Skidt og kanel



Skidt og kanel

Indlægaf kvik » 18. feb 2014, 23:20

Nu har jeg aldrig rigtig forstået idéen med at fylde hoved-fi med ævl og kævl, men for min egen del løser en enkel søgestreng problematikken ved kun at vise mig relevante emner. En gang i mellem bliver jeg så alligevel nysgerrig, og vover mig ind blandt vrøvlehovederne og de utilfredse. Der ser jeg så, at mellem alt ævl og kævl kan der pludselig dukke guldkorn op, dvs ting der faktisk har noget med head-fi at gøre i en eller anden form. Uvilkårligt tænker jeg, hvor synd at dette drukner i nonsens og går til spilde her, når det potentielt kunne være til nytte for mange flere i den ‘seriøse’ del af forummet.

På den baggrund kunne jeg tænke mig at opfordre til lidt mere selv-disciplin i den ‘løsslupne’ del af forummet. Det betyder, at når man ser, at dialogen (eller hvad man nu kalder det :grin: ) bevæger sig i seriøs retning, så vælger man bevidst at løfte det videre forløb over i den seriøse del. Findes der ikke en relevant tråd allerede, så opretter man en ny og passende.

På den måde er man med til at berige forummet yderligere, i stedet for blot at bruge det som skraldespand, hvilket jo i bund og grund er hvad der foregår i f.eks. Ævl-tråden og Irritationstråden. Og blot så det er sagt, så har jeg ingen problemer med en smule ævl og kævl. De 5% af forummets totale indlæg som de to tråde producerer, gør ingen skade. Jeg kunne bare godt tænke mig, at folk mere bevidst forsøger at berige forummet, når/hvis muligheden byder sig.


Mvh

Billede :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Skidt og kanel

Indlægaf toppe » 18. feb 2014, 23:29

Grumpy Old Geeks to rule the world!

thumbs
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Skidt og kanel

Indlægaf Ole » 19. feb 2014, 00:16

Når vi er ovre i det hjørne kunne jeg godt have et fromt ønske om at "hovedtlf-relevante" tråde under bla bla bla kom væk fra denne og over i noget et eller anden mere direkte hovedtelefon-relateret - jeg tænker pt. på trådene "De gode tilbud", "Oficielle grejliste tråd" samt "Hvilket grej lytter du til lige nu". Jeg ved man ikke altid kan få hvad man ønsker sig, men man ved jo aldrig ;-)

På den måde kan man nemlig lave en "genvej" á la aktive emner, men komme udenom bla bla bla-området uden at føle man måtte gå glip af noget hovedtelefon-relateret. Jeg er klar over jeg blot kan undlade at åbne de aktive tråde, som lyder mistænkeligt ikke hovedtlf.-relaterede, så det er i nice-to-have kategorien, men clean interface ftw.

mvh
En anden gammel (halv)-geek :grin:
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Skidt og kanel

Indlægaf toppe » 19. feb 2014, 00:31

Du har imo nogle gode pointer - jeg er selv lidt overrasket over, at "Oficielle grejliste tråd" samt "Hvilket grej lytter du til lige nu" ligger i blablabla. Jeg går ud fra, at det skyldes at de ikke kan klassificeres som 'Hovedtelefoner', 'Forstærkere', 'Lydkilder' etc, men falder i mellem disse kategorier.
'De gode tilbud' er ofte, men ikke altid, hoved-fi relateret...
MÃ¥ske 'Udstyr' delen kunne bruge et ekstra og mere favnende underforum?

Ole skrev:mvh
En anden gammel (halv)-geek :grin:


Ikke en grympy én af slagsen? tsk tsk... ;-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Skidt og kanel

Indlægaf Claus-DK » 19. feb 2014, 01:36

Min grundholdning til bla bla bla, er at vi finder forumet via udstyrsdelen og vennerne via Bla bla bla...
Om det er rigtigt er ikke til at vide...

Vi har en del udenomssnak her på siden og jeg synes egentligt ikke det er et problem at der er lidt hyggelige kommentarer i udstyrstrådene..

Det er dog rigtigt godt set at den anden vej faktisk er lidt et problem, som vi bør se om vi ikke kan få rettet lidt op..

Problemet er lidt at "ordet er frit" altså også inkluderer bemærkninger om head-fi, det kan ikke være anderledes, når man ser det fra den vinkel er det svært for en redaktør/admin/pave at gå ind og moderer, for ordet er altså frit, som i frit..

Så det er nød til at ske via selvkontrol og eventuelt bemærkninger, helst fra menige medlemmer, om vi ikke kunne få de dejlige indlæg i det rigtige forum ??
Eller noget i den stil, vi skal helt sikkert ikke til at skælde ud, så det skal ordnes med selvkontrol og eventuelt lidt venlige hint om at det er det forkerte underfora...

Jeg er vist både den ældste og sureste i denne tråd...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Skidt og kanel

Indlægaf davidsh » 19. feb 2014, 12:03

^+1, folk skal ikke skældes ud for at skrive om relevante ting i 'ævl' tråde, de guldkorn vi kommer med er trods alt frivillige og skader i hvert fald ikke når de er i ævl-tråde.
Men at hinte eller opfordre folk til at skrive i relevante tråde skader heller ikke, tværtimod..
Men vi er her da for dælen ikke for at lave et stort leksikon, men derimod for at have det hyggeligt og dele hvad vi nu har lyst til at dele med hinanden og få hjælp og sådan..?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Skidt og kanel

Indlægaf Claus-DK » 20. feb 2014, 01:49

Helt rigtigt David, men kan vi få et leksikon til de kolde vinteraftner er det jo en dobbelt bonus, vi skal have ambitionerne i orden...

Du har også helt ret i at det skader ikke ævletråde at der kommer lidt guldkorn der, spørgsmålet er mere om den anden del lider under at de ikke er der ??
Jeg tror dog, at har folk guldet, lægger de det også frem når den rette anledning er der...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster