Regler regler regler



Re: Regler regler regler

Indlægaf kvik » 21. okt 2012, 03:20

@Headnørd, det var dog en besynderlig tirade at fyre af. Siden er ikke skabt af forhandlere, men af folk med interesse for head-fi. Om forhandlerne sender ting på tour eller ikke, har ingen som helst indflydelse på sidens udvikling eller afvikling. Hvis dette er tonen fremover her på siden, så skal man ikke regne med at se flere bidrag fra min side.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Sv: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 21. okt 2012, 08:17

@Headnørd jeg håber VIRKELIG at dine indlæg fra i nat bare var dårlige jokes og at du ikke har sendt de pb'er... :?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Regler regler regler

Indlægaf Alpha » 21. okt 2012, 08:39

Mon ikke det er ironisk ment? Selvom det ikke fremgĂĄr sĂĄ tydeligt...
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Sv: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 21. okt 2012, 08:53

Alpha skrev:Mon ikke det er ironisk ment? Selvom det ikke fremgĂĄr sĂĄ tydeligt...

Jeg hĂĄber rigtig meget at det bare er mislykkede jokes i en brandert...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Regler regler regler

Indlægaf librarian » 21. okt 2012, 09:11

Det kan da kun være for sjov :-)
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Sv: Regler regler regler

Indlægaf vaskebjørnen » 21. okt 2012, 09:52

Sorensiim skrev:
Alpha skrev:Mon ikke det er ironisk ment? Selvom det ikke fremgĂĄr sĂĄ tydeligt...

Jeg hĂĄber rigtig meget at det bare er mislykkede jokes i en brandert...


Jeg hĂĄber satme osse det er en brandert der ligger til grund for disse forhĂĄbentlige ironiske posts, men mener dog at der er nogle af de omtalte personer der bliver omtalt pĂĄ en mĂĄde der ikke passer ind i mit hovede....
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Re: Sv: Regler regler regler

Indlægaf vaskebjørnen » 21. okt 2012, 09:52

Sorensiim skrev:
Alpha skrev:Mon ikke det er ironisk ment? Selvom det ikke fremgĂĄr sĂĄ tydeligt...

Jeg hĂĄber rigtig meget at det bare er mislykkede jokes i en brandert...


Jeg hĂĄber satme osse det er en brandert der ligger til grund for disse forhĂĄbentlige ironiske posts, men mener dog at der er nogle af de omtalte personer der bliver omtalt pĂĄ en mĂĄde der ikke passer ind i mit hovede....
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Regler regler regler

Indlægaf AffeX » 21. okt 2012, 10:27

Tror jeg bliver væk fra det meet hvis 'headnørd' melder sig til. Vælger dog at tro det er fup og ballade.
Det er under ingen omstændigheder den tone og de tanker der har skabt dette community. Hvis jeg var forumejer var 'headnørd's profil spærret pr omgående for de kommentarer :-(

Hvad angår reviews af tourting, så synes jeg i det mindste ALLE kan skrive og være præcise omkring hvad de har testet fx HD800 med, på og gennem.
Det kan give megen forståelse af, hvilken klasse udstyret er i og måske også ret let forklare hvis en bruger ikke har kunnet høre forskel på dem og HD650 eller Grado (bare eksempler).
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Sv: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 21. okt 2012, 10:36

AffeX skrev:Tror jeg bliver væk fra det meet hvis 'headnørd' melder sig til. Vælger dog at tro det er fup og ballade.
Det er under ingen omstændigheder den tone og de tanker der har skabt dette community. Hvis jeg var forumejer var 'headnørd's profil spærret pr omgående for de kommentarer :-(

Det var også min første indskydelse, men nu lader vi ham lige sove den ud og så kan han komme ind og forklare joken for alle os der ikke fatter den.

Edit: Det har endnu ikke været nødvendigt at sparke nogen ud og det er jeg faktisk temmelig stolt af - det synes jeg vi alle skal være 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Regler regler regler

Indlægaf M1980 » 21. okt 2012, 11:14

Jeg er endnu et ganske nyt medlem, men tillader mig alligevel lige at komme med en kommentar. Jeg skriver som regel ikke så meget, hverken om hifi eller headfi, selvom jeg har haft interessen længe, hvilket primært skyldes min manglende tekniske indsigt og min begrænsede erfaring med forskellige produkter - jeg hører vist til dem, der bare nyder god musik gengivet bedst muligt, uden at tænke så meget over hvad der rent teknisk adskiller den ene musikgengivelse fra den anden. Ikke desto mindre, så nyder jeg også at læse anmeldelser og gode diskussioner af både musik og teknik, og jeg synes at det er specielt rart at læse her på hoved-fi.dk, ikke blot fordi medlemmerne her lader til at være meget vidende og erfarne indenfor headfi, men også pga. den venlige omgangstone og den hyggelige stemning, som jeg finder kendetegner siden. Det er imidlertid et kendt faktum at jo større et forum bliver, jo vanskeligere bliver det at vedholde venligheden, hyggen og intimiteten, fordi der skal så ufattelig få tåber til at ødelægge det (har selv prøvet at være admin andetsteds før, så kender desværre kun problemet alt for godt), hvorfor jeg finder det meget klogt at Claus-DK prøver at være på forkant med udviklingen.

Baseret på egne erfaringer andetstedsfra, mener jeg at en skrivelse om etikette er bedre end regler, og så ellers vedtage et system med advarsler for mindre forseelser, karantæneperioder efter gentagne advarsler, og udsmidning i grove tilfælde.

Denne tråd er faktisk det første sted på dette forum, hvor jeg er stødt på indlæg der har fået mig til at rynke på næsen, krumme tær og ryste på hovedet, men jeg kan også se at jeg langt fra er den eneste - jeg hverken kan eller vil sige, hvad lederne her på siden skal gøre ved det og den der har skrevet det, men jeg kan vel godt tillade mig at sige at jeg selv ville have givet en advarsel for den slags, og så iøvrigt slettet indlæggene, for jeg tror ikke at det gavner noget at have den slags stående, tværtimod.

Ellers vil jeg bare sige at jeg altså har et rigtig godt indtryk af dette sted og virkelig nyde at læse med herinde, også selvom min begrænsede skriveaktivitet måske ikke viser det særlig tydeligt. Hoved-fi.dk er faktisk allerede blevet mit nye foretrukne hifi-site og det sted jeg besøger først og oftest, når jeg har lyst til at dyrke interessen med øjnene.
M1980

 
Indlæg: 37
Tilmeldt: 10. okt 2012, 15:24
Geografisk sted: Madrid, Spanien

Re: Regler regler regler

Indlægaf Kaps » 21. okt 2012, 13:29

Slet da de negative kommentarer inden det skræmmer forhandlerne væk, det er da ikke i vores interesse!
I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Kaps

Brugeravatar
 
Indlæg: 1181
Tilmeldt: 14. okt 2011, 01:06
Geografisk sted: Herning

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 13:47

Jeg synes bestemt heller ikke det er en tone jeg vil have her, jeg håber at headnørd selv går ind og retter sine indlæg, når han kommer til sig selv igen, ellers vil jeg selv slette dem, jeg sad jo og oplevede lidt af det live og forsøgte at få lidt ro på, åbenbart ikke helt vellykket...

Vi kan jo ogsĂĄ pĂĄ fineste vis se hvorfor vi burde have regler ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf stollesen » 21. okt 2012, 13:55

jeg håbe at det kun var en spørg Headnørd det du skav .
vi skal alle var her, sĂĄ man kan godt skriv Venelite til hinanden og har en god tone.
Current headphones: hifiman he-1000
Amps:
DAC:
NAD M50 Digital Music Player
stollesen

 
Indlæg: 559
Tilmeldt: 14. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Næstved

Sv: Regler regler regler

Indlægaf Mataugust » 21. okt 2012, 14:00

Jeg er ikke imod regler, eller en eller anden officiel forum etikette, jeg kom bare til at reagere pĂĄ det med krav til forhandlerne.
Etiketterne vil jo også klart gøre det nemmere at retfærdiggøre beskedsletning mm. Og som tråden her har udviklet sig ser det også ud til at være nødvendigt.
Der var et klogt hoved, der spurgte "hvorfor lave om pĂĄ noget der virker"? -- Fordi det er for sent hvis man venter til det ikke virker. Lige nu er vi ikke flere aktive end at vi mĂĄ kunne enes om en etikette, der tilfresstiller de fleste.
Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 15:35

Jeg sidder og overvejer at slette Headnørds indlæg ?
Det strider bare mod den anticensur ting der ligger ret dybt i mig..

Men noget må jeg gøre for det er ikke i orden det der bliver skrevet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Sv: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 15:36

Mataugust skrev:Jeg er ikke imod regler, eller en eller anden officiel forum etikette, jeg kom bare til at reagere pĂĄ det med krav til forhandlerne.
Etiketterne vil jo også klart gøre det nemmere at retfærdiggøre beskedsletning mm. Og som tråden her har udviklet sig ser det også ud til at være nødvendigt.
Der var et klogt hoved, der spurgte "hvorfor lave om pĂĄ noget der virker"? -- Fordi det er for sent hvis man venter til det ikke virker. Lige nu er vi ikke flere aktive end at vi mĂĄ kunne enes om en etikette, der tilfresstiller de fleste.
Sendt fra min Galaxy Nexus


Det var jo netop for at være forud for udviklingen at jeg lavede denne tråd og så blev jeg da lige overhalet indenom...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 15:42

Jeg har så slettet det nu, jeg vil ikke have sådan noget her på siden, det piner mig at være nød til gøre så drastisk ting, men nu er det gjort...
Er der flere indlæg der skal fjernes ??
Konteksten er lidt i uorden nu..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 17:11

UDKAST til regler for forhandlere:

1:Alt skriveri om egne produkter er henvist til eget forum.
2:INGEN former for reklame for egne produkter i resten af forumet, ingen links ingen omtale INTET
3:Der mĂĄ linkes til lĂĄneture af egne produkter i resten af forumet, men hold det pĂĄ et informativt niveau, ingen salgstaler..
4: Hold en pæn og sober tone

Overtrædelse af disse regler vil medføre bortvisning, ingen advarsler ingen hævede pegefingre, BORTVISNNG..

Der vil ikke være nogle former for formildende omstændigheder, overtræd reglerne en gang og du er ude.

Forumet er ikke skabt for forhandlere, men af og for folk med interesse inden for hovedtelefoner og udstyret til det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf telum » 21. okt 2012, 17:16

Det er lidt hårdt, verden er sjældent så sort/hvid, så konsekvensen er nok lidt for harsk til min smag, men indholdet virker fornuftigt.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 21. okt 2012, 17:21

telum skrev:Det er lidt hårdt, verden er sjældent så sort/hvid, så konsekvensen er nok lidt for harsk til min smag, men indholdet virker fornuftigt.

Jeg er enig med min pedel-kollega. Bør vi ikke også sørge for at forhandlere tydeligt er markerede som værende forhandlere?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron