Undlad køb og salg i det normale forum.!!



Undlad køb og salg i det normale forum.!!

Indlægaf Claus-DK » 29. dec 2011, 22:13

Overskriften siger det hele, det er en uvane som bliver mere og mere udbredt og det er en rigtig dårlig ting, det hele bliver blandet sammen, der bliver solgt bøffer, forstærkere m.m. I de FORKERTE fora..

Der er oprettet et køb og salg forum til den slags, hvis man endelig vil sælge sit skrammel, så hav i det mindste den anstændighed at gøre det over PB..

Det er OK med et link til sin K/S trĂĄd, men undlad at annoncere alle mulige steder pĂĄ forumet om jeres ting der er til salg, for det er en uvane og en uvane som jeg er meget fokuseret pĂĄ at fĂĄ smidt pĂĄ porten..

Det er ikke noget der er slemt nu, men forestil jer lige en ny stakkels bruger som søger et par bøffer og bliver mødt med måske 5-10 indlæg om andre brugeres skrammel, det dur ikke vel ??
Ikke noget reel information eller hjælp "bare køb mit lort"..

Det er ekstremt fristende at tilbyde sine ting til salg, hvis en bruger efterspørger noget man lige har liggende, men hvis vi tillader almindelige brugere køb og salg i det normale forum, hvorfor skulle vores forhandlere så holde sig tilbage, eller andre som har økonomiske interesser i dette eller hint og så er vi pludselig på vej i en retning som jeg slet ikke vil være med til..

Som de fleste her nok ved er jeg ikke særlig vild med at være diktator og lave regler, men min mavefornemmelse siger mig at jeg hellere må sætte foden ned, lige i dette tilfælde..
I øvrigt en regel som er på alle andre fora jeg selv har benyttet. Så det er jeg sikker på vi også kan finde ud af her..

Så for at gøre en lang historie kort vil ALLE indlæg som har køb og salg (af sit eget brugte gear) islæt, i det normale forum blive slettet, uden varsel og diskussion..
Dette vil træde i kraft pr 1/1 2012.
Hele indlægget vil blive slettet, så overtrædes denne regel så lad være med at spilde tid på at brokke jer over at jeg ikke bare redigerer i jeres indlæg..
Hvis det bliver nødvendigt at slette noget vil jeg lægge et link til denne tråd i stedet..

Jeg kan så også love at dette blive mit sidste sure opstød i 2011..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Undlad køb og salg i det normale forum.!!

Indlægaf Niels » 30. dec 2011, 17:17

Enig.
Jeg har ikke været opmærksom på, at det kan være et problem men ser din pointe. Det giver et slør, såfremt vi forsøger at "sælge" i vores indlæg.
Niels

 

Re: Undlad køb og salg i det normale forum.!!

Indlægaf Kaps » 30. dec 2011, 18:05

Men en anden end sælger gerne forslå en vare i køb/salg? Altså hvis man mener at det er relevant
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Undlad køb og salg i det normale forum.!!

Indlægaf Claus-DK » 30. dec 2011, 18:11

Det er jo heller ikke noget problem, som det er nu og har været, men i takt med at vi vokser vil nye medlemmer opfatte det som gængs praksis og det vil jeg for næsten enhver pris undgå..

Når man starter et forum som man efter et år forventer vil have 1000 indlæg og 50 medlemmer, opstår der nogle helt andre problemstillinger når vi lige pludselig er 250 medlemmer, ting som jeg slet ikke havde skænket en tanke kan blive til "problem", problem i "" for jeg synes jo som udgangspunkt at vi har verdens bedste og mest velopdragne medlemmer og de småting der har været er at sammenligne med at gå 50 kilometer og kun træde i en vandpyt undervejs..

Men jeg er også blevet meget bevidst om at, hvis man bare lader ting hænge i luften, vil det i længden fordærve luften for alle, jeg synes jo det absolut vigtigste ved Hoved-fi er at vi er søde og hjælpsomme og opfører os godt, hvilket også er tilfældet..

Vi har mistet et medlem eller 2, hvilket plager mig lidt, for det var lidt min laden stå til holdning der gjorde at det gik som det gik, jeg vil ikke nævne navne eller andre ting, for der har ikke været en finger at sætte på nogens opførsel, det var ene og alene på grund af en utrænet og uvidende ADMIN, men man kan jo ikke lave æggekage uden at der skal knækkes en skal eller 2 i processen..

Jeg har stadig meget at lære og det er en lidt stejl læringskurve og meget vanskeligt at forene med den anarkistiske tilgang jeg har til livet, jeg er nærmest allergisk overfor regler og vedtægter, også derfor vi ikke har nogle her..
Problemet med anarkisme er jo at det er op til den enkelte at bestemme hvordan man vælger at leve sit liv (så længe det ikke forringer andres liv), det var rimeligt nemt i starten hvor jeg kendte stort set alle der meldte sig ind og var meldt ind, nu står jeg lige pludselig med 200 ubekendte og kan blive nød til at bide i det sure æble og stille et sæt regler op, hvor meget jeg så end hader sådan noget..

Det er ikke sjovt at skulle være "bussemand", men man ligger som man har redt, høster som man sår, siger B når man har sagt A osv osv..

Et eller andet sted er det også bedre at folk synes jeg er en idiot end at de lader det gå ud over hinanden, selvom det sikkert ikke vil være det fedeste i verden, men hvis alternativet er at der bliver kastet mudder efter folk foretrækker jeg at være den mudderet kastes efter, for jeg har i det mindste mulighed for at sanktionere hvis folk går over "stregen", menige medlemmer må enten bare leve med en sviner eller hvad der er endnu værre forlade forumet, det er de færreste der siger et job op fordi chefen er en nar, men er det alle kollegaerne der er nogle klaphatte forlader man stedet ret hurtigt...

Den vigtigste lektie jeg har fået de sidste 8 måneder er at ligegyldigt hvor gerne man vil og hvor stærkt man løber, kan man ikke gøre alle glade, jeg tror godt man kan gøre alle sure, hvis man brugte bare den ½e eneri på sådan et meningsløst projekt, som man bruger på at gøre folk glade.

Livet er uendeligt meget lettere hvis man bare beslutter sig for at være en sur røv hele livet, for så er man jo bare sådan og det vænner folk sig hurtigt til, prøver man derimod at være sød og rar altid og så har en dag hvor man er lidt sur og tvær er man nærmest den onde selv, det er i det mindste mine oplevelser fra arbejdslivet og mellemleder..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Undlad køb og salg i det normale forum.!!

Indlægaf Claus-DK » 30. dec 2011, 18:29

Kaps skrev:Men en anden end sælger gerne forslå en vare i køb/salg? Altså hvis man mener at det er relevant


Det er der slet ikke noget problem i heller ikke hvis sælger selv gør sådan, det er helt i vinkel, jeg synes bare at man skal undlade at skrive det "direkte", det minder for meget om en dørsælger, hvilket af gode grunde er forbudt..

Jeg synes også at hvis man har en K/S annonce burde det ikke være nødvendigt at lave indlæg om det alle mulige andre steder, et link er OK.. i relevante tråde..

Jeg er ganske overbevist om at folk ikke gider læse 25 indlæg fra mig om at jeg har dette eller hint til salg, det gad jeg ikke selv at læse..

At det så bider mig selv lidt bagi, når jeg skal sælge ting i min lillebitte biks, må jeg jo bare acceptere, jeg ville med ret stor sikkerhed kunne have et væsentligt større salg hvis jeg bare gav pokker i det hele og brugte vores forum som min private markedsplads, men jeg synes selv det ville være en direkte vammel måde at være på...Dog er det lidt en nitte at anbefale alt muligt andet end hvad man selv sælger og synes er gode køb musik10 musik10
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster