template/tema



template/tema

Indlægaf Claus-DK » 2. apr 2011, 00:25

En ting der skal ændres er vores template, det er helt hundrede, for den her er gyselig..

Hvis I har nogle forslag så læg et link op og lad os se dem, der er et hav af dem på google og hvis vi er flere der søger finder vi hurtigere de fede !!!

Søg på templates eller styles til phpbb så kan man finde tusindevis..

Men der er lidt regler

1. det skal være i det format hvor der er plads i siderne, nogenlunde slige som det andet

2.Baggrunden må ikke være lys, det skal jo være hyggeligt..

3. Blå og specielt ikke windows blå må ikke indgå, en marine blå kunne være næsten OK, men ikke det her skarpe noget..

4. Ikonerne må meget gerne være relateret til emnet, altså noget med musik eller hovedtelefoner

5. Det skal være for øjnene at se på som det er for ganen at spise god sovs..

Jeg ville ælske hvis nogle vidste hvordan man ændrer baggrunden (den frie plads i siderne) til en collage af bøf fotografier, gerne fra vores talrige træf, så er det vores bøffer der ligger på siden...

god jagt og jeg glæder mig vildt til at se jeres forslag..

For at skyde det lidt igang

http://demo.phpbb3styles.net/CTF_Black-Lime
http://demo.phpbb3styles.net/Black+Pearl
http://demo.phpbb3styles.net/abrasive

http://demo.phpbb3styles.net/XMass
http://demo.phpbb3styles.net/1BlackOut
http://demo.phpbb3styles.net/ProWinnie

ja OK den sidste er nok dømt ude :D :D :D :D




hvis nogle er rigtig hårde til sådan noget her kunne det være skønt med lidt hjælp til sådan noget..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: template/tema

Indlægaf mage » 2. apr 2011, 01:15

Skal da lige love for at der er mange at vælge imellem.... :shock:

Afterburner Kan godt li' opbygningen af side - MĂĄske man kunne "fixe" farven til det bedre???

eMuza Igen god opbygning - farven skal nok tweakes en smule...

Grunge god opbygning - ligesom "Afterburner" med en "side bar" til alternative links/knapper/m.m - farven skal igen tweakes...

Hvad farven angår har jeg ikke de store prøferencer. "bare" opbygningen er nem og overskuelig...

God jagt

Mage :D
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: template/tema

Indlægaf Burning777 » 2. apr 2011, 08:08

Det finder i nok ud af. Men jeg synes den vi har nu er en del flottere at se pĂĄ end alle forslagene :oops:
Bare i finder en, der enkel og simpel at se pĂĄ.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: template/tema

Indlægaf Burning777 » 2. apr 2011, 08:10

Mages forslag er alle rigtigt flotte!
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning


Re: template/tema

Indlægaf Claus-DK » 4. apr 2011, 01:37

Ja så er vi tilbage ved det Kolind satte op for os, her er alt det vi savner, så må jeg lige lære at tilføje de ting til den næste template jeg prøver af...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: template/tema

Indlægaf Burning777 » 4. apr 2011, 06:41

Rom blev ikke bygget på en dag. Jeg er sikker på at vi nok skal få et lækkert forum op at stå henadvejen.
Tak for indsatsen 8-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: template/tema

Indlægaf Claus-DK » 4. apr 2011, 09:50

Jeg har det bare svært med alt det blå...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: template/tema

Indlægaf Aquila » 4. apr 2011, 10:02

Det er da ikke sĂĄ slemt? :)
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: template/tema

Indlægaf Claus-DK » 4. apr 2011, 10:33

for mig er det, jeg føler mig slet ikke hjemme, når det ser sådan her ud...

Jeg var heller ikke sĂĄ tosset med rockroll temaet, men det var musikrelateret og mere behageligt at se..

Jeg vil prøve at se om jeg kan læse mig til hvordan man ændrer farver og udformning selv, så det kan blive mere "personligt", hvis der er nogen af jer der kan sådan noget så råb op...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: template/tema

Indlægaf Sandrenseren » 4. apr 2011, 11:30

Claus-DK skrev:Jeg vil prøve at se om jeg kan læse mig til hvordan man ændrer farver og udformning selv, så det kan blive mere "personligt", hvis der er nogen af jer der kan sådan noget så råb op...


Jeg besidder desværre ikke evnen men jeg ved at det er muligt at skovle en stribe temaer ind i opsætningen på phpBB som folk så selv kan vælge imellem.
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: template/tema

Indlægaf Sandrenseren » 5. apr 2011, 10:00

Claus, det er på tide at du lægger dig fast på et layout, personligt var jeg glad for det pæne lyse blå vi havde igår.

Hver gang du skifter layout skal jeg til at lede efter ting igen. Lige nu leder jeg fx. efter knappen til mine profilindstillinger for at se om jeg selv kan vælge et andet layout end det her lavkontrast layout med sort i sort og en lille smule gråt der gemmer sig i det sorte, men eftersom layoutet er skiftet endnu en gang har jeg ingen anelse om hvor knappen til min profil har gemt sig. Jeg kan sikkert finde den et sted, men jeg er træt af at lede, finde tingene og så skulle lede igen dagen efter.. En anden ting jeg fandt igår var knappen til at markere alle indlæg i et underforum som læste, idag kan jeg kun finde en knap der markerer samtlige indlæg på boardet som læste.

Vælg et layout, få det til at fungere med besvar, citér og redigér knapper og den slags og hold så fast i det.

Der er ikke noget i vejen for efterfølgende at introducere alternative layouts som valgmuligheder i folks profiler, på den måde kan de selv skifte hvis default layoutet ikke passer til dem, men det er skråplan at blive ved med at skifte defaultlayoutet.
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: template/tema

Indlægaf Buyer no 1 » 5. apr 2011, 10:06

Kan man eventuelt anvende det gamle site (altså det fra sidste uge ;) ) som "sandkasse" for layout, indtil det har fundet en mere blivende form? Så kan man jo selv tilmelde/framelde sig der, i det omfang man ønsker at være "tester".
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: template/tema

Indlægaf Claus-DK » 5. apr 2011, 10:13

Jeg kan godt forstå jer, det skal i ikke være i tvivl om, men det er ikke så lige til det her...

jeg VIL ikke have en blå side, alle forums er blå og vi er ikke alle andre, jeg synes også det er grimt at se på, jeg prøver lige lidt af om natten og sover på det og kigger om jeg kan lide det om morgenen, jeg skifter til den blå igen..

Det er jo også den eneste måde jeg kan finde ud af om jeg har lavet tingene rigtigt, lægge den op og se hvordan det ser ud, jeg er jo totalt nybegynde så bær lige over med mig--

Ideen med sandkassen er rigtig god, jeg vil se om jeg ikke kan oprette en test hjemmeside, som jeg kan teste tingene af i, inden jeg launcher det her..

Jeg synes den har var flot i gĂĄr nat, men i dag er den noget kedelig at se pĂĄ..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: template/tema

Indlægaf Sandrenseren » 5. apr 2011, 10:17

Buyer no 1 skrev:Kan man eventuelt anvende det gamle site (altså det fra sidste uge ;) ) som "sandkasse" for layout, indtil det har fundet en mere blivende form? Så kan man jo selv tilmelde/framelde sig der, i det omfang man ønsker at være "tester".


Fin ide.

Jeg fandt for øvrigt knappen til min profil ved et tilfælde. Hvis man på forsiden placerer musen ca. halvvejs mellem overskriften phpBB for oven og så det sted ovre til højre hvor tid og dato står så bliver musepilen til en hånd, det er den usynlige knap til brugerprofilen. Under brugerprofilen kan man vælge et andet layout ved at vælge boardindstillinger og ændre feltet med twilightBB til noget andet. Nu er mit layout lyst og læsevenligt.
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: template/tema

Indlægaf Claus-DK » 25. maj 2011, 00:10

Jeg har netop lagt et nyt tema op, den hedder art. deluxe, i kan prøve den hvis i går ind i jeres brugerpanel og vælger den i "board grundlæggende"
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: template/tema

Indlægaf Burning777 » 25. maj 2011, 08:41

Wow - det er lækkert ud!
Tak for det. rart med lidt forandring... og man kan altid gĂĄ tilbage igen.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: template/tema

Indlægaf Sandrenseren » 25. maj 2011, 09:05

Nydelig, og herligt at den er valgfri.
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Re: template/tema

Indlægaf Buyer no 1 » 25. maj 2011, 09:20

Det ser fint ud! Jeg kan godt lide et layout der ikke ligner "standardlayoutet" for forums :)

Når de sidste småting kommer på plads (fx edit- og citérknapper) tror jeg det bliver det fortrukne :)

Men ja, super at man selv kan vælge!
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: template/tema

Indlægaf Sandrenseren » 25. maj 2011, 13:01

Min edit og citérknap virker allerede, jeg skal bare pege på indlægget.
Sandrenseren

 
Indlæg: 210
Tilmeldt: 1. apr 2011, 22:48
Geografisk sted: Hedehusene

Næste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster