Regler regler regler



Re: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 18. okt 2012, 19:49

Mataugust skrev:Nu nævnte du tidligere, at det især var rettet mod forhandlere, men vi, som menige medlemmer, kan jo også gøre noget for at få mere på tour. Her tænker jeg især på at tilbagemeldingerne gerne må være lidt mere omfattende end "modtaget -->sendt videre".


HØRT! For satan jeg kan få lyst til at ruske folk når man ser den ene efter den anden melde sig på en tour uden nogensinde at skrive et kuk om produktet. Især HD800 og RS220 touren har lidt under det og det er fanme skammeligt! Sennheiser, en af de allerstørste i branchen, lader to topmodeller komme på tour og så får de circa ingenting som tak. Det kan næppe gavne deres lyst til at sende flere ting på tour...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 18. okt 2012, 21:18

Jeg har selv overvejet at de ting jeg har haft på tour af og til vil blive udloddet som præmie, som jeg gjorde med X1, dog med den forskel at det KUN er dem der rent faktisk skriver noget om produktet der kan få et lod, jeg er også dødtræt af at folk ikke kan overkomme bare et enkelt indlæg om ting de får lov til at låne..
Jeg har også overvejet at "sortliste" de tour deltagere som ikke gider skrive, for det er noget fis, alle kan da vel skrive bare en linje eller to, de kan da overskue at skrive sig på en tourliste, uden de store problemer..

Jeg ser ingen problemer med at en der har været med i 3-4 toure undlader at skrive om en af tingene, det synes jeg ikke er så slemt, men der er flere der har været med i flere toure og ikke gidet at skrive bare en eneste skide linje og det er altså for svagt, der står i øverste post at man skal skrive noget, jeg skrive det i den indledende post igen...
SÃ¥ der er kun en grund til at nogle ikke skriver, de vil gerne nye men gider faktisk ikke rigtigt at yde bare en lille bitte smule..

Nå nok sure opstød om touren, som jeg selv får mindre og mindre lyst til at benytte mig af i fremtiden...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 18. okt 2012, 21:26

Anda skrev:Jeg er enig i stort set alt hvad de andre skriver. Jeg bliver dog nysgerrig omkring, hvilke problemer I som redaktører løber ind? De 'episoder' der er opstået (som jeg har set), er opstået pga. misforståelser (tale på skrift, tone m.m.) og nærtagenhed. Som jeg har forstået det, opstod dette forum for at slippe ud af moderator-kløerne, så virker det forkert hvis vi ender med at følge samme opskrift.

Ens færden på et forum gælder mest af alt om at bruge fornuften, tælle til 10 og tænke en ekstra gang, før man begynder at angribe eller hæve paraderne overfor hinanden.



Lige et bedre svar på dette indlæg

Forventes det at jeg hænger folks beskidte undertøj ud til offentlig skue ?? for det vil jeg jo være tvunget til hvis jeg skal give et ordentligt svar på dette, det vil jeg ikke..

Ja de fleste "kriser" er opstået på grund af "nærtagenhed" og at der er blevet sagt og skrevet ting, som efterfølgende ofte er blevet fortrudt.

Det er jo vigtigt at vi er STORE mennesker og kan tåle lidt modvind og ikke lader os forblænde af stolthed og knubs, men det er lige så vigtigt at vi ikke skriver ting i vrede og i korte raserianfald og det synes jeg faktisk vi er gode til, der kan ikke undgå at komme et par smuttere af og til og sådan er det når vi alle er mennesker af kød og blod..

Jeg har ingen kløer og slet ingen moderatorkløer, så at tro at et par retningslinjer hist og pist vil forvandle mig til et uhyre er nok lidt langt ude..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 18. okt 2012, 21:45

brian skrev:
Claus-DK skrev:..... Angående forhandler betaling synes jeg at et mindste krav om en præmie til måske 5-800 kroner er meget meget billigt, alle reklamer koster pæng husk at en forhandler har lagt en avance på produktet og har måske givet omkring det ½e for varen og kan højst sandsynlig trække det fra i skat efterfølgende, så en præmie til 800 vil reelt koste omkring de 250 kr. Så det er et meget lavt niveau og bestemt ikke formuer vi taler om, for at sætte det lidt i perspektiv koster et banner på hejfej 6 kilo per måned... så under en plov om året er peanuts.......

....Hvad synes i om det "tourkrav" jeg lufter ?? det giver jo både omtale af produktet og liv på siden og er med til at få os på "googlekortet", hvilket jeg i øvrigt er flintrende ligeglad med, jeg har intet gjort for at blive fundet af google og vil i fremtiden lægge samme indsats i at blive fundet..
Det koster da også lidt men kun et lille avancetab så vil ikke være en udgift, hvor der skal pæng op af lommen..

Hvad synes i om et mindste krav til posterne fra forhandlerne, det koster gratis..koster godt nok måske 5 minutters tid..


Jeg napper lidt nogle enkelte ting fra Claus' indlæg. Jeg synes at det er helt rimeligt at forhandlere skal vise lidt interesse for sitet og "betale" lidt for at gøre brug af det. At vi kan betale via at stille ting til rådighed for tour'ere og nogle enkelte præmier er nærmest at betragte som gratis reklame.

Brian


tak for dit input Brian, det er med stor glæde at jeg læste det, men havde desværre ikke lige tid til at svare så hurtigt som jeg gerne ville, for du har fanget lige netop kernen af hvad jeg ønsker...
Nemlig engagerede Forhandlere som deltager aktivt og hvor vi ikke føler at vi skylder hinanden noget..

Præmier og tourting er lige netop reklame og giver goodwill til dem der vil være med på sådanne tiltag og vil temmelig sikkert øge omsætningen hos den enkelte butik..

Jeg forstår slet heller ikke at der er så stor en uvilje til at vinde en præmie ?? Ville det virkelig være fuldstændigt ødelæggende for et medlems dag at vinde en præmie ??
Hvis Brian, Søren eller jeg selv sætter ting i en præmiepulje, synes jeg da at hvis det er så slemt at få en gratis gave, at man skal undlade at deltage i konkurrencerne, så behøver man jo ikke have det dårligt over at de arme forhandlere har brugt en brøkdel af hvad det indbringer at have et underforum her på siden..

HUSK at de ting der sælges vis vores side er ting der er EKSTRA omsætning i forhold til hvis siden ikke eksisterede og et lille kig i f.eks Brians del viser mig da at der er blevet solgt for en del pæng via siden her, nu har Brian også været sød og flink og været yderst gavmild med både tour og præmier, hvilket jeg næsten kan garantere for har givet et øget salg og så vinder alle parter jo på det..

Jeg ønsker på ingen måde at vride armen rundt på nogen, jeg synes bare at det kunne være en god lille regel at man giver lidt igen som tak for de handler som man opnår hos vores medlemmer, hvorfor er det så forkert ???

Jeg tror også at hvis jeg var et grådigt svin oggik til butikkerne og sagde "500 om året ellers er det ud" at det ikke ville afskrække butikkerne fra at være med, det er trods alt ikke meget mere end en 40*40 annonce i en lokal ugeavis koster..

Det kan godt være vi ikke kan mønster 38000 medlemmer som hejfej, men vi er stadigvæk omkring 300 aktive medlemmer der af og til kigger forbi og har interesse for dette snævre område, hvor mange aktive headfiere er der på hejfej ?? et kig i deres headfi forum siger mig at der er væsentlig færre der end vi er her..
De 38000 er også skabt over en del år og mange mange af dem har jo ikke været på besøg i årevis og har ingen planer om at komme på besøg..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Kolind » 18. okt 2012, 22:06

Jo mon ikke alle gerne vil have præmier i lommen.. Det er slet ikke dér problemet er.. Jeg syntes dog bare at det er synd hvis nogle andre nye forhandlere ikke kommer i folden pga. udgiften. Mest af alt er detn ok et spørgsmål om at vi er mange der syntes at alt skal være frit og gratis at all times :D

Når det så er sagt, syntes jeg at de inaktive forhandelere der er nu, må ud. Det er fint nok at de hoppede på vognen i sin tid, men hvis ikke de kommer her, er der ingen grund til at de har et dedikeret forhandler-afsnit
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 18. okt 2012, 22:18

Har man et markedsførings budget der er lavere end de par håndører en lille præmie koster, tror jeg ikke man skal starte en butik...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Buyer no 1 » 18. okt 2012, 22:30

Claus-DK skrev:Jeg forstår slet heller ikke at der er så stor en uvilje til at vinde en præmie ?? Ville det virkelig være fuldstændigt ødelæggende for et medlems dag at vinde en præmie ??


Du har ret. Nu provokerer du lidt ;-) Der er jo ingen i denne tråd der har udtrykt uvilje mod at vinde præmier. Men vi er flere der har sagt, at vi synes det ville være forkert at gøre en forhandleres tilstedeværelse herinde afhængig af, at han udlover et vist antal præmier om året.

Claus, du bad om medlemmernes meninger, men jeg sidder lidt med en følelse af, at du havde håbet at medlemmerne havde ment noget andet....?


Claus-DK skrev:Det kan godt være vi ikke kan mønster 38000 medlemmer som hejfej, men vi er stadigvæk omkring 300 aktive medlemmer der af og til kigger forbi og har interesse for dette snævre område, hvor mange aktive headfiere er der på hejfej ?? et kig i deres headfi forum siger mig at der er væsentlig færre der end vi er her..
De 38000 er også skabt over en del år og mange mange af dem har jo ikke været på besøg i årevis og har ingen planer om at komme på besøg..


Der er helt sikkert også nogle medlemmer herinde, der aldrig kommer på besøg igen. Min pointe var blot, at man som forhandler skal betale for at være tilstede på h4a. Hvis vi også indfører betaling for at være tilstede her, bare i form af "sponsorgaver", må man som forhandler jo overveje om man vil betale begge steder, eller kun det ene. Også selv du ikke synes der er tale om ret mange pæng... :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Regler regler regler

Indlægaf Buyer no 1 » 18. okt 2012, 22:36

Kolind skrev:Når det så er sagt, syntes jeg at de inaktive forhandelere der er nu, må ud. Det er fint nok at de hoppede på vognen i sin tid, men hvis ikke de kommer her, er der ingen grund til at de har et dedikeret forhandler-afsnit


Jeg har ikke helt forstået, hvorfor det er et problem, at der er tråde i forhandler-forummet der ikke er så aktive? Det må da tværtimod bare være med til at stille de forhandlere der så ER aktive, i en gunstig position i forhold til deres konkurrenter?

Hvorfor er det bedre at have fem aktive forhandler-fora, end ti, hvoraf der reelt kun sker noget i de fem?
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Regler regler regler

Indlægaf kvik » 18. okt 2012, 22:39

Når en sælger sender ting på tour, er det udfra en økonomisk betragtning - Jo flere der kender til produktet, jo større chance for at kunne sælge det. Det er en forretningsstrategi, a la 'product placement', og varens værdi kan afskrives i regnskabet. Det er således ikke venlighed, eller generøsitet, men ren forretning. Reklameværdien af bare en eller to positive anmeldelser kan ikke undervurderes. Jeg deler således ikke den opfattelse, at forhandlerne ikke får noget/nok for deres deltagelse her på siden.

Grundlæggende er problemet med forhandlere og brugere i samme forum, at de har modstridende interesser. Censuren på head-fi.org er et godt eksempel på dette. Sådan fungerer ting heldigvis ikke på hoved-fi. Hvorvidt der så skal stilles krav til forhandlerne, den afgørelse mener jeg ligger udelukkende hos dig, Claus. Det fine ved at du i dag selv står med et ben i hver lejr, er at du derved får et mere realistisk syn på 'noget-for-noget' aspektet.

Med hensyn til dette med at folk ikke skriver noget om et tour-produkt, så vil jeg personligt foretrække at læse få inspirerede indlæg, fremfor mange uinspirerede pligt-indlæg. Folk skal skrive og deltage på siden, fordi de har lyst, ikke fordi det forventes af dem. Når det er sagt, så er det selvfølgelig aldrig særligt tillidsvækkende, når nogen siger de vil gøre noget, og så ikke gør det, og heller ikke engang forsøger. På den anden side, så er det svært at dømme, når man ikke kender baggrunden. Så, 'lev, og lad leve' her.

Hvad angår regel-diskusionen, så er større focus på net-etikette nok nærmere vejen frem. En slags 'Hoved-fi Erklæring' kunne adressere dette. Når bølgerne så går højt, er der et sted at søge fornuft og visdom. Erklæringen kunne placeres i velkomst-delen af forummet. Den kunne udformes således, at den også gav moderatorene en rød tråd for udøvelsen af deres hverv. Noget a la hvem er vi, hvad vil vi, og hvordan har vi tænkt os at komme dertil.

Claus, du har jo i mange indlæg siden hoved-fi's opstart givet udtryk for din grundholdning. Hvorfor ikke samle nogle kernepunkter og lade dem udgøre den røde tråd.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 18. okt 2012, 22:45

Buyer no 1 skrev:
Claus-DK skrev:Jeg forstår slet heller ikke at der er så stor en uvilje til at vinde en præmie ?? Ville det virkelig være fuldstændigt ødelæggende for et medlems dag at vinde en præmie ??


Du har ret. Nu provokerer du lidt ;-) Der er jo ingen i denne tråd der har udtrykt uvilje mod at vinde præmier. Men vi er flere der har sagt, at vi synes det ville være forkert at gøre en forhandleres tilstedeværelse herinde afhængig af, at han udlover et vist antal præmier om året.

Claus, du bad om medlemmernes meninger, men jeg sidder lidt med en følelse af, at du havde håbet at medlemmerne havde ment noget andet....?


Claus-DK skrev:Det kan godt være vi ikke kan mønster 38000 medlemmer som hejfej, men vi er stadigvæk omkring 300 aktive medlemmer der af og til kigger forbi og har interesse for dette snævre område, hvor mange aktive headfiere er der på hejfej ?? et kig i deres headfi forum siger mig at der er væsentlig færre der end vi er her..
De 38000 er også skabt over en del år og mange mange af dem har jo ikke været på besøg i årevis og har ingen planer om at komme på besøg..


Der er helt sikkert også nogle medlemmer herinde, der aldrig kommer på besøg igen. Min pointe var blot, at man som forhandler skal betale for at være tilstede på h4a. Hvis vi også indfører betaling for at være tilstede her, bare i form af "sponsorgaver", må man som forhandler jo overveje om man vil betale begge steder, eller kun det ene. Også selv du ikke synes der er tale om ret mange pæng... :-)



Ja det var lidt for at drille...
jeg ved godt der er en del inaktive brugere her derfor skrev jeg 300 og ikke 431 ;-)

Jeg har forstået budskabet, selvom det dog har overrasket mig en smule, det var jo et tiltag for at glæde medlemmerne, jeg deltager jo ikke selv i konkurrencer og har som sådan igen former for økonomiske interesser i noget sådant..
Synes bare det var en fin idé, som kunne glæde dem der vandt tingene og give god omtale og reklame for forhandlerne..
Men vi lader det være på det frivillige plan..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 18. okt 2012, 22:53

Ketil B skrev:Når en sælger sender ting på tour, er det udfra en økonomisk betragtning - Jo flere der kender til produktet, jo større chance for at kunne sælge det. Det er en forretningsstrategi, a la 'product placement', og varens værdi kan afskrives i regnskabet. Det er således ikke venlighed, eller generøsitet, men ren forretning. Reklameværdien af bare en eller to positive anmeldelser kan ikke undervurderes. Jeg deler således ikke den opfattelse, at forhandlerne ikke får noget/nok for deres deltagelse her på siden.

Grundlæggende er problemet med forhandlere og brugere i samme forum, at de har modstridende interesser. Censuren på head-fi.org er et godt eksempel på dette. Sådan fungerer ting heldigvis ikke på hoved-fi. Hvorvidt der så skal stilles krav til forhandlerne, den afgørelse mener jeg ligger udelukkende hos dig, Claus. Det fine ved at du i dag selv står med et ben i hver lejr, er at du derved får et mere realistisk syn på 'noget-for-noget' aspektet.

Med hensyn til dette med at folk ikke skriver noget om et tour-produkt, så vil jeg personligt foretrække at læse få inspirerede indlæg, fremfor mange uinspirerede pligt-indlæg. Folk skal skrive og deltage på siden, fordi de har lyst, ikke fordi det forventes af dem. Når det er sagt, så er det selvfølgelig aldrig særligt tillidsvækkende, når nogen siger de vil gøre noget, og så ikke gør det, og heller ikke engang forsøger. På den anden side, så er det svært at dømme, når man ikke kender baggrunden. Så, 'lev, og lad leve' her.

Hvad angår regel-diskusionen, så er større focus på net-etikette nok nærmere vejen frem. En slags 'Hoved-fi Erklæring' kunne adressere dette. Når bølgerne så går højt, er der et sted at søge fornuft og visdom. Erklæringen kunne placeres i velkomst-delen af forummet. Den kunne udformes således, at den også gav moderatorene en rød tråd for udøvelsen af deres hverv. Noget a la hvem er vi, hvad vil vi, og hvordan har vi tænkt os at komme dertil.

Claus, du har jo i mange indlæg siden hoved-fi's opstart givet udtryk for din grundholdning. Hvorfor ikke samle nogle kernepunkter og lade dem udgøre den røde tråd.


Du har en fantastisk evne til at læse min tanker og skrive det på en meget mere saglig måde end jeg selv magter, tak fordi du gør det og at du deler din visdom..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 18. okt 2012, 22:58

Det med tour ting er jeg så vidt enig med dig i også, men folk kunne da godt bare skrive "tak for lån" , der sæføllig kold og hjerteløs bagtanke med touren, dog er det også for at skabe liv på forumet og gøre vores database større, en større database vil jo naturligt også tiltrække flere medlemmer og gøre vores side mere saglig, at det så ikke giver underskud hver gang er da kun et plus..
Det er jo et godt alternativ til bare at købe i blinde som jeg ved mange af os gør og har gjort ofte..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Søren » 20. okt 2012, 13:17

Jeg gerne kommentere på det omkring krav til forhandlere om at sende ting på Tour - Jeg er ikke enig i dit forslag Claus - generelt har jeg forbehold for at sende ting på tour - hvorfor jeg har det vil jeg ridse op her:

1. Jeg har ikke nogen økonomisk sikkerhed for varen - jeg har et princip omkring at man lægger et depositum som sikkerhed for varen hos mig v. udlån. Som kunde viser man dermed en seriøsitet omkring det pågældende produkt.

2. Hvis jeg har en demovare ude at flyve på tour, så skal jeg have en yderligere demo hjemme hos mig til demo ( jeg annoncerer også på hifi4all, så der er kunder derfra i den forbindelse ) - det koster for en forhandler at have flere udpakkede varer for så kan den ikke sælges som ny.

3. Jeg har ingen kontrol over hvad tourdeltagerne benytter af udstyr ift. at teste f.eks. mine Heed Canalot eller Ultrasone Sig. Pro. Disse ting har jeg meget mere kontrol over, hvis personen kommer hjem til mig og lytter.


Tilsidst vil jeg sige at man ALTID kan aftale at komme forbi mig og opleve og lytte til en eller flere varer, anytime - også selvom man måske ikke har råd til den her og nu.
Søren

 

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 20. okt 2012, 16:58

Fair nok, der vil heller ikke komme nogle former for krav, jeg ville bare gerne have diskussionen, det er jo nødvendigt at vende forskellige ting i luften for at vi kan udvikle os og blive bedre..

Man kunne jo som forumejer sætte sig i fifaen og sige ihhh hvor er det hele da fint og dejligt, men jeg har et dybfølt ønske om at vi aldrig "står stille" og det uanset hvor godt det end går, for der vil altid være plads til forbedringer..

Jeg kunne jo som forumejer mere eller mindre gøre lige hvad der passede mig, men da jeg også er klar over at et forum hvor noget sådan sker ikke har den samme opbakning fra deres medlemmer som vi har her, da de let kan komme til at føle at de ingen former for indflydelse har på det sted de bruger deres tid og kræfter på, det hul vil jeg helst ikke ned i, så derfor kommer jeg af og til med lidt grove udlæg til debat..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Sv: Regler regler regler

Indlægaf Madmanden » 20. okt 2012, 18:13

Her kommer lige lidt input fra et nyt medlem: Jeg synes rigtig godt om idéen med tours, da man så får lejlighed til at prøve noget nyt uden at hive de store penge op ad lommen. Samtidig får forhandleren jo eksponeret sit produkt, så for mig at se er det win-win. Men jeg synes sagtens at man kan stille krav om at deltagerne _skal_ skrive et par ord eller tre om produktet. Hvis de alligevel ikke gør det, kunne man godt blackliste dem fra fremtidige tours. På den måde sikres det, at det kun er dem, som rent faktisk er oprigtigt interesserede, der får glæde af ordningen.

Bare mine $0,02 :-)
Madmanden

Brugeravatar
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16. nov 2011, 22:32
Geografisk sted: Hadsten

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 20. okt 2012, 19:09

Der bliver højst sandsynligt ingen der bliver blacklistet fra mine toure, det er ikke SÅ vigtigt at alle skriver, men hvis det lige pludselig går hen og bliver reglen frem for undtagelsen, har jeg (som forhandler) ikke det store incitament for at sende noget på tour, det er jo idéen (set fra en forhandlers synspunkt) meningen at den ekstra omtale og bredere kendskab til produktet gerne skulle udmønte sig i et større salg, jeg synes ikke det gør noget hvis en tur giver underskud, det må man tage med, bare nogle af dem giver overskud så går det lige op og når man så samtidigt er forumejer er det dejligt at der kommer omtale om så mange produkter som muligt, så forumejeren i mig vinder ved alle tours...
Det almindelige medlem i mig er også glad for at kunne læse noget om en masse dejlige ting som andre brugere har skrevet om..

Ja jeg ved det jeg har mange hatte på...

Det jeg tror er problemet er at nogle føler at de ikke rigtigt har noget at tilføje når nu der er kommet 2 flotte reviews op, men jeg synes personligt at det er lidt synd, for vi har ALLE noget nyt vi kan bidrage med og er vi 100% enige i hvad der ellers er skrevet er det også at give sin mening til kende at give udtryk for at Palle donkraft´s review er lige i skabet..

Andre kan føle at de ikke har den nødvendige viden og kendskab til andre produkter, men et eller andet sted skal man jo starte og jeg tror ikke på at der er nogle der sidder og fniser og gør grin med andres mening, hvis der er så siger det mere om fniseren end det gør om ham der bliver fnist af, det vil også være noget jeg ville slå hårdt ned på, for at gøre grin med andre er såmænd ofte sjovt og er en del af jargonen her på siden, men at håne andre er en helt anden ting, som bestemt ikke vil blive set på med milde øjne, for det er ikke rimeligt at kritisere andre fordi de f.eks har været kort tid i hobbyen og ikke har hørt alt hvad der kan kravle og gå..

Der er nogen steder på nettet en junta som ofte giver udtryk for at (specielt nye) er nogle uvidende tåber som ikke kan høre forskel på et kanonslag og en prut, men noget sådant har vi heldigvis være forskånet for her og jeg håber aldrig det kommer, for så har jeg som moderator (hey en ny hat) virkelig fejlet og ikke handlet korrekt..

Jeg er selv en knold til at skrive en egentlig review, for mig er det alt alt for teknisk (og kedeligt arbejde) at skrive alt muligt som jeg dybest set er ligeglad med f.eks pakkens udseende, farven af dimsen og mange andre ting, det er spændende nok at læse om, men at skulle skrive det er en helt anden sag, min egen stil i sådan noget er mere direkte og har mere karakter af at man laver et relativt kort startskud og så uddyber det i senere indlæg og ellers holder gryden i kog og venter på andres indlæg og meninger og giver så udtryk for had jeg er enig og eller uenig i...
Det synes jeg til gengæld er både sjovt og spændende...

Men det er jo netop det der er det skønne ved fora hvor mange giver deres meninger til kende, nemlig at der er noget for enhver smag og lige netop derfor ville det være skønt hvis alle skrev, mangfoldigheden er noget af det jeg sætter mest pris på..


Så for at gøre en lang historie kort så kan man roligt skrive løs, vi har alle noget at bidrage med..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Sv: Regler regler regler

Indlægaf Sorensiim » 20. okt 2012, 20:53

Claus-DK skrev:

Jeg kunne jo som forumejer mere eller mindre gøre lige hvad der passede mig, men da jeg også er klar over at et forum hvor noget sådan sker ikke har den samme opbakning fra deres medlemmer som vi har her...


Er der nogen bestemte, danske HiFi-fora du tænker på her, Claus? :mrgreen:
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Regler regler regler

Indlægaf Rappo » 20. okt 2012, 21:01

Claus-DK skrev:Det jeg tror er problemet er at nogle føler at de ikke rigtigt har noget at tilføje når nu der er kommet 2 flotte reviews op, men jeg synes personligt at det er lidt synd, for vi har ALLE noget nyt vi kan bidrage med og er vi 100% enige i hvad der ellers er skrevet er det også at give sin mening til kende at give udtryk for at Palle donkraft´s review er lige i skabet..
Jeg synes faktisk ikke at man skal holde sig fra at skrive en anmeldelse, blot fordi man er enig med de andre anmeldere. Jo flere reviews der bliver skrevet, jo nemmere bliver det for andre at danne sig et indtryk af produktet. At det så aldrig kan erstatte det at lytte med egne ører er en helt anden ting. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 20. okt 2012, 21:45

fuldstændigt enig, men det er jo bedre end ingenting, det var ligesom for at demonstrere at man ikke behøver være HC Andersen for at skrive noget
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Regler regler regler

Indlægaf Claus-DK » 21. okt 2012, 03:04

Der vil komme ret sikkert komme et indlæg om reglerne for forhandlere, men det er mere for at alle vil kunne se hvilke særregler der er for forhandlere og forhandlerene ikke er tvivl om hvad man må og ikke må, som forhandler her på siden..

Som det er nu med en aftale mellem forum-admin og forhandlerene er det lidt for ugennemsigtigt for andre medlemmer hvad der gælder og jeg vil gerne have at vi alle er klar på hvad der gælder af regler her på siden..

Der vil dog ikke komme krav om låneture og præmier i disse men der vil nok være en opfordring til begge dele..

Ej heller om nogen andre former for betaling for deltagelse, det ville give mig selv en særstatus da jeg står lidt med et ben i hver lejr, vel og mærke med solidt plantede fødder og at have et sæt regler for min butik og et andet for andres er slet ikke min stil, jeg kan jo ikke så godt betale til mig selv, jeg ville dog hvis vi stillede krav kunne give en præmie til medlemmerne som tak for deres indkøb i min biks..

Men det kan jeg nu alligevel gøre hvis det passer mig rulle6
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegåendeNæste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster