Cigar-fi



Cigar-fi

Indlægaf Larry » 4. jul 2011, 15:22

Jeg nyder selv en god cigar af og til, sammen med et glas whisky eller rom, mens jeg har mine hovedtelefoner på. Det er desværre meget dyrt i Danmark at ryge ordentlige cigarer og der er få steder at købe. Jeg bor i Købehavn, så Davidoff i Silkegade er et fin sted at købe og de har et godt udvalg, men priserne er ret høje.
Her et billed af min humidor og dens indhold lige nu.
DSCN3839.JPG
DSCN3839.JPG (181.56 KiB) Vist 4824 gange


Jeg har prøvet en del forskellige cigarer, men synes bedst om dem der er medium i smagen og smooth. Cubanerne er tit bekostelige, men behøver bestemt ikke være bedre end de, der er rullet på indersiden af et pigelår i Honduras ruller1 .
Bagerst humidoren ligger 5 Backwoods (black aromatic), som er en fedtet lille sag, som smager lidt a lakrids og andre krydderier. Kan klart anbefales til begynderen, som ikke bare vil have en gar der kradser i halsen. Virkelig lækker og fås i 5 pak i en del kiosker og i forskellige smage.

Rom kan være rigtig lækkert til cigar, men det skal være de bedre af slagsen, hvis man drikker den rent ligesom whisky. Herover er det en 12 års dictador, som er meget sød og fed, så den passer ikke til alle cigarer. Det gode er også, at man får rigtig meget rom for pengene ift, whisky. Rom udvikles meget hurtigt, så der er masser af gode 12-15 års rom at få i prislejet 300-400kr. Grundet det varme klima hvor rom er lavet, er mange rom ikke ægte 12 års fordi fordampningen er kæmpestor, men hul i det, det smager himmelsk. Jeg er selv gået i gang med at dyrke rom, efter mange år på whiskyvognen. musik15
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Cigar-fi

Indlægaf mage » 4. jul 2011, 16:23

TOP-$ setup der.... HØJ HØJ KLASSE rullw3 rullw3 rullw3

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ã…rre

Re: Cigar-fi

Indlægaf Burning777 » 4. jul 2011, 17:13

Ja det er da lækkert det der - der er STIL over det må man sige!!!! rullw3

Jeg må indrømme at jeg også godt kan lide smagen og duften af en god cigar. Jeg synes det er en virkelig behagelig tobaksnydelse man kan få med den rene smag og duft af en god cigar. Men det er yderst sjældent jeg ryger mig en cigar, da jeg ikke rigtigt har adgang til at købe de gode her ude på heden. Jeg er derimod mere til pibetobak som jeg holder rigtigt meget af. Ovre på head-fi er der en Pipe-fi tråd som jeg har postet en del billeder i.... men det må jeg nok hellere afholde mig fra her, hvor vi helst skal have vægten over på Udstyr og ikke generelt. Når der er 100 tråde i både Hovedtelefoner og Forstærkere skal jeg nok starte en Pibe-fi tråd her også 1musik
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Cigar-fi

Indlægaf Larry » 4. jul 2011, 18:30

Det her hjørne er jo andet- fi, så Burning777, lav en pipe-fi, vi vil se billeder af pipen. Måske skulle du skifte navn til Burningpipe, hehe.
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Cigar-fi

Indlægaf Larry » 4. jul 2011, 21:55

Cigar-fi uden fi er selvfølgelig forkert, så her et billed mere, selv om det er mere kedeligt end det første. The 3 Amigos, Dac, Cigarkasse og X-Can.
DSCN3849.JPG
DSCN3849.JPG (153.5 KiB) Vist 4788 gange
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N


Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 18 gæster