Opdeling af køb og salg



Skal Køb/Salg/Bytte opdeles

Afstemning sluttede 8. apr 2012, 03:09

Ja for pokker det ville være skønt.
9
47%
Nej lad det være som det er, det fungerer jo fint.
10
53%
 
Afgivne stemmer : 19

Opdeling af køb og salg

Indlægaf Claus-DK » 9. mar 2012, 03:09

der er kommet forslag om at vi skal opdele køb og salg..

Er det en god idé ??

jeg forestiller mig en opdeling i nogenlunde de samme kategorier som i udstyrs sektionen, måske kan nogle af dem lægges sammen ??

Forslag og kommentarer om hvorfor man har stemt som man har er meget velkommen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Kolind » 9. mar 2012, 03:16

5 forskellige kategorier til et lille antal tråde virker ret tosset i mine ører - Reelt set vil det betyde at jeg skal ind og tjekke x antal forskellige steder for at se om der er noget nyt fremfor at kunne danne mig et hurtigt overblik ud fra en enkelt side
Der er et ganske pænt stykke til det begynder at blive uoverskueligt endnu.

Hvis vi tager situationen det sidste døgn har der været 5 aktive tråde i hvad der ville blive 3 forskellige kategorier. Uoverskueligt nu - nej. Uoverskueligt irriterende at tjekke 3 underforums for at finde samme information - ja.

Som en lille tilføjelse syntes jeg dog godt at man kunne lave en musik-kategori i og med at jeg forestiller mig at det kunne gå hen og eksplodere relativt hurtigt hvis et par personer opretter 10 salgstråde med skiver.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Buyer no 1 » 9. mar 2012, 08:43

Kolind skrev:Som en lille tilføjelse syntes jeg dog godt at man kunne lave en musik-kategori i og med at jeg forestiller mig at det kunne gå hen og eksplodere relativt hurtigt hvis et par personer opretter 10 salgstråde med skiver.


X2.

Yderligere opdeling ser jeg heller ikke et behov for pt.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Rappo » 9. mar 2012, 09:00

Jeg er ret enig med Kolind i denne sag. Jeg kan godt se at det på sigt kan være nødvendigt, at lave opdeling af køb og salg og det kan man selvfølgelig vælge at angribe allerede nu. Men som Kolind rigtigt skriver, så er antallet af aktive tråde ret begrænset og der har endda, været meget aktivitet i køb og salg de sidste par dage.
En underkategori til musik kunne godt være mulighed, hvis man har en forventning om at antallet af annoncer med musik, vil blive så stort at det vil overskygge de resterende salgs-tråde.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Claus-DK » 9. mar 2012, 09:19

Der er jo også et punkt der hedder sortering af tråde, som jeg er nød til at tænke over, som det er nu med omkring 250 tråde, vil det tage en del tid, jeg tør slet ikke at tænke på hvor lang tid det vil tage når vi bliver "nød" til at sortere og der måske er 1000 tråde ??

huak også at sofavælgere det ikke afgiver deres stemmer ikke vinder nogle valg..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Rappo » 9. mar 2012, 09:31

Nu kommer jeg lige med et forslag, som både kan være en god og en dårlig løsning. Man kunne vælge at lade tråde blive slettet automatisk, hvis de har været inaktive i f.eks. et halvt år. Dermed vil der blive ryddet op i gamle tråde og på den måde ender man ikke med en 40 sider langt liste med salgstråde.

Den helt store ulempe ved at gøre dette, er at man så også mister historikken og dermed ikke kan hente inspiration til, at fastsætte prisen på den vare man vil sælge. Derfor er jeg som udgangspunkt ikke tilhænger af denne løsning. Hvis man i stedet kunne lave automatisk arkivering af inaktive salgstråde (evt. i et underfora), så kunne man bevare gamle annoncer, men uden at de fylder op i selve køb og salg delen. Ved dog ikke om dette er muligt?
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf kvik » 9. mar 2012, 10:14

Mener det bliver lettere at søge efter det man har brug for, hvis man kan gå ind i den relevante kategori, i stedet for som nu at måtte trevle alle sider i KSB-tråden igennem. Hvis der så samtidigt kunne være en oversigt (et eller andet sted på siden) med sidste 20, 50 eller 100 annoncer, så dækker man behovet for hurtig oversigt også.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf telum » 9. mar 2012, 10:56

Det største problem i K/B/S er efter min mening, at der ligger mange tråde der er afsluttet på den viste liste. Jeg kender ikke meget til denne forum-løsning, men kan man ikke arkivere disse tråde automatisk så man kun får vist tråde der stadig er aktive?

Hvis man som trådopretter kunne trykke "køb/salg/bytte afsluttet, arkiver tråd", ville det blive væsentligt mere overskueligt vil jeg mene.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Anda » 9. mar 2012, 11:25

telum skrev:Hvis man som trådopretter kunne trykke "køb/salg/bytte afsluttet, arkiver tråd", ville det blive væsentligt mere overskueligt vil jeg mene.

+1
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Claus-DK » 9. mar 2012, 12:33

jeg synes det ville være synd at fjerne de afsluttede tråde, for de er gode at have når man skal vurderer en brugtpris
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Sorensiim » 9. mar 2012, 12:38

Claus-DK skrev:jeg synes det ville være synd at fjerne de afsluttede tråde, for de er gode at have når man skal vurderer en brugtpris

+1

Det er fint nok at kunne arkivere trĂĄde, men prisen skal stadig fremgĂĄ - det er rigtig rart nĂĄr man skal vurdere priser.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Alpha » 9. mar 2012, 12:45

telum skrev:Hvis man som trådopretter kunne trykke "køb/salg/bytte afsluttet, arkiver tråd", ville det blive væsentligt mere overskueligt vil jeg mene.


+2 Afsluttede trĂĄde kan med fordel fjernes/arkiveres.

Med hensyn til opdeling i kategorier: Så længe jeg har mulighed for at kunne se alle de seneste annoncer uden at skulle søge alle underforum igennem, er det fint med mig.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Claus-DK » 9. mar 2012, 13:09

I er nød til at huske på at jeg er tæt på analfabetisme når det kommer til smarte tekniske løsninger..

Men en opdeling som følger

Køb/salg/bytte
Musik
afsluttede handler

lyder det fornuftigt ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Buyer no 1 » 9. mar 2012, 13:15

Det lyder meget fint..
3musik 3musik 3musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Alpha » 9. mar 2012, 13:21

Claus-DK skrev:lyder det fornuftigt ??


Jo, sĂĄ har vi: Hardware - Software - og afsluttede trĂĄde.
Det er stadigvæk fint uden en masse fanzy søgefunktioner :mrgreen: .
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf kvik » 9. mar 2012, 14:03

Mit poeng med at tage problemstillingen op, var selvfølgelig at musik-annoncer let kunne komme til at fylde for meget i KSB-forummet. At udskille dem i et egen under-forum er sikkert en god (og nødvendig) løsning. Tilbage står så, hvad med resten af annoncerne?

Selv har jeg irriteret mig over at måtte lede gennem 10 sider med annoncer på jagt efter f.eks. en hovedtelefon eller en forstærker. Når hoved-fi vokser yderligere (hvilket siden vil gøre), så bliver det ikke 10, men 100 sider at lede igennem. En opdeling i kategorier (kilder/forstærkere/etc) vil gøre søgning langt lettere, og lader man så solgte stå i disse under-fora, har man også et fint sammenligningsgrundlag.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Anda » 9. mar 2012, 14:14

Måske man i samme ombæring skulle overveje om KSB skulle have sit eget hovedforum, så man kan klikke sig direkte ind på en kategori fra forsiden, ligesom vi kender det fra f.eks. "Udstyr".
Køber/sælger feedback kunne så rykkes op på niveau med de andre kategorier, så man undgår for mange subfora (jeg er lige begyndt at læse lidt på AVtainment og jeg er allerede ved at blive idiot af at klikke rundt derinde).
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Claus-DK » 9. mar 2012, 14:47

snakker vi om at adskille forhandlerdelen og køb/salg og lave tre underfora i K/S ??

Jeg synes ogsĂĄ der er meget vigtigt at der ikke er 50 steder man kan klikke sig direkte ind pĂĄ, det bliver frygteligt rodet at se pĂĄ..

Avtainment og nerds har nogle forfærdelige lange fora lister på deres forum oversigt, det er skrækkeligt at se på..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf Claus-DK » 9. mar 2012, 14:53

Når jeg tænker over det er jeg mest tændt på et K/S/B forum med under fora som i udstyr, for vi vokser hele tiden og det vil blive nødvendigt på et tidspunkt og så ved jeg også hvem der kommer til at sidde 50-100 timer og sortere tråde, når den tid kommer..

mine tanker ligger meget pĂĄ linje med Ketils...

Jeg ved så godt at det vil kræve lidt flere klik hvis man skal se det hele, men forestil jeg lige hvor stort et arbejde der ville ligge i at sorterer måske 700 tråde om et år...

prøv bare at rip 1000 sange læg dem efter sangtitel og så giv jer til at sortere dem manuelt bagefter..derefter gange i den tid det tager med 2, så er vi næsten oppe på hvor lang tid vi snakker om..
Husk at jeres vindue kun mĂĄ vise 25 sangtitler ad gange og i kan ikke scrolle..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Opdeling af køb og salg

Indlægaf kvik » 9. mar 2012, 15:41

Måske (?) er det muligt at lægge en 'Vis sidste annoncer' på samme linie øverst som Vis ubesvarede indlæg/Vis aktive emner, dvs så den er tilgængelig uden at man behøver at logge ind.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Næste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster