KSB emner



KSB emner

Indlægaf telum » 30. okt 2012, 11:08

En strø-tanke jeg fik inden jeg faldt i søvn i går (og blev vækket 20 minutter senere af en fyldt ble... rulle6 ).

Var det en ide at lave kategorier i KSB forummet? Ikke så der bliver en masse under-foraer, men mere så man kan søge på fx "lukkede hovedtelefoner" osv. ligesom på "det andet sted"?

Jeg ved ikke om platformen overhovedet understøtter det, jeg synes bare det kunne være rart da der efterhånden er ret meget til salg.

Hurtigt forslag til kategorier:
Lukkede bøffer
Åbne Bøffer
In-ear, ear-buds, CIEM
Forstærkere
DAC's
Forstærker/Dac
DAP
Kabler
Andet
Andet (ikke head-fi)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: KSB emner

Indlægaf Rappo » 30. okt 2012, 11:26

Det er mig bekendt ikke noget som phpbb understøtter som standard, men måske findes der et plugin eller noget. Alternativt kunne man definere produkttypen i emnet, eller i selve emneteksten og så blot bruge søgefunktionen til at søge efter den produkttype man ønsker at finde. Ved dog ikke helt hvor godt det ville fungere i praksis.

Ingen tvivl om at det ville være smart, men jeg synes ikke at der er mere grej til salg her på hoved-fi.dk, end at man ret hurtigt kan gennemgå salgstrådene.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: KSB emner

Indlægaf Claus-DK » 30. okt 2012, 11:47

Hvis man skriver produkttypen enten i overskriften eller selve annoncen, burde søgefunktionen finde det man leder efter, tror jeg, jeg har ikke brugt søgefunktionen ret meget og ved ikke hvor god den er..

At oprette underfora eller kategorier, vil jo give vore kære pedel mere arbejde og så kan han jo ikke sidde med sin kære kost i skuret og slumre.. ruller1

Men i princippet kan det meste sikkert lade sig gøre, sidder der nogle med en viden om plugins eller andre fikse ting der kan løse det så råb op..

Selv har jeg et lidt blandet forhold til sådan noget, kan godt se det fikse i det, men vi har jo ikke 100vis af annoncer, men det ville være en god idé at få beskrevet produkttypen i beskrivelse, så en eventuel køber kan se om det er f.eks er en lukket hovedtelefon, uden at skulle til at google det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: KSB emner

Indlægaf Alpha » 30. okt 2012, 12:17

Jeg foretrækker at "browse" igennem annoncerne, og lade mig inspirere til et godt køb, og så mange annoncer synes jeg nu heller ikke der er. Der bliver jo lavet et fantastisk oprydningsarbejde af moderatorerne med overflytning til "afsluttede handler". Den måde de opdelte produkterne i underkategorier på Avtainment, var i hvert fald ikke så god.
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: KSB emner

Indlægaf Anda » 30. okt 2012, 12:33

Ved ikke om det fungerer i praksis, men der kunne måske vedtages nogle tags som skal inkluderes i første post. Hvis der kan søges med havelåge kunne det f.eks. være noget i stil med #lukket, #åben, #dacamp osv.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: KSB emner

Indlægaf telum » 30. okt 2012, 13:55

Det var en praktisk løsning Anda. Man kunne ligeledes tilføje muligheden for, at kunne indsætte disse tags på samme måde osm man indsætter smileys. På den måde var man også sikker på, at tags blev korrekte hver gang.

under fora'er synes jeg bestemt er en dårlig løsning.

Men det var som sagt en strø-tanke, om det er smart og nødvendigt må andre tage stilling til! ruller1
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: KSB emner

Indlægaf Sorensiim » 30. okt 2012, 14:20

Tags jatak, underfora... Puha nej, så er der bare flere hjørner der skal fejes.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Sv: KSB emner

Indlægaf Mataugust » 30. okt 2012, 14:52

Søgefunktionen er lidt sjov og irriterende. Hvis nogen har skrevet "audio-gd" så er det rigtig svært at finde det med søgning fordi:
Søgning kan ikke søge tegnet "-", og resultatet af en søgning vil være nul og nix.
Audio gd er ikke det samme som audio-gd

Jeg har ikke prøvet at søge på "gd", det er muligt det ville give et fornuftigt resultat.

Jeg synes ikke der er så meget i ksb at underforums er nødvendigt, men de vil heller ikke genere mig.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2749
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Sv: KSB emner

Indlægaf Rappo » 30. okt 2012, 15:02

Mataugust skrev:Søgefunktionen er lidt sjov og irriterende. Hvis nogen har skrevet "audio-gd" så er det rigtig svært at finde det med søgning fordi:
Søgning kan ikke søge tegnet "-", og resultatet af en søgning vil være nul og nix.
Audio gd er ikke det samme som audio-gd

Jeg har ikke prøvet at søge på "gd", det er muligt det ville give et fornuftigt resultat.
'Audio' er alt for generelt til at man kan bruge det som søgeord og da man minimum skal angive 3 tegn i søgningen, så kan man heller ikke søge på 'gd' alene.
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: KSB emner

Indlægaf Anda » 30. okt 2012, 15:06

Søgefunktionen skrev:Følgende ord: gd - er for alment anvendt og blev ignoreret i søgningen.

Kan nu ikke komme på så mange tilfælde, hvor jeg bruger gd sammen. Godt eksempel Mataugust, kan slet ikke få en søgning til at fungere :geek: :-)

Google fungerer: site:hoved-fi.dk audio-gd :grin:
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: KSB emner

Indlægaf Ostebaronen » 30. okt 2012, 15:09

Den indbyggede søgemaskine i phpBB er noget bæ. Så som Anda foreslår så virker en google søgning på:

site:hoved-fi.dk <det du vil søge efter>


meget meget bedre.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: KSB emner

Indlægaf Kena » 30. okt 2012, 16:02

Som andre er jeg ogsĂĄ glad for Ă©t stort KSB. Har fra tid til anden fundet noget interessant ved bare at gĂĄ ned gennem siden... Fint nok med tags hvis bare det bliver brugervenligt.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster