Regler regler regler



Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 22. okt 2012, 12:12

Må en forhandler linke til egne låneture ??
Jeg tror det vil være et godt tiltag og vil sende flere ting på tur, hvis vi forhandlere må linke til dem i det åbne forum..
Det vil også være med til at integrere forhandlere lidt mere..

MVH
Hoved-grej
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf mikkelkhs » 22. okt 2012, 12:21

Det bliver spændende at se det nye 1200 siders regelsæt.
/mikkelkhs - basshead extraordinaire

Current gear: FiiO E3+FiiO E5+Sony MDR-XB1000+Digizoid Z02+Superlux-681+US-780
Billede
http://db.tt/vsWhXmHL << dropbox, brug lige dette link - så får jeg 500mb mere plads ;)
mikkelkhs

Brugeravatar
Basshead extraordinaire
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: 11. aug 2011, 23:58
Geografisk sted: Your mom's place

Re: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 22. okt 2012, 12:41

mikkelkhs skrev:Det bliver spændende at se det nye 1200 siders regelsæt.

Vi laver en Pixi-udgave til dig Mikkel, skrevet af Terkels far:

NEJ.

;-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Regler regler regler

Indlægaf kvik » 22. okt 2012, 13:30

Inden det hele går op i hat og briller, og love, regler og retspraksis, er det måske på tide at træde et skridt tilbage og genkalde, hvad det egentlig er der gør hoved-fi til noget andet og bedre, end netfora flest.

Det handler om at dele – viden og interesse – på en inkluderende og konstruktiv måde. Det er ’kom som du er, med hvad du har’, og er aldrig en konkurrence, hverken på viden eller udstyr. Det handler i virkeligheden mere om mennesker, end om udstyr. Det handler om styrken ved at forskelligheder mødes og brydes, om basale dyder som venlighed, respekt, generøsitet.

Vi er her alle på frivillige basis, fordi vi synes her er hyggeligt og lærerigt at være. Dette har intet med love og regler at gøre. Det er medlemmernes egen grund-indstilling, der har været afgørende for at det er blevet sådan her.

Dette er den virkelige kerne her, og den altbestemmende faktor for sidens fremtid. At vi så må minde os selv (og hinanden) om det med mellemrum, er blot en naturlig konsekvens af en hverdag fyldt med ævl og kævl, strid og nid.

Så, med dette i baghovedet, hvor mange regler trænger vi egentlig? Og lad os så begrænse dem til det, ikke blive revet med og lave regler for alt muligt mærkeligt.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 22. okt 2012, 13:46

Ketil B skrev:Så, med dette i baghovedet, hvor mange regler trænger vi egentlig? Og lad os så begrænse dem til det, ikke blive revet med og lave regler for alt muligt mærkeligt.


Jeg er fuldstændig enig...

MEN - de seneste 2-3 uger har desværre vist at vi nu har nået en størrelse hvor det er nødvendigt med nedskrevne spilleregler. Jeg håber (og forventer) at det endelige regelsæt vil blive lagt i en virtuel skuffe hvorfra det kun tages op når det virkelig er nødvendigt. Alle de resterende brugere her på sitet følger jo allerede de regler der bare bliver formelt skrevet ned. Der skal ikke til at overreguleres som det ses på andre sider (Head-Fi og H4A), så gider jeg i hvert fald ikke være med mere.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Regler regler regler

Indlægaf Buyer no 1 » 22. okt 2012, 16:40

Indlæggene i denne tråd viser jo bare, at vi har forskellige holdninger, også når det gælder mængden og udformningen af regler.

Men nu har Claus da fået noget input, som han kan anvende som grundlag for at beslutte, hvad der skal være af regler.

Jeg vil rette mit fokus tilbage til det som er årsagen til at jeg er her, nemlig interessen for hovedtelefoner. Jeg vil tillade mig at se bort fra alle regler, og så bare opføre mig herinde som jeg hele tiden har gjort. Sund fornuft kan man komme langt med :-)

Og skulle det medføre, at jeg på et tidspunkt bliver smidt ud for at overtræde §3, stk. 3a, afsnit 1 (hvilket jeg formentlig vil komme til), ja så må jeg jo bare konstatere at jeg lærte reglerne på den hårde måde! ;-)

Med håb om en god, og fælles, fremtid på hoved-fi.dk 9musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Regler regler regler

Indlægaf AffeX » 22. okt 2012, 17:52

Sjovt du nævner 'overregulering'. Min personlige mening om disse regler er efterhånden, at det netop er på vej mod overregulering. Hvis I har brug for at manifestere ejerskab eller magt så fortsæt endelig, jeg er bare bekymret for hoved-fi's fremtid.
Med henblik på seneste 'regulering' af SimpleHifi/Søren, så synes jeg reglerne her smager mig dårligere og dårligere.
Som jeg ser det er der én regel om god tone og så en stribe forhandlerbegrænsninger!
Jeg synes ellers de fleste problemer de seneste mdr har gået på opildnet diskussion - mellem brugere.

Men hold nu op, altså. Hvor er vi henne efterhånden?
Hvis der står forhandler med stor skrift i de profiler der er forhandlere, så må den enkelte læser jo tage det for hvad det er. En lille forhandler vil jo naturligt sælge de varer, som han som bruger synes om og derfor også som bruger må have lov at foreslå andre brugere. Jeg vil glæde mig til jeg finder den tråd, hvor Claus fremhæver AudioGd;) Det er jo ikke store kæder der er tale om, men små 'hobby' forhandlere som Claus selv, der jo også har en håndfuld forskellige kasketter at jonglere med - og hvornår er han bruger Claus, admin Claus eller forhandler Claus? I gør jo forum alt for svært tilgængeligt - især for de forhandlere, der er interesserede og gerne vil deltage mere end bare at skrive på deres egen side - hvis overhovedet.
Hvorfor skal det være så kompliceret og rigidt? Hvis Claus profil tydeligt siger 'Forhandler' og han roser sit produkt til skyerne, så kan jeg enten blive interesseret og få min head-fi horisont udvidet eller jeg kan tænke; arrhhh, mon dog...
Hvem er det I mener det er nødvendigt at beskytte med reglerne?
Jeg mener godt jeg kan magte at vurdere og sortere for mig selv, og hvilken skade er det lige der er sket ved, at Søren har foreslået en bestemt hovedtelefon? Er det i de almindelige brugeres interesse, at miste forhandlere her og på vores meets?
Det synes jeg altså ikke det er.
Jeg håber mit 'indspark' her tages som det er ment - et seriøst bekymret bidrag til debatten. Det er ikke et angreb på Claus, der jo udmærket kender sin dobbeltrolle ift hoved-grej. Jeg vil bare hellere bruge Claus som eksempel end andre forhandlere, der kunne føle sig skidt omtalt.
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Sv: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 22. okt 2012, 19:08

AffeX skrev:Sjovt du nævner 'overregulering'. Min personlige mening om disse regler er efterhånden, at det netop er på vej mod overregulering. Hvis I har brug for at manifestere ejerskab eller magt så fortsæt endelig, jeg er bare bekymret for hoved-fi's fremtid.
Med henblik på seneste 'regulering' af SimpleHifi/Søren, så synes jeg reglerne her smager mig dårligere og dårligere.


Jeg er enig med resten af dit indlæg men jeg er NØDT til at påpege igen at Søren/Simple Hifi ikke på nogen måde "blev reguleret". Han overskred en helt klar aftale og det påpegede jeg på en rolig og høflig (synes jeg) måde. Det blev han så fornærmet over at han valgte at forlade forummet. At dreje det til at han er "blevet reguleret" bliver jeg fandme sur over, for nu at sige det rent ud.

Som sagt, resten af dit indlæg er jeg enig i.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Regler regler regler

Indlægaf Anda » 22. okt 2012, 19:24

Jeg er i samme båd som Ketil, Buyer og AffeX. Vil dog forsvare Sorensiim i det konkrete tilfælde nævnt ovenfor. Tråden i oprindelig form ville svare til at jeg som bruger oprettede en salgstråd, hvor jeg som det eneste smed et link til Dba eller lignende. Hvis samtlige annoncer fulgte samme opskrift, ville KSB ende som en linkdatabase og miste sin eksistensberettigelse.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Sv: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 22. okt 2012, 19:28

Anda skrev:Jeg er i samme båd som Ketil, Buyer og AffeX. Vil dog forsvare Sorensiim i det konkrete tilfælde nævnt ovenfor. Tråden i oprindelig form ville svare til at jeg som bruger oprettede en salgstråd, hvor jeg som det eneste smed et link til Dba eller lignende. Hvis samtlige annoncer fulgte samme opskrift, ville KSB ende som en linkdatabase og miste sin eksistensberettigelse.

Hele den situation fik vi faktisk talt ned igen, denne gang anbefalede Søren to par hovedtelefoner til en helt ny bruger og glemte lige i den forbindelse at gøre opmærksom på at han var sælger af lige præcis de hovedtelefoner.

Denne gang henvendte han sig direkte til Claus-DK med sit ønske om at få lukket sit underforum og det fik han opfyldt.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Regler regler regler

Indlægaf Anda » 22. okt 2012, 19:45

Beklager, jeg blander tingene sammen :oops:
(Søren, du må gerne redigere det ud da det er uden for kontekst.)
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 22. okt 2012, 19:54

Anda skrev:Beklager, jeg blander tingene sammen :oops:
(Søren, du må gerne redigere det ud da det er uden for kontekst.)


Det er sq også uheldigt at samme mand to gange i samme uge har fået en løftet pegefinger (eller nærmere en høflig rømmen) og reageret ved at bede om at få sit forum lukket, så det må da unægteligt skabe forvirring!

NØJ hvor det irriterer mig at jeg er blevet suget ind i hele denne debat, jeg er jo bare pedel! Jeg vil bare have lov at sove op af min kost ovre i hjørnet...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Regler regler regler

Indlægaf AffeX » 22. okt 2012, 22:00

Sorensiim skrev:
Det er sq også uheldigt at samme mand to gange i samme uge har fået en løftet pegefinger (eller nærmere en høflig rømmen) og reageret ved at bede om at få sit forum lukket, så det må da unægteligt skabe forvirring!

NØJ hvor det irriterer mig at jeg er blevet suget ind i hele denne debat, jeg er jo bare pedel! Jeg vil bare have lov at sove op af min kost ovre i hjørnet...


Forstår jeg godt Søren. Det er egentlig heller ikke dét at du på bedst mulig vis prøver at få reglerne efterfulgt - nok mere dét at der overhovedet er regler.
Jeg kan godt se argumentet med 'linkcentralen' - fair nok - og den tror jeg også SimpleHiFi/Søren forstod, men at tilbyde eller anbefale et par gode hovedtelefoner til en bruger som selv spørger, det har jeg ærligt talt lidt svært ved at se det skadelige i. Søren burde slet ikke være nødt til at nævne sin forhandlerstatus. Det burde være udpenslet i hans signatur, navn, avatar eller lignende. Jeg mener det bliver for censorisk, hvis det ikke er muligt at skrive frit og deltagende i forum.
Kunne man nøjes med, at forhandlere kun må starte nye tråde på egen side, samt på Tour siden, men gerne må komme med råd, vejledning mm i eksisterende tråde andre steder. Ellers er jeg lidt bange for, at Claus også skal have en 'høflig rømmen' ;) Balancen mellem at skrive lidt om sit produkt og så lade sig rive med af stemningen og falde til at holde salgstale er bare så svær at holde og jeg synes det er synd at prøve at regulere det. Claus er også selv kommet med pristilbud i det almindelige forum - og det synes jeg han skal have lov til. Det skader vel ingenting, bare motivet er klart.
Et sæt forhandlerregler der ikke også gælder hoved-grej er bare ikke fair, men det er jeg nu helt sikker på Claus heller ikke vil acceptere. Jeg appellerer til at man kun indfører regler, som vil gavne brugerne og bedst muligt skabe frit rum for udfoldelse af vores fælles interesse.
I tilfældet SimpleHifi, mener jeg man har opnået det modsatte.
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Re: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 22. okt 2012, 22:21

AffeX skrev:
Sorensiim skrev:
Det er sq også uheldigt at samme mand to gange i samme uge har fået en løftet pegefinger (eller nærmere en høflig rømmen) og reageret ved at bede om at få sit forum lukket, så det må da unægteligt skabe forvirring!

NØJ hvor det irriterer mig at jeg er blevet suget ind i hele denne debat, jeg er jo bare pedel! Jeg vil bare have lov at sove op af min kost ovre i hjørnet...


Forstår jeg godt Søren. Det er egentlig heller ikke dét at du på bedst mulig vis prøver at få reglerne efterfulgt - nok mere dét at der overhovedet er regler.
Jeg kan godt se argumentet med 'linkcentralen' - fair nok - og den tror jeg også SimpleHiFi/Søren forstod, men at tilbyde eller anbefale et par gode hovedtelefoner til en bruger som selv spørger, det har jeg ærligt talt lidt svært ved at se det skadelige i. Søren burde slet ikke være nødt til at nævne sin forhandlerstatus. Det burde være udpenslet i hans signatur, navn, avatar eller lignende. Jeg mener det bliver for censorisk, hvis det ikke er muligt at skrive frit og deltagende i forum.
Kunne man nøjes med, at forhandlere kun må starte nye tråde på egen side, samt på Tour siden, men gerne må komme med råd, vejledning mm i eksisterende tråde andre steder. Ellers er jeg lidt bange for, at Claus også skal have en 'høflig rømmen' ;) Balancen mellem at skrive lidt om sit produkt og så lade sig rive med af stemningen og falde til at holde salgstale er bare så svær at holde og jeg synes det er synd at prøve at regulere det. Claus er også selv kommet med pristilbud i det almindelige forum - og det synes jeg han skal have lov til. Det skader vel ingenting, bare motivet er klart.
Et sæt forhandlerregler der ikke også gælder hoved-grej er bare ikke fair, men det er jeg nu helt sikker på Claus heller ikke vil acceptere. Jeg appellerer til at man kun indfører regler, som vil gavne brugerne og bedst muligt skabe frit rum for udfoldelse af vores fælles interesse.
I tilfældet SimpleHifi, mener jeg man har opnået det modsatte.


Lige netop! Og derfor er det så vigtigt at vi får de grundlæggende ting på plads nu. Hvis det er skrigende tydeligt at de velmenende råd kommer fra en sælger, ser jeg heller ingen skade i at man som sælger giver et pip med når folk spørger om hjælp, så længe det er indenfor rimelighedens grænser. Ærgeligt at Søren ikke længere vil være med, men han kendte betingelserne inden han begyndte at deltage.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 23. okt 2012, 01:17

Nu er jeg jo kommet hjem fra job og har gået og ruget en del over alt det her

Jeg har rigtigt nok skrevet lidt om audio GD, men jeg har svaret på spørgsmål opfordret af et eller flere medlemmer, de priser jeg har oplyst er ligeså sket efter ønske fra en bruger..

Jeg har deltaget i nfb 5.2 tråden, ja men jeg har ikke anbefalet folk at købe og jeg har forholdt mig meget neutral, det er en pissesvær balancegang skulle jeg hilse og sige, men til forskel fra det indlæg Søren lavede hvor han anbefalede to af sine egne produkter ud af den blå luft, har jeg kun reageret på henvendelser og det mener jeg gør en forskel ?? jeg har selvfølgelig også tilbudt en ejer af en 5.2 at han måtte få et "moon" modul jeg har haft i flere år fordi jeg synes det medlem er en rar fyr og tidligere har gjort mig en tjeneste, det var ikke for at sælge ham modulet, det var ganske enkelt fordi jeg kan lide manden og gerne ville give igen for de tjenester han har gjort mig,..

Der er så også den forskel at jeg i næsten 10 år har vejledet og givet råd til mange personer og aktivt har bidraget på forskellige fora, jeg har vel omkring 4000 hovedtelefon relaterede indlæg fra før der var noget der hed hoved-fi, jeg bilder mig selv ind at det gør mig en anelse mere kyndig end en forhandler, der ikke har bidraget med noget som helst nogle steder..
Jeg er faktisk blevet opfordret til at skrive reviews og komme med meninger om egne produkter, hvilket jeg konsekvent har afslået..

Jeg har en enkel gang linket til et af mine produkter og fik et møgfald af SørenSiim for det, det var en af grundende til at jeg senere har valgt ham som pedel, for han er flintrende ligeglad med hvem han irettesætter og sådan skal det være..
Hvis du er i tvivl SørenSiim er det ovenstående en ros rullw3 rullw3

Jeg ønsker ikke at der skal gælde særregler for Claus-dk, tværtimod prøver jeg faktisk at gå forrest med et godt eksempel og forholder mig meget tilbage trukket, men jeg er mig også bevidst om at en deltagende admin på et forum er positivt, igen det er en meget svær balancegang og jeg kan da kun opfordre til at hvis i mener jeg overtræder nogle regler gør mig opmærksom på det, jeg bliver ikke sur, tværtimod for som nævnt tidligere er det en meget svær balancegang og det kan være rart med et puf i den rigtige retning..

Når alt kommer til alt var det tilfældigheder der gjorde at jeg blev forhandler og nu hvor der er hul på bylden, vil jeg gerne fortælle hvorfor..
Jeg har i flere år skrevet med Candy fra HiFiDIY og blev spurgt utallige gange om hvor "Brain" (sådan blev det stavet) var henne og hvorfor han ikke reagerede på hendes mails, det stod på i flere måneder og til sidst blev jeg så træt af det, at jeg tænkte at hvis Brain ikke gad, så ville jeg da selv prøve at sælge HiFiDIYs produkter, det gik så strygende og i stedet for at stoppe valgte jeg at prøve lykken som forhandler, det er faktisk sjovt at lave noget man interesserer sig for og håbet er da at jeg kan komme til at leve af min hobby om X antal år..
Nu må dette ikke læses som et angreb på Brian for det er det på ingen måde, men af omveje var det på grund af hans fravær at jeg tog skridtet, hvilket jeg er ham taknemmelig for, så en stor varm tak til Brain herfra rullw3 rullw3 rullw3 rullw3 og jeg håber ikke jeg er kommet til at fornærme ham, med dette skriveri..

MHT til Søren´s afgang vil jeg sige at jeg har haft utroligt mange bekymringer over hans opførsel de sidste par måneder, det har jo fungeret fint og problemfrit, i flere måneder, han kendte reglerne og overholdte dem, det startede med at han forvandlede det træf, som jeg stod som arrangør af til et åbent hus for samtlige 38.000 medlemmer på hejfej,det brød jeg mig ikke om og bad om at få det fjernet, det blev gjort..
Dernæst begyndte han at linke til hejfej´s tilbudsavis, hvilket SørenSiim gjorde opmærksom på var dårlig stil, det resulterede i at Søren blev tøsefornærmet og ville have sit forum fjernet og ville væk herfra (lad os bare sige at han skulle være glad for at jeg ikke var hjemme da den diskussion var i gang), men han faldt til ro og indlægget blev rettet, så det var fint igen..
En uge senere faldt bomben så, alle de regler og aftaler jeg troede jeg havde med Søren (og de andre forhandlere på siden) blev overtrådt, var det for at prøve hvor grænsen gik eller var det en bevidst provokation ??
Jeg kan jo ikke bare sidde med hænderne i skødet og se på at de aftaler jeg har lavet bliver lagt i WCkummen og pisset på, havde jeg bare stiltiende set på ville der så komme mere af samme skuffe ??
Jeg var nød til at reagere, hvis jeg ikke havde reageret ville det jo have været ham der bestemte retningslinjerne på hoved-fi og det vil jeg sq ikke være med til, jeg har brugt ufatteligt mange timer og ressourcer på at bygge dette sted op, skal jeg så bare lade en tilfældig forhandler bestemme hvad man må og ikke må ???
Hvor mange timer har Søren brugt ?? hvad har han bidraget med ?? er summen af de to ting så stor at det skal være ham der bestemmer ???

Det svarer jo nogenlunde til at der kommer en fremmede og tæver et af jeres børn og i bare ser på, for sådan havde jeg det faktisk..

Jeg skrev ordret til ham at det indlæg havde givet han et klip i kortet, ingen trusler, ingen fornærmelser intet andet end at jeg gav ham en uofficiel meddelelse om at hans opførsel ikke var OK..
Ikke en gang en officiel advarsel kom der ud af det..
Så ville han have sit forum fjernet (igen) og jeg spurgte ham flere gange om han var sikker, jeg oplyste ham efter han havde sagt ja, at jeg gerne ville lade hans profil blive så han eventuelt kunne komme retur, men det blev også afslået, jeg har ikke engang slettet hans forum, det ligger klar et hemmeligt sted hvis han skulle få lyst til at komme tilbage, så jeg synes på ingen måde at jeg har strittet Søren ud, tværtimod..

Ønsker vores medlemmer blinkende bannere og reklamer fra sponsorer ??
Det gør jeg ikke og det vil aldrig komme på en side jeg ejer, hvis i ønsker åbenlyse henvendelser fra forhandlere om deres produkter og reklamer i massevis er det jo ikke noget problem at finde andre steder..
Hvor mange af jer har ikke de sidste 4-5 år udtrykt at head-fi er ved at blive lige lovligt kommercielt og nu slår flere af jer på tromme for at vi skal ud af den tangent, for det er hvad det vil ende ud i, hvis man via et forhandle badge kan betale sig til at anbefale egne produkter..
Jeg vil ikke i den retning aldrig aldrig aldrig..

Jeg overdriver naturligvis en del, men det ville blive en glidebane som jeg ganske enkelt ikke tør begive mig ud på..

Det er ikke for at beskytte nogle, jeg har valgt den retning, hvad kommer det mig ved om en person bliver offer for salgsgas ??
Jeg går da ikke og bilder mig selv ind at jeg er den store frelser og beskytter af de stakkels nye medlemmer eller naive gamle medlemmer, for hvad kommer det dybest set mig ved, ikke en hat..
Jeg vil bare ikke have et forum hvor det at sælge ting har en central placering..
Vi skal skabe et fællesskab om en sær hobby og være gode og gavmilde mod hinanden og i min optik er det ikke muligt hvis det at tjene penge er en central del af forumet, jeg har måske ikke ret, det har jeg sjældent, men det er MIN holdning og det vil jeg ikke afvige fra..

Jeg har fået mange roser for den ro for reklamer vi har på siden, fået ros for at have været med til at skabe et godt fællesskab sammen med jer, det er det vigtige ikke om jeg tjener 10 kr eller en million i min biks og ej heller om andre gør det..

Jeg er da ikke så dum at jeg ikke kunne se det smarte for min butik i at benytte den profil jeg har brugt mange år på at skabe, som et talerør for mine produkter, men hvor ville min troværdighed så være, hvad med min integritet, min selvagtelse, jeg er ganske sikker på at ved at give konen nøglerne og ejerskabet af min butik og så eller rave løs og hype de ting hun solgte, ville være en ganske givtig forretning, men sikkert kun lige indtil folk opdagede sammenhængen, efter det ville mit gode navn og rygte (som jeg håber jeg stadig har) ligge i ruiner og det ville være svært for mig at se mig selv i øjnene selvom det ville kunne ske i et spejl med en ramme af det pureste guld...

Jeg ved så godt at jeg på et eller andet niveau pådutter andre butikker min moral og det kan virke unfair, men der er ingen forhandlere der er tvunget til at være her, det er et valg at være her og vælger man det må man følge de retningslinjer som gælder her, jeg er glad for de forhandlere der vil være med og jeg håber også at de kan se det rigtige i at vi gør tingene på den måde vi gør, det står dem jo frit for at være andre steder på samme tid og på de steder efterleve de regler og bestemmelser der gælder der.
Der er jo ikke nogle der stiller spørgsmål tegn ved om det er forkert at gå over for rødt, vi gør det sikkert alle sammen en gang imellem, men vi er så også nød til at acceptere at det koster en bøde hvis man gør det..

Vi har nogle spilleregler her, ligesom der er spilleregler alle andre steder hvor vi færdes, på jobbet, i trafikken, i vores forældres hjem, i vores venners hjem..

Har jeg en ven som synes det er OK at skide på gulvet i hans hjem, acceptere jeg ikke han gør det samme i mit hjem, men jeg går da gerne over i hjørnet af stuen og slår en streg i hans hjem, for der gælder andre regler end i mit hjem..
Jeg ville nok ikke bryde mig om aromaen i stuen og ville sikkert ikke komme der så tit, men jeg ville være nød til at leve med de regler, da det er hans hjem..








Jeg synes efter lang tids rugen at den "karnov" er alt for meget, vi bør ikke have regler om ALT, det burde ikke være nødvendigt..

Så de bør koges ned til at være en opfordring til god tone og venlighed mellem brugere, der er dog som den sidste tid så bitterligt har vist et behov for at vi har et sæt regler for forhandlere, som hele tiden har været der, de har bare ikke været skrevet ned og været officielle og det synes jeg de bør være..

Den Karnov er at gå ALT for vidt, for må f.eks Ostebaronen kalde sig det ? han er vel ikke en baron lavet af ost, bare for at tage et eksempel..

Hvis vi sagde at med et forhandler "badge" så kan man bare skrive løs som forhandler, hvor ville vi så ende når der en gang i fremtiden måske er 8-10 forhandlere på forum ??
Så ville samtlige tråde hvor folk spørger til råds om et sæt nye bøffer straks få 5-8 indlæg (måske flere) fra forhandlere, som da godt nok er tydeligt markerede som forhandler, men ønsker vi det ???
Hvis det skal være sådan kan i være sikre på at jeg ville tvinge forhandlerne til at punge ud og det er noget jeg faktisk ikke ønsker, vi skal ikke være et forhandlerdrevet forum, vi skal være et interesse drevet forum..

De regler jeg har foreslået gælder jo allerede og har gjort det hele tiden, det har da ikke givet anledning til protester tidligere...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 23. okt 2012, 01:25

Sorensiim skrev:
NØJ hvor det irriterer mig at jeg er blevet suget ind i hele denne debat, jeg er jo bare pedel! Jeg vil bare have lov at sove op af min kost ovre i hjørnet...


Min højtelskede pedel skal squtte lige og fise den af op ad kosten rulle2 rulle2 rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 23. okt 2012, 01:28

Claus-DK skrev:et hulens langt indlæg.


Puh det var rart at få ud af hovedet....
Jeg beklager hvis tonen har været lidt træls
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Regler regler regler

Indlægaf AffeX » 23. okt 2012, 07:30

Tak for din udredning Claus.
Som skrevet før synes jeg bare balancen som bruger/forhandler er for kompliceret. Jeg tror du opstiller regler for et scenarie med en flok 'ivrigt sælgende' forhandlere der venter som rovdyr og svarer på alt de kan få flettet deres produkt ind i. Et scenarie der måske - eller måske slet ikke er reelt.
Mon ikke almindelige brugere også kunne fortælle en forhandler, hvis det blev for meget? Som tidligere nævnt er du jo også selv klemt af reglerne. Jeg ville bare have problemstillingen bragt op, men altså; din butik - du bestemmer...
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Re: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 23. okt 2012, 08:02

Claus-DK skrev:
Sorensiim skrev:
NØJ hvor det irriterer mig at jeg er blevet suget ind i hele denne debat, jeg er jo bare pedel! Jeg vil bare have lov at sove op af min kost ovre i hjørnet...


Min højtelskede pedel skal squtte lige og fise den af op ad kosten rulle2 rulle2 rulle2 rulle2


Altså hvis jeg kan feje gulvet og reparere toiletdøren på 45 minutter kan jeg vel godt bruge resten af arbejdsdagen på en 7 timers lur? Sådan husker jeg da i hvert fald pedellen fra min folkeskole... Jeg kan også anlægge en mere proaktiv stil, grænsende til det aggresive?
Billede

Lidt mere seriøst: Jeg har titlen pedel fordi jeg gerne ville hjælpe med at holde rent i KSB-delen af vores forum. Jeg har absolut ingen intentioner om at blive gårdvagt og holde alle folk i ørene, pløje gennem trådene om vifte med et regelsæt. Det håber jeg bestemt heller ikke Claus regner med at jeg gider for så bliver han da slemt skuffet. Tilfældigvis har jeg bare (som helt almindelig bruger) påpeget et par ting overfor to forhandlere. Den ene var Claus, den anden er væk. Det betyder ikke at jeg gider være betjent - tværtimod ser I ikke andet end mine skosåler hvis der kommer en betjent der mener han skal være sheriff på vores forum og ride rundt med loven under armen. Regler er et nødvendigt onde som jeg håber (og regner med) kan bo trygt i en skuffe hvorfra vi aldrig behøver hive dem frem. Jeg har prøvet at være på et forum hvor en admin efterhånden kun var kendt som "Sheriffen" og det var der sq ikke meget sjov ved...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Regler regler regler

Indlægaf brian » 23. okt 2012, 10:44

Claus-DK skrev:Når alt kommer til alt var det tilfældigheder der gjorde at jeg blev forhandler og nu hvor der er hul på bylden, vil jeg gerne fortælle hvorfor..
Jeg har i flere år skrevet med Candy fra HiFiDIY og blev spurgt utallige gange om hvor "Brain" (sådan blev det stavet) var henne og hvorfor han ikke reagerede på hendes mails, det stod på i flere måneder og til sidst blev jeg så træt af det, at jeg tænkte at hvis Brain ikke gad, så ville jeg da selv prøve at sælge HiFiDIYs produkter, det gik så strygende og i stedet for at stoppe valgte jeg at prøve lykken som forhandler, det er faktisk sjovt at lave noget man interesserer sig for og håbet er da at jeg kan komme til at leve af min hobby om X antal år..
Nu må dette ikke læses som et angreb på Brian for det er det på ingen måde, men af omveje var det på grund af hans fravær at jeg tog skridtet, hvilket jeg er ham taknemmelig for, så en stor varm tak til Brain herfra rullw3 rullw3 rullw3 rullw3 og jeg håber ikke jeg er kommet til at fornærme ham, med dette skriveri..


Selv tak.

Årsagen til at jeg "overlod" tingene til dig, var i bund og grund at du brændte for at prøve at forhandle deres produkter og jeg har mange andre sjove ting jeg sælger. Og jeg ser hellere end gerne at vi får flere sjove ting til landet, hvor forhandlerne brænder for at sælge end at tingene ender hos forhandlere hvor de bare blive en del af et større sortiment uden at der blive solgt noget.

Mvh
Brain
brian

Brugeravatar
Forhandler
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 11. apr 2011, 15:41
Geografisk sted: Slagelse

ForegåendeNæste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron