Lad os udvikle vores træf..



Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf Claus-DK » 7. mar 2014, 11:09

Jeg synes vi skal prøve at udvikle vore træf, det burde være årets absolutte højdepunkter i livet, på linje med Jul og Bryllupsdage..

Der intet galt med vores træf, men vi står lidt i stampe.
Vi er en flok der kommer med noget grej, sætter det på borde og hygger os, det er et lidt spinkelt koncept, det må vi kunne gøre bedre..

Hvis jeg selv havde nogle ikke afprøvede idéer ville jeg have præsenteret dem her, men jeg er lidt blank..
Så forslag modtages med glæde..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf telum » 7. mar 2014, 12:06

Jeg har luftet det før, men mødet i Jylland må meget gerne ligge lidt mere centralt (Århus?). Det tager stort set lige lang tid for mig om jeg skal til Esbjerg eller Køfenhavn.

Derudover kunne det være fedt hvis man kunne lokke flere forhandlere med.

Konkurrencer ala den du selv lavede på et tidspunkt, hvor man skulle prøve at bestemme hvilken indspilning der var flac, 320kbit, 128bit osv. Man kunne også lave ABX-blindtests med fx USB-kabler og moddede kontra ikke-moddede bøffer.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1731
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf Henrik_sdk » 7. mar 2014, 19:27

Ud over de små hyggelige meets, syntes jeg at de store gerne må have forhandlere tilstede, måske tape Connection i Århus næste gang.

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted


Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf Burning777 » 7. mar 2014, 20:34

Coach-Z skrev:Giver det mening at afholde det hos forhandleren?


Det primære formål med meets er at vi kan blande det sociale med at få mulighed for at lytte til så meget forskelligt grej som muligt. Hvis vi holder meets hos en forhandler kan der være problemer med at invitere andre udstillere / konkurrenter. Hvis vi afholder det neutralt så kan vi selv bestemme. Der har været andre forhandlere med hos HiFi Freaks så de har vist ikke haft noget imod dette.

Jeg synes under alle omstændigheder vi skal involvere de forhandlere og distributører vi har i Danmark i vores meets. Hvis de ikke selv har mulighed for at deltage har vi tidligere lånt et pænt arsenal af high end udstyr som man ellers aldrig ville have haft mulighed for at lytte til - især når man bor langt ude i det mørke Jylland.

Det har også været virkelig godt de gange f.eks. nc8000 har haft JH Audio produkter med til låns, Sorensiim har haft HEIR Audio produkter med og jeg har tidligere haft Grado-prdukter med. Det giver nogle unikke muligheder som vi ellers ikke ville have haft. Det var også sjovt denne gang at lytte til Claus NAIL produkter. STAX hos HiFi Freaks er altid en seværdighed i sig selv. Så jo mere vi kan samle af den slags jo mere interessante bliver vores meets.

Jeg har tidligere haft talt med Jan Meier om at deltage i et af vores meets. Det var han ikke afvisende over for. Så hvem ved - hvis der bliver bygget et lidt støre meet op så kan vi lokke en del til landet på den konto: RudiStor, Just Audio, NAIL eller andre en-mands virksomheder?
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf Burning777 » 7. mar 2014, 20:35

EN tilføjelse. Det vil nok også på et tidspunkt kræve at vores meets bliver over en hel dag / weekend så folk kan nå at få lyttet til mere end man kan nå på få timer og hvis vi skal lokke folk fra udlandet så skal der også være lidt mere at komme efter.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf kvik » 7. mar 2014, 21:51

Et andet aspekt man kan kigge på er markedsføringen. En banner-reklame på forsiden af hoved-fi kunne måske hjælpe. Det ville bryde lidt med sidens ganske rene layout, men i den gode sags tjeneste er det måske værd at overveje alligevel. Er der ikke indbygget reklame-banner funktioner i værktøjet siden er bygget med? Der er vel ikke noget i vejen med at slå lidt på stortromme op til et meet. Hvis det er de samme par håndfulde tordenskjolds soldater, der møder hver gang, tyder det jo på, at mange enten ikke har forstået værdien af disse samlinger, eller ikke er opmærksomme på, at de finder sted. Med 670 medlemmer ‘burde’ man kunne samle i hvert fald 30-50 stykker til et meet :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf Claus-DK » 7. mar 2014, 22:38

Jeg har tænkt lidt i samme baner, som Ketil, længere tids planlægning og så få det mere synligt at der sker noget..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf Buyer no 1 » 7. mar 2014, 22:49

Datoer. Datoer. Datoer. :grin:

Jeg ved ikke hvordan jeres kalendere ser ud, men for mig er datoen altid en udfordring, fordi den først bliver endeligt fastlagt 3-4 uger før meetet. Hvis vi allerede nu kunne fastlægge datoen for efteråret meet til fx den første lørdag i oktober, kan alle planlægge og prioritere efter det.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf Mataugust » 7. mar 2014, 22:59

Buyer no 1 skrev:Datoer. Datoer. Datoer. :grin:

+1
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf davidsh » 7. mar 2014, 23:29

Med 670 aktive medlemmer kunne man nok snildt samle 30-50 personer.. Men sådan ser det ikke helt ud..
Som den lyseslukker jeg er, syns jeg måske ikke vi skal gå all-in med hele weekender og forhandlere fra nær og fjern og sådan.. Jeg tænker vi ikke er store nok til det (endnu)?
Syns head-fi's announcement system virker godt.. Det er bare noget stort tekst i toppen under subscriptions. Og så at sætte dato på i rigtig god tid er nok en god ide.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf Claus-DK » 7. mar 2014, 23:32

Også lidt det der er mine tanker, det kræver så bare at der er en der tager sig af det, jeg har taget mig af de fleste træf og jer er helst fri, hvis jeg skal være helt ærlig..

Jeg mangler tiden til at arrangerer andet end "wham bam, thank you mam" møder..

Det ville være fedt hvis vi kunne lave to grupper der kunne stå for vores træf, vi skal i det mindste have en tovholder der har LYST til at stå for det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf davidsh » 7. mar 2014, 23:56

Desuden tænker jeg også det lyder som en fin idé med oplæg fra personer der eventuelt er inden for industrien eller har en anden form for relevans, hvis altså muligheden skulle byde sig som Tomasz vist nok foreslog..
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ã…rhus, Danmark

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf Mataugust » 8. mar 2014, 00:06

Bare som et eksempel kunne jeg godt tænke mig at høre B&O's overvejelser ved deres hovedtelefoner. Burning fortalte at de selv har udviklet deres driver, så det kunne være interessant at høre hvilke retninger de tænkte og hvad der fik dem til at vælge som de gjorde.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2752
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf Claus-DK » 9. mar 2014, 04:08

Spændende med B og O mon ikke Burning kan fedte sig ind der ??

Jeg kom til at tænke på forhandlere, det bliver jo nævnt flere gange, vi kunne jo tage et beskedent gebyr for at have et underfora her på siden, de penge kunne så passende kanaliseres ind i vores træf, hvis vi havde lidt at gøre godt med økonomisk kunne vi lave nogle gode tiltag det er lidt svært når man står med hatten i hånden og skal have tig gratis...

Det vil naturligvis også gælde min egen butik, vi kan trække det fra i skat så pengene vil jo tælle dobbelt
Bare en tanke
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf Coach-Z » 9. mar 2014, 09:17

Måske have en gæste taler med, mener at konkurrencer er blevet nævnt.

Men først skal det da blæses op. Bannere her på siden og en Facebook side, så vi andre kan dele ideen med vore venner og bekendte.

Sendt fra min GT-N7100 med Tapatalk
Coach-Z

Brugeravatar
 
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. dec 2013, 00:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf Henrik_sdk » 9. mar 2014, 10:44

Gæster tror jeg ikke er noget problem, konkurrencer det er mig der skal vinden den ;0)
En bus fra Sjælland til Jylland og omvendt...
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf Claus-DK » 9. mar 2014, 11:45

venner og bekendte har vi talt om flere gange og jeg tør godt lade for 20.000 ligge på mit bord når der kun er medlemmer, men kommer der 20 mennesker man ikke ved det fjerneste om ville jeg ikke være særlig tryg ved det, det skal ikke være et åbent hus arrangement..
her tænker jeg primært på mine egne ting, for min butik ville det jo være dejligt.

Jeg synes ikke vores træf skal være showroom for forskellige butikkers varer, det skal være et sted man kan komme og være tryg ved at have sine ting med, det er også sådan vi får mest forskelligt grej med..

Henrik er bortdømt fra alle konkurrencer i forbindelser med træf, det er en beslutning taget på det allerhøjeste plan, vi er nød til at give andre medlemmer en anstændig chance..

Der ikke noget i vejen for at vi går butiksvejen, vi skal bare være klar over at det vil have konsekvenser og jeg ved vi har flere medlemmer som i forvejen synes det er forkert at vi siger ja tak til at låne et gratis lokale i Esbjerg..

Jeg tror at det ville være godt hvis vi havde lidt penge at gøre godt med, jeg har ingen skrupler med at malke vores forhandlere en smule, så længe pengene går direkte og ubeskåret til at gøre vores forum bedre, er det en helt tosset idé..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Lad os udvikle vores træf..

Indlægaf Henrik_sdk » 10. mar 2014, 15:17

Måske man osse kunne udskyde nogle indkøb, ved samle ting til salg, køb og bytte ved møderne
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2386
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster