Anmeldelser



Anmeldelser

Indlægaf Buyer no 1 » 28. feb 2012, 21:10

Sidder og pusler lidt med et par anmeldelser, men er kommet lidt i tvivl om hvordan formen egentlig skal være musik14

Jeg fornemmer lidt at den nye sort er at skrive en anmeldelse som en blog, i stedet for i ét samlet indlæg. Jeg plejer selv at skrive anmeldelser som ét samlet indlæg, men det tager også en del tid. Dels fordi man jo først skal lytte sig ordentlig frem til nogle "endelige" indtryk, dels fordi det jo stiller lidt større krav til struktur og sammenhæng. Så umiddelbart kan jeg godt se idéen i at skrive en anmeldelse lidt ad gangen, efterhånden som man får lyttet til tingene, og får tid til at skrive om det. Alene af hensyn til tiden kunne alternativet jo være, at man slet ikke fik skrevet noget.

Og hvis det kan være med til generelt at fremme vores skrivelyst, at man ikke behøver at lave en stor forkromet anmeldelse i ét indlæg, er det jo en rigtig god ting!

Omvendt synes jeg som læser, at blog-formen let bliver lidt usammenhængende, og så gør det det jo også lidt sværere at organisere anmeldelserne i anmelder-forummet.

Så intentionen med denne tråd var at få en debat om hvordan vi, både som skribenter og læsere, har det med formen på anmeldelser....

1musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Anmeldelser

Indlægaf toppe » 28. feb 2012, 23:37

Hmm det er et meget godt spørgsmål du rejser.
Det skal lige siges, at jeg endnu ikke har skrevet en anmeldelse før, men da jeg har Takstar80'rne på besøg, går jeg og pønser på en :-)
Det jeg har gjort indtil videre er at tage noter undervejs, og jeg tror min anmeldelse ender med at blive disse spredte observationer med en afsluttende 'konklusion' – jeg er slet ikke erfaren og struktureret nok til at kunne skrive en anmeldelse, som svarer til en 'ekspertanmeldelse' fra fx et hifi-magasin. For mit eget vedkommende tror jeg ikke selve anmeldelsen ender med at blive væsentligt forskelligt fra en blog-approach, blot bliver den i et indlæg.
Jeg vil dog sige, at jeg ikke har noget problem med, at folk deler deres betragtninger op i flere indlæg. Og når det gøres med omtanke og dedikation, som fx Librarians betragtninger omkring sine T1'ere, er jeg altså helt solgt - det har ihvertfald været interessant læsning for mig...
Nu er de fleste af os jo bare glade amatører, nogle er selvfølgelig mere erfarne end andre, men grundlæggende handler det vel bare om skrive med hjertet, og så betyder formen imo mindre.

Just Do It!
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Anmeldelser

Indlægaf Claus-DK » 29. feb 2012, 01:28

Det mest tilgængelige er jo dem i et hug, blog tilgangen er lidt mere rodet, men har bestemt også sin charme..

Jeg synes man skal skrive sine anmeldelser pĂĄ den mĂĄde man har det bedst med, for jo flere vi laver des bedre..

Jeg kunne jo også samle alle blog indlæg i en post når jeg flytter til anmelder-delen..
Men det ved jeg så ikke lige hvordan vil virke når man læser det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anmeldelser

Indlægaf librarian » 29. feb 2012, 09:46

jeg ville helst både læse og skrive anmeldelser, sådan rigtigt, dvs. redigeret og gennemtænkt stof. Læsevenlighed, ro og fordybelse.

Omvendt kan jeg også godt li' det mere umiddelbare (og i nogle tilfælde måske mere ærlige) ved blog-formen. grunden til at jeg selv skriver i en slags blog form er, at jeg har erkendt, at jeg ellers ikke ville få skrevet noget som helst.
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Anmeldelser

Indlægaf Sorensiim » 29. feb 2012, 10:27

Jeg bruger to forskellige tilgange - Når jeg skriver om mine indtryk med et produkt bliver det nemt i blog-form, for at få mine indtryk ned mens jeg har dem. Det er svært at skrive "for to måneder siden syntes jeg at...". Så hellere skrive mens indtrykkene er friske. Det brugte jeg da jeg skrev om burn-in med Pro 900 og nu også med mine Merlins.

Den anden mulighed er at benytte sig af "Gem kladde" funktionen vi har. Den er god når man skal skrive MEGET tekst og indsætte links osv. Det brugte jeg til mit indlæg om testnumre der gerne skulle fremstå nogenlunde homogent. Det blev skrevet over en periode på et par uger og der ligger vel 6-8 timers arbejdsindsats i det indlæg. Jeg oprettede sågar en facebookkonto under falsk navn for at kunne komme på Spotify og finde links til Jer...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron