NÃ¥r nyheder bliver gamle



NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf kvik » 12. jan 2014, 17:17

Hvad gør vi egentlig med emnerne i nyhedssektionen, når de bliver gamle? Flytter vi dem til deres respektive afdelinger, eller er det mere hensigtsmæssigt blot at lade dem stå? Er også indimellem i tvivl, om et emne hører til i nyhedssektionen, eller egentlig passer bedre i en af de andre afdelinger - seneste eksempel er de to rør-forstærker tråde (HAD+WBA). Når man bruger sidens søge-funktion, vil man selvfølgelig også få emner i nyhedsektionen op. Derudover er det vel sjældent man kigger i sektionen, for gamle nyheder er i sagens natur ikke så spændende. Derved bliver det også let at overse relevant udstyr, når man går ind i de respektive afdelinger, for at se, hvad der findes.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf Rappo » 12. jan 2014, 19:00

Godt spørgsmål Ketil. Jeg finder det også lidt underligt at emnerne bliver liggende i nyhedsektionen til evig tid. Men hvornår det er det rette tidspunkt at flytte dem, det er jeg lidt i tvivl om. Hvornår er et produkt ikke længere en nyhed?

Sendt fra min Nexus 4 med Tapatalk
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf Burning777 » 12. jan 2014, 23:23

Jeg synes egentligt det er bedre de bliver liggende til evig tid end at de bliver slettet. Man kan måske lukke trådene men det er ofte sjovt at finde gamle tråde fra 2003-2004 på Head-fi med gamle nyheder. Det er sjovt at se hvordan folk reagerede på produkter, der blev lanceret den gang.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf toppe » 13. jan 2014, 00:43

Burning777 skrev:Jeg synes egentligt det er bedre de bliver liggende til evig tid end at de bliver slettet. Man kan måske lukke trådene men det er ofte sjovt at finde gamle tråde fra 2003-2004 på Head-fi med gamle nyheder. Det er sjovt at se hvordan folk reagerede på produkter, der blev lanceret den gang.


Nej, jeg synes også at det vil være tosset at slette dem. Men som Ketil og Rappo er inde på, kunne det måske være en idé at flytte dem, men det må være op til Claus og folkestemningen....
Det vil så bare være ekstra arbejde til de blå mænd.... :roll:

;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf Lanzky » 13. jan 2014, 00:53

Jeg synes, man kan flytte trådene til det relevante udstyrsforum, hvis et af to følgende kriterier er opfyldt:
1) Ingen aktivitet i tråden i tre måneder
2) Tråden blev startet for mere end seks måneder siden

I begge tilfælde må nyhedsværdien siges at være begrænset.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf kvik » 13. jan 2014, 01:37

Billede
Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf toppe » 13. jan 2014, 01:47

Billede
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf kvik » 13. jan 2014, 01:51

Billede
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf Claus-DK » 13. jan 2014, 03:34

En sektion der hedder tidskapslen ?? og flytte nyhedstråde herover låse dem og linke til en ny tråd om emnet..

Hvad med om når vi skriver i en gammelhed, så nøjes med et link til en ny tråd om produktet ??
Så kan vi diskutere til køerne kommer ind om hvor lang tid en tråd skal have, inden den er gammelt nyt....

Så er det en relativ simpel opgave at fikse, se hvilke tråde der er ældre end beeeep undersøge om der er en eksisterende tråd linke til den eller lave en tråd om den og linke til den..

Vi kan jo vente med at gøre det til der er aktivitet efter vores valgte deadline og så tage aktion der, det virker lidt skørt at åbne 10 trpde om produkter ingen skriver om..

Om vi skal låse tråden når der er linket væk ved jeg ikke rigtigt, men det kan vi vel finde ud af efterhånden..

På den måde vil vi bevare det tidsbillede nyheds sektionen er OG få fremtidig information i det rigtige forum.

Alternativt en nyhedssektion under hver kategori ??
Det virker lidt dumt, vi er alt for kedelige til flere nyhedssektioner..

Hvis vi vil have hele tråden i udstyrssektionen, vil jeg mene vi skal kopierer den over og så låse den i nyheder, det giver lidt dobbelte indlæg, men tanken om at slette tråde og fjerne dem fra der hvor de er født, på grund af alder, race eller religion er altså imod Amnesty, så det vil jeg helst ikke ud i..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf Claus-DK » 13. jan 2014, 03:49

Helt vildt at sidde her og tænke på en tidskapsel, snart 3 år det er så dejlig at se der stadig er medlemmer som har været med fra dag 1 som stadig er aktive og åbenbart ikke er blevet træt af mig endnu, nå det kommer jo nok ruller1

Jeg synes en tidskapsel/arkiv er en bedre og bedre idé, jo mere jeg tænker over det...
En sektion for hvert år og så det års nyheder i den sektion..
Man kunne putte kopier af årets bileder fra vores meet der også ??

Det kunne blive en sjov sektion at se om x-antal år..
Vi ville kunne følge vore medlemmers langsomme og uundgåelige forfald og deres evigt dyrere og dyrere udstyr til dårligere og dårligere ører, hmmmmm ruller1 ruller1

Der er naturligvis noget arbejde at udføre, men jeg tror ikke det er så stort at det gør noget, buyer flyttede 13,4 tråde i timen, da toget rullede for et kort stykke tid siden og jeg kan se på det overvågningskamera der er installeret hos alle redaktører at Toppe sidder og tripper for at komme igang med et eller andet. ruller1

Man kunne flytte årets 3 største tråde til delen, lidt som en kavalkade ??

Vi kan gøre det her problem til noget positivt og sjovt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf Claus-DK » 13. jan 2014, 03:51

Ketil B skrev:Billede


Det er vist vaskebjørnen´s datter der er der, det tog flere uger at samle ham igen.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf Burning777 » 13. jan 2014, 09:45

Claus-DK skrev:Jeg synes en tidskapsel/arkiv er en bedre og bedre idé, jo mere jeg tænker over det...
En sektion for hvert år og så det års nyheder i den sektion..
Man kunne putte kopier af årets bileder fra vores meet der også ??


Se det var en sjov ide. :-)
Det er også lettere at have "rengøring" en gang om året og så flytte alle tråde ind i tidskapslen end at skulle rydde op kontinuerligt kan jeg forestille mig.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf davidsh » 13. jan 2014, 14:09

Syns det lyder som en fin ide idet at tidskapslen selvfølgelig skal bruges til andre ting end bare gamle nyheder.
Ellers tænker jeg at muligheden for at sortere emnerne efter oprettelsesdato i nyheder ville være fint - så kan folk selv bestemme hvad der er nyt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf Claus-DK » 28. mar 2014, 23:36

Vi kom aldrig nogle steder her, jeg har ikke tiden til at lave tidskapsler og årskavalkader, jeg vil gerne være med til det og hjælpe, men jeg kan ikke selv finde tiden til at gøre det..

Så det tror jeg vi må sætte lidt på standby, med mindre der er det vil melde sig som tovholder, det er uden tvivl et ret stort arbejde..

Hvad gør vi så for at fjerne diskussionerne fra denne sektion, der som jeg opfatter det, er lidt lige som forfilm i biografen før vi får den rigtige tråd om produktet, ind imellem sker der bare det helt naturlige at en nyhedstråd vokser og bliver en "ikkenyhedstråd" type tråd og det er noget hø, for det er noget hø at rette op på..

Så vi har to ting vi skal have styr på, hvad gør vi med tråde der er gamle og hvordan undgår vi at trådende udvikler sig i den "forkerte" retning.

Jeg tror de to ting følges lidt ad, for når man får en nyt produkt søger på produkter, skynder sig at skrive i tråden om produktet, som man senere ser er en nyhedstråd og så kommer der svar og toget kører, i en tråd som "burde" være inaktiv, for det er måske en 2 år gammel nyhedstråd, der ikke har haft indlæg i 14 måneder, man ved et tilfælde genopliver..

Det kunne løses ved tæsk og en energisk admin som var på nakken af alt og alle og flyttede indlæg rundt og lavede en masse administrativt arbejde, jeg tror bare ikke der er nogen der gider og det vil også helt af sig selv give protester, så det synes jeg vi skal undlade..


Så kan vi løse det rent teknisk, ganske enkelt låse tråden for nye indlæg når den er X antal dage, uger gammel, det er en let løsning og skriver vi det i indledningen eller noget i den stil er folk klar over det vil ske og vigtigst af alt vi undgår at genoplive gamle tråde.

Jeg kan også oprette underfora så vi får et underfora der hedder 2012, 2013 og så videre, som vi kunne flytte trådene til..

Hvad synes i ???
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf Claus-DK » 30. mar 2014, 22:34

Jeg har ryddet lidt op i nyheder i dag, oprettet ny fora og nye underfora, kig i "arkivet" under nyheder..
Alt der er over et år gammelt fra oprettelsen er flyttet på nær Pono tråden, da den nu endelig ser ud til at være en realitet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf kvik » 31. mar 2014, 00:00

Den ene dag har han ikke tid, den næste har han ordnet det hele alligevel - hvad skulle vi gøre uden dig, Claus thumbs

Arkivet er en fin idé. Hvis folk vil diskutere noget nævnt i nyhedssektionen, finder eller opretter de bare en tråd i udstyrsdelen af forummet. Det skal nok fungere udemærket.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: NÃ¥r nyheder bliver gamle

Indlægaf Claus-DK » 31. mar 2014, 01:14

Det var mere tidskapslen jeg ikke havde tid til, det der med at finde årets store tråde og nyheder, der skal jo også være fra de andre dele i en sådan en skabning og det tager tid...

Det andet tog kun en lille times tid.

Jeg er lidt i tvivl om hvad en nyhed er så jeg satte en grænse på 1 år så kan jeg ikke komme i konflikt med begrebet nyheder, som jeg forstår det..

Jeg overvejede at skære ved 1/1 men det var lidt for voldsomt synes jeg, vi kan godt skære ned til et ½t år inden jeg flytter, der er ikke så mange tråde i denne del så det er til at overskue..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster