Hvilken model har du købt og hvilket prisleje ligger vi i? Jeg har selv en Senseo og jeg synes den laver glimrende kaffe.Burning777 skrev:JA, jeg har lige fået en Nespresso maskine i huset. Den er jeg da glad for. Den er MEGET bedre end en Senseo maskine. Så til en enkelt god kop i ny og næ passer den rigtigt fint til mig og kaffen dufter afsindigt godt når den er brygget på Nespresso....uhmmm
rappo skrev:Hvilken model har du købt og hvilket prisleje ligger vi i? Jeg har selv en Senseo og jeg synes den laver glimrende kaffe.Burning777 skrev:JA, jeg har lige fået en Nespresso maskine i huset. Den er jeg da glad for. Den er MEGET bedre end en Senseo maskine. Så til en enkelt god kop i ny og næ passer den rigtigt fint til mig og kaffen dufter afsindigt godt når den er brygget på Nespresso....uhmmm
rappo skrev:Er det en Essenza?
699,- er det samme som jeg gav for min Senseo, så det er da ikke en pris der skræmmer. Til gengæld kan jeg se, at kapslerne koster mere end dobbelt så meget som senseo-puderne, men hvis det kun er en kop eller to om dagen, så går det jo nok.
FrederikS skrev:Anvender selv en Bialetti Moka Expresse (guds gave til folk med gas komfur) og prøver altid at finde nye gode bønner. Er pt. igang med at prøve kaffemeka's blandinger ud og det er kvalikaffe.
Drikker rigtig meget kaffe normalt og her under bachelor skrivning stiger forbruget mærkbart :)
Har selv overvejet at male kaffe selv. Nogen der kender en god begynder kværn? den skal kun levere nok malet kaffe til cirka 4 kopper af gangen.
FrederikS skrev:Har selv overvejet at male kaffe selv.
Claus-DK skrev:FrederikS skrev:Har selv overvejet at male kaffe selv.
Nu drikker jeg slet ikke kaffe. men det virker da helt skørt at male kaffen, bruger man plastikmaling til det??
Jeg troede bare man hældte kogende vand på de magiske bønner..
Kaffebønnerne er helt hvide når man får dem, så derfor skal de naturligvis males brune. Dette gøres bedst med oliebaseret maling, da dette giver kaffen en helt speciel aroma. Jeg kan forøvrigt ikke anbefale brug af spraymaling, når bønnerne skal males...Claus-DK skrev:FrederikS skrev:Har selv overvejet at male kaffe selv.
Nu drikker jeg slet ikke kaffe. men det virker da helt skørt at male kaffen, bruger man plastikmaling til det??
Jeg troede bare man hældte kogende vand på de magiske bønner..
rappo skrev:Tilbage i det mere seriøse hjørne - Elgiganten har Nespresso Essenza på tilbud i næste uge til 479,- kr. Det er sku fristende!
Buyer no 1 skrev:Jeg mener at have set et sted, at man kan købe et kaffefilter, som man kan sætte direkte ovenpå en kop. Jeg tænker det må være en god måde at gøre det på, da man så frit kan vælge hvilke bønner man vil bruge, og stadig nøjes med at brygge en kop ad gangen.
Er der nogen der ved hvor man kan købe sådan et filter?
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster