkort: Xonar Essence STX
amps: Lovely Cube
crazydazy95

 
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26. mar 2014, 16:21
Geografisk sted: Hurup Thy

Re: Computer-fi

Indlægaf Mataugust » 22. jan 2015, 12:32

Comodo internet security er ogsĂĄ ret godt, bĂĄde firewall og antivirus. Og det er gratis.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Computer-fi

Indlægaf davidsh » 22. jan 2015, 13:08

Mataugust skrev:Comodo internet security er ogsĂĄ ret godt, bĂĄde firewall og antivirus. Og det er gratis.

Jeg har i hvert fald en ven der er ret begejstret for det, især firewallen. Windows firewall kan i hvert fald være ret besværlig og irriterende nogle gange..
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Computer-fi

Indlægaf Anda » 22. jan 2015, 13:26

Det er en HP Envy m6-1251-eo. Driverne på deres hjemmeside ser ikke særligt opdaterede ud, så jeg hentede grafikdrivere fra AMD og installerede de drivere jeg kunne fra Windows Update.

Maskinen tilhører en 12-årig dreng, så det skal helst være så ligetil som muligt. Som Linux-mand er der i mit hoved en grund til at der kommer opdateringer, så jeg installerede de fleste updates fra Windows. Drengens far har siden installeret noget McAfee antivirus, som de havde købt nogle billige licenser til, så må vi se hvordan det arter sig :-)
Mange tak for jeres svar thumbs
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Kloning af disk

Indlægaf Buyer no 1 » 6. maj 2015, 19:03

Måske et banalt spørgsmål, men er det en farbar vej at klone sit C-drev?

Jeg synes min godt 5 år gamle maskine er begyndt at ville køre CHKDSK lidt for ofte, så jeg tænkte at en kloning til et SSD-drev både ville gøre mig mere tryg, og samtidig øge den oplevede hastighed. Når jeg googler lidt, synes det at være en simpel operation, men jeg er i tvivl om, hvorvidt det er en fornuftigt vej at gå.

Er der nogle af jer computer-kyndige der har erfaringer med disk-kloning?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Computer-fi

Indlægaf nc8000 » 6. maj 2015, 21:38

Disk kloning har jeg brugt til backup og migrering i mange år. Fra Win8 og frem er det dog blevet meget besværligt, det er endnu ikke lykkedes mig at klone en sådan (har dog ikke brugt masser af tid på at få det til at virke)
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Kloning af disk

Indlægaf Niels » 6. maj 2015, 21:42

Buyer no 1 skrev:Måske et banalt spørgsmål, men er det en farbar vej at klone sit C-drev?

Jeg synes min godt 5 år gamle maskine er begyndt at ville køre CHKDSK lidt for ofte, så jeg tænkte at en kloning til et SSD-drev både ville gøre mig mere tryg, og samtidig øge den oplevede hastighed. Når jeg googler lidt, synes det at være en simpel operation, men jeg er i tvivl om, hvorvidt det er en fornuftigt vej at gå.

Er der nogle af jer computer-kyndige der har erfaringer med disk-kloning?


Måske et dumt spørgsmål - men : hvorfor klone den gamle. Er det ikke bedre at starte på en frisk? Jeg står selv med samme problematik, og er interesseret i input.
Niels

 

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster