foto/kamera-fi



Re: foto/kamera-fi

Indlægaf toppe » 20. sep 2013, 15:39

Kena skrev:Fuji X100 in the house:-)


thumbs
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Niels » 29. sep 2013, 15:35

Billede

Det er sgu da meget godt klaret af mit gamle kompaktkamera. Nogen der er interesseret i en næsten ny i20? Før i kommer med alt for mange jokes, vil jeg tilføje at den passer meget godt til min alder.
Niels

 

Re: Sv: foto/kamera-fi

Indlægaf mikkelkhs » 29. sep 2013, 19:33

Slip hĂĄndbremsen, den bliver med garanti et godt rev :mrgreen:

Sendt fra min Nexus 7 med Tapatalk2
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - sĂĄ fĂĄr jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Kena » 30. sep 2013, 18:00

Med et filter påmonteret passer det medfølgende kamera dæksel ikke til Fuji X100. Var lige på eBay og bestille et traditionelt "klemme dæksel". Pris: 1$ inklusiv porto fra Kina[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES] Flottede mig og bestilte 2 på samme tid.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Sorensiim » 30. sep 2013, 20:20

Kena skrev:Med et filter påmonteret passer det medfølgende kamera dæksel ikke til Fuji X100. Var lige på eBay og bestille et traditionelt "klemme dæksel". Pris: 1$ inklusiv porto fra Kina[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES] Flottede mig og bestilte 2 på samme tid.

Jeg tror du skal tage et godt kik pĂĄ den app du bruger til at poste med...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf telum » 30. sep 2013, 20:49

Jeg kan godt lide tekst udgaven :-) der er mange billige ting fra Kina fx fra focalprice.com
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Sorensiim » 2. okt 2013, 09:18

Det bette Fuji kan ogsĂĄ godt levere detaljer...

Opstilling:
Billede

Resultat:
Billede

100% crop:
Billede
...sĂĄ kan man lige fĂĄ reservedelsnumrene pĂĄ enhederne hvis man har brug for det! :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf MKjeldsen » 2. okt 2013, 12:53

Ser f**** godt ud, Søren :) Hvad er det for et fint lille monterbart stativ du har til kameraet ?
MKjeldsen

Brugeravatar
 
Indlæg: 263
Tilmeldt: 30. jul 2013, 20:25
Geografisk sted: Ă…rhus C.

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Sorensiim » 2. okt 2013, 15:13

Takker :-)

Det er en Manfrotto Magic Arm jeg bruger her.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf DavidB » 2. okt 2013, 16:18

Søren, vil det der fuji kamera også være et godt valg til en som ikke ved meget om foto, men bare gerne kunne tage gode billeder uden at tænke for meget på "settings" i kameraet, men istedet koncentere sig om "settings" i motivet? Det skal også kunne tage billeder i "mørke" uden at skulle have flash med, samt kunne tage billeder af hurtige bevægelser i en sportshal.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Sorensiim » 2. okt 2013, 17:18

DavidB skrev:Søren, vil det der fuji kamera også være et godt valg til en som ikke ved meget om foto, men bare gerne kunne tage gode billeder uden at tænke for meget på "settings" i kameraet, men istedet koncentere sig om "settings" i motivet? Det skal også kunne tage billeder i "mørke" uden at skulle have flash med, samt kunne tage billeder af hurtige bevægelser i en sportshal.

Umiddelbart vil jeg tro at det største problem bliver brændvidden på 35mm, måske ikke det bedste til sport med sådan en vidvinkel?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf DavidB » 2. okt 2013, 17:22

Men hvis man tager den del ud af ligningen? Jeg tror mit spørgsmål går på om det også er et kamera for folk der er nybegyndere. Og det med at kunne tage billeder i mørke er vigtigere end sport.


From Phone using Tapatalk
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Sorensiim » 3. okt 2013, 09:34

DavidB skrev:Men hvis man tager den del ud af ligningen? Jeg tror mit spørgsmål går på om det også er et kamera for folk der er nybegyndere. Og det med at kunne tage billeder i mørke er vigtigere end sport.


From Phone using Tapatalk

Det fungerer fint på full auto "noob mode", men husk det er med fast optik - der er ikke mulighed for at skifte væk fra de 35mm hvis du bliver træt af det. Du må zoome med fødderne i stedet ;-)

35mm betyder at hvis du vil fotografere slanger med det, så er du så afgjort indenfor slangens rækkevidde også...
Billede

Edit: Her var lige to glimrende illustrationer af forskellige brændvidder fra hhv. Nikon og Canon:
Billede

Billede

Med X100(s) har du kun 35mm - dog findes der en wide angle adapter der giver dig 28mm, men der er ikke megen forskel i praksis.
Senest rettet af Sorensiim 3. okt 2013, 10:00, rettet i alt 1 gang.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf telum » 3. okt 2013, 09:49

wow 1200 mm. det er alligevel noget af en telelinse :-)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Rappo » 3. okt 2013, 09:55

telum skrev:wow 1200 mm. det er alligevel noget af en telelinse :-)

SAY CHEESE!
Billede
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Sorensiim » 3. okt 2013, 10:07

Rappo skrev:
telum skrev:wow 1200 mm. det er alligevel noget af en telelinse :-)

SAY CHEESE!
Billede

Yep, det ER faktisk Canon's 1200mm F/5.6 L på det billede. Bemærk hvordan den får et 1D til at ligne en støvhætte :mgreen:

http://www.bhphotovideo.com/c/find/news ... Lenses.jsp
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf DavidB » 3. okt 2013, 10:30

Tak Søren, Umiddelbart skræmmer en fast brændvidde mig ikke. For øjeblikket tager jeg mine fleste billeder med iphone og er vandt til at skulle zoome med fødderne og synes faktisk det er skægt at skulle bevæge sig lidt rundt for at få de rigtige kompositioner. En enkelt gang imellem kunne jeg dog godt have brug for lidt zoom, men jeg har indtryk af at en sådan zoom kommer med andre kompromiser.

Det der "street" foto som de hele tiden siger om x100s i anmeldelser tiltaler mig :)

Hvis du skulle anbefale et kamera med zoom men som stadig er kompakt, hvad kunne et så være?

Jeg har brug for et kamera der er let at betjene, let at have med rundt og som laver gode billeder direkte ud af kameraet. Zoomer dog nogen gange efterfølgende med crop :)

Jeg skal til usa i dec. og tænkte det kunne være et godt sted at købe et kamera med hjem.

Lige nu har jeg også et spjelrefleks sony alphaxxx, der aldrig rigtigt er faldet i min smag rent betjeningsmæssigt og størrelsesmæssigt.
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Sorensiim » 3. okt 2013, 10:49

DavidB skrev:Tak Søren, Umiddelbart skræmmer en fast brændvidde mig ikke...


Hvis hverken prisen eller brændvidden afskrækker dig så er dommen herfra et GOGOGO! thumbs
Jeg her helt vild med mit og fĂĄr konsekvent flere "keepers" ud af det end jeg nogensinde fik fra mine DSLR. Den indbyggede panorama-funktion er ogsĂĄ helt ok, grĂĄ himmel til trods:
Billede
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf DavidB » 3. okt 2013, 18:17

I min søgen efter grunde der retfærdigør, at jeg slæber et x100s med hjem, faldt jeg over Ricoc GR V. Også et rigtigt godt bud synes jeg, og så til 3000kr. mindre.
http://www.f-stopeight.com/the-game-has-changed-ricoh-grd-v/
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Kena » 3. okt 2013, 18:38

@DavidB. Hvis du kommer til meet på lørdag, kan du lege lidt med mit Fuji X100. Så kan du bedømme hvordan det ligger i hånden på dig og om de 35 mm er noget der passer dig. S modellen fokuserer vist noget hurtigere, men af ydre er de næsten ens.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster

cron