foto/kamera-fi



Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Sorensiim » 24. jun 2013, 15:30

Kena skrev:Tillykke! Går selv med tanker i den retning da jeg efterhånden altid kun har en 35 mm på mit Nikon DX spejlreflekskamera.

Du burde læse denne her: http://olafphotoblog.com/2013/05/03/the ... 0s-review/
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

foto/kamera-fi

Indlægaf Kena » 24. jun 2013, 16:14

Hmmm, tror at jeg ser hvor meget mit udstyr kan indbringe efter ferien.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Lumax » 26. jun 2013, 19:51

Sorensiim skrev:Du burde læse denne her: http://olafphotoblog.com/2013/05/03/the ... 0s-review/


You steal my money!!!!!! skal selv til Callifornien her til sommer, og ville gerne havde et alternativ til mit D7000... Nu skal jeg bare finde ud af hvilken bank jeg skal røve :twisted:
Vi vil se nogle billeder ;-)
Head-fi: ATH W5000 - Brainwavz R1 - B&O Earphones - NFB 5.32
Stort HiFi: Denon 4308 - Dali Fazon LCR x5 - Dali Fazon Sub 2
Lumax

Brugeravatar
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: 17. aug 2012, 15:24
Geografisk sted: Aalborg

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Sorensiim » 26. jun 2013, 20:56

Gerne :-)

Her er 3 ISO 200 skud i fuld opløsning. Sharpening i kameraet står til 0 og jeg har tilføjet præcis 0 sharpening i Lightroom også. Klik for at se dem større og klik så på det lille plus i øverste venstre hjørne for at få det hele med:

Billede

Billede

Billede

Autofokus er næsten øjeblikkelig (på DSLR-niveau) og så længe jeg rammer rigtigt med fokuspunkterne (dem er der fanme mange af!) så er den utrolig præcis også. På billedet herunder ramte jeg desværre min nieces hår med AF'en i stedet for hendes øjne - Til gengæld er det ISO 6400 med al noise reduction slået fra.

Billede

Fuji X100s er godkendt herfra! thumbs

Farver og hvidbalance er forøvrigt LANGT bedre end jeg nogensinde har oplevet det på et DSLR - ingen af disse billeder har fået justeret noget som helst.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Burning777 » 27. jun 2013, 11:21

Hvor kan sådan et X100s købes billigst?
Det lyder til at være et fedt kamera. jeg elsker de farver på de billeder der er i linket højere oppe.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Sorensiim » 27. jun 2013, 11:29

Burning777 skrev:Hvor kan sådan et X100s købes billigst?
Det lyder til at være et fedt kamera. jeg elsker de farver på de billeder der er i linket højere oppe.

Det er et MØGfedt kamera - problemet bliver at få lov at købe det. Det tog mig 3 ugers intens jagt og jeg endte med at få et let brugt (2200 skud) sendt fra England... Til omtrent samme pris som at købe et nyt i en dansk webshop. Problemet er at ingen kan levere det fordi Fuji slet, slet ikke kan følge med. Det sidste jeg hørte var at der skulle have været leveret 2.000 af dem til EU, der kom 15. :-(
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Sorensiim » 1. jul 2013, 14:53

Flickr er sq blevet temmelig godt efter deres makeover... og 1TB gratis plads skader jo ikke! Jeg har lavet mig en ny account og bruger det som familiealbum nu. Nemt, hurtigt og deres apps til mobilen er gode også.

http://www.flickr.com/photos/sorensiim/ <- Hvis I kan klare familiefotos er det udelukkende X100s skud. For katten jeg bliver mere og mere imponeret over det kamera!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Bender » 1. jul 2013, 15:04

Det er nogle vildt flotte og utrolig klare billeder du har tager der Søren thumbs
Den Fuji må være noget helt specielt, den får nogle vilde reviews derude.

Hvis det ikke var for man ikke rigtig viste en skid om foto kunne man godt lade sig friste.. 7musik
Bender

 

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Rappo » 1. jul 2013, 15:05

Jeg vil eje det kamera!
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Burning777 » 1. jul 2013, 15:07

Rappo skrev:Jeg vil eje det kamera!


x2!
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Sorensiim » 1. jul 2013, 15:41

Bender skrev:Det er nogle vildt flotte og utrolig klare billeder du har tager der Søren thumbs
Den Fuji må være noget helt specielt, den får nogle vilde reviews derude.

Hvis det ikke var for man ikke rigtig viste en skid om foto kunne man godt lade sig friste.. 7musik

Mange tak!

Jeg er som sagt temmelig imponeret over det lille kamera. Det leverer perfekt skarphed, farver osv hver eneste gang jeg trykker på knappen! Alle billederne på Flickr er stort set ikke redigerede, højst beskåret eller har fået justeret eksponering med +/- et halvt stop. Ingen af dem har fået justeret farver, kontrast eller skaphed og kameraet er endda sat så neutralt som det kan. Auto hvidbalancen sidder også lige i skabet hver gang! Kan man leve med kun at have 35mm brændvidden, så kan jeg slet ikke anbefale X100s nok. Forudsat man mener at 8500 for et kompaktkamera er ok...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Kolind » 1. jul 2013, 22:20

Sorensiim skrev:Flickr er sq blevet temmelig godt efter deres makeover... og 1TB gratis plads skader jo ikke! Jeg har lavet mig en ny account og bruger det som familiealbum nu. Nemt, hurtigt og deres apps til mobilen er gode også.

http://www.flickr.com/photos/sorensiim/ <- Hvis I kan klare familiefotos er det udelukkende X100s skud. For katten jeg bliver mere og mere imponeret over det kamera!


Jeg gik også i sving med flickr med deres 1tb.. og det er jo alt sammen fint og godt.. men det er håbløst langsomt at uploade billeder til ? Det vil jo tage fra nu af og til jul at fylde 1 tb op :(
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf telum » 1. jul 2013, 22:23

Hmm så hjælper det jo ikke meget, hvis jeg låner svigermors (!!) fiber-forbindelse som ellers var på tegnebrættet :-(
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Kolind » 3. jul 2013, 00:17

telum skrev:Hmm så hjælper det jo ikke meget, hvis jeg låner svigermors (!!) fiber-forbindelse som ellers var på tegnebrættet :-(


jeg har 30/30, og den svinger imellem ½ og 3 mbit... :?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Sorensiim » 3. jul 2013, 08:10

Kolind skrev:
telum skrev:Hmm så hjælper det jo ikke meget, hvis jeg låner svigermors (!!) fiber-forbindelse som ellers var på tegnebrættet :-(


jeg har 30/30, og den svinger imellem ½ og 3 mbit... :?

Vi har 50/50 fiber og Flickr opfører sig som om det var et 56K modem jeg brugte til upload.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Sv: foto/kamera-fi

Indlægaf Rappo » 3. jul 2013, 08:54

Sorensiim skrev:
Kolind skrev:
telum skrev:Hmm så hjælper det jo ikke meget, hvis jeg låner svigermors (!!) fiber-forbindelse som ellers var på tegnebrættet :-(


jeg har 30/30, og den svinger imellem ½ og 3 mbit... :?

Vi har 50/50 fiber og Flickr opfører sig som om det var et 56K modem jeg brugte til upload.
Hvad fanden skal man med 1TB plads, hvis det tager 3 år at fylde det op? På den anden side er der vel grænser for, hvor meget båndbredde man kan forvente at de leverer på en trods alt gratis service...
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf vaskebjørnen » 2. sep 2013, 21:20

Jeg melder mig osse ind her som absolut nybegynder, jeg har ikke haft noget kompakt kamera det eneste kamera jeg har haft siden jeg afskaffede mit analoge for mange år siden det er dem der har været i mobilerne. Men jeg er overgået til Nikon D3100 med 18-55 kit objektiv samt en Nikon E-series 50mm f1.8 og diverse andet små udstyr..
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf toppe » 4. sep 2013, 22:07

vaskebjørnen skrev:Jeg melder mig osse ind her som absolut nybegynder, jeg har ikke haft noget kompakt kamera det eneste kamera jeg har haft siden jeg afskaffede mit analoge for mange år siden det er dem der har været i mobilerne. Men jeg er overgået til Nikon D3100 med 18-55 kit objektiv samt en Nikon E-series 50mm f1.8 og diverse andet små udstyr..


Tillykke med grejet! Jeg håber det kommer til at få familiealbummet til at tage sig særligt godt ud ;-)
Kit-objektivet er imo ret godt og 50mm'eren superskarp (men er E modellen uden autofokus?). Du kunne overveje at suplere med en flash: Jeg har selv sb-400, og den er jeg glad for. Den er lille, let, ikke alt for dyr og giver ret fine resultater (langt bedre end den indbyggede).
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Sv: foto/kamera-fi

Indlægaf vaskebjørnen » 5. sep 2013, 07:51

Jo E-series er manuelle objektiver, så kameraet er på M når den er monteret det er udfordrende til at starte med.
En blitz er osse på ønskelisten hvilken ved jeg ikke endnu.

Sendt fra min Galaxy Nexus med Tapatalk2
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: foto/kamera-fi

Indlægaf Kena » 20. sep 2013, 13:51

Fuji X100 in the house:-) Det er ikke den nye S model, men til under halv pris og med en masse tilbehør synes jeg det er en god deal(brugt). Nu må det godt blive weekend snart. Der kommer vist også snart en firmware opdatering der gør det 20 % hurtigere til at fokusere plus en række andre forbedringer. Lækkert at Fuji bliver ved med at servicere eksisterende kunder og ikke kun fokuserer på de nye produkter.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron