af Claus-DK » 2. feb 2025, 14:46
Fedme er selvforskyldt, der flyder ikke bjerge sammen af ingenting, der er dog også et enormt ansvar på madproducenterne som er skyld i at det er blevet lettere at blive fed og sværere at undgå overvægt det er vi helt enige om og det er et kæmpe problem at vi blive tvangsfodret med sukker af industrien..
Man kan dog beslutte at man ikke vil spise den slags mad, ligesom man kan beslutte at gøre det, man vælger selv og må leve med de konsekvenser det har..
Alkoholisme er lidt sværere, jeg har i min ungdom lagt i sprit i mange år, det var dog ikke et problem at stoppe og jeg har slet ikke lyst til alkohol i dag, så der kan nemt være noget biologisk indover her, men det kræver stadig at man drikker massivt igennem en længere periode for at nå det punkt uanset om man er født som alkoholiker eller ej, det er et valg man har taget at man vil drikke alkohol..
Det er ikke et enten eller det her, spiser fede mennesker mindre vil de tabe sig, det kan så være lettere eller sværere alt efter hvem man er og hvordan man nu er indrettet, se en sæson af Robinson, de taber sig alle sammen og de taber sig meget, der er INGEN der er blevet tykkere ved at deltage i Robinson...
Jeg er helt på linje med dig i at vi bliver manipuleret og misledt af både vores politikere og industrien og det bliver bestemt ikke mindre, men igen det er et valg vi tager, man behøver slet ikke en telefon/PC, der har levet mennesker i 100.00vis af år uden, det er muligt, det vil være enormt besværligt og der er mange ting man ikke kan uden internet og digitale ting, jeg kunne f.eks ikke have min butik eller dette forum uden, men det er og bliver et valg jeg på et eller andet tidspunkt har taget..
Vi ved det jo godt alle sammen at f.eks facebook manipulerer og lyver for os i en grad vi ikke ville acceptere fra personer, men det er stadig vores eget valg om vi overhovedet vil bruge Facebook eller Tiktok eller Youtube og sĂĄ videre..
Det er ikke et individ der har gjort facebook stort, det er korrekt, det er mange individer der har truffet et valg om at være på Facebook og andre er så nød til at følge med ??
Nej vi er ej, vi kan bare lade være med at være på Facebook, det er en komfort og dovenskab at vi ikke orker at stå imod og lader os tage af strømmen.. Vi væler selv at hoppe i den flod og når vi først er i den, nytter det ikke noget at ligge og tude over at strømmen er kraftigere end vi havde forventet, vi kunne bare være blevet på land...
At det er sukker, algoritmer og alt muligt andet der forsager en masse lort, fratager ikke personer fra at have et ansvar for deres eget liv, netop den fraskrivelse af ansvar og holdning "jeg kan jo ikke gøre for det" er jo netop årsagen til at vores verden er kommet så vidt som den nu en gang er..
Tager man den holdning til det ekstreme er de pædofile jo ikke forbrydere, de er jo født sådan og kan ikke gøre for det, så dem skal vi da ikke straffe og forfølge mere..
Min mormor sagde for mange ĂĄr siden noget meget klogt..
Man kan ikke forhindre at der lander en fugl pĂĄ ens hoved, man man kan forhindre den i at bygge rede..
Jeg har været sammen med min kone i næsten 25 år og jeg har mødt rigtigt mange søde piger i de år, piger som jeg da af og til er blevet lidt småforelsket i, sådan er det bare og jeg er sikker på min kone har oplevet det samme, kunsten er at vi ikke handler på fristelsen og foretager det valg, at vi vil ikke boller udenom.. vi kan ikke undgå at blive forelsket men vi kan undgå at være utro..
Jeg er ikke en enhjørning eller noget som helst i den retning, jeg bliver manipuleret med på daglig basis, lige som alle andre gør, jeg prøver at stå imod og er 100% klar over at stort set alle de ting man går og brokker sig over af probelemer i tilværelsen er et direkte resulatat af mine egne valg.
Selvfølgelig skal man da opmuntre og taler hinanden gode, det er også hvad jeg prøver at gøre her, jeg mener bare ikke at det er rigtigt at alle deltagere i et væddeløb får medaljer, medaljer skal være noget særligt ellers er de bare et stykke metal, jeg har et glas jeg vandt i håndbold som 10 årig og det står stadig på hylden som et vidne om min svanesang, min søn har fået 100 medaljer i alt muligt og de bliver bare smidt ud, for de betyder jo ikke at han har præsteret noget godt eller særligt og har dermed ingen betydning for ham, mens mit lille værdiløse glas fylder mig med stolthed over at vi vandt den gang...
Sidst men bestemt ikke mindst den holdning "Jeg kan jo ikke gøre for jeg er ..... " lige præcis der hvor dem der vil styre og manipulere os vil have os til at have for så har vi jo sluppet kontrollen med vore liv og er i andres magt og har erkendt at vi kun er dumme får der følger de andre dumme får... Så er vi præcis hvor de vil have os..
Forandringer starter med een person der stiller sig midt i mængden og siger "I tager alle samme fejl" havde de personer der gjorde det ikke gjort sådan ville vi stadig tro at jorden var flad og at stjernerne var sølvpapir klisteret på en sort baggrund, det er den nemme løsning bare at tro på det, men det bliver det bare ikke rigtigt af..