Hvordan skal man håndtere "ballademagere"



Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf Claus-DK » 5. feb 2013, 01:29

Vi havde Søndag en helt igennem latterlig og absurd ophøjet diskussion om et enkelt lille fejltrin fra en admin, helt ude af proportioner og værre blev det med tilsvininger og grimme ting blev skrevet..

Jeg bryder mig ikke om sådan noget, men jeg står så magtesløs når det sker, det er nu sket et par gange og jeg har ærligt talt fået nok...

Hvis folk ikke kan håndtere den frihed som jeg holder så meget af og som jeg synes bør være på et internetforum, vil jeg for at beskytte (ikke mig eller medlemmerne) forumet, gå i "Mikkel Gige mode".

Jeg ved godt at det er en forkert vej at gå og jeg ønsker heller ikke vi skal gå den vej, men da vi oplever at der sker sådan nogle ting, igen og igen, tvinger de højtråbende ballademagere mig til at tage aktion på deres opførsel..

Så fremover VIL der blive slettet indlæg, der VIL blive slettet tråde, der VIL blive bannet medlemmer, det vil jo intet problem være for 99% af vores brugere og den sidste % kan vi efter min bedste overbevisning godt leve uden..

Er der nogen der er utilfredse med denne melding så tror jeg de fleste ved hvem de skal sende en "venlig" tanke..

Jeg gider ikke finde mig i at jeg skal svines uberettiget til, jeg har fik nok i går og jeg har overvejet to ting i dag, lukke hoved-fi eller skrue bissen på, jeg valgte det sidste..

Jeg håber at der vil være forståelse for dette, som sagt er det jo ikke noget der på nogen måde vil påvirke alle vores almindelige medlemmer, så der er ikke nogen der skal frygte at der ligge et ban og venter på dem, sådan er jeg slet ikke, men begynder gryderne at koge over igen, vil vi opleve en noget anden krisehåndtering end den jeg har benyttet tidligere...

Jeg hader at være nød til at tage sådan en beslutning, men jeg ser ingen anden udvej...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf Sorensiim » 5. feb 2013, 08:50

Jeg byder hermed velkommen til den påskruede bisse. Der skal være plads til alle, det betyder desværre at nogen skal hjælpes lidt med at give plads.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf librarian » 5. feb 2013, 09:15

det er sikkert udmærket, hvis nogen påtager sig rollen som klasselærer. så længe det er diskret.

hvad med i øvrigt at oprette et ballade-forum, hvor ingen regler for verbale udfoldelser gælder. så kan man anmode om at fortsætte en given diskussion med et givent medlem dér, hvis man føler, at den indre kaptajn haddock gerne vil ud...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf Sorensiim » 5. feb 2013, 09:21

librarian skrev:det er sikkert udmærket, hvis nogen påtager sig rollen som klasselærer. så længe det er diskret.

hvad med i øvrigt at oprette et ballade-forum, hvor ingen regler for verbale udfoldelser gælder. så kan man anmode om at fortsætte en given diskussion med et givent medlem dér, hvis man føler, at den indre kaptajn haddock gerne vil ud...


Det kunne faktisk være sjovt med en verbal mosh pit... No holds barred, folk der bliver fornærmede på andres vegne bør ikke lukkes ind. Men jeg synes ikke det skal være Hoved-Fi's opgave at levere den arena.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf Claus-DK » 5. feb 2013, 09:25

Hvis den indre Haddoch skal ud, synes jeg at personen skal gå ud i sin garage og råbe af haveredskaberne..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf Sleazy » 5. feb 2013, 10:04

Sorensiim skrev:Det kunne faktisk være sjovt med en verbal mosh pit... No holds barred, folk der bliver fornærmede på andres vegne bør ikke lukkes ind. Men jeg synes ikke det skal være Hoved-Fi's opgave at levere den arena.


See you on 4chan! :grin:
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Re: Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf Sorensiim » 5. feb 2013, 10:10

Sleazy skrev:See you on 4chan! :grin:

musik17
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf Burning777 » 5. feb 2013, 10:27

Nej nej nej.... Der er den helt forkerte retning at gå i. Jeg forudser herned er det gamle gode hoved-fi dødt. Forumet har mistet sin uskyld.

Drop det. Lad det gå. Frem med accept af fejltrin. Det er netop fraværet af diktator rollen der har gjort dette sted specielt. Claus - du egner dig ikke til at være hård. Du vil vride dig i sengen om natten hvis du f.eks. skulle banen mig eller andre af medlemmerne her. Vær den du er i stedet for at påtage dig en rolle som du ikke er.

Mertodinlo sagde blot nogle sandheder direkte og jeg synes det var friskt. Skal man blive fornærmet over alt? I så fald skal man ikke bevæge sig på nettet i fora. Hvis der kommer regler og bissen skrues på så fremmer det kun lysten til oprør så prøv at slappe af og lad nogle kommentarer passere - som en sky for solen - uden at tage stilling til det. Livet bliver så meget lettere! :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvordan skal man håndtere

Indlægaf Sorensiim » 5. feb 2013, 10:56

Burning777 skrev:Nej nej nej.... Der er den helt forkerte retning at gå i. Jeg forudser herned er det gamle gode hoved-fi dødt. Forumet har mistet sin uskyld.

Drop det. Lad det gå. Frem med accept af fejltrin. Det er netop fraværet af diktator rollen der har gjort dette sted specielt. Claus - du egner dig ikke til at være hård. Du vil vride dig i sengen om natten hvis du f.eks. skulle banen mig eller andre af medlemmerne her. Vær den du er i stedet for at påtage dig en rolle som du ikke er.

Mertodinlo sagde blot nogle sandheder direkte og jeg synes det var friskt. Skal man blive fornærmet over alt? I så fald skal man ikke bevæge sig på nettet i fora. Hvis der kommer regler og bissen skrues på så fremmer det kun lysten til oprør så prøv at slappe af og lad nogle kommentarer passere - som en sky for solen - uden at tage stilling til det. Livet bliver så meget lettere! :-)

1) Netop for at opretholde den meget frie stil bliver det nok nødvendigt at hjælpe nogen med at håndtere det.

2) Jeg tror faktisk ikke Mertodinlo var det store problem - Som du siger så sagde han bare et par sandheder. I min optik var problemet andres håndtering af de sandheder.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf AffeX » 5. feb 2013, 11:00

Jeg mener også den voldsomme administration kun vil skabe flere problemer. Hvis man som admin ikke kan holde masken og ryste det personlige angreb af sig, så vil man ikke holde længe.

Det er langt bedre med åben debat og fælles selvjustits fra andre medlemmer.

Censur vil være dræbende....

Hvad angik seneste sag, mener jeg at Ostebaronen gik en smule for langt i at ville regulere et 'skambud' og hvorfor SorenSiim vil holde som admin forstår jeg ikke, da jeg ikke har set noget galt i hans arbejde.

Hvis Mertodinho ikke kan lide miljøet, kan han komme med forslag til ændringer - men helst uden den personligt anklagende undertone - tak!

Som der står i formål for hoved-fi: Her går vi efter bolden og ikke manden.

Jeg har svært ved at acceptere, hvis noget så simpelt som et webforum skal reguleres ihjel blot fordi enkelte deltagere har behov for lidt adfærdsjustering.

Jeg opmuntrer hermed til åben og hæderlig dialog!
Mac mini (BitPerfect) -> Stello DA-100 signature DAC -> Violectric V200 -> Sennheiser HD 800 (Moon Audio Blue Dragon recabled + Anaxilus MOD) / Grado SR325i
AffeX

Brugeravatar
 
Indlæg: 252
Tilmeldt: 7. apr 2011, 00:10
Geografisk sted: Herning

Re: Hvordan skal man håndtere

Indlægaf Anda » 5. feb 2013, 11:28

AffeX skrev:Jeg har svært ved at acceptere, hvis noget så simpelt som et webforum skal reguleres ihjel blot fordi enkelte deltagere har behov for lidt adfærdsjustering.

Meget enig.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf telum » 5. feb 2013, 11:39

Enkelte gange vil det sikkert være fint at låse/slette tråde/indlæg, men IMO bør det kun være i sær-tilfælde hvilket jeg da også tror det bliver. Jeg synes til en vis grad det er fint, at regulere lidt så tonen ikke ligepludselig bliver meget hård og kontant i alle tråde, men det skal helst ikke være noget der sker for tit.

Var det ikke fint nok at slette den givne tråd og komme videre? Der har vel kun været 1-2 tilfælde udover den som er blevet slettet, det er da til at holde ud set i forhold til hvor mange indlæg der bliver lavet herinde hver dag...
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf Burning777 » 5. feb 2013, 12:00

Det er rigtigt at det ikke har været et problem indtil nu. Jeg tror bare at det bliver et problem, hvis der kommer regler. Hvis der er frihed, så er der sjældent behov for regler.

Det er jo altid demokratiets paradoks, at netop ytringsfriheden er det vigtigste og det største problem. Jeg tror dog ikke man kommer "Hiz-but-tahrir" lignende ytringer til livs ved at slå hårdt ned på ALT hvad der så meget som minder om med terror-paragraffer og lange fængselsdomme. Hvor går grænsen - det er en MEGET fin balancegang :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf telum » 5. feb 2013, 12:11

jeps, men nu er det her heldigvis bare et forum og ikke en større stat, hmm skulle vi købe os en ø ligesom piratebay?? ruller1
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hvordan skal man håndtere

Indlægaf Sorensiim » 5. feb 2013, 12:35

AffeX skrev:...hvorfor SorenSiim vil holde som admin forstår jeg ikke, da jeg ikke har set noget galt i hans arbejde.

Jeg har svært ved at acceptere, hvis noget så simpelt som et webforum skal reguleres ihjel blot fordi enkelte deltagere har behov for lidt adfærdsjustering.


Jeg tror tiltaget skal ses om en åbning af muligheden for netop adfærdsjustering af enkeltpersoner.

Angående min admin status så mener jeg at teamet der driver siden her skal stå sammen om hvordan siden drives og hvordan og hvor meget der skal reguleres. Hændelsen der udløste kaostråden og de holdninger der kom frem i kaostråden kunne jeg ikke bakke op omkring, så jeg afleverede mine nøgler til kosteskabet. Efter der er kommet styr på bot-problemet tror jeg sagtens Claus og hans team kan drive siden godt videre uden min hjælp 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf Claus-DK » 5. feb 2013, 13:23

Som jeg har skrevet vil det ikke være hverdag at ting bliver modereret..

Jeg ved godt at jeg har lovet at der aldrig vil blive slettet noget og så videre, men det er jo ikke muligt at overholde, skulle jeg have ladet dødstruslerne mod Søren blive stående ??
Der var der da bred enighed om at det burde slettes..

Skulle jeg lade NC´s og merto´s mudderkastning fortsætte i det uendelige ???

Sådan et forum ønsker jeg ikke selv at være medlem af..

Alternativet ville som jeg har skrevet være at stoppe og det har jeg endnu mindre lyst til, men jeg hverken kan eller vil acceptere at nogle få ødelægger vores forum, for tro mig det ville blive resultatet, hvis vi ikke gør noget..

Havde der været 20-25 medlemmer der havde bakket op og bedt de to herrer i Søndags om at holde mund, ville det være noget andet, men i stedet for at hjælpe sidder folk og puster til ilden...Jeg vil da ikke sidde med hænderne i skødet og se det forum, som så mange mennesker har været fælles om at bygge brænde ned om ørerne på os..

Jeg har ikke tænkt mig at moderere mere end jeg har gjort fra starten af, nærmest intet, men jeg startede denne tråd for at gøre opmærksom på at jeg vil benytte mig af de metoder, altså når der opstår kriser og folk bliver kaldt idioter, jeg har ikke lyst til at eje et forum hvor folk kalder hinanden idioter, er der ret mange der har lyst til at være på sådan et forum ??

Sidst men ikke mindst hvorfor skal alt blæses op til katastrofer ??
AffeX og Burning i vil da aldrig opleve at jeres indlæg vil blive kigget på, men hvis der er nogle der kalder jer for dumme svin og hvad der er værre, ville i nok ikke være så lykkelige over at jeg bare lader det stå til evig tid ???
Det er vel de færreste der stiller sig op og råber "politistat" når en der har for VANE at køre fuld med 110KM/t gennem byen får taget sit kørekort ??
Det er på det niveau vi befinder os...

Hvis folk ikke kan acceptere at jeg sletter dødstrusler, mudderkastning (af den grove slags) og sådan nogle ting, så må det være sådan..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf telum » 5. feb 2013, 13:38

Jeg synes det er fint at slette den slags tråde / indlæg og jeg mener heller ikke på nogen det har taget overhånd. Så jeg er meget enig med linjen Claus.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf Burning777 » 5. feb 2013, 13:51

ok - jeg havde ikke lige set, at der var dødstrusler involveret. :shock:

Jeg ved såmænd heller ikke om der ikke skal være en vis moderation. Der er der åbenbart nok nødt til? Jeg forholder mig nok bare til den slags tråde ved ikke at skrive i dem. Så må de for min skyld kaste med mudder i det uendelige. Mit liv er i hvert fald for kort til at deltage i det og det tror jeg, at de fleste deltagere her i forum har det på samme måde. Det er netop derfor der ikke er 25-30 deltagere der styrter ind og sviner folk til... vi GIDER det ikke. Måske er det netop den bedste form for moderation og med til at her altid er hyggeligt? Jeg ved det ikke, måske er jeg naiv.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf DavidB » 5. feb 2013, 13:55

Jeg synes også det er ok at moderer. Jeg har ikke lyst til at være et sted, hvor folk skændes med grimt sprog.
Jeg læste selv kun de første par indlæg i den famøse tråd og kunne fornemme at det her kunne ende galt og valgte ikke at åbne tråden (tids nok til at jeg ikke oplevede at den åbenbart eksploderede). Lidt lige som jeg heller aldrig ser gyserfilm, jeg gider simpelthen ikke udsætte mig selv for ubehageligheder og jeg synes det er ubehageligt når folk skriver grimt til hinanden.
Lad os skrive om udstyr og om hvad vi ellers kan hjælpe hinanden med og lad os lade regler og om nogen bryder regler ligge, hvis det er i småtings afdelingen.


From Phone using Tapatalk
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Hvordan skal man håndtere "ballademagere"

Indlægaf Sleazy » 5. feb 2013, 14:07

Burning777 skrev:ok - jeg havde ikke lige set, at der var dødstrusler involveret. :shock:


Arh, det ville jeg nu ellers godt have set, inden det blev slettet. Intet godt skænderi uden en dødstrussel eller to. :-)
Sleazy

 
Indlæg: 531
Tilmeldt: 20. nov 2011, 21:03
Geografisk sted: Aarhus C

Næste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster