Wifi-fi



Wifi-fi

Indlægaf Mortenhoe » 26. apr 2017, 13:59

Bare titlen gør at dette emne MÅ eksistere.

Del jeres nørdede wifi løsninger. Jeg har selv haft en del tomato, open-wrt og gargoyle routere. Er pt. ved at eksperimentere med 9dBi antenner på en TP-Link WDR4300 router - som jeg har installeret Gargoyle 1.9 på.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Wifi-fi

Indlægaf McM_dk » 26. apr 2017, 21:09

Jeg sværmer til Mikrotik - Routeros
Har efterhånden også været tomato-wrt og lignende løsninger men er blevet for gammel til at hacke/flaske alt muligt stabilt/ustabilt software.

Hjemme bruger jeg noget

RB750Gr3 - RBwAP2nD

Ved noget LAN jeg arrangere for de lokale børn roder vi med -

RB3011UiAS-RM - RBSXTG-2HnD
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Wifi-fi

Indlægaf Mortenhoe » 26. apr 2017, 21:27

MikroTik var ikke mig bekendt. Jeg sidder og læser om det nu. Det ser rigtig lækkert ud! Deres RouterBOARD med indbygget wifi, ville være fornuftig herhjemme. Vi har 121kvm med letbeton vægge, så et centralt placeret AP er mere end rigeligt. "Alt det vigtige" er jo fortrådet.

Pt. bruger jeg Gargoyle fordi det kan holde øje med bandwidth, og fordi det forbigår landebegrænsningerne på mW i sendestyrke. Den sender bare med det chippen er beregnet til. Jeg har bare kun halv signal styrke i den anden ende af huset, dog stadig 40Mbit. Det er også dernede wifi er mest relevant. Bærbar og telefon fra sengen. Derfor jeg har 9dBi antenner på vej med postmanden.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Wifi-fi

Indlægaf McM_dk » 27. apr 2017, 12:59

Mortenhoe skrev:Derfor jeg har 9dBi antenner pĂĄ vej med postmanden.


Jeg forstår ikke hvorfor du ikke løser opgaven med AP mere, bedre AP, 2.4 vs 5Ghz. Troede det med at hacke og sende med mere styrke hørte fortiden til. :)
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Wifi-fi

Indlægaf Mortenhoe » 27. apr 2017, 23:09

Som sagt, er huset ikke sĂĄ stort, og i et plan. SĂĄ det med access points virker lidt spild af penge. Desuden kan jeg sagtens streame 4K(netflix) i den modsatte ende af huset. Det med antennerne er mest for sjov :-)

Jeg har rigtig god erfaring med stabiliteten af Gargoyle. Mangel pĂĄ landerestriktioner er jo kun en bonus :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Wifi-fi

Indlægaf jacobask » 15. maj 2017, 10:42

Jeg er lige skiftet til Ubiquiti og hold nu op hvor det bare spiller uden nogen former for bøvl! Jeg bruger min gamle router (med wifi slukket) sammen med 2 strategisk placerede AC-LITE accespoints. Det er længe siden jeg har haft så stabilt trådløst netværk med så lidt huller i dækningen.

Det er ikke sikkert at det er verdens hurtigste wifi, men til gengæld er det jævn hurtigt overalt i huset og uden pletter (gode eller dårlige) i forhold til hastighed og dækning.
jacobask

Brugeravatar
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: 28. jun 2012, 09:19
Geografisk sted: LangĂĄ

Re: Wifi-fi

Indlægaf Ostebaronen » 26. maj 2017, 16:37

Har lige bestilt et Ubiquiti AC-Pro AP. Mangler dækning og hastighed på mit WiFi herhjemme, så håber lidt at sådan et er bedre end det, som kommer i de Netgear routere, som Yousee smider i hovedet på folk.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Wifi-fi

Indlægaf wildstyle » 2. okt 2017, 18:06

Jeg går selv med tanker om at kaste mig ud i noget Ubiquiti, men er stadig usikker på hvordan det helt præcist fungerer. Kan man bare koble dem til sin nuværende router (i mit tilfælde en Sagemcom fra YouSee) eller skal man også have en af deres switches såfremt man ikke har brug for PoE?
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Wifi-fi

Indlægaf Mortenhoe » 2. okt 2017, 21:15

Jeg overvejer ogsĂĄ Ubiquiti. Jeg har dog lige bestilt

COMFAST CF-E320V2 300M Ceiling Wireless AP 802.11b/g/n QCA9531 POE OPEN DDWRT Access Point AP Bridge
http://s.aliexpress.com/YF3EFzyy

Mest for sjov :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Wifi-fi

Indlægaf Ostebaronen » 4. okt 2017, 13:17

Wildstyle. Ja det kan du sagtens gøre. En ting du bliver nødt til at have er en Ubiquiti UniFi controller. Du kan have den kørende på din NAS, en docker container, måske også en Raspberry Pi (har ikke lige undersøgt men vil næsten tro det kan lade sig gøre), eller din egen PC. Bare vær opmærksom på hvis UniFi controlleren ikke kører, så er der nogle features som ikke vil virke. Men UniFi controlleren bruger man til at sætte sine enheder op med.

Mht. PoE, sĂĄ kommer de fleste Ubiquiti enheder med en PoE injector, sĂĄ man kun skal have 1 kabel sat til sit AP. SĂĄ et kabel fra din YouSee router ind i PoE injector og et kabel videre til AP.

Mit setup er lige nu:

Kode: Vælg alt
+-----------------+       +-----------------+  P1  +----------------+
|  YouSee Netgear +------->  Ubiquiti USG   +------>    UniFi AP    |
|  Router         |       |                 |      |                |
+-----------------+       +-------+---------+      +----------------+
                                  |
                                  |     Port 2     +----------------+
                                  +---------------->  Kablet Net    |
                                                   |                |
                                                   +----------------+


Kunne sagtens have valgt at køre det hele igennem YouSee routeren i stedet for USG.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Wifi-fi

Indlægaf wildstyle » 4. okt 2017, 22:19

Tak for svar, Oste. thumbs

Det lyder fremragende. Jeg har læst en del om Ubiquiti siden jeg postede mit første indlæg i tråden - og har set at folk bruger deres Raspberry Pi som UniFi Controller, så du har helt ret. Men som du selv er inde på, så bliver det nok enten på en NAS eller deres Cloud key for mit vedkommende.

Er du glad for USG'en? Jeg har selv overvejet at investere i en anden router da mine erfaringer med Yousee's eget udstyr ikke er for gode - både min tidligere Netgear C6250 og min nye Sagemcom Fast 3890 (til DOCSIS 3.1) har ikke været særligt imponerende. Hvis jeg alligevel skal have Ubiquiti AP'er, så ville en USG være en oplagt mulighed, da den jo også kan styres via UniFi.
OTG: iPhone 11 Pro 256 GB, Sony WH-1000XM3
wildstyle

Brugeravatar
 
Indlæg: 181
Tilmeldt: 16. dec 2012, 21:47
Geografisk sted: København

Re: Wifi-fi

Indlægaf telum » 29. jan 2018, 13:39

Jeg skal have et billigt AC / wifi-extender. Jeg har mulighed for at kable den, så den ikke skal forstærke et wifi-signal, så hvad skal jeg købe? Det er bare til mobiltelefoner og andet skrammel, så der stilles ikke store krav, det skal bare være billigt og nemt.

Er sådan noget her pengene værd? Kan det gøres bedre eller billigere musik14
Netgear AC750 https://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?side=info.asp&vare=730049&f=pricr&psnnn=257
TP-Link AC1200 https://www.dustinhome.dk/product/5011026270/ac1200-wi-fi-range-extender-re305?ssel=false&LGWCODE=5011026270;90883;5443&gclid=CjwKCAiAqbvTBRAPEiwANEkyCOTm8SC777UWBq3uVoP5YQNp9OIOn98RQlibnzfIUXZB5EaKIhaGtBoCE-cQAvD_BwE
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Wifi-fi

Indlægaf Mortenhoe » 29. jan 2018, 18:33

Det du linker til er extendere. Du skal bruge et access point. Efter som du selv skriver at du ikke har det store behov, er der nok heller ikke behov 5Ghz. Jeg har denne fra Kina land.

http://s.aliexpress.com/YBrY3Mvi

Den kører DDWRT og er en af de mere heldige kina investeringer jeg har lavet. Den sidder midt i huset, og jeg har fuld signal i alle kroge.

Hvis det skal være fra Danmark så kig på Ubiquiti UniFi.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Wifi-fi

Indlægaf telum » 29. jan 2018, 22:58

super tak for svar, jeg tager et kig - så vidt jeg kan se kan Netgear'en dog både anvendes som extender og access point, for du har helt ret i, at jeg ønsker et AC.

Alle rum har kablet internet, sĂĄ jeg regner med den skal ligge i en skuffe hvor jeg alligevel har en lille switch stĂĄende.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Wifi-fi

Indlægaf Mortenhoe » 29. jan 2018, 23:56

telum skrev:super tak for svar, jeg tager et kig - så vidt jeg kan se kan Netgear'en dog både anvendes som extender og access point, for du har helt ret i, at jeg ønsker et AC.

Alle rum har kablet internet, sĂĄ jeg regner med den skal ligge i en skuffe hvor jeg alligevel har en lille switch stĂĄende.


AP*

AC er bare et salgsnavn for udstyr der understøtter '802.11ac' (5Ghz) :-)

Jeg har ogsĂĄ kablet internet til alt her hjemme. Jeg havde lidt samme problemstilling som dig. Telefoner og tablets. De er det eneste her hjemme uden kabel. Indbygget wi-fi, i en dĂĄrligt placeret router, var bare ikke godt nok.

Men mit centralt placerede kina AP fungere upåklageligt. Bedre end forventet. Min sidder i loftet, da jeg havde mulighed for at trække kablerne oppe på loftet :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Wifi-fi

Indlægaf telum » 30. jan 2018, 12:43

Jeg har loft til kip og tror ikke jeg kan masse mig ind i isoleringen :-) og ja AP er selvfølgelig hvad jeg er ude efter. Den kina-dims ender næsten i samme pris som Ubiquity hvis den bliver snuppet i tolden desværre...
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Wifi-fi

Indlægaf Mataugust » 17. mar 2021, 21:31

Det må være her jeg skal spørge:
Jeg bruger en Linksys WRT1900ACS router.
Den er begyndt at hakke i det trådløse netværk efter jeg har skiftet fra yousee til fibia.
Det opleves som små udfald, hvor man nogle gange skal opdatere 2-3 gange før den vil vise en side.
Problemet viser sig i alle de programmer der tilgår internettet, både på pc og telefon, så jeg tror ikke det kan være der den er gal.
Jeg har siddet et par timer nu, og leget med kanaler (der er en del trådløse netværk i omegnen). Men lige lidt har det hjulpet.
Der var absolut ingen problemer af den slags med tilslutning til yousee.
Det trådløse fra fibernet er frakoblet, og der er kabelforbindelse til Linksys.

Der vises fuldt signal pĂĄ bĂĄde telefoner og pc'er

Jeg oplever ingen problemer med de kablede pc'er

Er der nogen, der har et bud på hvor det kan være galt?
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Wifi-fi

Indlægaf Peter Jensen » 18. mar 2021, 13:16

Kan den gamle router være access point og sættes kablet til linksysen? Man har da hørt om routere der er dårlige til wifi før...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Wifi-fi

Indlægaf Mataugust » 19. mar 2021, 18:55

Peter Jensen skrev:Kan den gamle router være access point og sættes kablet til linksysen? Man har da hørt om routere der er dårlige til wifi før...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Se allerede der er jeg sat af.
Vi har en fibiabox monteret på væggen. Den fordeler så tvsignal, internet og hvad den ellers kan finde ud af.

Fra den fibiabox har jeg et kabel, der går til min Linksys. Og mit trådløse netværk går ud fra den Linksys.

Tidligere havde jeg kablet mellem en tilsvarende box fra yousee og til Linksys. Og brugte også linksys til trådløst.

Så de eneste jeg har gjort er at flytte mit kabel fra yousee til fibia. Og nu hakker og stønner det trådløse.

Min egen pc er tilkoblet linksys med kabel, og der er absolut ingen problemer.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Wifi-fi

Indlægaf Peter Jensen » 19. mar 2021, 21:07

Jeg havde åbenbart misforstået din opsætning. I det tilfælde du beskriver hvor Linksys bruges på samme måde som før kan jeg heller ikke umiddelbart gennemskue problemet.
Dog syntes jeg stadig det kunne være interessant at prøve et alternativ til Linksyssen, evt hvis du kunne låne af en nabo/kollega eller lign.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Næste

Tilbage til Andet-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron