30 Dage tilbage

30 Dage tilbage

Indlægaf Claus-DK » 29. jan 2025, 19:14

I dag tænkte jeg så er der 30 dages hoved-fi tilbage..

Jeg ved ikke mere om jeg skal græde eller grine, på den ene side er jeg da ulykkelig over at være blevet tvunget til at lukke, på den anden side er der fjernet en enorm sten fra rygsækken..

Jeg havde foretrukket at vi forblev online de næste 2-300 år, det var bare lidt for tydeligt at vi var blevet til en dinosaur der har vadet rundt de sidste 2-3 år uden at have fundet ud af at den faktisk var død..

Hvad er jeg ked af ??
Først og fremmest er jeg ked af at alle jeres (og mine) indlæg og opslag bare forsvinder.
Jeg vil også være ked af at miste kontakten til så mange vidunderlige personer, dog tror jeg ikke det vil blive det store problem, mange af jer er allerede mine online venner på andre platforme, så det er ikke sådan et stort tab..
Jeg vil komme til at savne vores træf, det var altid dejligt at mødes i virkeligheden og vi er faktisk en overraskende smuk del af befolkningen..

Hvad er jeg sĂĄ glad for
Jeg er glad for at kunne slippe ansvaret for at holde siden online
Jeg er glad for at spare penge, de er vi jo alle.
Jeg er glad for endelig at kunne slippe bekymringen over vores ultralave aktivitet, hvad skal det dog ende med (det ved jeg nu)

8musik 8musik 8musik 8musik Sådan har mit liv været i snart 1000 dage og det bliver rart at slippe for..

Så nyd de næste 30 dage her, det de sidste der er..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Re: 30 Dage tilbage

Indlægaf Mataugust » 30. jan 2025, 15:34

thumbs
Du skal da have respekt for at have skabt et forum med en stemning så god som den har været her.
NAD M50 --> Denafrips Ares --> Harman Kardon HK675 --> Robinettebokx --> AKG K701/Grado GS100
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf Claus-DK » 31. jan 2025, 14:27

Tusind tak, men det er nu mest vores medlemmer der har været fantastiske..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Niels » 1. feb 2025, 13:52

Du skal da i hvert fald ikke græde.

Se med glæde hvor mange gode mennesker, der har haft et forum, der i mange år sprudlede af energi, entusiasme, stolthed og ikke mindst positivisme og hjæpsomhed.

For mit vedkommende har Hoved-fi været en kilde til stor viden om ikke blot hovedtelefoner og dertilhørende udstyr og gadgets, men også til spændende områder som f. eks. kaffe-fi, cykel-fi, toiletpapirrulle-fi og mange andre bevisthedsudvidende emner.

Vores køb/salg tråd, har været flittigt benyttet og med god grund. Jeg har altid været helt tryg ved at handle her. Stemningen har været helt fantastisk og min fornemmelse er at "broderskabets" ånd bevirkede, at priser var i bund og kvalitet helt i top. Ingen ville sælge noget skrammel.

Jeg har i de sidste par år fået mulighed for at kunne satse mere på højttalere, og har anskaffet et dejligt anlæg med Lyngdorf TDAI 2170 og Buckhardt P300. Jeg har stadig mit STAX-grej og Beyer og AKG og Ollo og Aune og ..... .

Sociale medier fylder meget i samfundet. Jeg har en profil på Facebook ikke af lyst, men nød. Jeg bryder mig ikke om de store sociale medier og deres magt.
Vores forum var sikkert (hvis man ikke var bange for pottemånen) at bevæge sig i og jeg nød i høj grad den sociale side.

Andre sociale medier er jeg ikke meget for, så der mødes vi nok ikke. Jeg holder dog af og til ferie i grænselandet, så måske kunne vi en dag ta' ud og fange en gedde - eller noget.

Jeg græder ikke - men glædes over at ha' været med i en af de fantastiske ting internettet kan bruges til.

Tak for din kæmpe indsats - det har i den grad været værdsat.
thumbs
5musik
Niels

Indlægaf buenso » 1. feb 2025, 16:05

Helt klart også kæmpe respekt for din beslutning herfra. Det er SÅ forståeligt..

Selvom jeg gerne vil prøve, så er det en komplet umulig opgave, at prøve på at vende udviklingen i vores samfund.
For det er nemlig samfundets skyld, at de mindre fora, sygner hen.
Størstedelen af de moderne mennesker, ønsker ikke tovejs-kommunikation, men mere, at kunne søge hurtige informationer, hvor man måske lige skriver en kommentar, men ikke mere end det.
Spørger i mig (og det er der nok ingen der gør), så syntes jeg, at steder som facebook, youtube og reddit, er een stor skraldespand af informationer.
Desværre finder også mig selv, være tilbøjelig til, at søge disse steder. For det er jo sådan man gør idag..

Trist, men sandt. Og igen, sĂĄ giver det jo egentlig rigtig god mening, at de mindre fora, oplever kraftigt nedgang i trafikken.

Tusind tak for tiden , til jer alle.
Jeg vil komme til at savne dette sted, og alle dets kloge mennesker

Sendt fra min Armor 25T Pro med Tapatalk
buenso

Indlægaf Claus-DK » 2. feb 2025, 11:47

Det er ikke samfundets skyld, det er vores egen dovenhed som udnyttes, vi vælger altid den lette løsning.
At samfundet så har bevæget sig så meget som det har på de områder er de "Sociale" mediers ansvar og vores egen dumhed og dovenskab, for vi har villigt bare fulgt dem som de lemminger vi er..

Alle medlemmer her har haft muligheden for at holde dette sted levende og sprudlende, men der har bare ikke været synderligt mange der har gidet, vi ligger som vi har redt..

Jeg malede lidt mig selv ind i et hjørne og forbød mig selv at skrive om de ting jeg sælger, hvilket jeg i dag stadig er i tvivl om var godt eller skidt, for det bandt mig jo lidt på hænder og fødder, skulle jeg lave anmeldelser var jeg nød til at handle hos konkurrenten og skrev jeg så noget ikke positivt om produktet, var det så et dårligt produkt ?? Eller ville jeg fremhæver mine egne ting..
Og modsat skrev jeg om de ting jeg solgt, var jeg så troværdig ??
Det har været en meget svær balancegang og edte med at jeg slet ikke skrev noget ud over opmuntrende opslag der var mere eller mindre tomgangs snak...

Det er rystende hvor lidt viden mange render rundt med i dag og den viden de disker op med er ofte fra et eller andet 1 minuts clip på tiktok, tiktok er ikke viden det er dumhed udstillet i en grad der er svær at forholde sig til..
Var der en fyr der lavede videoer om at han rent faktisk havde fundet en kur mod kræft, ville han/hun aldrig komme til at blive opdaget, for vi vil hellere se på smådumme unge pigers bryster, eller idioter der ikke kan parkerer.. Vi bliver druknet i ting som de ved vi vil se på, i stedet for at dele vores viden, bliver vi alle dummere i stedet..

Som jeg ser det er vores verden ikke blevet til 1984 af Orwell eller Fgre nye verden af Huxley, vi er blevet en blanding af de værste ting fra begge versioner, vi bliver dummere og dummere som Orwell skrev og fyldt med ligegyldig info der gør os ude af stand til at sklne mellem hvad der er rigtigt eller forkert og INGEN siger stop, slev vores politikere synes det er mere vigitgt at vise dem selv pudse vinduer, end det er at passe deres job og gøre noget godt for verden..

Og jeg ved godt at skrive den slags ting her er forbudt pĂĄ denne side, men jeg synes det er OK vi skejer lidt ud, nu hvor vi alligevel snart lukker..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Claus-DK » 2. feb 2025, 11:49

Du ringer skriver eller sender bare nogle røgsignaler Niels, du er altid velkommen og jeg vil endda tage dig med til min totalt hemmelige sudersø..
Det ville være så hyggeligt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf buenso » 2. feb 2025, 12:22

Det er helt iorden at give sin mening til kende.
Mennesker er dovne af natur, og det bliver udnyttet..

Jeg er stadig ikke helt med pĂĄ vognen mht at give enkelte individer skylden.

SĂĄ er man, i min verden, helt derude, hvor fedme ogsĂĄ, udelukkende er selvforskyldt. Ligesom tobak og alkoholforbrug var det engang..

Min mening er stadig, at vi ovenfra, bliver styret , mere af det moderne vestlige samfund, end hvis vi var under en diktator.

Det er jo ofte ikke individer alene, som har gjort platforme som tiktok stort, men mere den algoritme, som vælger, hvilke videoer, som skal vises i feed'et.
Nu ved jeg godt at tiktok ikke er fra vesten, men youtube og facebook bruger jo de samme metoder til at "gøre folk dumme".

Det værste vi kan gøre , er at fortælle hinanden, hvor dumme vi er blevet allesammen.

Jeg har ihvertfald lært, at vi skal tale hinanden gode

buenso

Indlægaf Claus-DK » 2. feb 2025, 14:46

Fedme er selvforskyldt, der flyder ikke bjerge sammen af ingenting, der er dog også et enormt ansvar på madproducenterne som er skyld i at det er blevet lettere at blive fed og sværere at undgå overvægt det er vi helt enige om og det er et kæmpe problem at vi blive tvangsfodret med sukker af industrien..
Man kan dog beslutte at man ikke vil spise den slags mad, ligesom man kan beslutte at gøre det, man vælger selv og må leve med de konsekvenser det har..

Alkoholisme er lidt sværere, jeg har i min ungdom lagt i sprit i mange år, det var dog ikke et problem at stoppe og jeg har slet ikke lyst til alkohol i dag, så der kan nemt være noget biologisk indover her, men det kræver stadig at man drikker massivt igennem en længere periode for at nå det punkt uanset om man er født som alkoholiker eller ej, det er et valg man har taget at man vil drikke alkohol..

Det er ikke et enten eller det her, spiser fede mennesker mindre vil de tabe sig, det kan så være lettere eller sværere alt efter hvem man er og hvordan man nu er indrettet, se en sæson af Robinson, de taber sig alle sammen og de taber sig meget, der er INGEN der er blevet tykkere ved at deltage i Robinson...

Jeg er helt på linje med dig i at vi bliver manipuleret og misledt af både vores politikere og industrien og det bliver bestemt ikke mindre, men igen det er et valg vi tager, man behøver slet ikke en telefon/PC, der har levet mennesker i 100.00vis af år uden, det er muligt, det vil være enormt besværligt og der er mange ting man ikke kan uden internet og digitale ting, jeg kunne f.eks ikke have min butik eller dette forum uden, men det er og bliver et valg jeg på et eller andet tidspunkt har taget..

Vi ved det jo godt alle sammen at f.eks facebook manipulerer og lyver for os i en grad vi ikke ville acceptere fra personer, men det er stadig vores eget valg om vi overhovedet vil bruge Facebook eller Tiktok eller Youtube og sĂĄ videre..

Det er ikke et individ der har gjort facebook stort, det er korrekt, det er mange individer der har truffet et valg om at være på Facebook og andre er så nød til at følge med ??
Nej vi er ej, vi kan bare lade være med at være på Facebook, det er en komfort og dovenskab at vi ikke orker at stå imod og lader os tage af strømmen.. Vi væler selv at hoppe i den flod og når vi først er i den, nytter det ikke noget at ligge og tude over at strømmen er kraftigere end vi havde forventet, vi kunne bare være blevet på land...

At det er sukker, algoritmer og alt muligt andet der forsager en masse lort, fratager ikke personer fra at have et ansvar for deres eget liv, netop den fraskrivelse af ansvar og holdning "jeg kan jo ikke gøre for det" er jo netop årsagen til at vores verden er kommet så vidt som den nu en gang er..

Tager man den holdning til det ekstreme er de pædofile jo ikke forbrydere, de er jo født sådan og kan ikke gøre for det, så dem skal vi da ikke straffe og forfølge mere..

Min mormor sagde for mange ĂĄr siden noget meget klogt..
Man kan ikke forhindre at der lander en fugl pĂĄ ens hoved, man man kan forhindre den i at bygge rede..

Jeg har været sammen med min kone i næsten 25 år og jeg har mødt rigtigt mange søde piger i de år, piger som jeg da af og til er blevet lidt småforelsket i, sådan er det bare og jeg er sikker på min kone har oplevet det samme, kunsten er at vi ikke handler på fristelsen og foretager det valg, at vi vil ikke boller udenom.. vi kan ikke undgå at blive forelsket men vi kan undgå at være utro..

Jeg er ikke en enhjørning eller noget som helst i den retning, jeg bliver manipuleret med på daglig basis, lige som alle andre gør, jeg prøver at stå imod og er 100% klar over at stort set alle de ting man går og brokker sig over af probelemer i tilværelsen er et direkte resulatat af mine egne valg.

Selvfølgelig skal man da opmuntre og taler hinanden gode, det er også hvad jeg prøver at gøre her, jeg mener bare ikke at det er rigtigt at alle deltagere i et væddeløb får medaljer, medaljer skal være noget særligt ellers er de bare et stykke metal, jeg har et glas jeg vandt i håndbold som 10 årig og det står stadig på hylden som et vidne om min svanesang, min søn har fået 100 medaljer i alt muligt og de bliver bare smidt ud, for de betyder jo ikke at han har præsteret noget godt eller særligt og har dermed ingen betydning for ham, mens mit lille værdiløse glas fylder mig med stolthed over at vi vandt den gang...

Sidst men bestemt ikke mindst den holdning "Jeg kan jo ikke gøre for jeg er ..... " lige præcis der hvor dem der vil styre og manipulere os vil have os til at have for så har vi jo sluppet kontrollen med vore liv og er i andres magt og har erkendt at vi kun er dumme får der følger de andre dumme får... Så er vi præcis hvor de vil have os..

Forandringer starter med een person der stiller sig midt i mængden og siger "I tager alle samme fejl" havde de personer der gjorde det ikke gjort sådan ville vi stadig tro at jorden var flad og at stjernerne var sølvpapir klisteret på en sort baggrund, det er den nemme løsning bare at tro på det, men det bliver det bare ikke rigtigt af..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Niels » 2. feb 2025, 15:40

Hej Claus.
Var det mit indlæg, der startede den lavine?

Du må være ¨Billy the kid" the fasted gun in town.
Det er nok det, jeg kommer til at savne mest.
Vi ses.
5musik
Niels

Indlægaf buenso » 2. feb 2025, 17:35

Jeg kan sagtens følge dine holdninger, Claus. Og det er, som altid, god læsning.

Desværre er jeg forholdsvis ny-ankommen i dette forum. Så jeg skal lige høre, mht lukningen af forum. Er beslutningen helt endegyldig. Eller kan jeg f.eks. hjælpe med at betale udgiften ?

Jeg har, som sådan, ingen dybere liggende følelser mht dette forum. Fordi det er ret nyt for mig .
Men det indhold, som allerede er herinde, er ret god læsning (for mig)

Har aldrig mødt nogle af jer, herinde fra, live. Men alene det, at tonen er ordentligt. Det er et sjældent syn. Og derfor, for mig, vigtigt at holde fast på.
Og det gøres netop ved at bi-beholde et sådant sted på internettet.
Uanset om trafikken, er i den meget lave ende.

Mvh

Anders

buenso

Indlægaf Claus-DK » 2. feb 2025, 18:54

NĂĄ det er dig der har sendt den mail thumbs

Det er pænt af dig at ville hjælpe, men skal jeg være helt ærlig gider jeg ikke mere, jeg har haft det sådan i flere år efterhånden og på et eller anden tidspunkt giver det ikke menig at kæmpe mere.

Det er ikke så meget pengene, det er mere at jeg efter næsten 14 år er mæt og så det faktum at der ikke rigtigt er nogen aktivitet, var der aktivitet ville vi ikke stå ved denne skillevej..

Jeg har tidligere skrevet at jeg ikke ønsker at hoved-fi skal fortsætte uden mig, jeg ville ikke kunne leve med at siden blev forvandlet ligesom jeg har set med andre fora, hvor de er blevet overtaget af folk med penge og salg af produkter for øje, sådan skal det aldrig være her, så vil jeg hellere slutte mens legen er god..

Mange tak for dit tilbud, det er yderst generøst og venligt af dig, men beslutningen er taget og vil ikke blive lavet om..

Der er steder på nettet hvor der gemmes sådan nogle ting f.eks internet archives, så informationen her, vil være på nettet også i fremtiden, der vil bare ikke komme noget nyt.. Så næsten lige som det er nu og har været de seneste år..

Den gode tone tror jeg er kommet fordi jeg ikke har haft fokus på at gøre tingene på en speciel måde og har haft større fokus på hvordan jeg som admin kunne blive en del af flokken i stedet for at være en bestemmesmølf, som altid har ret.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf buenso » 2. feb 2025, 22:36

Fair nok. Og kæmpe respekt herfra.
Og ja, det er bare mig

buenso

Tilbage til Forslag og kommentarer