Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?



Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Loevhagen » 17. jun 2011, 22:15

Vi er nĂĄ 85 brukere, og det er flott! rulle2

Men; ser vi pĂĄ hvilken del av forumet som er mest aktivt, er det desverre ikke det som trekker nye brukere (ref. "Udstyr"). Det er flere innlegg i "Generelt".

Vi bør alle forsøke å heve diskusjonene under "Udstyr".

Del erfaringer fra eget utstyr, kombinasjoner, o.l. musik17

My $0.02.
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Claus-DK » 17. jun 2011, 22:54

Det har du fuldstændigt ret i, det er lidt ulempen ved at vi er en del på siden som kender hinanden godt både på nettet og fra træf..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Loevhagen » 17. jun 2011, 23:03

Som "fjellape" er mao. ikke mine antenner helt ubrukelige. ruller1

La oss alle fokusere litt mer på "Udstyr" og dele erfaringer med kombinasjoner, slik at nye brukere (gjester) får lyst til å bli registrerte brukere av forumet. Den siste uka har økningen i nye brukere forsåvidt vært ganske god.

rulle2

BTW: Har vi benyttet minhembio.com som marketing?
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Burning777 » 17. jun 2011, 23:06

Jeg er også enig i at livet på dette forum foregår mest under generelt - selvom jeg bidrager 99% til generelt og 1% til noget med udstyr. Jeg er bare kommet dertil at jeg ikke rigtigt udskifter ret meget udstyr længere så jeg har næsten aldrig noget nyt at fortælle på det område. Men jeg tænkte bare at hvis et helt nyt forum skal sættes igang skal der hellere være LIV end dødt. Så bedre med en masse snak end at der ikke sker ret meget.

Jeg er sikker på at der nok skal komme noget mere udstyrs-relateret henadvejen jeg skal tænke over det selv.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf nc8000 » 17. jun 2011, 23:39

Jeg er i samme situation og forudser ikke noget nyt udstyr i overskuelig fremtid (på nær en HE-500 når jeg har skaffet midlerne).
nc8000

 

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Loevhagen » 17. jun 2011, 23:50

Man MÅ ikke ha mye nytt utstyr, men enkelt og greit fortelle om utstyr man har eller har hatt, :) Selv om man mener selv at det er passé informasjon, så er det ikke nødvendigvis det for nye brukere.
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf nc8000 » 17. jun 2011, 23:59

At fortælle om udstyr man har haft er ofte svært for audio memory er som regl noget upræcis
nc8000

 

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Loevhagen » 18. jun 2011, 00:31

Greit nok, men dine minner kan være verdifull input / underholdning / tips til nye lesere. :) Alle postings MÅ ikke være 100% akademisk. Et forum er en blanding av fakta / opplevelser. 1musik
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Buyer no 1 » 18. jun 2011, 01:02

Det hjælper ikke på problemet at blive ved med at poste i denne denne tråd. Den ligger under "Generelt" ruller1 ruller1 ruller1

Et spøg et andet hvalborg: Jeg kan godt se problematikken, og mit eget udgangspunkt da jeg meldte mig til dette forum var da også, at her skulle vi primært snakke hovedtelefoner. Jeg ved det er nørdet, man faktisk prøver jeg at holde en ligelig procentvis fordeling af mine indlæg mellem Generelt og så alt det andet :ugeek: :ugeek:

Men jeg må blankt erkende, at min færden de sidste par måneder på dette forum, lidt har ændret min holdning. Jeg synes faktisk at en del (absolut ikke alt) af det der foregår under "Generelt" er med til at gøre dette forum til noget helt specielt! Nemlig det, at det lægger grunden for den måde, som vi så snakker hovedetelefoner på under "Udstyr". I modsætning til flere andre forum, synes jeg alle brugere her udviser en meget stor rummelighed, når det kommer til måden som vi hver især har valgt at dyrke denne hobby på.

Efterhånden som antallet af medlemmer vokser, vil denne rummelighed naturligvis blive sat på prøve. Men netop det at vi i høj grad prioriterer også at være "sociale" med hinanden på alle mulige andre områder, tror jeg kan gøre dette forum "bæredygtigt".

I bund og grund er det mit indtryk, at alt hvad der overhovedet kan siges, om samtlige hovedtelefoner mv. i hele verden, allerede er sagt i en eller anden trĂĄd pĂĄ Head-fi. Derfor tror jeg, at netop det vi snakker om under generelt, faktisk er en af "grundpillerne" for dette forum.

Men jeg er naturligvis enig i, at vi bør fokusere på om vi kan få diskussionerne under "Udstyr" op i gear.

Just my 50 cent (er ikke stensikker pĂĄ kursen)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Claus-DK » 18. jun 2011, 01:05

vi kan vel skrive om det vi har ogsĂĄ...

Og nej det der minhembio.comt er vist ikke brugt, men jeg aner det ikke. 3musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Claus-DK » 18. jun 2011, 01:10

den eneste grund til de mange generelle indlæg er jo "hvad lytter du til nu tråden" trækker man den ud er udstyrs delen meget større
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Loevhagen » 18. jun 2011, 01:11

Godt og reflektert innlegg, Buyer No 1. :)

Men: "I bund og grund er det mit indtryk, at alt hvad der overhovedet kan siges, om samtlige hovedtelefoner mv. i hele verden, allerede er sagt i en eller anden trĂĄd pĂĄ Head-fi"

Det er nettopp der jeg mener vi tar feil.

Det vil alltid være nye brukere som finner hoved-fi.dk som ikke en gang vet at head-fi.org finnes. Trist, men sant. Og, de nye brukerne vil lete etter informasjon på skandinaviske fora.

Jeg har selv hørt ganske mye i det siste, men dersom jeg skulle slutte å skrive om det som (for meg) er opplagt, så blir det lite informasjon til nye brukere.

Et forum må ha som primærmål å være en knowhow / informasjonsbase for en hobby. Dersom man antar at alle kan alt, så bommer man litt. Ingen kan alt, men alle kan noe. Ved å dele sine egne opplevelser (også de som er selvsagte), så vil nye brukere finne dette forumet nyttig.

BTW: "Hva du lytter til nu?" er en av forumets viktigste trĂĄder. IMHO.

Claus-DK: minhembio er STORT...og absolutt noe ĂĄ tenke pĂĄ for ĂĄ rekruttere nye skandinaviske brukere.

$0.02
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Buyer no 1 » 18. jun 2011, 01:28

Loevhagen skrev:Det vil alltid være nye brukere som finner hoved-fi.dk som ikke en gang vet at head-fi.org finnes. Trist, men sant. Og, de nye brukerne vil lete etter informasjon på skandinaviske fora.

Jeg har selv hørt ganske mye i det siste, men dersom jeg skulle slutte å skrive om det som (for meg) er opplagt, så blir det lite informasjon til nye brukere.



Point taken.

Jeg har selv fornylig investeret i to-tre forskelige hovedtelefoner til min iPod. Jeg overvejede at skrive lidt om mine indtryk, men eftersom der er en tråd på head-fi der på glimrende vis opsummerer hele 82 "bærbare bøffer", tænkte jeg : What's the point?

Men kan godt se at der mĂĄske alligevel er en "point"....
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Buyer no 1 » 18. jun 2011, 01:34

Claus-DK skrev:den eneste grund til de mange generelle indlæg er jo "hvad lytter du til nu tråden" trækker man den ud er udstyrs delen meget større


Det er fordi vi mangler en musik-sektion :P :P :P :P

5musik 5musik 5musik 5musik 5musik 5musik 5musik 5musik 5musik 5musik 5musik 5musik 5musik 5musik 5musik 5musik 5musik 5musik 5musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Claus-DK » 18. jun 2011, 01:40

hey ikke stresse vi har fĂĄet Forumrunner installeret her til aften, det er en app (hvad det sĂĄ end er spurgte dinosauren) til de der fikse telefoner uden drejeskiver..

Ostebaronen har ogsĂĄ lavet lidt andre tiltag og vi er ved at se om vi kan fikse det der billede resizer noget..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Burning777 » 18. jun 2011, 08:00

Claus-DK skrev:hey ikke stresse vi har fĂĄet Forumrunner installeret her til aften, det er en app (hvad det sĂĄ end er spurgte dinosauren) til de der fikse telefoner uden drejeskiver..

Ostebaronen har ogsĂĄ lavet lidt andre tiltag og vi er ved at se om vi kan fikse det der billede resizer noget..


Det lyder godt med forumrunner :-)

Jeg er enig i Loevhagens betragtninger. Jeg elsker mine HD650 og SR325 og har skrevet en masse om dem andre steder i de sidste to-tre ĂĄr. Den viden kommer aldrig ind her hvis den ikke skrives igen. SĂĄ det kan virke som at gentage sig selv igen for tiende gang men vi mĂĄ nok hellere komme igang. :-)

Jeg ved dig ikke om jeg kan holde mig selv tilbage i de andre dele af forumet. Ellers må Claus begynde at slette mine indlæg hvis der er for mange ligegyldige af slagsen.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Claus-DK » 18. jun 2011, 10:26

Jeg sletter kun SPAM og dine indlæg er ikke spam..

Dette er en meget vigtig diskussion, for hvad er idéen med siden her ??
Som udgangspunkt er det et sted hvor hovedtelefonelskere kan boltre sig, intet mere intet mindre.
Det var planen fra starten, hvis der overhovedet var en plan med dette andet end jeg holder meget af Jan som lige pludselig forsvandt fra det sted hvor vi ellers opholdt os og ham ville jeg ikke undvære..

At det så er blevet så stort så hurtigt er kommet meget bag på mig, jeg havde drømt om 25-30 medlemmer på et års tid eller noget i den retning, så det er lidt overvældende at det er gået så hurtigt..

Det absolut vigtigste for mig er at vi har et sted hvor vi har det godt og ikke skal begrænse os og holde os selv i snor af "frygt" for at indlæg bliver slettet eller censureret.

Jeg ønsker på ingen måde at dette sted skal udvikle sig til en kopi af Head-fi, som efter min mening har "solgt ud" de seneste par år og har mere karakter af en tilbudsavis end et sted som er UAFHÆNGIGT og ikke har kommercielle interesser, som jeg synes vi skal være, det kan da godt være at vi med tiden bliver nød til at lave tiltag til at dække udgifterne til driften, men som det er nu er udgifterne intet problem..

Men min mening betyder ikke så meget i den sammenhæng det er hvad VI ønsker der er vigtigt..

Jeg betragter "generelt" som den lim der holder os sammen og stedet hvor vi lærer hinanden at kende, for er man KUN ude efter informationer vil der gå en del tid inden vi kan hamle op med de store sider, om nogensinde..

Det er også VIGTIGT at vi ikke udvikler os til en kaffeklub, for det er ikke noget folk gider bruge i længden og har vi ingen info om emnet vil vi sikkert dø en stille død i løbet af et par år, så indlæg "on topic" er meget ønskede og yderst vigtige..

det er lidt som når vi er til træf, nogle kommer for det sociale andre for at lytte og der skal være plads til begge dele, det skal der også her og det synes jeg vi har..

Jeg gør meget ud af at nye medlemmer skal føle sig velkommen og opfordre alle til at være aktive med hvad de nu har på hjertet og hvad "niveau" de end er på er deres meninger og betragtninger vigtige og ønskede..

En person med en Ipod med tilhørende Ibuds er lige så gyldigt et medlem som os der er sygeligt besatte af hovedtelefoner og har en bunke udstyr, vi har jo alle startet et sted..

Har vi et meget teknisk sted vil mange "nybegyndere" føle at de intet har at byde på og derfor måske holde sig i baggrunden, men intet kunne være mere forkert, bare fordi man ikke kender de fine ord og har en kæmpesamling, betyder det jo IKKE at man ikke kan/må deltage i trådene..

Som jeg ofte skriver i mine velkomst beskeder er gode spørgsmål mindst lige så vigtige som gode svar..

Jeg kan kun opfordre til at vi alle skriver sĂĄ meget vi nu kan om emnet og slapper af og hygger os i generelt..

Det var sĂĄ mine tanker pĂĄ dette meget vigtige emne..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Aquila » 18. jun 2011, 14:07

Rigtig godt indlæg Claus, og noget af det første jeg overhovedet kom til at tænke på da jeg havde læst den del med:
"Har vi et meget teknisk sted vil mange "nybegyndere" føle at de intet har at byde på og derfor måske holde sig i baggrunden, men intet kunne være mere forkert, bare fordi man ikke kender de fine ord og har en kæmpesamling, betyder det jo IKKE at man ikke kan/må deltage i trådene.."

Vi mangler en Superlux tråd! Det er nok den største value-for-money hovedtelefon der er, og du er jo nærmest ambassadør for den, og vi har ingen tråd omkring den? Den er sågar stadig aktiv på H4A hvor nye(?) skriver i den! Dét er da noget der kan lokke andre i fordærv.. Jeg mener til :-)
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar
 
Indlæg: 907
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:30
Geografisk sted: Kolding.

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Claus-DK » 18. jun 2011, 15:07

Jeg ved ikke om vi mangler en "superlux trĂĄd"
Men vi mangler en trĂĄd om et eller andet som giver god kvalitet for pengene..
MĂĄske en super godt og super billigt trĂĄd..

Men vi skal have fundet bøfferne først..

Jeg har det lidt sĂĄdan at Superlux er et overstĂĄet kapitel for mit vedkommende jeg har bygget mine om og har ikke nogle mere...

Jeg er stolt af tråden på hejfej og synes ikke jeg vil begynde at lave en magen til her, hvis jeg skulle starte en Superlux tråd skulle det være nogle af de andre modeller, for hvad skulle jeg skrive som jeg ikke er skrevet i forvejen ??

Den er jo heller ikke en nyhed mere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi: "Generelt" eller "Udstyr"?

Indlægaf Claus-DK » 18. jun 2011, 15:08

tror ogsĂĄ der er en SupeluxtrĂĄd her, mener Henrik har startet en for et stykke tid siden..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster