Side 1 af 1

Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 02:41
af Claus-DK
Tråden om Odyssey Audio
http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=15&t=2033

Har sat lidt tanker i gang hos mig, for det er som så meget andet en situation jeg ikke rigtig havde set komme da hoved-fi gik i luften..

For hvordan skal man lige tackle sådan noget, Brian har ikke været logget ind siden 4. Juli, altså over en måned siden, jeg har ikke mailet eller ringet til ham, så om han er forsvundet eller bare sover over sig har jeg ingen idé om og det rager for så vidt heller ikke hverken hoved-fi eller jeg..

Hvad der rager mig og Hoved-fi er at vi lægger navn til og "godkender" folk, når de har et underforum på siden, en slags særlige forhandlere, det er da i det mindste det der ligesom er hele bagtanken ved det og så er det ikke skide heldigt at have en forhandler der glimrer med sit fravær i flere længere perioder, sådan noget vil jeg helst ikke forbindes med og synes at vi som det gode og åbne fællesskab vi er heller ikke rigtigt kan være tjent med at give sådan en butik (vi taler generelt her) vores "blå stempel" ..

Jeg er ikke tosset med regler og regulativer men jeg synes vi bør tage dette emne op til en debat, der er også Hisound, HiFiDIY, garage 1217 som jeg synes vi skal tage stilling til hvilken aktion vi skal gøre på deres dele af forhandlerdelen..
Nu er de så producenter og ikke danske butikker, men de er total inaktive og gider vi så have dem ???

Hvad jeg har tænkt på er at låse brian´s del og lade de tre inaktive producenter blive opsuget i relevante fora.
Brian´s del vil så forblive låst til jeg hører fra ham, de 3 andre vil nok ikke opdage noget som helst..

De eneste retningslinjer jeg har i forhandlerdelen er at "her kan i gøre som i lyster", men synes ikke rigtigt det er nok længere, jeg snakker ikke om at man skal være så og så aktiv, svarer så og så hurtigt, mere hvad VI som fællesskab vil forbindes med, for fortæller du en ven om et forum og vennen bliver snydt af en forhandler der (igen generelt husk det, tror ikke der er nogle der er blevet snydt her) ville man jo stå i en lidt pinlig situation, synes jeg....

Hvad er den rette vej ??
Hvad skal jeg/vi gøre ??
Hjælp mig

musik14 musik14 musik14 musik14 musik14 musik14 musik14 musik14 musik14 musik14

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 07:37
af Burning777
Ro på.... Vi hører jo nok fra Brian på et tidspunkt. Det er ferietid og måske har han bare taget en ekstra måned i Thailand for de penge han har tjent. Jeg synes ikke du skal gøre noget som helst endnu. Hvis vi kommer ind i 2013 og der stadig ikke har været nogen form for livstegn synes jeg du kan stille spørgsmålet igen.

Hvis du som forhandler ser de kommercielle interesser i de mærker Oddesey Audio forhandler er du jo frit stillet til at tage kontakt til producenterne og fortælle dem om det du kan tilbyde at gøre for dem i Danmark. Så er det jo op til dem om de vil tilbyde dig forhandlingen af disse mærker.

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 08:57
af Sorensiim
Jeg læser Claus' indlæg som om det er skrevet med forum-hatten på og ikke med forhandlerhatten. Men jeg har et forslag...
Jeg er jo nørd og hvis en brugerkonto/netværksmappe/applikation ikke har været aktiv længe så fryser vi den. Hvis der så alligevel er nogen der bruger det så skal de nok give lyd fra sig. Det er jo muligt at logge ind og skjule sin onlinestatus, måske ligger Brian bare brak en periode mens han forsøger at balancere arbejde/fritid/familie/bijob? Så kan det jo være han logger "usynligt" ind og kigger på tingene?

Man kunne jo godt skrive noget med at hvis man vil være forhandler herinde skal man opretholde et rimeligt niveau af engagement for at få sin forhandler-status og eget forum. Jeg synes Søren er et fint eksempel på hvordan det gøres godt 1musik

Frys de andre, skjul (men ikke slet!) deres underfora og lad dem henvende sig når de opdager det.

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 09:40
af telum
Jeg skrev nogenlunde det samme som Sorensiim i en anden tråd om nogenlunde samme emne... rulle4

Blæret Avatar i øvrigt, selvom den giver grund til misundelse musik16

Sv: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 09:54
af Mataugust
Helt enig med Søren.

Sendt fra min Galaxy Nexus

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 10:00
af Sorensiim
telum skrev:Blæret Avatar i øvrigt, selvom den giver grund til misundelse musik16


Den er i hvert fald kønnere end ham der var der før...

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 10:06
af librarian
Jeg kan faktisk ikke helt se problemet. Hvis man som bruger kontakter en forhandler, som ikke svarer, kan man jo drage sine egne konklusioner. Og i mange tilfælde vælger man nok bare at købe varen et andet sted... Det er selvfølgelig ærgerligt hvis hoved-fi.dk skal tage sig af en masse klager og brok over forhandlere, men det har jo heller aldrig været meningen, at hoved-fi skulle have et ansvar for de enkelte forhandlere? Det svarer jo til at klage til borgmesteren over en dårlig behandling hos frisøren...

Det bedste vi kan gøre for forummet er i mine øjne at være ærlige, når vi giver feedback til hinanden - og til forhandlere.

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 10:13
af Claus-DK
Det er på ingen måde fordi jeg har lyst til at smide en konkurrent ud eller overtage mærke og stjæle markedsandele, intet kunne ligge mig mere fjernt..
Var det den vej jeg ville, havde jeg bare slettet alle andre forhandlere, det kan gøres med 5-10 klik på musen, men jeg vil jo netop beholde vores forhandlere men ikke på bekostning af Hoved-fi´s ry (eller mit eget for den sags skyld)..
Hvis jeg var sådan ville den tråd her jo slet ikke eksistere, det er jo bare sådan at det selskab man omgiver sig med smitter af..Er du omgivet af fårehyrder dagligt er der god grund til at formode du selv er en fårehyrde...

Set som forhandler er denne situation da en fantastisk reklame for alle andre butikker, så med den hat er jeg da kun glad for sjusk og fravær, men med forumhatten synes jeg det er et problem..

Jeg har det sådan at uddele et underforum til en som ikke en gang selv gider besøge det månedligt er forkert, det er jo ikke første gang der ikke bliver fulgt op på tråde, slet ikke det er nærmest en sport på linje med "Find Holger", jeg har brugt meget tid på at forsvarer og undskylde på Brian´s vegne, det vil sige faktisk gjort hvad jeg kunne for at dække over ham via mails og PBer, tid jeg kunne have brugt til mere konstruktive ting, for eksempel min egen butik, men jeg har trofast svaret hver gang både høfligt og venligt og det synes jeg ikke er en fair opgave at give mig uden i det mindste at spørge..
Jeg har vel arbejdet omkring 20 timer for Brian uden nogen form for kompensation og jeg vil heller ikke have noget, jeg gider bare ganske enkelt ikke mere, men jeg er jo typen som svarer når folk henvender sig, så det sætter mig i en lidt træls situation..

Altså en linje i en ny tråd "jeg er på ferie" kan ikke tage mange sekunder at oprette og er vel rimeligt at forvente til gengæld for gratis reklameplads ???

Nok om Brian for det er ikke ham det handler om....

Tråden her handler IKKE om Brian, den handler om forumet og hvordan vi bedst muligt tackler sådan nogle ting..

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 10:15
af Claus-DK
Jeg kan så informer om at nogle folk klager til "borgmesteren" over frisøren, sådan er verden desværre...

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 10:22
af librarian
Claus-DK skrev:Jeg kan så informer om at nogle folk klager til "borgmesteren" over frisøren, sådan er verden desværre...

Så må du blive bedre til at "passe din egen butik" :-) Jeg ved godt, at du gerne vil være flink, men jeg tror det bedste (og nemmeste?) for alle ville være at lave et standardsvar til den type henvendelser, der kort og godt gør det helt klart, at hoved-fi.dk ikke har ansvar for de enkelte forhandlere, men at de er meget velkomne til at diskutere de enkelte forhandlere i de relevante fora/tråde...

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 10:27
af vaskebjørnen
Det er helt fair og stille krav til forhandlernes engagement her på forummet, og som søren siger frys de andre og skjul dem.

Hvaf odyssey audio angår skjule under forummet så burde der vel heller ikke komme så meget til dig claus hvis det ikke ligger fremme.

Det er flot af dig du har dækket over ham, men det er ikke din opgave, forstår godt din situation det er heller ikke nemt bare at ignorere så bliver man vel beskyldt for at være ligeglad med det hele..

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 10:33
af Claus-DK
librarian skrev:
Claus-DK skrev:Jeg kan så informer om at nogle folk klager til "borgmesteren" over frisøren, sådan er verden desværre...

Så må du blive bedre til at "passe din egen butik" :-) Jeg ved godt, at du gerne vil være flink, men jeg tror det bedste (og nemmeste?) for alle ville være at lave et standardsvar til den type henvendelser, der kort og godt gør det helt klart, at hoved-fi.dk ikke har ansvar for de enkelte forhandlere, men at de er meget velkomne til at diskutere de enkelte forhandlere i de relevante fora/tråde...


Et sådant svar har jeg lavet sidste gang han forsvandt, så det er ikke så meget et problem..

http://www.odysseyaudio.dk/

HMMMMMM... ???

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 10:49
af Mataugust
Jeg synes Odyssey tråde skal skjules/fryse, og så må Brian henvende sig til admin hvis han er interesseret i at fortsætte den.
Dels har jeg svært ved at se Claus ignorere de henvendelser han evt. får omkring Odyssey (selv om han "burde"), dels vil der være nogle der sætter lighedstegn imellem deres oplevelse med Odyssey og der oplevelse med Hoved-fi. Og det ville være synd for både Hoved-fi og brugerne.

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 17:04
af Buyer no 1
librarian skrev:Jeg kan faktisk ikke helt se problemet. Hvis man som bruger kontakter en forhandler, som ikke svarer, kan man jo drage sine egne konklusioner. Og i mange tilfælde vælger man nok bare at købe varen et andet sted... Det er selvfølgelig ærgerligt hvis hoved-fi.dk skal tage sig af en masse klager og brok over forhandlere, men det har jo heller aldrig været meningen, at hoved-fi skulle have et ansvar for de enkelte forhandlere? Det svarer jo til at klage til borgmesteren over en dårlig behandling hos frisøren...


Jeg er 100% enig! Jeg kan heller ikke se problemet!

Det KAN altså ikke være hoved-fi's opgave, at drive brachemedlemmernes forretning for dem. Tværtimod er det en meget uheldig sammenblanding. Det må være op til forhandlerne selv at træffe beslutning om hvordan de vil drive deres forretning, herunder hvor nemme de vil være at komme i kontakt med, hvor meget eller lidt de vil gøre ud af deres hjemmeside osv. Og så må hver enkelt af os som forbruger/kunde selv vælge hvor vi vil lægge vores penge.

Som forumbruger betragter jeg branchemedlemmernes tilstedeværelse som et aktiv, der er mindst lige så meget (faktisk mere) til glæde for os, som vi er til gavn for dem. Det er en mulighed for, at komme i dialog med hinanden, fx gennem tours eller via trådene i forhandlerafsnittet. Hvor aktiv det enkelte branchemedlem så ønsker at være, hvor tit de vil være online, hvor ofte de vil poste indlæg og hvor mange tilbud de vil komme med, må så være op til den enkelte.

Med andre ord mener jeg at det vil være at skyde os selv i foden, hvis vi begynder at udelukke/skjule/låse forhandlere, hvis ikke de poster et indlæg mindst en gang om måneden, eller hvad reglen nu skal være.

At der i Brians tilfælde er nogen der er frustrerede, er forståeligt. Jeg er selv frustreret, da han jo har så mange fine ting, som jeg gerne vil prøve/høre/købe. Men det er jo noget som vi selv hver især må forholde os til. Det vil være et skråplan af dimensioner, hvis Hoved-fi begiver sig ud i at holde nogle forhandlere inde i varmen, og udelukke andre, alene med den begrundelse at de er svære at komme i kontakt med, eller at de ikke poster nok indlæg.

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 9. aug 2012, 18:01
af Niels
Buyer no 1 skrev:
librarian skrev:Jeg kan faktisk ikke helt se problemet. Hvis man som bruger kontakter en forhandler, som ikke svarer, kan man jo drage sine egne konklusioner. Og i mange tilfælde vælger man nok bare at købe varen et andet sted... Det er selvfølgelig ærgerligt hvis hoved-fi.dk skal tage sig af en masse klager og brok over forhandlere, men det har jo heller aldrig været meningen, at hoved-fi skulle have et ansvar for de enkelte forhandlere? Det svarer jo til at klage til borgmesteren over en dårlig behandling hos frisøren...


Jeg er 100% enig! Jeg kan heller ikke se problemet!

Det KAN altså ikke være hoved-fi's opgave, at drive brachemedlemmernes forretning for dem. Tværtimod er det en meget uheldig sammenblanding. Det må være op til forhandlerne selv at træffe beslutning om hvordan de vil drive deres forretning, herunder hvor nemme de vil være at komme i kontakt med, hvor meget eller lidt de vil gøre ud af deres hjemmeside osv. Og så må hver enkelt af os som forbruger/kunde selv vælge hvor vi vil lægge vores penge.

Som forumbruger betragter jeg branchemedlemmernes tilstedeværelse som et aktiv, der er mindst lige så meget (faktisk mere) til glæde for os, som vi er til gavn for dem. Det er en mulighed for, at komme i dialog med hinanden, fx gennem tours eller via trådene i forhandlerafsnittet. Hvor aktiv det enkelte branchemedlem så ønsker at være, hvor tit de vil være online, hvor ofte de vil poste indlæg og hvor mange tilbud de vil komme med, må så være op til den enkelte.

Med andre ord mener jeg at det vil være at skyde os selv i foden, hvis vi begynder at udelukke/skjule/låse forhandlere, hvis ikke de poster et indlæg mindst en gang om måneden, eller hvad reglen nu skal være.

At der i Brians tilfælde er nogen der er frustrerede, er forståeligt. Jeg er selv frustreret, da han jo har så mange fine ting, som jeg gerne vil prøve/høre/købe. Men det er jo noget som vi selv hver især må forholde os til. Det vil være et skråplan af dimensioner, hvis Hoved-fi begiver sig ud i at holde nogle forhandlere inde i varmen, og udelukke andre, alene med den begrundelse at de er svære at komme i kontakt med, eller at de ikke poster nok indlæg.


Jeg er meget enig, og forhandlerafdelingen er i min verden forhandlernes ansvar. Vil de sælge, må de være aktive indenfor de regler, der til enhver tid er gældende; that's it.

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 10. aug 2012, 00:38
af Claus-DK
Jeg er for så vidt også enig, ellers var de underforum jo forsvundet for længe siden, jeg synes heller ikke der skal være egentlige regler om antal indlæg eller noget i den retning..

Det jeg har været frustreret over har været alt det ekstra arbejde det har givet mig, man finder sq ikke mange butiksejere som arbejder gratis for andre butiksejere...

Man kunne så bare ignorer PBer om sådanne ting, men hvad siger det om en forumejer når han ikke besvarer de beskeder han får fra et medlem ??
Og det er der jeg kommer i klemme...

Heldigvis har jeg selv hørt fra Brian i dag og kan oplyse at han har det godt og vil vende tilbage med fornyet styrke, hvilket jeg er riddig glad for..

Vi lader tingene være som de er, jeg har indtryk af at det er hvad flertallet ønsker...

Re: Forhandler afdelingen..

Indlæg: 10. aug 2012, 01:29
af Claus-DK
Lidt ændringer er der kommet, noget jeg burde have gjort fra starten af....

http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=25&t=2040&p=35614#p35614