Regler regler regler



Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 17:22

Ja det kan du have ret i, der kan indføres at man kan få en advarsel inden man bliver hældt på porten..

Jeg ved godt at verden ikke er sort/hvid, men med et sæt klare regler ved man hvad man har at forholde sig til og kan bare opfører sig retmæssigt så er der ingen problemer, det ville være træls hvis det hele bliver til en laaaaaaang glidebane, det er umuligt at forholde sig til og gør min og de andres redaktører´s opgave uendeligt meget sværere..

Kører du for stærkt får du en bøde, færdig slut..

Det er som skrevet et udkast
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf librarian » 21. okt 2012, 17:23

jeg ved ikke helt hvem der får glæde af de regler...jo det med en sober tone er fint :-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 17:27

det er nogle regler som forhandlerne kender i forvejen og er blevet dem meddelt i en PB inden deres forum blev oprettet, sĂĄ der er ikke noget nyt under solen som sĂĄdan, jeg vil bare gerne have at der er klare linjer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 17:32

librarian skrev:jeg ved ikke helt hvem der får glæde af de regler...jo det med en sober tone er fint :-)



De er såmænd heller ikke lavet for at glæde nogle, det er et værktøj som jeg gerne så ville gøre klart hvordan ting er her på siden, det er jo også noget jeg selv skal overholde..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 17:37

Udkast 2

1:Alt skriveri om egne produkter er henvist til eget forum.
2:INGEN former for reklame for egne produkter i resten af forumet, ingen links ingen omtale INTET
3:Der mĂĄ linkes til lĂĄneture af egne produkter i resten af forumet, men hold det pĂĄ et informativt niveau, ingen salgstaler..
4: Hold en pæn og sober tone
5:Det skal fremgĂĄ af signaturen at man er forhandler

Overtrædelse af disse regler vil medføre en advarsel, anden advarsel er et rødt kort..

Forumet er ikke skabt for forhandlere, men af og for folk med interesse inden for hovedtelefoner og udstyret til det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Regler regler regler

Indlægaf AffeX » 21. okt 2012, 18:05

@Claus DK
Mht punkt 2; hvis en forhandlers produkt nævnes i det almindelige forum, må forhandleren vel også svare, korrigere misforståelser og i øvrigt omtale sit produkt....eller hvad?
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Re: Regler regler regler

Indlægaf Mataugust » 21. okt 2012, 18:12

Claus-DK skrev:Kører du for stærkt får du en bøde, færdig slut..

kører du mere end 30% for stærkt får du et klip i kørekortet
Kører du mere end 60% for stærkt får du en betinget frakendelse af kørekortet
Kører du mere end 100% for stærkt kan du redde en ubetinget frakendelse....

Selv der et det gradueret.

Der skal trods alt være plads til misforståelser.

Jeg synes godt forhandlerne kan linke til deres produkter, hvis det ellers er noget der passer til trĂĄden. PĂĄ samme mĂĄde som almindelige bruger kan linke til deres ksb trĂĄd, men ingen lovprisning bortset fra forhandlertrĂĄden og evt. feedback trĂĄden fra tours.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Regler regler regler

Indlægaf kvik » 21. okt 2012, 18:22

Jeg synes det er en smule problematisk, at forhandlerne ikke må snakke om sine produkter udenfor sin egen afdeling. At give dem en forhandler-tag bør være nok, sammen med en tydelig oversigt hos hver enkelt forhandler over de mærker de sælger/repræsenterer. Så kan vi almindelige medlemmer læse med dette i baghovedet. Selv om de lever af at sælge, så tror jeg at de først og fremmest har kastet sig over denne niche pga egen interesse for feltet. At fratage dem muligheden for at engagere sig i den almene forumdel (om egne produkter) vil være lidt synd. Især fordi de må antages at besidde en del nyttig viden om det de sælger. I nogle tilfælde ville de f.eks. kunne sidde inde med vigtig information om produkterne, der kunne gøre (stor) nytte i en igangværende tråd i den almene del af forummet. Decideret salgssnak vil nok hurtig kunne gennemskues, måske ikke af de nyeste medlemmer, men så kan resten af os jo komme de nye til undsætning her. Det bliver lidt kedeligt i den almene forumdel, hvis al produkt-snak fremover skal over i forhandler-delen, for ikke at bryde reglerne.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 18:39

Udkast 3

1:Alt skriveri om egne produkter er henvist til eget forum.
2:INGEN former for reklame for egne produkter i resten af forumet.
3:Der mĂĄ linkes til lĂĄneture af egne produkter i resten af forumet, men hold det pĂĄ et informativt niveau, ingen salgstaler..
4: Hold en pæn og sober tone
5:Det skal fremgå af signaturen at man er forhandler og hvilke produkter man sælger.
6:Direkte spørgsmål om produkter må gerne besvares.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Sv: Regler regler regler

Indlægaf Mataugust » 21. okt 2012, 18:49

Claus-DK skrev:Udkast 3

1:Alt skriveri om egne produkter er henvist til eget forum.
2:INGEN former for reklame for egne produkter i resten af forumet.
3:Der mĂĄ linkes til lĂĄneture af egne produkter i resten af forumet, men hold det pĂĄ et informativt niveau, ingen salgstaler..
4: Hold en pæn og sober tone
5:Det skal fremgå af signaturen at man er forhandler og hvilke produkter man sælger.
6:Direkte spørgsmål om produkter må gerne besvares.

Det begynder at ligne noget fornuftigt. Er det egentlig ikke det vi har praktiseret indtil nu? SĂĄ er det godt at fĂĄ det pĂĄ skrift, sĂĄ ingen er i tvivl.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 18:50

jo det er mere eller mindre de ting jeg har aftalt med forhandlerne i forvejen, men synes det er pĂĄ tide det bliver officielt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Buyer no 1 » 21. okt 2012, 20:35

Den simple udgave:

1) Hold en pæn og sober tone
2) Hold decideret reklame til forhandler-forummet
3) Det er til en hver tid redaktørernes vurdering, om 1) og 2) er overholdt.


Det er umuligt at lave helt klare regler, og jo flere vi bliver, jo sikrere er det, at der vil dukke nogen op som vil udfordre den specifikke ordlyd af reglerne. Det var i mine øjne det der gik galt på det andet site. Reglerne var ok, men de var umulige at håndhæve, fordi man altid kunne diskutere hvad der præcist stod i dem.

Selv vil jeg til enhver tid kunne leve med, at det var redaktørernes vurdering der var gældende, ligesom det jo er i det almindelige forum. Jeg vil ikke altid være enig, men jeg vil kunne leve med det. Det mener jeg også forhandlerne bør kunne.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 20:52

hmmm stof til eftertanke...
Jeg lĂĄner lige en linje

Udkast 4

1:Alt skriveri om egne produkter er henvist til eget forum.
2:INGEN former for reklame for egne produkter i resten af forumet.
3:Der mĂĄ linkes til lĂĄneture af egne produkter i resten af forumet, men hold det pĂĄ et informativt niveau, ingen salgstaler..
4: Hold en pæn og sober tone
5:Det skal fremgå af signaturen at man er forhandler og hvilke produkter man sælger.
6:Direkte spørgsmål om produkter må gerne besvares.
7:Det er til hver en tid redaktørens vurdering om 1-6 er overholdt.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Regler regler regler

Indlægaf AffeX » 22. okt 2012, 07:23

SĂĄ ville jeg flytte 4. op som 1. og vigtigste punkt og 5. som punkt 2.
SĂĄ er der Ă©n regel for alm brugere og 5 regler for forhandlere.
Det ser mest ud til at du har samlet et forhandler-regelsæt ?!?
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Regler regler regler

Indlægaf AffeX » 22. okt 2012, 07:27

....hvad jeg ville sige var; det virker måske lidt underligt at komme med en stribe regler for de få forhandlere vi har, som i mine øjne opfører sig flinkt og hjælpsomt. De problemer vi har set over den seneste måned som har bragt sin i kog skyldes vel for det meste almindelige brugere - eller hvad?
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 22. okt 2012, 09:39

Det kan du have ret i, jeg har ikke lige lagt så meget vægt på rækkefølgen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 22. okt 2012, 11:39

Mit bud pĂĄ buddene:

§1 Hold en pæn og sober tone.
§2 Alle har ret til at udtrykke deres mening så længe det kan gøres uden at overtræde §1.
§3 Ingen lovprisninger af varer man selv har til salg. Dette gælder alle brugere, også forhandlere.
§4 Alle en forhandlers annoncer og salgstaler skal holdes i eget forum. §4 stk. 2 Det er tilladt for forhandlere at gøre opmærksom på egne lånetours i det åbne forum.§4 stk. 3 Det er tilladt for forhandlere at påtale faktuelle fejl i produktomtaler i det åbne forum.
§5 En forhandlers signatur skal til enhver tid oplyse hvilken virksomhed forhandleren repræsenterer.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Regler regler regler

Indlægaf Ostebaronen » 22. okt 2012, 11:50

Hvad siger I til det her?

§1. Formål
Formålet Hoved-fi.dk er at skabe et positivt og rart samlings punkt for alle med interesse i lydkilder, hovedtelefoner og dertil hørende forstærkere og tilbehør.

§2. Registrering
Kun registrerede brugere kan skrive indlæg på Hoved-fi.dk. Det er gratis at registrere sig.

§3. Indlæg
3a. Indlæg skal være reelt indhold. Indlæg som blot er links slettes.
3b. Indlæg skal til enhver tid overholde dansk lovgivning og følge almindelig høflig omgangstone.
3c. Når du skriver på Hoved-fi.dk er dine indlæg tilgængelige på internettet (også på søgemaskiner).
3d. Der slettes under normale omstændigheder ikke indlæg fra debatten.

§4. Brugernavne og Profiler
4a. Det er ikke tilladt at udgive sig for at være en anden person i ens brugernavn. Dvs. man må ikke kalde sig selv Obama medmindre man er Obama.
4b. Brugernavne kan kun ændres ved henvendelse til en moderator eller administrator.
4c. En brugerprofil kan blive annulleret hvis det vurderes at brugernavnet ikke er hensigtsmæssigt.
4d. Det er kun tilladt at oprette Ă©n profil pĂĄ Hoved-fi.dk.
4e. En brugerprofil kan kun slettes af en administrator. Skriv til [email protected].
Alle personlige oplysninger fjernes, men indlæg vil fortsat være tilgængelige.

§5. Redigering, Sletning og Bortvisning
Administrator og redaktører kan til enhver tid redigere eller slette indlæg, hvis det skønnes at brugeren ikke overholder reglerne - eller indlægget blot findes upassende. Brugere kan tildeles advarsler hvis reglerne ikke overholdes. I yderste konsekvens kan en bruger bortvises.

§6. Adgang til features
Administratoren kan uden varsel lukke ned for features eller oprette nye.

§7. Sletning af in-aktive brugere
Administratoren kan uden varsel slette brugere, der i en periode ikke har anvendt deres profil / login.

§8. Tour de Hoved-fi
8a. Tour de Hoved-fi underforum er udelukkende til at arrangere lĂĄne-toure
8b. LĂĄntager har pligt til at aflevere udstyret i samme stand som modtaget.
8c. Hoved-fi.dk fratager sig alt ansvar for udstyr som bliver sendt rundt.
8d. Hoved-fi.dk hjælper gerne ved uenigheder ved andres udlån, såsom: Manglende tilbage levering; ødelagt udstyr under forsending, ved uheld mv.
8e. Forsendelse betales af lĂĄner.
8f. Udlåner kan bestemme varighed samt andre regler, som ikke annullerer §8a-§8e.

§9. Forhandlere
9a. Alle ovenstående paragraffer gælder også for forhandlere.
9b. Forhandlere fĂĄr tildelt deres eget underforum, hvor de kan reklamere for egne produkter.
9c. Det er ikke tilladt for forhandlere at reklamere for egne produkter andre steder end i deres eget underforum.
9d. Det skal fremgå af signaturen at man er forhandler, samt denne skal indikere hvilke produkter man sælger.
9e. Direkte spørgsmål om produkter må gerne besvares.

§10. Højeste myndighed
Den højeste myndighed er administrator. Redaktører fungerer som en hjælp til administratoren. Afgørelser kan indbringes for administratoren, hvis de findes urimelige eller forkerte.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 22. okt 2012, 12:02

jeg kan godt lide den med højeste myndighed rulle2 rulle2

I praksis vil jeg nok aldrig omgøre noget en redaktør har sat i værk, hvis jeg var rygende uenig i en beslutning fra en anden end jeg selv, ville jeg lade beslutningen bestå og tage en diskussion med den anden person efterfølgende...

Jeg vil ikke have det sådan at jeg skal godkende alle redaktørernes beslutninger før de gælder, det er en mangel på tillid og jeg har valgt de redaktører der er netop fordi jeg har tillid til at de vil gøre det rigtige..

Det er ikke noget der skal i reglerne, men det er vigtigt for mig at understrege, at jeg har fuld tillid til at hele holdet handler i forumet´s interesser. musik15 musik15

Men højeste myndighed lyder nu sejt, måske det skal være min næste nummerplade på bilen, havde egentligt overvejet en med hoved-grej, men højeste myndighed smager af mere ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 22. okt 2012, 12:03

Ostebaronen skrev:Hvad siger I til det her?
Karnov


Godkendt!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster