Stereoanlægs-fi

Stereoanlægs-fi

Indl√¶gaf Decadence » 27. jan 2016, 01:02

Hvordan ser det ud herinde med jer lystige svende? Har I ogs√• en lille k√¶rlighed for stereoanl√¶ggets verden, eller holder I jer til hovedmonterede h√łjttalere?

Jeg har personligt lige f√•et opgraderet mit stereoanl√¶g ret gevaldigt p√• forst√¶rkersiden. Jeg solgte min XTZ og har k√łbt en NAD M3.

K√łberen til min forst√¶rker var i √łvrigt parterapeut, og han mente at vi (min k√¶reste og jeg) m√•tte have et st√¶rkt forhold, n√•r vi kunne bo p√• 25 kvadratmeter og hun alligevel tillader mig et s√¶t gode gulvh√łjttalere. En analyse jeg ikke havde regnet med fra en k√łber ;)

Jeg t√¶nkte bare at det kunne v√¶re sjovt at h√łre/se om I sk√łnne folk ogs√• g√•r op i den mere g√¶ngse del af lydverden.

Jeg kommer til at uploade et par billeder eller tre i morgen af det nye canadiske familiemedlem :)

Sent from my iPad using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Re: Stereoanlægs-fi

Indl√¶gaf davidsh » 27. jan 2016, 01:25

Jeg roder lidt i et skrivebordssetup med dynaudio dm 2/7 og en kalibreret målemikrofon + EQ for tiden

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar

Geografisk sted: √Örhus, Danmark

Indl√¶gaf Mortenhoe » 27. jan 2016, 01:31

Du er m√•ske en af de heldige, hvor "konen" godt kan lide dit anl√¶g? Her hjemme har jeg altid haft lov til at fylde hifi ind i hjemmet. Det er faktisk f√łrst efter jeg er kommet p√• hoved-fi, der er brok. Hovedtelefoner over alt. Haha

Jeg har et par Bower Wilkins P7. Fattigmands Matrix'en. Jeg havde et par tilsvarende Monitor Audio standere, som jeg dog hurtigt gik af med igen og beholdte P7'erne. De kan et eller andet. Forstærkeren er en Onkyo TX-SR876, som er bi-koblet til mine P7

Billede
Elektrikeren.
iFi nano iUSB3.0 + Aune X1s ‚Ė™ TDA1543 "The Battery DAC 2" ‚Ė™ Bravo Audio Ocean ‚Ė™ Radsone ES100 ‚Ė™ Zishan Z3 ‚Ė™ Fostex TH-600 ‚Ė™ HiFiMan HE-400 ‚Ė™ Audio Technica M50x ‚Ė™ Cleer DU ‚Ė™ AKG K240 Sextett ‚Ė™ Yamaha YH-3(Custom) ‚Ė™ Superlux HD-681 ‚Ė™ VE Monk ‚Ė™ EMXs-500 ‚Ė™ Bluetooth Vido
Mortenhoe

Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Indl√¶gaf kvik » 27. jan 2016, 01:33

Falder emnet m√•ske ind under H√łjtaler-fi?
AKG K240DF | K400 | K500 \\ VE Zen 2.0 | Myst Nail 2 | Spiral Ear 3-way Ref \\ Zigis TrńęsstŇęris \\ Tento PortaDAC \\ Allo DigiOne
kvik

Brugeravatar

Geografisk sted: Norge

Indl√¶gaf davidsh » 27. jan 2016, 01:52

Det vil jeg da mene at det g√łr langt hen af vejen..
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar

Geografisk sted: √Örhus, Danmark

Indl√¶gaf Tweaker » 27. jan 2016, 02:53

Jeps. Pass Labs Int30a amp, Dynaudio X32 h√łjttalere, Yamaha CD-S1000 CD afspiller, Rega RP3 pladespiller (+nogle flere).

Men hovedfiet har taget over i √łjeblikket.
Amp`s: Little Dot MKIV-SE, Lake People G109S, Pro-Ject Headbox S USB.
DAC`s: Musical Fidelity V90, M2Tech Young.
DAC/Amp`s: CEntrance DACport HD, Beresford Caiman II, Beresford Bushmaster, Beresford Bushmaster II.
B√łffer: Sennheiser HD650, Pioneer SE-A1000, Creative Aurvana Live!, AKG K702, Stax SR-40/SRD-4, Beyerdynamic DT150 og DT990PRO-LE, Hifiman 400s, Koss Porta Pro, Koss BT540i, Edifier H850.
Tweaker

Brugeravatar

Geografisk sted: K√łbenhavn

Indl√¶gaf Mataugust » 27. jan 2016, 09:20

kvik skrev:Falder emnet m√•ske ind under H√łjtaler-fi?

Det virker som om den mest g√•r p√• h√łjtalere og ikke s√• meget p√• resten af anl√¶gget.
Marantz HD-DAC1/Thorens TD320 --> Luxman LV-107u --> AKG K872/Grado GS1000
Mataugust

Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Indl√¶gaf Decadence » 27. jan 2016, 10:49

Jeg t√¶nkte ogs√• ved l√¶sning af h√łjttaler-fi ,at der ikke er meget fokus p√• stueelektronikken, hvorfor jeg t√¶nkte at denne tr√•d havde sin ret. Her kan man med fordel ogs√• fokusere p√• den synergi man oplever mellem komponenterne i sit stereoanl√¶g. Jeg h√•ber, at det er okay :)

Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar

Stereoanlægs-fi

Indl√¶gaf ZeXoN » 27. jan 2016, 12:53

Mit anlæg består pt. Af:
Apple Mac Mini
LaCie 12 TB
Apple tv
M2Tech Young DSD
Audio Research V70
Magne Planar 1.6QR

Man er jo fanatiker af Magnestater

Billede

ZeXoN

Brugeravatar

Indl√¶gaf Decadence » 27. jan 2016, 14:31

Bom! Det anl√¶g kunne jeg godt t√¶nke mig at l√¶gge √łre til, Zexon :)

Jeg er jo lidt i den anden boldgade med den konventionelle (h√łj WAF) h√łjttaler :)

Er der punch nok i dem? :)

Decadence

Brugeravatar

Stereoanlægs-fi

Indl√¶gaf ZeXoN » 27. jan 2016, 14:39

Min dejlige k√¶reste elsker lyden af dem s√• der er h√łj WAF
Det kunne vi nok arrangere

Ja det er massere af punch i dem

ZeXoN

Brugeravatar

Indl√¶gaf Decadence » 27. jan 2016, 20:19

Det lyder da hyggeligt!

Jeg skrev f√łr, at jeg ville uploade billeder af mit stereoanl√¶g, og de kommer s√• her:

Billede

Billede

Rega Apollo
NAD M3
DLS R55

Det er fantastisk til rock! :)

Decadence

Brugeravatar

Indl√¶gaf Psymon » 27. jan 2016, 23:54

Jeg har slået mig på et par Triangel Color Floor drevet af en hifiberry amp+ og Raspberry Pi 2.

Der er skridtet under magnestater som jeg virkelig gerne ville have, men må erkende nok kræver for mange kompromis i forhold til mit rum.

Billede

Siden billedet er h√łjtalerne kommet p√• spikes som st√•r p√• en tr√¶plade og billedet er kommet op. Ligeledes er det sorte power kabel blevet skiftet til et hvidt.
Psymon

Geografisk sted: Br√łnsh√łj

Indl√¶gaf Decadence » 28. jan 2016, 00:34

Det er fedt, hvad man kan få for en rimelig begrænset udskrivning, Psymon. Det er stilrent!

Decadence

Brugeravatar

Indl√¶gaf Niels » 30. jan 2016, 15:15

Magnepan er cool. Jeg havde et par MG1a, tror jeg de hed, som blev trukket af en Sugden-forst√¶rker. Det l√łd fantastisk.

Jeg er landet, men eksperimenterer dog stadig p√• f√łlgende setup:

Billede

Det er Primare CD21 - Lyngdorf SDAI 2175 - Sonus Faber Minima Amator - KEF-sub

Dertil h√łrer:

Billede

ChromeCast Audio - Harmony Design DA09 - der ligeledes virker som kilde til Lyngdorfen med Tidal Hifi

Billede

Zoom lidt ind og det vil fremgå, såfremt i kan abstrahere fra den fedtede skærm, at der streames i 16/44.1
Niels

Indl√¶gaf ZeXoN » 31. jan 2016, 15:52

Ja der er intet der slår MagnePlanar i dynamik og detaljer
P√• h√łreb√łf siden har jeg:
Bose In-Ear buges primært når jeg cykler på arbejde og om vinteren
B&W P7 primært til lytning på farten om sommeren og når været er godt om vinteren
HiFiMan HE-500 benyttes til lytning herhjemme når jeg ikke bruger anlægget

ZeXoN

Brugeravatar

Indl√¶gaf Niels » 31. jan 2016, 17:04

Jeg savner fra tid til anden mine gamle Magneplanar, men de krævede for meget plads. Derfor kom Sonus Faberne ind i billedet.
Niels

Indl√¶gaf Gerner » 14. feb 2016, 16:27

Er lidt igang med, at finde mig noget nyt anl√¶g, da mit gamle (Marantz SR8500 og 2x Jamo Classic 10), er alt for stort til min b√¶tte stue.. I den forbindelse vil jeg gerne smide lidt flere penge efter det, s√• jeg kan have gl√¶de af det, de n√¶ste mange √•r. Derfor s√łger jeg lidt vejledning i form af jeres personlige meninger omkring mit valg, og om det kunne g√łres billigere/bedre/dyrere/osv.

Jeg forestiller mig, at jeg vil bibeholde min Marantz SR8500, selvom den er kæmpe stor.. Og i den forbindelse har jeg fået fortalt, at det kunne være smart med en DAC, hvorfor jeg godt kunne overveje en DACMagic plus+. Det er i hvert fald den der lige ligger indenfor mit budget på DBA.. :-)

Derefter har jeg kigget lidt p√• h√łjtalerne der er p√• DBA, og har fundet et s√¶t B&W 705 (De er utroligt p√¶ne!), til 4500 kr. som jeg egentligt synes lyder meget fint?

Hvad jeg egentligt s√łger i en h√łjtaler, er lidt mindre bulderbasse end mine Classic 10, en kompakt h√łjtaler, og s√• skal den jo v√¶re p√¶n. ;-) Hvilket var derfor, at jeg faldt over de B&W, da jeg synes de er utroligt fede!

Håber her er nogle kloge hoveder. :mrgreen:

Skal siges, at jeg har et budget på ca. 6-7 tusinde..
Gerner

Indl√¶gaf Decadence » 14. feb 2016, 18:11

Regner du med at bruge din Marantz til surround?

Uden at kende din Marantz, tror jeg at du ville kunne få meget mere dynamik ud af en kvalitets-stereoforstærker

Har du overvejet det?

Umiddelbart er h√łjttalerne jo fine, men du burde godt kunne f√• dem for 4000.

Har du overvejet en mindre gulvh√łjttaler, nu dine gamle kasser er af en ganske anseelig st√łrrelse?

Rega har nogle gode bud p√• en pladsvenlig gulvh√łjttaler, der stadig har noget "oomf" i bassen

Dac'en kender jeg kun perifert. Måske en V90 fra Musical Fidelity også burde overvejes?

Held og lykke med at få kabalen til at gå op

Decadence

Brugeravatar

Indl√¶gaf Gerner » 14. feb 2016, 18:22

Har faktisk samme sp√łrgsm√•l k√łrende inde p√• Hifi4all.dk, og de sagde jeg liges√• godt kunne beholde min Marantz SR8500. Jeg ville nemlig kunne f√• mere for pengene, hvis jeg k√łbte en selvst√¶ndig DAC + h√łjtalere. Om dette er helt sandt, skal jeg ikke kunne sige.
Hvad ang√•r guld eller kompakt h√łjtalere, s√• har jeg i et stykke tid, haft lyst til at springe ud i kompakte h√łjtalere. B√•de fordi det er sp√¶ndende at se, hvor meget lyd man kan f√• ud af en "lille" h√łjtaler, og fordi jeg synes de er lidt p√¶nere.. Man skal op i de lidt dyrere gulvh√łjtalere, hvis man skal have noget p√¶nt at se p√•. ;-) Ja, designet betyder en del, da det skal st√• i min lille lejlighed p√• ca. 40 kvm.. S√• man undg√•r ikke at se dem, uanset hvor man er i lejligheden. :D
Gerner

Næste

Tilbage til Andet-fi