Profilfarver



Profilfarver

Indlægaf Claus-DK » 14. jan 2012, 21:55

Jeg har fundet ud af hvordan det virker nĂĄr man skal give farver til brugernavnene, ja ja ja jeg ved det godt.....

Men det har jeg altsĂĄ..

NĂĄ men jeg har valgt:
Rød til dem med admin-rettigheder
Blå til redaktører som kan rette og flytte indlæg.
Guld til dem med over 1000 indlæg.

Jeg pønser lidt på endnu en gruppe "de særligt udvalgte", men jeg ved ikke rigtigt om det er en god idé ??
Den skal indeholde medlemmer som McFrede, Ostebaronen, Toppe og mange andre, hvorfor så lige dem ?, jo de har tilbudt deres hjælp og givet den når folk har spurgt om hjælp, det er noget jeg holder meget af sker på vores forum, så dem der kommer i den gruppe skal se det som et flidsmærke/guldstjerne/fedtemærke hvad end man nu lyster at kalde det, eller en "medalje" fra en meget taknemmelig forum ejer rullw3

Det vil sæføllig være dybt uretfærdigt og ofte urimelige personlige grunde fra en egenrådig admin der vil bestemme hvem der vil være medlem af denne gruppe..

Jeg overvejer også en gruppe "den gamle garde" bestående af alle dem der blev medlemmer i April måned 2011, altså dem der har været med fra starten..

Jeg synes det er lidt dejligt med lidt flere farver pĂĄ siden...

Hvad er jeres tanker pĂĄ sĂĄdan noget, er det for plat ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Profilfarver

Indlægaf Mathias Bak » 14. jan 2012, 22:11

Jeg synes vi skal passe på at vi ikke får forumet til at virke som en lukket gruppe overfor nye medlemmer. Den med +1000 indlæg synes jeg dog måske er meget skæg, da den giver nye medlemmer noget at gå efter.
Mathias Bak

Brugeravatar
 
Indlæg: 655
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:59

Re: Profilfarver

Indlægaf Kaps » 14. jan 2012, 22:22

Jeg vil også have en farve! Min helt egen! Det skal være brun.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Profilfarver

Indlægaf Mathias Bak » 14. jan 2012, 22:25

Du kan fĂĄ usynlig? :)
Mathias Bak

Brugeravatar
 
Indlæg: 655
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:59

Re: Profilfarver

Indlægaf Kaps » 14. jan 2012, 22:32

Årh så et sort måske alligevel at fortrække.
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Profilfarver

Indlægaf kvik » 14. jan 2012, 22:50

Hierakier har tendens til at promovere mentale klasseskel, hvilket i mine øjne sjældent er en nyttig/produktiv ting. Hvis der er behov for at fremhæve positive bidrag/egenskaber, så er det jo frit for enhver at gøre dette på skrift, og det sker så vidt jeg kan bedømme allerede i god og dækkende udstrækning.

Farver, tja, jo mindre forstyrrende elementer på en side, jo lettere at forholde sig til indholdet/budskabet frem for personen. Det er dog nyttigt at enkelt kunne identifisere admin-delen (administratorer/redaktører), men derudover synes jeg ikke farver har noget formål.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Profilfarver

Indlægaf Anda » 14. jan 2012, 23:04

Ketil B skrev:Farver, tja, jo mindre forstyrrende elementer på en side, jo lettere at forholde sig til indholdet/budskabet frem for personen. Det er dog nyttigt at enkelt kunne identifisere admin-delen (administratorer/redaktører), men derudover synes jeg ikke farver har noget formål.

+1
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Profilfarver

Indlægaf Anda » 14. jan 2012, 23:11

Kaps skrev:Årh så et sort måske alligevel at fortrække.

Har os normale dødelige også fået ny farve. Den virker lidt vag i det.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Profilfarver

Indlægaf Rappo » 14. jan 2012, 23:35

Endelig kunne man jo gøre brug af custom ranks, efter hvor mange indlæg personen har skrevet. Sådan lidt alá det på h4a, men måske en smule mindre kedeligt. F.eks. brugte jeg i fordoms tid svenske fuglenavne, således at man startede som prutgås og herefter blev skrattmås osv. Meget underligt, men meget underholdende... ruller1
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Profilfarver

Indlægaf Sorensiim » 15. jan 2012, 00:44

Ketil B skrev:Farver, tja, jo mindre forstyrrende elementer på en side, jo lettere at forholde sig til indholdet/budskabet frem for personen. Det er dog nyttigt at enkelt kunne identifisere admin-delen (administratorer/redaktører), men derudover synes jeg ikke farver har noget formål.


100% enig.

Custom titles synes jeg bare skal gives fri, jeg er godt tilfreds med min, men måske Rappo vil have sin ændret til "En fynbo i kamp mod ræ'erli' ly'"
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Profilfarver

Indlægaf Claus-DK » 15. jan 2012, 00:58

Jeg vil gerne forbeholde mig retten til at uddele custumtitlerne, sĂĄ undlader jeg at putter flere farver pĂĄ end vi har nu...

Jeg Tænkte at måske man skulle gøre "top ti" postere til guldmedlemmer, i stedet for et fast antal ??

Hvis Rappo gerne vil have den titel mĂĄ han ud med sproget...

For det kan godt lade sig gøre...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Profilfarver

Indlægaf Claus-DK » 15. jan 2012, 01:03

Der skete først det at jeg valgte sort til farve på brugernavnet så kom det i fed skrift og sort, det så lige råbende nok ud så jeg valgte at lave den i en mørk grågrøn farve, som den er nu..

Skal det tilbage til normal font og bare sort ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Profilfarver

Indlægaf kvik » 15. jan 2012, 01:54

@Rappo, en rangering i forhold til antal indlæg siger vel egentlig ikke andet, end at den ene siger meget og den anden lidt, og substansen i det sagte/skrevne må man alligevel gætte sig til.

@Claus, en del af disse forum-designmuligheder som rank, titel, avatar og farve for dit og dat, er ren nonsens efter min mening. De tjener intet virkeligt formål, laver højest forskelle, hvor der ingen er. Et godt forum er til enhver tid afhængig af det deltagerne bidrager med, i kvalitet, ikke i kvantitet. Og de fleste af os genkender kvaliteten, uafhængigt af om navnet står i guld, eller antal indlæg siger 25.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Profilfarver

Indlægaf Claus-DK » 15. jan 2012, 02:14

Nu ved jeg godt at de titler ikke betyder noget for dig, men de betyder noget for mig og jeg håber også dem der har dem om ikke er stolte så på ingen måde fornærmede over dem, der knytter sig jo en historie til de fleste tiltler..

nc's "Unbanned forever" kommer sig af at Hoved-fi's fødsel var at Jan blev bannet på det andet sted, samtidigt har han fortalt historier til træf om hvordan han blev så grundigt bannet på head-fi at hele SAShotel ikke kunne komme på..

Burnings "Headphonueus supremus extraordinaire" fik han fordi han spurgte hvor mange indlæg der skulle til før man var "headphoneus supremus" på Hoved-fi da vi havde været i luften i 12 timer eller sårn...

Ostebaronens "code poet" er fordi han har codet siden's udseende og andre ting vi alle har glæde af..

Andre titler er af andre ĂĄrsager, men er ting er sikkert de er givet til folk der pĂĄ den ene eller anden mĂĄde har lagt et stort arbejde i at vi er hvor vi er i dag en indsats der betyder meget for mig pĂĄ det personlige plan ogsĂĄ og titlerne er min mĂĄde at sige tak pĂĄ..

Jeg er heller ikke så tosset med en rangering af medlemmer, der skal ikke være forskel på folk og det med guld var også mest noget jeg bare har prøvet for sjov, også for at se hvad folk synes ??

jeg synes at admin og redaktør farverne er praktiske, så dem synes jeg vi skal beholde..

Jeg synes at Brugernavne i samme font som dem i farver gør det lidt pænere..

Jeg går under hjelmen senere og prøver lidt så kan vi kigge lidt på dit og dat..

intet er fast og ireversibelt, se det som sjov i gaden og kom med jeres tanker..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Profilfarver

Indlægaf Claus-DK » 15. jan 2012, 02:22

Der er vist ikke "e" i rær-li , jeg har boet i Oense og kender lidt til dialekten...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Profilfarver

Indlægaf kvik » 15. jan 2012, 04:02

Claus, fint at høre om baggrunden for de specifikke titler du nævner, har af og til spekuleret på netop dette. Og jeg bifalder dit ønske om at på en eller anden måde at anerkende godt, når det dukker op. Du har så valgt at gøre det med disse titler, det har jeg intet problem med, det tilføjer blot lidt karakter til siden. De titler jeg tænkte på, var nogle udelukkende relateret til antal indlæg, som det praktiseres på enkelte fora. De forskellige værktøjer du som administrator har til at tilpasse selve formen for hoved-fi, er jo netop blot form-faktorer, og ikke afgørende for indholdet. Efter på et andet forum at have oplevet en overgang fra en gammel og kedelig form, men med et levende og spændende indhold, til en ny og super-smart form, men uden særlig meget liv og indhold, så er jeg blevet lidt allergisk overfor for meget bling-bling. Derfor var mine tidligere kommentarer måske lidt vel bastante. Syntes bare det ville være synd, hvis vi faldt i samme fælde her.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Profilfarver

Indlægaf Claus-DK » 15. jan 2012, 04:15

Der er ingen fare for at vi fĂĄr balloner og stjerneskud her, jeg tror ogsĂĄ jeg fjerne de der klub 1000 igen, det var bare sĂĄdan for sjov nĂĄr det kom til stykket...

Jeg synes også vi trænger til en smule farver på forsiden, lidt diskret og synes brugernavne kunne være en måde...

Jeg synes jo vi er et farverigt og levende forum og forsiden er sådan lidt østBerlin i de knap så glade firsere i farverne, det passer ikke sammen..
Der skal pĂĄ ingen mĂĄde plaskes farver ud over siden, men synes det er lidt synd kun at bruge sort/hvid delen af mit grafikkort..

Vi skal jo heller ikke fremstå useriøse, så det er en tynd linje..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Profilfarver

Indlægaf Claus-DK » 15. jan 2012, 04:23

og du har helt ret i det med antal indlæg. erfaring og troværdighed intet har med hinanden at gøre, jeg bliver underkendt af snøbler der er meldt ind i 2011 på headfi fordi jeg har færre indlæg og har holdt en 3-4 års pause der...

Så jo jeg kan nemt forstå hvad du mener, jeg synes også de der sponsor badges og contributor er i vejen, så det kommer heller ikke, det med antal indlæg står jo i profilen i forvejen ude i siden..

Dette var så mit indlæg nummer 2001, hvilket med alt ønskelig tydelighed understreger min indledende bemærkning..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Profilfarver

Indlægaf Sorensiim » 15. jan 2012, 09:12

Ketil B skrev:@Claus, en del af disse forum-designmuligheder som rank, titel, avatar og farve for dit og dat, er ren nonsens efter min mening. De tjener intet virkeligt formĂĄl...


Avatar tjener så afgjort et formål - jeg synes det er rart at kunne "genkende" folk nemt når man scroller gennem en forumtråd. Og så har man jo en mulighed for enten at vise sit smukke ansigt eller bruge 100x100 pixels på at formidle et budskab eller fortælle lidt om hvem man er.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Profilfarver

Indlægaf Rappo » 15. jan 2012, 09:37

Ketil B skrev:@Rappo, en rangering i forhold til antal indlæg siger vel egentlig ikke andet, end at den ene siger meget og den anden lidt, og substansen i det sagte/skrevne må man alligevel gætte sig til.
Du har fuldstændig ret! Jeg synes egentlig heller ikke at der er noget seriøst formål med ranks på et forum. I hvert fald ikke baseret på antal indlæg. Mit indlæg var mest ment som en joke, dog var det med de svenske fuglenavne en sand historie! :grin:
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Næste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst