Højtaler-fi



Re: Sv: Højtaler-fi

Indlægaf odderen » 17. sep 2014, 18:57

toppe skrev:
odderen skrev:Det hjælper. Men det spolerer lidt lyden når ens gulvhøjtalere bliver til et par overdimensionerede near-field monitorer...


Så skal du måske overveje om du har de rette højtalere til dit rum eller om de står det rigtige sted. Det er de færreste højtalere der kan lide at stå tæt op af vægge, og det gælder vel også trykkammer højtalere og dem med basport på fronten...

Hu har helt ret. Derfor skifter jeg til et par stameerhøjtalere indtil jeg får noget større at bo i. Højtalerene er allerede solgt til en kammerat. For 500.- og en sandwich :mrgreen:

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Ostebaronen » 17. sep 2014, 19:32

Det var helt sikkert sandwich'en som gjorde den store forskel, ellers havde 500 ikke været nok jo!
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Sv: Højtaler-fi

Indlægaf odderen » 17. sep 2014, 19:49

Uden tvivl. Med sandwichen har jeg jo rent faktisk haft profit ved at købe de højtalere. De er da rimeligt lækkert!

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Højtaler-fi

Indlægaf pof » 17. sep 2014, 19:54

Med ost???
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: Sv: Højtaler-fi

Indlægaf odderen » 17. sep 2014, 20:24

Handlen er ikke gået hjem endnu. Men når jeg får den skal jeg nok sørge for ost ;-)

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Sv: Højtaler-fi

Indlægaf toppe » 18. sep 2014, 00:20

odderen skrev:Handlen er ikke gået hjem endnu. Men når jeg får den skal jeg nok sørge for ost ;-)


Helt ærligt - burde du ikke have kunnet forhandlet dig frem til 500;- plus sandwich med ost OG en Congobajer?
Tsk tsk..... ;-)

På den mere seriøse side: Har du nogle stander højtalere i kikkerten?
Hvad er i øvrigt dimensionerne i dit lytterum og spiller du på den korte eller lange led?
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Sv: Højtaler-fi

Indlægaf odderen » 18. sep 2014, 06:53

Lige nu ligger tankerne mest pĂĄ noget avance igen. PĂĄ trods af udfordringerne spillede de altsĂĄ en del bedre end de 500 jeg gav for dem ville fĂĄ en til at tro...

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Sv: Højtaler-fi

Indlægaf odderen » 18. sep 2014, 17:28

Suk... Der er dukket et nyt problem op med min Nad 7100... Den brummer noget så forfærdeligt lige nu. Og jeg har lige fået det bekræftet af en ven. Der er kanal ubalance...

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Sv: Højtaler-fi

Indlægaf odderen » 20. sep 2014, 16:56

Så er der fundet nye højtalere! Min onkel havde et sæt kef k 160 liggende som han vil sælge til 200.- det kan man ikke sige nej til...

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Sv: Højtaler-fi

Indlægaf odderen » 21. sep 2014, 16:33

Nogen der ved hvordan man fikser sådan noget brummen fra en forstærker? Jeg gav trods alt 700.- for den...

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Sv: Højtaler-fi

Indlægaf toppe » 21. sep 2014, 16:46

odderen skrev:Nogen der ved hvordan man fikser sådan noget brummen fra en forstærker?


Det lyder som noget en radiomekaniker skal se pĂĄ. Inde pĂĄ vintage-hifi anbefaler de ofte AnalogBo.

Edit: Kommer brummet fra forstærkeren eller i højtalerne?
Brummer den nĂĄr der ikke er sat noget til den?
Har du forsøgt at vende strømstikket?
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Sv: Højtaler-fi

Indlægaf odderen » 21. sep 2014, 17:52

toppe skrev:
odderen skrev:Nogen der ved hvordan man fikser sådan noget brummen fra en forstærker?


Det lyder som noget en radiomekaniker skal se pĂĄ. Inde pĂĄ vintage-hifi anbefaler de ofte AnalogBo.

Edit: Kommer brummet fra forstærkeren eller i højtalerne?
Brummer den nĂĄr der ikke er sat noget til den?
Har du forsøgt at vende strømstikket?

Brummen kommer fra forstærkeren. Jeg har prøvet at vende stikket. Det har ikke hjulpet. Jeg har overvejet at få den repereret . Men der er mere om det er det værd. Hvis det bliver over 500.- kan jeg næsten lige så godt bare købe en anden forstærker som rent faktisk virker...
Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Sv: Højtaler-fi

Indlægaf odderen » 23. sep 2014, 19:11

Så er mine sigmaer officielt kommet videre i verden. Og for at være helt ærlig. Så gør det mig ikke det store. Mine "nye" kef k160 er ærligt talt mindst lige så gode. Og uden den irriterende rungen. Jeg er en glad mand :mrgreen:

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Gerner » 2. okt 2014, 20:24

Stå at skal have mig et kabel fra mit tv til min forstærker.. Valget er derfor en optisk kabel, da jeg har en Marantz SR8500, som ikke har HDMI indgang.
Jeg vil dog ikke ud i noget af det billigste, men at det skal være af lidt bedre kvalitet.
Har set pĂĄ disse forskellige:
http://www.av-cables.dk/optisk-kabel/be ... 1-8-m.html
http://www.av-cables.dk/optisk-kabel/cl ... l-2-m.html
http://www.av-cables.dk/optisk-kabel/be ... l-2-m.html

Men er der forskel i disse kabler, eller skal jeg bare tage det jeg synes er pænest..?

Håber bare en har forstand på det.. Vil nemlig IKKE længere, købe de billigste kabler..
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Sv: Højtaler-fi

Indlægaf odderen » 2. okt 2014, 21:58

Der er absolut ingen forskel på kvalitet med optiske kabler (ikke at jeg sådan helt tror på det med andre kabler) tag det du synes der pænest og mest solidt ud, så er du godt kørende ;-)

Sendt fra min galaxy Note 3 med tapatalk classic
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Højtaler-fi

Indlægaf davidsh » 2. okt 2014, 22:39

Min erfaring med optiske kabler er at de helt billige er ret stive og jeg tror nok de lettere bliver beskadiget ved knæk. Det jeg har nu købte jeg til overpris (300 kr for over et år tilbage) i en A/V butik, men det er til gengæld super blødt og smidigt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Gerner » 3. okt 2014, 07:38

Har fundet mig et par jeg skal have! Synes de ser sweet ud. Har også lige et efterfølgende projekt der gør ud på, at smide paracord på alle kabler bag mit tv-bord. ;-)
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Højtaler-fi

Indlægaf odderen » 2. apr 2015, 14:52

Efter en flytning er jeg tilbage til de store gulvbæster, Denne gang er det et sæt modificerede avance concrete 170 som jeg fandt på den blå avis til 900.- og en spritny marantz pm5004 som jeg fandt billigt som er synderen. jeg er en glad mand!
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Gerner » 22. apr 2015, 18:40

Har brug for lidt guidens gutter!
Min elskede Marantz SR8500 trænger til noget af en kabel møblering.. Jeg gik fra en DENON AVR-1611, som har HDMI indgang, hvilket min noget ældre Marantz ikke har. Da jeg har en masse digitale enheder sat til, så tænker jeg, at der måske må være en noget smartere måde at koble det hele til på.
Jeg ved at min Marantz både har DVI, Optisk og RCA indgange, så muligheder må være der, for at få samme nemme setup som min DENON.

Her er en liste af ting jeg har koblet til:

PS3 (HDMI, Optisk)
CD Afspiller (RCA)
Argon Stream 2 (RCA, Optisk)
Apple TV 3 (Optisk, HDMI)
Fjernsyn (RCA, HDMI, Optisk, Jack)

Min tanke var dette, men ved nemlig ikke om det fungere, mangler kabler til det, så gider ikke bruge unødige penge, hvis i kan konstatere at det ikke gør:
Fjernsyn koblet til min forstærkerens DVI-Output, og så lyden skal via Jack til RCA til forstærkerens RCA input.
PS3 koblet til forstærkerens DVI-input, og så lyden via optisk kabel
Apple TV3 koblet til forstærkerens DVI-input, og så lyden via optisk kabel
Argon Stream 2 og CD afspiller kobles til via RCA til RCA.

Vil dette kunne virke?

SĂĄdan jeg har sat det op nu virker egentligt 'okay', men vil gerne have sat det ORDENTLIGT op. :)

HĂĄber i har noget god respons, for jeg er godt nok en hat til det nogle gange.. ;-)

God onsdag!
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Højtaler-fi

Indlægaf Mataugust » 22. apr 2015, 20:15

Gerner skrev:Har brug for lidt guidens gutter!
Min elskede Marantz SR8500 trænger til noget af en kabel møblering.. Jeg gik fra en DENON AVR-1611, som har HDMI indgang, hvilket min noget ældre Marantz ikke har. Da jeg har en masse digitale enheder sat til, så tænker jeg, at der måske må være en noget smartere måde at koble det hele til på.
Jeg ved at min Marantz både har DVI, Optisk og RCA indgange, så muligheder må være der, for at få samme nemme setup som min DENON.

Her er en liste af ting jeg har koblet til:

PS3 (HDMI, Optisk)
CD Afspiller (RCA)
Argon Stream 2 (RCA, Optisk)
Apple TV 3 (Optisk, HDMI)
Fjernsyn (RCA, HDMI, Optisk, Jack)

Min tanke var dette, men ved nemlig ikke om det fungere, mangler kabler til det, så gider ikke bruge unødige penge, hvis i kan konstatere at det ikke gør:
Fjernsyn koblet til min forstærkerens DVI-Output, og så lyden skal via Jack til RCA til forstærkerens RCA input.
PS3 koblet til forstærkerens DVI-input, og så lyden via optisk kabel
Apple TV3 koblet til forstærkerens DVI-input, og så lyden via optisk kabel
Argon Stream 2 og CD afspiller kobles til via RCA til RCA.

Vil dette kunne virke?

SĂĄdan jeg har sat det op nu virker egentligt 'okay', men vil gerne have sat det ORDENTLIGT op. :)

HĂĄber i har noget god respons, for jeg er godt nok en hat til det nogle gange.. ;-)

God onsdag!



Hvis fjernsynet har line out ved rca, sĂĄ hvorfor ikke bruge det i stedet for mini jack--> rca? Er det for at kunne styre lydniveauet pĂĄ tv fjernbetjeningen?
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2757
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron