Seperat underfora til DAC/hovedtelefon-forstærker?

Indlægaf Rappo » 27. jun 2011, 14:11

Jeg synes at vi bør have et underfora, til kombinerede DAC/hovedtelefon-forstærkere, da de ikke rigtigt hører til, hverken under "Lydkilder" eller "Hovedtelefon forstærkere". :-)

Men mĂĄske er det bare mig? :roll:
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Re: Seperat underfora til DAC/hovedtelefon-forstærker?

Indlægaf nc8000 » 27. jun 2011, 14:39

Dem ville jeg nok forvente at finde under forstærkere da det må formodes at være deres primære funktion
nc8000

Indlægaf librarian » 27. jun 2011, 14:43

nc8000 skrev:Dem ville jeg nok forvente at finde under forstærkere da det må formodes at være deres primære funktion

Ja, det kan så være lidt op og ned. Min Isabellina HPA er både DAC og forstærker, men jeg bruger mest bare DAC-delen. Og det var også DAC-delen, jeg var mest interesseret i, da jeg købte den. Hovedtelefonforstærkeren fulgte bare med...

Men DAC/AMP combo'er kan vel høre hjemme det ene eller andet sted afhængig af, hvad den, der skriver, lægger vægt på. Hvis jeg skulle skrive om min Isabellina HPA ville det være som kilde...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

Geografisk sted: København

Indlægaf Aquila » 27. jun 2011, 15:01

Jeg vil mene de skal ligge under lydkilder, ligesom pĂĄ head-fi.
WESTONE ES5!!!!
Aquila

Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding.

Indlægaf librarian » 27. jun 2011, 15:09

ellers er der måske ikke noget i vejen for, at man kan have en kategori specielt til DAC/AMP combo'er. Så kan man jo vælge om man vil skrive/læse om dac, amp eller om enheden som helhed...
Hovedtelefoner:
librarian

Indlægaf nc8000 » 27. jun 2011, 15:27

Aquila skrev:Jeg vil mene de skal ligge under lydkilder, ligesom pĂĄ head-fi.

Sådan nogen som f.eks. iBasso D10 og D12 diskutteres på head-fi under transportable forstærkere så den eneste måde at tvinge en identifikation er et seperat forum for dem og så skal folk altid skrive om dem i det forum og ikke i forstærker eller kilde forummene uanset hvad man bruger dem til
nc8000

Indlægaf librarian » 27. jun 2011, 16:45

ja ja, der er ikke noget, der er sĂĄ godt, at det ikke er dĂĄrligt for noget :) jeg kan affinde mig med det meste, bare reglerne er klare...
Hovedtelefoner:
librarian

Indlægaf Claus-DK » 27. jun 2011, 23:49

hmmm pĂĄ den ene side sĂĄ ja og pĂĄ den anden nej, jeg ved ikke rigtigt hvad jeg synes..

Det letteste ville jo være et underforum til dem specifikt, men det virker lidt som overkill..

Min NFB11 ville havne i kilder, min V8 ville havne i forstærkere begge er DAC/amp comboer..

Der er også "graden" altså er det en forstærker med DAC som V8 er, eller en DAC med forstærker som NFB11, her tænker jeg lidt på hvad producenten har haft af planer med den..

Jeg synes det ville være tåbeligt at lave regler om sådan noget..

Tror vi skal have det vendt lidt mere..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Indlægaf Rappo » 28. jun 2011, 08:26

Jeg kan sagtens leve med det som det er nu, men jeg mener stadig at det ville give mening at dele det op. Lige nu er der ikke flere indlæg, end man sagtens kan nå at kigge det hele igennem, men på sigt kan der måske være et behov, for at gøre det hele mere overskueligt. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar

Indlægaf librarian » 28. jun 2011, 08:30

ja, det kommer vel an på ham/hende (!), der skriver om enheden... Ulempen er, at man skal kigge begge steder efter samme enhed. Fordelen er, at man får mere præcis information. Jeg er enig med Claus i, at vi skal undgå regler om sådan noget ;-)
Hovedtelefoner:
librarian

Indlægaf nc8000 » 28. jun 2011, 08:34

Det der mangler er at det samme indlæg kan vises i flere sektioner. Jeg har samme problem i iTunes, media player osv. at et stykke musik burde kunne have flere genrer og flere kunstnere tilknyttet så det dukkede op flere steder.
nc8000

Indlægaf librarian » 28. jun 2011, 08:39

Det er selvfølgelig også en mulighed (eller er det?)... Altså at den samme tråd bliver vist i flere sektioner - og således opdateres med nye indlæg flere steder (selvom det enkelte indlæg selvfølgelig kun er skrevet ind ét sted af brugeren).

Ulempen her er sĂĄ, at man mĂĄske kommer til at ĂĄbne samme trĂĄd en gang for meget...men det er da ogsĂĄ til at leve med...
Hovedtelefoner:
librarian

Indlægaf librarian » 28. jun 2011, 08:49

hehe, det var vist uklart skrevet. mener selvfølgelig bare at tråden ligger ét sted, men der peges på den (og der kan opdateres) fra flere forskellige placeringer/sektioner...
Hovedtelefoner:
librarian

Indlægaf Claus-DK » 28. jun 2011, 10:33

Jeg ved at jeg kan kopiere en tråd til et andet forum, men jeg tror ikke at nye indlæg efter kopieringen vil følge med..

Hvad man kan gøre, er at oprette to tråde og lade den ene være med et link til den anden, så skriver man til sin søde admin. og han sørger så for at den ene tråd låses, så det ikke render ud i en masse rod..

Når man flytter en tråd kan man vælge at lade et "skygge emne" blive stående, men hvad det lige betyder er jeg lidt usikker på, altså jeg kan godt regne ud at tråden kommer to steder, men om man skriver i begge, ved at skrive i den ene aner jeg ikke ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Rappo » 28. jun 2011, 10:52

Jeg har en smule erfaring med phpbb fra tidligere, så jeg forsøger lige at svare:

Claus-DK skrev:Jeg ved at jeg kan kopiere en tråd til et andet forum, men jeg tror ikke at nye indlæg efter kopieringen vil følge med..
Nej, hvis man kopiere en tråd til et andet forum, så fremstår de som værende to forskellige tråde og opdateres herefter individuelt med nye indlæg osv.

Claus-DK skrev:Når man flytter en tråd kan man vælge at lade et "skygge emne" blive stående, men hvad det lige betyder er jeg lidt usikker på, altså jeg kan godt regne ud at tråden kommer to steder, men om man skriver i begge, ved at skrive i den ene aner jeg ikke ??
SĂĄ vidt jeg husker er "skygge-emner" en slags links, forstĂĄet pĂĄ den mĂĄde at der linkes til trĂĄden i dens nye placering. SĂĄ trĂĄden ligger altsĂĄ kun et sted og "skyggen" er blot en reference.

HĂĄber det gav mening. :-)
Mit grej <--
Rappo

Brugeravatar

Indlægaf librarian » 28. jun 2011, 11:11

Claus-DK skrev:SĂĄ vidt jeg husker er "skygge-emner" en slags links, forstĂĄet pĂĄ den mĂĄde at der linkes til trĂĄden i dens nye placering. SĂĄ trĂĄden ligger altsĂĄ kun et sted og "skyggen" er blot en reference.

Men for brugeren vil det ud som om, trĂĄden ligger der, ikke sandt? Nu har jeg ikke sĂĄ meget forstand pĂĄ det her, men ligger trĂĄden ikke bare som en fil pĂĄ en server og det vi klikker pĂĄ er bare referencer?

Hvis der er flere referencer til samme fil, kan det sĂĄledes se ud som om samme trĂĄd ligger flere steder.

Jeg synes at det ville være smart, hvis en tråd kan ligge (som reference) flere steder - men KUN hvis den også kan opdateres fra alle placeringer... eller ville det over hovedet være smart... :?
Hovedtelefoner:
librarian

Indlægaf Claus-DK » 28. jun 2011, 11:13

Hvordan takler i sĂĄdan noget pĂĄ et bibliotek ??

Hvor den samme bog bĂĄde handler om fluefiskeri og madlavning ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf librarian » 28. jun 2011, 11:22

en bog har for det meste flere emneord. + et hav af andre søgetermer (titel, forfatter osv.) når du søger på de enkelte termer, kommer du til samme post. der er kun én post, men du finder den på forskellige måder. Det er ikke så kompliceret. Det er straks værre, når bogen skal stå på en hylde i det fysiske bibliotek :-) Så vælger man placering ud fra bogens hoved klassemærke - den kan stadig søges på et evt. bi-placerings klassemærke, men den står kun på hylden rent fysisk ét sted.

dengang man kun havde kartotekskort, havde man flere problemer...
Hovedtelefoner:
librarian

Indlægaf Rappo » 28. jun 2011, 12:00

librarian skrev:
Claus-DK skrev:SĂĄ vidt jeg husker er "skygge-emner" en slags links, forstĂĄet pĂĄ den mĂĄde at der linkes til trĂĄden i dens nye placering. SĂĄ trĂĄden ligger altsĂĄ kun et sted og "skyggen" er blot en reference.

Men for brugeren vil det ud som om, trĂĄden ligger der, ikke sandt? Nu har jeg ikke sĂĄ meget forstand pĂĄ det her, men ligger trĂĄden ikke bare som en fil pĂĄ en server og det vi klikker pĂĄ er bare referencer?

Præcis. Tråden vil "ligge" der, men vil have et ikon der tydeligt viser, at der er tale om et skygge-emne. Når man så klikker på emnet/tråden, så bliver man dirigeret ind i tråden på dens nuværende placering.

Jeg ved dog ikke om der kan være flere referencer/skygger til samme emne, hvis man forestillede sig at et emne først blev flyttet fra et fora til et andet og herefter flyttet igen til et tredje.
Mit grej <--
Rappo

Brugeravatar

Indlægaf Claus-DK » 28. jun 2011, 23:55

Jeg synes det er meget forvirrende og har som sĂĄdan slet ikke noget imod en del med DAC/AMP ting..

Men som vi tidligere har snakket om er det bedre med mange trĂĄde i fĂĄ fora en fĂĄ trĂĄde i mange og det er lidt det, hvis der kun kommer en trĂĄd eller to om ĂĄret, sĂĄ burde de kunne opholde sig i et andet forum..

Vi prøver da bare at lave et underforum som Rappo ønsker og er det "dødt" kan det jo bare fjernes igen, jeg har bare som nævnt tidligere meget svært ved at se f.eks. Xcan V8 som en DAC/AMP, det er i min optik en forstærker, med en lousy DAC tilsat..
Så der vil altid være nogle grænse tilfælde.
Heldigvis har vi så kyndige medlemmer at jeg ikke tror det vil give bøvl rullw3 rullw3

Jeg venter lige til weekenden, sĂĄ flere kan komme med tanker pĂĄ emnet.. 3musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Næste

Tilbage til Forslag og kommentarer