Ahh pĂĄ den mĂĄde..
Jeg vil gerne prøve at forklare lidt om hvordan det hele foregik med Frans entre hertil..
Frans har en dybfølt interesse for elektronik og har levet og arbejdet med det hele sit liv, så der er slet ingen tvivl om at han har interessen for vores hobby.
De sidste par år har han mere eller mindre ageret boksebold for visse medlemmer på et andet forum, jeg forlod selv samme forum, da jeg ikke selv havde lyst til verbale tæv på daglig basis, han var så noget mere sejlivet end jeg og har fået mange flere tæv, alt sammen fordi vi havde vores meninger (som ikke er de samme) og vores meningers mod..
Frans har et dybfølt ønske om at hjælpe andre og jeg ved at flere medlemmer her på siden har nydt godt af både hans hjælpsomhed og generøsitet, jeg har været penneven med ham i 3-4 år og jeg har ofte skrevet til ham om ikke han havde lyst til at blive medlem her, hvilket han har afslået alt for mange gange.
For ikke så længe siden fik han så nok tæv og vi har skrevet lidt mere sammen på det sidste og jeg spurgte ham atter om han havde lyst til at deltage på den ene eller anden måde her på siden, som følge af det fik jeg et hav af artikler hvor jeg stadig mangler at poste en del, fine dybtgående artikler som vi alle kan blive klogere af..
Han foreslog så for et par uger siden at jeg jo kunne lave en tråd med hans mail og han kunne oprette sig som bruger, således vore medlemmer kunne få hjælp til deres forskellige projekter og det var,
synes jeg, en lidt dum måde at gøre tingene på, for hvis man bare kunne skrive og få svar på dette og hint ville det jo ikke rigtig gavne vores fællesskab og han ville måske komme til at skrive de samme mails om og om igen..
Derfor foreslog JEG at lave et underforum til ham, hvilket han kraftigt afviste, da han mente det ville give ham en særstatus som han ikke havde lyst til at have, efter et hav af mails hvor vi så har diskuteret forskellige løsninger fik jeg overtalt ham til at vi prøvede det underforum som netop er opstået, vi er begge lidt i tvivl om, om det er en god idé, men synes det er et forsøg værd..
Frans har ingen særstatus her på siden, ingen specielle rettigheder, han er en god ven af mig, men dem har jeg faktisk en del af her på siden, jeg ser også dig som en god ven, godt nok en ven jeg aldrig har set, men det forhindrer mig ikke i at holde af dig og værdsætte dine inputs, så det ser jeg ikke som noget problem, skulle jeg rense hoved-fi for dem jeg holder af på et personligt plan ville der ikke være så pokkers mange tilbage..
Jeg har kendt Frans længe nok til at vide at han ikke forventer nogen form for særbehandling fra nogen, selv om han sikkert kommer til at fortjene det når først der kommer liv i hans lille del, i den mindst besøgte del af forumet..
Tingen med "Unbanned forever" vil jeg også gerne kaste lidt lys over, jeg vil ALDRIG smide nogle på porten, hvis man overholder landets love, er der meget vide grænser for hvad jeg accepterer, vil jeg lige starte med at sige.
NC´s titel var en lille intern spøg mellem ham og jeg, som bunder ud i at han på et eller andet tidspunkt har været banned på stort set alle de fora han har været en del af, men da han er et meget moralsk menneske som jeg holder meget af og vil komme til at savne meget, så ved jeg at han vil overholde loven og derfor aldrig ville give mig en grund til at banne ham, så hans titel havde intet med særstatus at gøre, det var simpelthen en lille spøg fra min side af, set i bagklogskabens ulidelige klare lys kan jeg godt se at den kunne misforstås, men for 1½ år siden hvor vi var 30-40 medlemmer som alle mere eller mindre kendte hinanden fra andre fora, var de fleste klar over hvad der var joken i den titel..
Titlerne var noget jeg hyggede mig med at lave i starten af vores forums levetid, da Burning spurgte til hvor mange indlæg det krævede at blive "headphonus supremus" (en rang på Head-fi) svarede jeg 14 eller sådan noget, som var det antal indlæg han havde på det tidspunkt og gav ham hans titel, igen en lille spøg blandt en tæt flok som alle kendte hinanden, der følger ingen særstatus med titlerne på nogen måde, det gør der heller ikke på de andre titler som jeg har givet folk i forumets levetid, de er enten en lille spøg eller en måde at vise anerkendelse for deres arbejde for siden, Ostebaronen fik sin titel som "tak" for hans hjælp med vores design, Mage fordi han er en STOR mand, Vaskebjørnen fordi han laver kabler, vores lokale viking får også nok en titel på et tidspunkt, det er næsten umuligt for mig at lade være..
For at gøre en lang historie kort så har Solderdude ingen særstatus på siden, han kan bare ikke tale dansk og vil gerne hjælpe folk og når vi nu havde kendt hinanden i flere år synes jeg at jeg ville give ham muligheden for det, mere ligger der ikke i det, jeg håber også det kan være med til at gøre hoved-fi endnu bedre, jeg vil selvfølgelig blive lidt trist til mode, hvis han udsættes for slag under bæltestedet og eller tilsvininger, men det gælder sådan set for alle medlemmer, så det er egentligt ikke noget specielt.
Jeg holder utroligt meget af den tone og hjælpsomhed vi udviser hinanden her på siden, faktisk er det noget jeg bruger meget mere energi på at dyrke end selve hobbyen, det er mit lille forsøg på at gøre verden til et bare en lillebitte smule bedre sted at være og jeg bliver så stor jeg kan tisse ind på 2. sal hver gang jeg læser om den utrolige venlighed der er på siden.
Når Mataugust hjælper Stollesen med at sælge grej..
Når Postkurt kører en lang tur for at levere en forstærker til et andet medlem.
Når Toppe tager et par Højtalere med til undertegnede fra lyngby.
NĂĄr medlemmer kvitterer for en lĂĄnetur med en dejlig review.
NĂĄr Ostebaronen lodder et kabel for et medlem.
jeg kunne komme med eksempler hele natten, men så bliver jeg bare så slatten indeni at jeg begynder at tude og ikke kan læse hvad jeg skriver..
I synes sikkert ikke at det er noget særligt i gør, men jeg føler mig som en lille del af årsagen til venligheden og det giver mig en utrolig stor glæde i mit daglige liv.
Der gik da lidt roman i den der..