Keyboard-fi



Re: Keyboard-fi

Indlægaf Flemur » 23. feb 2018, 14:02

wildstyle skrev:Jeg kunne potentielt set godt være interesseret, men ville nok skulle bruge mere end 60 switches.

Hvad har du af planer mht. PCB og case?


Hej - jeg har lige bestilt 120 Hako Clears (de lød som det sikreste bud umiddelbart) - så jeg ville mangle Trues.

Vi kan sagtens finde ud af noget hvis du bygger et større format - hele grunden til at jeg vil prøve begge dele er jo at jeg ikke ved hvad jeg foretrækker, så det kan også være at jeg kan nøjes med fx 40 af hver, hvis jeg gerne vil have trues som alphas og clears som modifiers, eller en eller anden anden løsning. Jeg har også nogen af 60 Zealios som kan indgå i hvad vi lige kan finde på.

Jeg har allerede en GK64 PCB i en 5 degree case - valgte den fordi den er hotswappable, og jeg vidste at de her ville komme.

Jeg bor i KBH - så hvis du er i nærheden kan vi jo evt bare mødes og prøve os frem og finde ud af hvad der så giver mening.

Sig endelig til hvis du bestemmer dig for at købe en kasse Hako Trues :)
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Keyboard-fi

Indlægaf wildstyle » 23. feb 2018, 14:14

Flemur skrev:Hej - jeg har lige bestilt 120 Hako Clears (de lød som det sikreste bud umiddelbart) - så jeg ville mangle Trues.

Vi kan sagtens finde ud af noget hvis du bygger et større format - hele grunden til at jeg vil prøve begge dele er jo at jeg ikke ved hvad jeg foretrækker, så det kan også være at jeg kan nøjes med fx 40 af hver, hvis jeg gerne vil have trues som alphas og clears som modifiers, eller en eller anden anden løsning. Jeg har også nogen af 60 Zealios som kan indgå i hvad vi lige kan finde på.

Jeg har allerede en GK64 PCB i en 5 degree case - valgte den fordi den er hotswappable, og jeg vidste at de her ville komme.

Jeg bor i KBH - så hvis du er i nærheden kan vi jo evt bare mødes og prøve os frem og finde ud af hvad der så giver mening.

Sig endelig til hvis du bestemmer dig for at købe en kasse Hako Trues :)


Spændende. Umiddelbart vil jeg også tro at Clears ville være at foretrække. Jeg er dog stadig ikke 100% sikker på hvad jeg gør. Jeg har overvejet Holy Pandas også, men de er ikke til at få fat i og koster desuden også tæt på det dobbelte. Thicc Clics (BOX Navies eller Whites) kunne også være sjove at prøve, men er ikke sikker på om jeg ville kunne leve med dem permanent. Men hey, så ville et hotswap PCB selvfølgelig være en rigtig fin løsning. :grin:

5 degree er et rigtig lækkert case.

Jeg venter pt. på at RAMA frigiver hans TKL, selvom det formentlig kommer til at koste kassen. Så må jeg jo overveje om jeg er villig til at punge ud. :|

Jeg bor selv i KBH, så det ville snildt kunne lade sig gøre at mødes. Jeg skal nok holde dig opdateret. Meld endeligt tilbage når du har modtaget dem. :-)
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Krellef » 26. mar 2018, 19:36

Lige et spørgsmål til alle keyboard-fi'erne her på siden:

Hvor køber I jeres gamle (IBM Model M eller F), rigtigt gamle (beamspring tastaturer) eller tastaturer med f.eks ALPS-switches, og fåes sådan noget "på dansk" (Særligt model F og tastaturer med ALPS) til rimelige priser?

Hvis I har indspark til andre gamle, ukendte eller bare specielle tastaturer der er kompatibelt med Win 10, hører jeg gerne fra jer :-)
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Keyboard-fi

Indlægaf mwh » 26. mar 2018, 19:42

Bedste bud er nok eBay. Kig evt. på Deskthority og geekhack for at få inspiration (man kan også købe brugte tastaturer der). Det vil uden tvivl være svært at finde med danske knapper (måske mindre svært af finde Model M, men F, beamspring og hall effect bliver svært). Personligt kan jeg ikke rigtigt se idéen med det, men nu skriver jeg også mere på engelsk end på dansk, så måske er det derfor.

Mig bekendt er det kun tilslutningen, som kan være problemet. Men i så fald vil tastaturet være inkompatibelt med din hardware (bunkort), og ikke operativsystem.
Senest rettet af mwh 26. mar 2018, 19:44, rettet i alt 1 gang.
mwh

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15. feb 2018, 14:32

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Krellef » 26. mar 2018, 19:43

Jeg vil i hvert fald foretrække at kunne skrive på dansk, men nu må jeg se hvad jeg bliver inspireret til - og tak for svar :-)
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Keyboard-fi

Indlægaf mwh » 26. mar 2018, 19:45

Jeg har mit HHKB (med engelsk layout) sat op til dansk i operativsystemet. Du kan sætte et hvilket som helst tastatur op til at "skrive på dansk".
mwh

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15. feb 2018, 14:32

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Krellef » 26. mar 2018, 19:49

mwh

Så de knapper der ikke er Æ Ø Å på et ANSI, BLIVER til Æ Ø Å?
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Keyboard-fi

Indlægaf mwh » 26. mar 2018, 19:58

Nemlig. Du kan jo selv prøve at se hvad der sker, hvis du vælger et andet sprog (fx engelsk eller amerikansk), og se hvordan de danske knapper på tastaturet ændres til noget andet.
mwh

 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15. feb 2018, 14:32

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Krellef » 26. mar 2018, 19:59

Smarties! Nu er der jo ingen undskyldning for ikke at købe et tastatur der måtte være på engelsk :-D
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Krellef » 27. mar 2018, 16:57

Hej igen keyboard-fi'ere!

Jeg har fået lidt blod på tanden for at bygge mit eget tastatur, og fordi mit overblik ikke er det bedste, vil jeg høre om I vil be/afkræfte om jeg har et komplet sæt til at bygge et tastatur, samt har valgt de rigtige dele:

Det hele købes på kdbFans:

GH60 aluminum case

Full assembly DZ60 PCB med box heavy blue switches

60% CNC'd aluminum plate

Nordic layout PBT keycaps.

Jeg har fulgt Linus Tech Tips' "Can you build your own mechanical keyboard"-guide
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Flemur » 28. mar 2018, 18:04

Hej Krellef

Du skal være opmærksom på at Linus' video var med et "hotswap" PCB - altså hvor man ikke behøver lodde (mener endda det var det samme GK64 som jeg har) - et DZ60 skal loddes - bare så du er opmærksom på det.

Du skal også have stabilizers (der står "full assembly" på PCB'en, men det ved jeg jo ikke helt betyder at de bare har sat USB controlleren osv på for dig - eller om der også er stabilizers med).

Jeg vil anbefale dig at se et par guides der ikke kommer fra Linus - han kan mange ting, men der er mange som ved mere om at bygge tastaturer end ham og hans team.
Flemur

 
Indlæg: 91
Tilmeldt: 12. nov 2016, 00:45
Geografisk sted: København

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Krellef » 28. mar 2018, 20:06

Tak for svar. Jeg er i mellemtiden kommet i kontakt med et tysk firma kaldet CandyKeys, der som jeg forstår det, vil give mig et tilbud på et Vortex Race 3, hvor de så skifter switches til BOX navy's.

Som jeg kan læse mig frem til er Race 3 til dets pris er ret lækkert tastatur. Jeg tror også at det er den økonomisk mest overskuelige mulighed.
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Keyboard-fi

Indlægaf wildstyle » 28. mar 2018, 20:48

CandyKeys er rigtigt flinke, har selv købt BOX Navies hos dem for et par uger siden.
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Krellef » 28. mar 2018, 20:56

@Wildstyle: MÃ¥ jeg udfritte dig om dem over en PB?
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Keyboard-fi

Indlægaf wildstyle » 28. mar 2018, 21:23

Krellef skrev:@Wildstyle: MÃ¥ jeg udfritte dig om dem over en PB?


Gerne, men jeg kan nok ikke være til stor hjælp eftersom de endnu bare ligger i en skuffe. :oops:
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Krellef » 28. mar 2018, 21:27

wildstyle skrev:
Krellef skrev:@Wildstyle: MÃ¥ jeg udfritte dig om dem over en PB?


Gerne, men jeg kan nok ikke være til stor hjælp eftersom de endnu bare ligger i en skuffe. :oops:



SÃ¥ er der jo ikke meget fis ved det ruller1

Nå, men så skal jeg måske bare tage en chance og købe dem rulle2
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Krellef » 8. apr 2018, 08:08

SÃ¥ er der betalt for et Vortex Race 3 med Kailh Box Navy switches monteret i stedet for de originale - nu mangler det bare at blive sendt! thumbs
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Krellef » 18. apr 2018, 16:56

Tastaturet er modtaget, desværre med en semi-defekt switch, så det skal sendes retur. Inden jeg gør det, vil jeg dog høre, om her sidder nogen i nærheden af Randers, der har mod på at prøve at lodde en ny switch i tastaturet? Jeg har ca 20 switches til overs. Det er naturligvis mod betaling :-)
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Keyboard-fi

Indlægaf wildstyle » 30. apr 2018, 16:02

Krellef skrev:Tastaturet er modtaget, desværre med en semi-defekt switch, så det skal sendes retur. Inden jeg gør det, vil jeg dog høre, om her sidder nogen i nærheden af Randers, der har mod på at prøve at lodde en ny switch i tastaturet? Jeg har ca 20 switches til overs. Det er naturligvis mod betaling :-)


Træls med den defekte switch - håber du fandt en løsning.

Såfremt du har fået det fixet eller modtaget et nyt, hvad synes du om boardet og Navy switchene?
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Keyboard-fi

Indlægaf Krellef » 30. apr 2018, 16:04

Ja, jeg sendte det retur til Tyskland, og venter på at det bliver sendt "retur-retur".

Jeg synes at tastaturet var super lækkert udført, samt at switchene var rigtigt gode at skrive på. Jeg kan ikke skrive meget mere, da jeg kun havde et par timer med tastaturet, inden jeg pakkede det ned igen :-)
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster