Raspberry Pi-fi



Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf Psymon » 1. feb 2014, 16:09

Har siddet og luret på den, det ser fandme lækkert ud! Så bliver den så pæn, at den vil være fed at have stående fremme :D

Har lige testet 1.11 lidt mere, og webinterfacet er fint, men gemmer ikke squeezelite settings :s så lidt udueligt desværre.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf mcfrede » 2. feb 2014, 21:07

Nogen her der har erfaring med Hifiberry? Jeg har lige bestilt Ă©n og hĂĄber at komme i gang med den snart.
Som jeg har forstĂĄet det tapper den direkte pĂĄ I2S-signalet og skal altsĂĄ ikke ligge og slĂĄs om bĂĄndbredden pĂĄ usb-porten?
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf Psymon » 2. feb 2014, 21:27

Den er helt ny, sĂĄ nok ikke mange der har erfaring med den.
Har selv planer om at købe en, men har lige købt nye højtalere og amp til pc'en så det må vente lidt.

Glæder mig til at høre dine erfaringer med den.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf mcfrede » 22. feb 2014, 23:09

Hifiberry ankom denne uge og efter et par afteners roden virker den nu helt som den skal. Umiddelbart super ren lyd fra Volumio og jeg tror faktisk den skal indgĂĄ i et nyt kontor-setup. Det bliver noget med Raspberry Pi, USB harddisk LICH amp og sĂĄ betjening via en 400-kroners android-tablet jeg har hentet i Harald Nyborg pĂĄ vej hjem fra jobbet i gĂĄr.
Setuppet er testet og selvom den billige tablet suger "big-time" i forhold til andre tablets kan den fint trække MPDroid uden lag.

Opsætningen var ikke helt uden problemer, men det lykkedes selv for en ikke-så-linux-kyndig person som mig.
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf pof » 23. feb 2014, 09:21

mcfrede skrev:Hifiberry ankom denne uge og efter et par afteners roden virker den nu helt som den skal. Umiddelbart super ren lyd fra Volumio og jeg tror faktisk den skal indgĂĄ i et nyt kontor-setup. Det bliver noget med Raspberry Pi, USB harddisk LICH amp og sĂĄ betjening via en 400-kroners android-tablet jeg har hentet i Harald Nyborg pĂĄ vej hjem fra jobbet i gĂĄr.
Setuppet er testet og selvom den billige tablet suger "big-time" i forhold til andre tablets kan den fint trække MPDroid uden lag.

Opsætningen var ikke helt uden problemer, men det lykkedes selv for en ikke-så-linux-kyndig person som mig.

Hvilke problemer fik du overvundet? Kan du gĂĄ lidt mere i detaljer?
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf mcfrede » 23. feb 2014, 21:21

Hifiberry skriver at det praktisk taget er plug'n play med Volumio, men efter seneste Volumio Beta er det IKKE tilfældet. Det var nu ikke værre end at der skulle installeres en smule ekstra og ændres et par linier i en konfigurationsfil. Skal der laves en lille guide siger i til når det bliver aktuelt, eller håber på de har fået rettet i koden igen!

Selve lodde-jobbet var rent piece-of-cake!
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf mcfrede » 25. feb 2014, 00:19

OK, ikke alt jeg laver vil tage design-priser, men jeg syntes jeg var nødt til at se om dog ikke jeg kunne få låget på min Raspberry Pi efter at have monteret Hifiberry. Kønt er det ikke, men det virker fint efter hensigten! thumbs

Billede

Tanken er jeg tester den i morgen og ser om den stĂĄr distancen (om jeg kan undgĂĄ de gener folk med USB-lydkort har klaget over).
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf mcfrede » 25. feb 2014, 10:35

HD Tracks Ultimate Download Experience gennemført, jeg hørte ingen problemer (24 bits, 96 khz).

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf Psymon » 25. feb 2014, 11:36

Min Hifiberry er sendt nu, så går der 1-2 uger før den er her. Glæder mig til at smide smide den på.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf mcfrede » 25. feb 2014, 21:35

Testopstillingen...

Billede

Mon ikke denne lydklump slår de flestes, her er så IKKE engang klampet forstærker på, og tabletten har jeg valgt at lade være fri fra resten så man ikke skal have det hele op af lommen når den skal betjenes (og det bliver også en smule upraktisk når man i forvejen har en forlængerledning hængende ud af det ene bukseben på sine special-syede "smart-pants").

Indrømmet, det blev lidt håndlunt i løbet af dagen, men ikke noget kritisk og min Nexus7-lader kunne sagtens trække Pi'en med usb-harddisken tilsluttet til trods for at den er "rated" lavere end den der fulgte med Denver-tabletten (som ikke kunne trække det).

Hvis noget skal forklares så spørg endelig (der er en god grund til at der er klampet en trådløs router på for eksempel).

SĂĄ skal der kigges pĂĄ kabinet...
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf telum » 25. feb 2014, 21:49

Fordi din tærte ikke har wifi og du ikke har en USB-wifi dims?

Hvordan får den så strøm?

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf mcfrede » 25. feb 2014, 22:06

Tæt nok på, jeg har indtil flere Wifi-dongles, men jeg aner ikke hvordan jeg får Pi'en til at agere access point.
Routeren skyldes at jeg ikke altid vil kunne regne med at have et tilgængeligt trådløst netværk. Et eksempel kunne være hvis vi nu skulle til meet og jeg så stillede op med en løsning der alene vil virke hvis arrangøren finder det forsvarligt at lade mit IT-udstyr tilgå hans trådløse net. På denne måde (og fordi jeg bare havde routeren liggende) kan jeg lave en fast installation hvor jeg altid ved hvilket netværk og hvilken IP-adresse MPDroid skal tilgå for at kontrollere Pi'en (tænd skidtet og det virker bare). Tabletten er købt til formålet (400 kroner i Harald Nyborg) så det er ikke til besvær og interfacet er hurtigt, flydende og (forholdsvis) stabilt.

Strøm, ja det er så det med forlængerledningen, det er ikke en batteri-løsning, så i øjeblikket kræves en god 5V-forsyning til Pi'en med usb-harddisken tilsluttet og en 12V forsyning til routeren. Jeg arbejder på en lidt kønnere løsning der kun kræver ét strømudtag.
McFrede --> :cry: :lol: <-- Verden
mcfrede

Brugeravatar
DIY god
 
Indlæg: 906
Tilmeldt: 11. apr 2011, 23:35
Geografisk sted: Vestsjælland, Danmark

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf JB_dk » 25. feb 2014, 22:40

Det med batteri kan klares. Med et lidt stort setop dog. Så en blog med en som byggede en pi ind i en højtaler til at tage med på stranden. Som havde batteri tilkoblet samt et lille solcelle panel på toppen.

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk
Bøffer: Hifiman Ananda, Philips Fidelio X2 HR, Sennheiser HD 569
In-ear: Linsoul Tin Hifi T2, Moondrop Starfield, Earsonics S-EM6 V2
DAC/AMP: Topping DX3 Pro, Dragonfly Black 1.5, Fiio K3
DAP Shanling M6 Pro
JB_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 15. feb 2014, 12:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf Psymon » 27. feb 2014, 21:26

Min HifiBerry DAC kom pĂĄ 2 dage fra den blev sendt \o/

Har loddet den på og det spiller out-of-the-box med PiCorePlayer, knipser lige et par billeder når jeg har noget bedre lys en af de næste dage.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf Psymon » 27. feb 2014, 21:48

Jeg snuppede lige et da jeg lige skulle have den ned og opdatere picoreplayer

Billede
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf tvättbjörn » 28. feb 2014, 19:40

Jeg havde slet ikke opdaget der var rpi trĂĄd, men her er et par tarvelige billeder af min:

Billede

Billede

Min raspberry pi benyttes primært som filmafspiller, og har derfor i første omgang fået en TSOP 1738 38kHz IR-modtager (lille dims med 3 ben under displayet), så den kan styres med almindelig fjernbetjening. Senere er den blevet udstyret med et HD44780-kompatibelt OLED display med 2x16 linier, som giver basale informationer om hvor langt filmen har kørt. Både display og IR-modtager er forbundet direkte på rpi'ens gpio-porte.

Den seneste modifikation er tilføjelsen af en Hifiberry DAC, men pga pladsmangel i kabinettet (i virkeligheden er det fordi jeg var for doven til at lave en mere elegant løsning) er den monteret på undersiden og sidder altså udenfor kabinettet.

Nu venter jeg spændt på at Xbian får Hifiberry support, så jeg kan genbruge alle mine konfigurationsfiler (det krævede lidt stædighed og tålmodighed at få alle ting til at spille) og nyde godt af den markant bedre lydkvalitet Hifiberryen har tilført. I mellemtiden bruger jeg et SD-kort med xbian til at se film, og lider med den elendige analoge udgang, mens jeg har et andet kort med raspbian + pimusicbox, hvor alle tre ting kører som det skal.

Måske kan det lade sig gøre at se film med raspbian, jeg har faktisk ikke forsøgt.
tvättbjörn

Brugeravatar
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:48
Geografisk sted: København

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf JB_dk » 28. feb 2014, 20:21

Mine kører pt. Openelec xbmc. Styring via cec på mine 2 Sony tv da jeg streamer tv på dem. Så snart jeg engang har råd til at bygge en Brix istedet til stuen regner jeg med den ene pi skal have en hifi Berry :-) ser godt ud med jeres billeder. Mine er bare I standart kedelige sorte kabinetter og er blot klistret bagpå TV med dobbelt klæbende tape

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk
Bøffer: Hifiman Ananda, Philips Fidelio X2 HR, Sennheiser HD 569
In-ear: Linsoul Tin Hifi T2, Moondrop Starfield, Earsonics S-EM6 V2
DAC/AMP: Topping DX3 Pro, Dragonfly Black 1.5, Fiio K3
DAP Shanling M6 Pro
JB_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 15. feb 2014, 12:40
Geografisk sted: Aarhus

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf telum » 5. mar 2014, 10:44

hmm, kan det virkelig passe, at det ikke er muligt at fĂĄ Raspberry Pi og Netflix til at spille sammen?

Hvad med at lade den være DLNA klient og så køre Netflix på min android telefon og sende det til raspberry'en?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf Psymon » 5. mar 2014, 11:39

Netflix bruger silverlight som ikke virker under Linux, der er vist ved at ske ting og sager, men der er vist ingen rigtig god løsning endnu.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Raspberry Pi-fi

Indlægaf telum » 5. mar 2014, 11:50

det fandt jeg også ud af, men diverse Android versioner kan jo fint streame Netflix, så burde jeg ikke kunne tage den stream fra min android-device og sende via DLNA eller uPnP til tærten?

Jeg kan se der findes diverse stream servere, men de fungerer kun til windows..
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron