Er der en der vil overtage hoved-fi ?



Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 22. dec 2023, 00:33

L og B ???
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Mataugust » 22. dec 2023, 15:04

Lyd og billede..

Kunne også være inspireret af what hifi
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 22. dec 2023, 22:02

ligesom nerds eller hifej4all ?
Det er et kæmpe arbejde og jeg har bestemt ikke tiden til det og der er ikke rigtigt nogen der gider skrive overhovedet i forvejen, hvilket er hele grunden til denne tråd..

Det er en knippelfin idé, men tingene skal laves gratis som i ingen betaling og det er der ikke ret mange der gider.. Jeg kan dårligt samle 5 til en tour med en præmie på 2000 kroner og betalte udgifter...

Jeg kan ikke forsvare at smide en stak penge efter sĂĄdan et projekt, hvis jeg kunne ville jeg bruge dem andetsteds som ville forrente sig, at smide dem efter et forum der ligger og gisper efter vejret giver ikke meget mening..
Skulle jeg stå for økonomien i det ville hele stedet her være en stor reklame søjle for min butik og det har bestemt ikke lyst til sker, for som jeg har nævnt før vil jeg ikke bruge penge på at få mere omtale af mine kollegaers produkter, der må naturligvis være alle de tråde om de produkter, men ligefrem at give løn til en skribent og lægge et stort arbejde i at lave det flot og fint, for at promovere Bilkas produkter giver ikke meget mening i min verden..
Jeg siger ikke at forumet skal tjene penge, men de penge der bruges her på webhotel, toure, præmier osv. er betalt af hoved.fi og bestyrelsen der ville nok sætte foden ned i sådan en situation..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Mataugust » 24. dec 2023, 01:51

Kan du se hvad jeg sagde, du leder ikke efter en løsning med mere arbejde :grin:
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 24. dec 2023, 09:30

Mataugust skrev:Kan du se hvad jeg sagde, du leder ikke efter en løsning med mere arbejde :grin:


Ville ikke have noget imod at lave mere, men at skulle opbygge en pendant til lyd og billede er lige tidskrævende nok ruller1 ruller1

Det skulle vi have gjort under Coronaen, der sad vi alle alligevel bare hjemme og glanede musik11 Der havde også været et noget bedre cashflow i biksen til at smide penge efter et projekt, i stedet blev de brugt på facebook marketing og smarte reklamesælgere, har også prøvet Wismalogbuy, de 30-40 stykker jeg har smidt i grams på marketing, ville have været bedre brugt her på siden, bare nogle af dem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf tg » 1. jan 2024, 20:51

Jeg havde et problem med at skrive kommentarer på hoved-fi. Jeg har altid brugt tapatalk appen men nu er den blevet så presset at man skal købe et abonnement hvis man vil skrive indlæg, hvilket i praksis betød at jeg ikke kunne skrive indlæg. Jeg vidste ikke hvad min kode til hoved-fi var for det har tapatalk holdt styr på for mig. Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at finde ud af at nulstille koden og komme ind på min normale computer. Jeg tænker dog der kan være faldet nogle stykke af i tapatalk svinget :-(
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf mage » 1. jan 2024, 21:04

Sjovt. Jeg oplever ikke samme problem.
Til gengæld oplever jeg at der er rimelig mange, faktisk rigtig mange “købsoptioner” man skal forbi inden man kommer “ind”..


Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 1. jan 2024, 22:27

tg skrev:Jeg havde et problem med at skrive kommentarer på hoved-fi. Jeg har altid brugt tapatalk appen men nu er den blevet så presset at man skal købe et abonnement hvis man vil skrive indlæg, hvilket i praksis betød at jeg ikke kunne skrive indlæg. Jeg vidste ikke hvad min kode til hoved-fi var for det har tapatalk holdt styr på for mig. Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at finde ud af at nulstille koden og komme ind på min normale computer. Jeg tænker dog der kan være faldet nogle stykke af i tapatalk svinget :-(


Se det vidste jeg jo så ikke... Ved ikke hvor mange der er skredet i svinget men, jeg kan altid kontaktes via PB her eller via butikken, hvis der skulle være problemer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf tg » 3. jan 2024, 18:47

jeg prøvede igen at skrive et indklæg i tapatalk men den krævede stadig jeg opgraderer med et abonnement. Jeg kunne heller ikke sende beskeder igennem den.
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf mage » 3. jan 2024, 19:32

tg skrev:jeg prøvede igen at skrive et indklæg i tapatalk men den krævede stadig jeg opgraderer med et abonnement. Jeg kunne heller ikke sende beskeder igennem den.
Er du “logget ind” på Tapatalk?


Mage


Bundgas, bundgas, bundgas!!!
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Daf » 12. jan 2024, 11:43

Jeg vil være sikker på, jeg når at skrive noget, inden det er for sent.

Det er forståeligt at hoved-fi ikke kan fortsætte, når der ikke er nogen aktivitet. Sådan gik det åbenbart. Men sikke en fornøjelse det har været. Hoved-fi var der på det rigtige tidspunkt. Der skete pludselig noget med udviklingen af hovedtelefoner, der for 15 år siden, og vi der var interesseret fik en mulighed for at deltage.
Jeg føler skyld over, jeg ikke er aktiv længere. Jeg skulle have svaret Truebuie, da han tilbage i oktober skrev et indlæg i den equalizer tråd jeg selv havde startet.
Jeg har bare ikke mere at sige, andet end at jeg ikke kommer til at glemme hoved-fi, selvom siden lukker og forsvinder.

Tak for det hele Claus og til alle jer andre, der har hjulpet til.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf braitwhaitemarc » 30. jan 2024, 15:14

Hej!

Det er virkelig en æra, der slutter med lukningen af Hoved-fi. Jeg forstår godt dine følelser. Det er som om en del af en passioneret hobby forsvinder. Det var en platform, der kom på det helt rette tidspunkt, især da udviklingen inden for hovedtelefoner virkelig tog fart. Det var et specielt sted for os, der delte denne interesse.

Det er helt normalt at føle skyld, når man ikke har været aktiv i et stykke tid, men husk, at hver enkelt af os har bidraget på sin egen måde. Selvom du ikke svarede Truebuie i equalizer-tråden, så har du uden tvivl bidraget med andre værdifulde indlæg. Vi alle har vores øjeblikke, hvor vi skinner, og så er der tidspunkter, hvor vi træder tilbage lidt - ligesom når man vælger den perfekte top dress til en særlig begivenhed, det er ikke altid det mest iøjnefaldende valg, men det spiller en afgørende rolle i det samlede look.

Det er trist at sige farvel til Hoved-fi, men lad os bevare de gode minder og det fællesskab, vi har haft. Det er det, der tæller i sidste ende. Tak til dig, Claus, og alle de andre, der gjorde Hoved-fi til et fantastisk sted. Vi ses måske på andre fora i fremtiden!
braitwhaitemarc

 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. jan 2024, 15:10

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 18. feb 2024, 05:56

I dag har jeg lige betalt for 1 år mere, så vi er helt sikkert kørende frem til 1/4 2025... musik17 musik17

Den lille reklame lokker lidt kunder i biksen, jeg sporer ikke data og mine kunders adfærd på nogle måder, så jeg har ikke indsigt i om der bliver købt noget af dem der kommer herfra og ønsker sådan set heller ikke at vide sådan noget..

Jeg hĂĄber at der vil komme mere gang i den her og jeg vil da ogsĂĄ se om jeg ikke kan fĂĄ mere liv i tasterne og skrive mere herinde..
Så må regler om hvad en butiksejer må og ikke må, gå lidt i baggrunden, det her handler om overlevelse, dette gælder så kun for den butiksejer der ejer forumet og betaler gildet.. ruller1 ruller1

Kæmpe shoutout til Mataugust, tusind tak for at du bliver ved med at skrive Anders, vi har brug for flere som dig.. 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Mataugust » 20. feb 2024, 02:27

thumbs
Det gør jeg gerne :-)
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf telum » 22. mar 2024, 09:27

fedt! SĂĄ skal jeg lige have hoved-fi tilbage i den daglige rutine! :D
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 22. mar 2024, 18:46

Nu er der så dukket et nt problem op, nemlig EU og deres nye cookie regler, er der nogen her der ved om det også gælder sider som hoved-fi, vi er jo ikke kommercielle..
Så jeg er lidt i tvivl om det også gælder her..??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Mataugust » 23. mar 2024, 12:23

Claus-DK skrev:Nu er der så dukket et nt problem op, nemlig EU og deres nye cookie regler, er der nogen her der ved om det også gælder sider som hoved-fi, vi er jo ikke kommercielle..
Så jeg er lidt i tvivl om det også gælder her..??


Jeg prøvede at finde hoved og hale i det, men det er godt nok kryptisk.

Som jeg læser det, så behøver vi ikke at have en popup med advarsel om cookies, men en side med oplysning om dataindsamling, ansvarlige for indsamling og hvem man kan kontakte for at få slettet sine data.
Der findes skabeloner til det formĂĄl.
Jeg har ingen anelse om hvordan det kan flettes ind i forum.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 23. mar 2024, 18:29

Jeg er desværre nogenlunde lige så blank, men jeg tror heller ikke cookies er nødvendige når det ikke er en kommerciel side, hvad jeg derimod ved er at bøderne for ikke at have styr på tingene starter ved 20 kilo !!!
Man man bare kan lave en trĂĄd om data indsamling ??
Men jeg tænker at vi har jo ikke rigtigt nogle personlige oplysninger, man kan registrere sig som Anders And med brugernavnet Mickey Mouse, der er ingen adresser, personnumre, telefonnumre og slet ikke noget der går dybere end dem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf telum » 25. mar 2024, 10:37

Nu ved jeg ikke lige om det gælder det her, men sådan noget gdpr-snask er også "personhenførbare data", dvs. hvis de data på nogen måde kan være en hjælp til, at finde ud af hvem en person er, så er det "personhenførbart". Hvis vi fx kender skostørrelsen kan det, sammen med andre informationer, være med til at identificere en person. Derfor er mail-adresser og brugernavne potentielt også personhenførbart såfremt brugernavnet eller mailadressen er brugt andre steder. Om "personhenførbart" er relevant her aner jeg ikke.

Står der ikke et eller andet når man tilmelder sig? Kan man ikke skrive proceduren for hvordan man bliver slettet (mail til Claus fx), og så er den ged barberet? Mon ikke ham der Ostebaronen ved mere end os andre dødelige?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Er der en der vil overtage hoved-fi ?

Indlægaf Claus-DK » 25. mar 2024, 16:54

Det ligger meget i tråd med hvad jeg tror, en tråd som "sticky" med politikker og så have at man kan få slettet sine data ved at kontakte mig, men der er jo ikke rigtigt nogle data på medlemmerne andet end mail og så er der nogle der har skrevet hvor de bor henne og hvornår de har fødselsdag..
Jeg har vist haft 5 der gennem årene har bedt om at blive slettet, jeg sletter så kun medlemmet og profilen og beholder indlæggene, at fjerne en masse opslag i forskellige tråde vil forkrøble og ødelægger trådende.
Efter sletning står der jo så også bare anonymt medlem eller sådan noget og der vil ikke være en profil med oplysninger "indenunder..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegĂĄende

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron