RC-fi



RC-fi

Indlægaf Rappo » 25. jun 2013, 09:11

Jeg går konstant og spekulerer i at købe en "billig" fjernstyret bil. Billig er jo et vidt begreb men lige pt har jeg kig på en WaveRunner Buggy, som er en off-road el-bil til 599,- kr. Den leveres køreklar inkl. 2,4Ghz radioanlæg og LiPo batteri og den ser ud til at køre ganske fornuftigt.

Her er lidt video af bilen i aktion (+ en del snak)


Har vi nogle rc-entusiaster eller andre med interesse for den slags legetøj her på hoved-fi.dk? :grin:
Senest rettet af Rappo 25. jun 2013, 10:37, rettet i alt 1 gang.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: RC-fi

Indlægaf Bender » 25. jun 2013, 10:25

Det er jo en gammel drenge drømme der, men min knægt er kun knap 1.5år gammel
så jeg har ikke nogle undskyldning for at købe den..

Den er alt for fed Rappo.. køb køb køb 7musik
Bender

 

Re: RC-fi

Indlægaf Rappo » 25. jun 2013, 10:37

Bender skrev:Det er jo en gammel drenge drømme der, men min knægt er kun knap 1.5år gammel
så jeg har ikke nogle undskyldning for at købe den..

Den er alt for fed Rappo.. køb køb køb 7musik
Min ældste fylder snart 5 år, så jeg har efterhånden en god undskyldning for at købe en. :grin:

En af min kærestes nevøer har købt en Stealth X09 Truggy Brushless og smidt den største LiPo batteripakke i den. Han havde den med til familie tamtam i søndags og den er pænt vild! Men ok, det er så også et lidt andet prisleje end den Waverunner buggy som jeg har kig på, men jeg tror at den er hurtig til mig. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: RC-fi

Indlægaf Bender » 25. jun 2013, 13:40

Bender

 

Re: RC-fi

Indlægaf jacobask » 25. jun 2013, 14:28

Jeg fik lige købt en til mig og knægten (8) for et par måneder sammen:

http://www.modelsport.co.uk/hpi-e-fires ... ucts/39729

Det er altså ret sjovt lige at tage i skoven med 2-3 batteripakker og en bil der kan holde til lidt tæsk.
Da jeg kiggede endte prioriteringen i en bil til en lidt større pris, men hvor det var rimeligt nemt at skaffe reservedele (husk et par ekstra batteripakker)

/ask
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: LangĂĄ

Re: RC-fi

Indlægaf Kaps » 25. jun 2013, 18:35

Uhh jeg elsker rc grej, da jeg var yngre havde jeg en 1:10 1.6kubik nitro, en 1:10 2.5kubik nitro og en 1:8 3.5kubik nitro, så var man sikret hvis nogen ville lege med. Det var seriøst sjovt men idag ville jeg hellere have en 1:10 el i ordentlig kvalitet, jeg havde købt en hvis der var en god indendørs bane i nærheden, det kunne være seriøst lækkert vinter underholdning. Nitro kræver lidt vedligeholdelse og bliver så utroligt svinet.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: RC-fi

Indlægaf Claus-DK » 26. jun 2013, 01:01

Knægten har sådan en fyr her




Den er ret sej synes jeg..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: RC-fi

Indlægaf msp » 27. jun 2013, 22:00

Jeg er ogsĂĄ pjattet med det...

købte sidste år sådan en til min søn og mig selv.
http://www.morfars.dk/rc/stealth-truggy-24ghz-p-5021.html

Han blev 4 år i søndags der fik han sådan en:
http://rcfun.dk/product/3603x-traxxas-grave-digger-30th-anniversary-monster-jam-110-xl-5-2wd-18147/

De kører begge godt, men der er tydelig kvalitets forskel, kan godt mærke at den sidste er bygget bedre. Den er desuden vandtæt, altså du kan køre selv om der er dug i græsset.

Begge kan sættes ned i hastighed, hvilket betyder at min søn kan styre dem (hans far er meget stolt...)

Som andre har skrevet køb en masse batterier og en god oplader (der er mønt at spare ved at købe det i Kina.)

Hilsen Morten, og rigtig god tur :-)
msp

 
Indlæg: 271
Tilmeldt: 6. maj 2011, 19:49

Re: RC-fi

Indlægaf imbalance » 28. jun 2013, 00:08

Jeg kan godt lide helikoptere, de er især sjove at irritere/skræmme min kat med, og hver gang jeg rammer en mur eller loftet råber drengen den er istykker, men de holder til ganske meget..

Min er bare en lille billig starter model, fik købt en ganske stor en af slagsen i uk så jeg kunne fordrive tiden når vi ikke arbejdede.

Men når man ikke sætter sig ind i sagerne, og der står advanced på pakken og man vælger at lege med den i fuld tilstand så holdte den ikke ret længe..

Men forsatan hvor kunne de trævinger lave ravage og ganske farlig med sit 50cm vingefang og den kunne flyve på hovedet og alt muligt men nåede det aldrig.. :grin:
If you cant EAT it or F**K it - Then KILL it!

Dap: Sony Z-1070 - Rocoo BA - DX100

On-Ear - DT1350

C/iems - Fischer DBA02MK2 - Ety HF3/ER4P - Starkey HF-2/SA43
imbalance

 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 5. apr 2011, 12:37
Geografisk sted: På landet hvor ingen kan høre dig skrige!

Re: RC-fi

Indlægaf Rappo » 28. jun 2013, 10:56

Rart at vide at jeg ikke er det eneste legebarn. :grin:

Der bliver også fløjet med små rc-helikoptere her på kontoret, når vi lige har 5 min ventetid. Det er sku meget underholdende. Med hensyn til at køb af bil, så tror jeg nu at jeg vil prøve at holde mig under de 1000,- kr, selvom jeg nu har set hvor sjovt det kan blive, hvis man smider det dobbelte eller lidt mere. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: RC-fi

Indlægaf jacobask » 1. jul 2013, 08:04

At holde sig på de billige kan bare hurtigt blive dyrt. Du skal i hvert fald sikre dig at du kan skaffe reservedele til NÅR noget går i stykker. Jeg tror at det kunne være værd at kigge på brugt markedet.

/ask
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: LangĂĄ

Sv: RC-fi

Indlægaf Rappo » 1. jul 2013, 08:51

jacobask skrev:At holde sig på de billige kan bare hurtigt blive dyrt. Du skal i hvert fald sikre dig at du kan skaffe reservedele til NÅR noget går i stykker. Jeg tror at det kunne være værd at kigge på brugt markedet.

/ask
Lige nu er det Waverunner buggyen som er min kandidat, og den er der gode muligheder for at købe reservedele til. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: RC-fi

Indlægaf Bender » 1. jul 2013, 10:40

Man skal jo starte et sted og den virker til at være rigtig fed den Waverunner jeg er selv blevet lidt bidt her :grin:
Bender

 

Re: RC-fi

Indlægaf Rappo » 1. jul 2013, 10:51

Jeg skal lige ha' set pĂĄ om der er penge til det i mit juli-budget, men det er jo ferietid sĂĄ der er nok ogsĂĄ andre ting at bruge penge pĂĄ. Jeg skal naturligvis nok give lidt feedback her, hvis og nĂĄr jeg anskaffer mig en. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Sv: RC-fi

Indlægaf Rappo » 10. aug 2013, 14:35

Så fik jeg købt mig en Waverunner RTR buggy. Jeg vender tilbage senere med et par ord om hvordan den kører. :-D

Billede
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: RC-fi

Indlægaf Rappo » 12. aug 2013, 09:20

Weekendens vejr var præget af byger så jeg fik kun kørt en enkelt tur med den, men umiddelbart virker den rigtig fed! :mrgreen:

Det er min første "rigtige" RC-bil og den kører rigeligt hurtigt til mig - jeg vil tro at den kører 30-35km/t (der står 40km/t på æsken) og den når sin top-hastighed på ingen tid. Den kan uden problemer lave hjulspind og køre sidelæns på asfalt, så man skal lige være lidt varsom med gassen... Den kan godt køre på græs men den hopper noget rundt (i hvert fald på en ujævn græsplæne der ikke lige er blevet slået). Jeg glæder mig til at prøve den på et løst underlag! :grin:

Mht. køretid så holder batteriet i hvert fald i 10min. Jeg nåede ikke at få det kørt fladt da jeg var ude i lørdags, og jeg nåede som bekendt ikke ud at køre igen da der konstant var byger. Elektronikken sidder ret udsat på den, så vejen/underlaget skal være knastørt hvis man ikke vil risikere at brænde lortet af.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: RC-fi

Indlægaf Bender » 12. aug 2013, 10:18

Det lyder til ar været et godt køb Rappo og respekt for du valgte den bil du selv havde i kikkerten. Håber du kommer med mere feedback på den, da jeg også overvejer sådan en fætter, selvom knægten kun er 1,5år :-)
Bender

 

Re: RC-fi

Indlægaf Rappo » 12. aug 2013, 10:27

Bender skrev:Det lyder til ar været et godt køb Rappo og respekt for du valgte den bil du selv havde i kikkerten. Håber du kommer med mere feedback på den, da jeg også overvejer sådan en fætter, selvom knægten kun er 1,5år :-)
Du kan roligt købe den alligevel. Min ældste er lige fyldt 5 år men han får ikke lov til at prøve den, før at han har styr på hans egen bil han fik i fødselsdagsgave. :-)

Den kører kun 7 km/t - så er det begrænset hvor galt det kan gå. :grin:
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: RC-fi

Indlægaf Bender » 12. aug 2013, 10:29

Sweet, gracie amigo :grin: thumbs
Bender

 

Re: RC-fi

Indlægaf jacobask » 12. aug 2013, 14:15

Mht Rappo's kommentar til byger hele weekenden, så overvej en med "vandtæt" elektronik - så slipper man for at alt skal være knas tørt.

Jeg var bl.a. ude og køre på stranden med min for lidt tid siden samt på en byggeplads med nogle små-pytter og så er det fedt ikke at skulle være nervøs for lidt vand (selvfølgeligt skal den lige renses ekstra efter en tur i salt-vands-fugtigt sand for at undgå at den går til mens den står stille til næste gang).

/ask
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: LangĂĄ

Næste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster