nyt år nye idéer.



nyt år nye idéer.

Indlægaf Claus-DK » 7. jan 2012, 10:31

Jeg har de sidste par måneder gået og ruget lidt over om det ville være en god idé at lave et velkomst afsnit på hoved-fi..
SĂĄdan lidt ala "Nye brugere start her"
Der skal så være en beskrivelse af hvem vi er og hvordan vi fungerer, sammen med guider i hvordan man f.eks lægger billeder i sine indlæg og andre praktiske ting..

Er det noget som i synes jeg skal bruge tid og ressourcer pĂĄ ??
eller er det dødfødt fra starten ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

nyt år nye idéer.

Indlægaf helledie » 7. jan 2012, 11:04

Jeg tror det vil være en god ide. Nu har vi hørt fra flere, at det kunne være rart. Så sæt i gang :)
helledie

Brugeravatar
 
Indlæg: 658
Tilmeldt: 1. apr 2011, 14:33
Geografisk sted: Randers

Re: nyt år nye idéer.

Indlægaf Rappo » 7. jan 2012, 11:34

God idé!

Jeg synes også at det kunne være en god idé, hvis der blev skrevet nogle vidensartikler om hoved-fi. F.eks. en artikel om hvilke typer hovedtelefoner der findes, samt fordele og ulemper ved de forskellige typer. Med typer mener jeg lukkede, åbne, semi-åbne, orthodynamic, in-ear osv. Bare for at give folk et overblik over hvad der findes og hvad der vil dække deres behov bedst. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: nyt år nye idéer.

Indlægaf Claus-DK » 7. jan 2012, 12:14

Som jeg har skrevet tidligere er artikler meget velkommen og jeg opretter gerne et forum til dem..

så hvis folk bare skriver løs på diverse artikler og lægger dem i de relevante forum, skal jeg med stor glæde oprette et forum og samle det hele til et stort leksikon, problemet er nok mere at få de artikler skrevet.

Vi kunne sætte det op på samme måde som anmeldelser og så samle dem der og lade diskussionerne være i de relevante fora ??

Vi kunne oprette en "vidensbase" eller hvad man nu kan finde af navne til noget sĂĄdant, intet problem i det..

SĂĄ sidder der skribenter rundt omkring sĂĄ gĂĄ endelig igang.

Kildehenvisninger er naturligvis også lækkert, her kunne man så linke til de steder man har sine oplysninger fra..

Jeg har det sådan at jeg gerne prøver gode ideér af, det kan jo ikke skade og går det op i hat og briller kan det jo bare fjernes igen..

Jeg har skrevet en smule med ham sveitseren der har den der "wikiphonia" og jeg skriver gerne til ham og spørger om vi må låne hans illustrationer og oversætte hans artikler til dansk, for infoen er jo derude bare ikke på dansk..
Jeg tror ikke det er direkte ulovligt at oversætte artikler fra hans side, men vi kan lige så godt respektere hans store arbejde og lave et samarbejde i stedet for at gøre det i smug..

Så giv endelig besked hvis i har lyst til at skrive, jeg hjælper også meget gerne med at nasse grej til anmeldelser og touren, bare skriv til mig hvad i gerne vil skrive om så skal jeg gøre hvad jeg kan for at hjælpe jer på vej..
Så kunne vi efter en rundtur udlodde tingene mellem dem der har været med til at skrive om dem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: nyt år nye idéer.

Indlægaf AWG 63 » 7. jan 2012, 15:09

Fremragende idé!

Jeg vil meget gerne i løbet af de næste uger prøve at skrive et indlæg der behandler alt fra earbuds -> Custom iems og fra earbuds -> Earspeaker (a la Ergo eller AKG K 1000).

Hvad synes i om hvis der sĂĄ ogsĂĄ kom nogle reviews af historiske hovedtelefoner? MĂĄske sĂĄ ogsĂĄ set i relation til moderne hovedtelefoner.
AWG 63

Brugeravatar
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 14. aug 2011, 20:56
Geografisk sted: Flensborg

Re: nyt år nye idéer.

Indlægaf Claus-DK » 7. jan 2012, 16:42

Jeg kan kun klappe i mine små fede hænder og glæde mig til at læse hvad du kommer op med..

Jeg har lidt gamle sager på museum som du er mere end velkommen til at låne, hvis det kan hjælpe lidt..

Beyer et1000, Stax sr34, ATH9000 er nok dem der kunne have interesse og du er jo beyerfanboy, så deres elektrostater kunne da måske vise sig at være en spændende oplevelse, de to andre er af typen electret, den ulempe de har er at de skal til en højtalerforstærker, men ellers fejler de ikke noget..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: nyt år nye idéer.

Indlægaf Kvaksalver » 7. jan 2012, 19:23

Claus-DK skrev:Jeg kan kun klappe i mine små fede hænder og glæde mig til at læse hvad du kommer op med..

Jeg har lidt gamle sager på museum som du er mere end velkommen til at låne, hvis det kan hjælpe lidt..

Beyer et1000, Stax sr34, ATH9000 er nok dem der kunne have interesse og du er jo beyerfanboy, så deres elektrostater kunne da måske vise sig at være en spændende oplevelse, de to andre er af typen electret, den ulempe de har er at de skal til en højtalerforstærker, men ellers fejler de ikke noget..


Jeg vil gerne tilbyde noget i den forbindelse, jeg har nemlig en lidt spøjs sag liggende, jeg ikke bruger pt.

Det drejer sig om en Sumoh tinyamp s30 i udgaven med en optisk indgang. Læs lidt om den i linket og sig til om det kunne være interessant...
Kvaksalver

Brugeravatar
 
Indlæg: 453
Tilmeldt: 4. jan 2012, 16:28
Geografisk sted: 8000C

Re: nyt år nye idéer.

Indlægaf AWG 63 » 10. jan 2012, 21:28

Claus-DK skrev:Beyer et1000, Stax sr34, ATH9000 er nok dem der kunne have interesse og du er jo beyerfanboy, så deres elektrostater kunne da måske vise sig at være en spændende oplevelse, de to andre er af typen electret, den ulempe de har er at de skal til en højtalerforstærker, men ellers fejler de ikke noget..


Et forslag jeg meget gerne vil vil tage op pĂĄ et senere tidspunkt, vil dog starte med Sennheiser HD 414 (ogsĂĄ for at komme af med "beyerfanboy" imaget ;-) ) skal bare lige finde ud af hvad jeg vil sammenligne den med.

Det med forstærkeren burde ikke være noget problem hvis ikke min effektforstærker er for kraftigt.
AWG 63

Brugeravatar
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 14. aug 2011, 20:56
Geografisk sted: Flensborg


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron