Forslag til ny tour-pakke-nybegynder



Forslag til ny tour-pakke-nybegynder

Indlægaf McM_dk » 21. apr 2014, 15:33

Jeg kom til at tænke på en ide, en mulighed for at lave en tour pakke til nybegyndere i hifi verden.
Har selv stået på bar bund, ikke vidst hvad jeg skulle købe, behov og hvad er crap and not.

Hvad med om man lavede nogle små pakker så der er mulighed for at høre forskelle på enkelte setups!?

Ala

Headset pakke(r)

ĂĄben vs lukket
ĂĄben, lukket og in-ears
2-3 stykker ĂĄben
2-3 stykker lukket
2-3 stykker forskellige in-ears
2 forskellige dac's
2 forskellige forstærkere til headset

For mig som nybegynder drejer det sig slet ikke om priser på udstyr. Men mere at man kan høre noget forskelligt, har noget at sætte op mod hinanden. Finde det man kan lide. Det er svært at have en reference/sammenlignings grundlag når man ikke ejer en masse udstyr.

Bortset fra det, jeg syntes det med tour's er genialt!!
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Forslag til ny tour-pakke-nybegynder

Indlægaf Claus-DK » 21. apr 2014, 18:12

Jeg ser da meget gerne flere input på dette emne, jeg sender gerne større pakker rundt.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Forslag til ny tour-pakke-nybegynder

Indlægaf Mataugust » 21. apr 2014, 18:42

En pakke med:
Takstar Pro80 (lukket)
Takstar 2050 (ĂĄben)
Aune x1(eller audinst hud-mx1) dac/forstærker
Aune T1 dac/rørforstærker
Myst 1? Inear

Det bliver godt nok en stor kasse, men det kunne give nye hovedfi'er en ide om hvad vi snakker om.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Forslag til ny tour-pakke-nybegynder

Indlægaf Claus-DK » 21. apr 2014, 19:12

Ja store pakke vil jo være forbundet med lidt større logistiske udfordringer..
Tingene kunne jo pakkes op og pakkes i en samlet kasse, det ville spare en masse plads, men det kræver så at alle er ret grundige med at pakke ned og det er måske lidt farligt at forvente..

Det er lidt mit indtryk at de fleste ny er på herrens mark, når de hører ordet DAC/Amp, det er også svært at udtale.... Så mine tanker var lidt at lave tre pakker og så have en med hver økonomi DAC og så to eller flere par bøffer af forskellig art.
Der er f.eks ikke meget idé i at sende X1 rundt med følsomme Inears..

Jeg tænker og tænker
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Forslag til ny tour-pakke-nybegynder

Indlægaf davidsh » 22. apr 2014, 08:12

En slags 'indsamling' på kommende træf ville heller ikke være værst, men det kunne nok også hurtigt blive til en del skrammel.. Har da i hvert fald et par in-ears og sådan jeg gerne lånte væk på ubestemt tid.. Altså man kunne nok ikke lave en hel pakke, men der kunne måske være lidt at komme efter der.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Forslag til ny tour-pakke-nybegynder

Indlægaf Claus-DK » 1. maj 2014, 01:22

Jeg har gĂĄet og vendt og dejet den her i hovedet i lidt tid..
Næsten lige meget hvordan jeg vender og drejer det er det ikke en god idé..
Lad mig prøve at forklare.

Touren er skabt for at skabe liv og tekst på hoved-fi, det er ikke ment som et bibliotek, alle må deltage, men formålet med touren er at skabe tekst her på siden, at der så er mange medlemmer der har glæde af det ændrer ikke det faktum..
Derfor synes jeg en begynder pakke er skudt forbi, jeg vil som forumejer og butiksejer gerne have at folk låner de ting jeg sælger og skriver om dem, det er det bedste i verden, men jeg synes ikke det er min opgave at stille udstyr til rådighed så folk kan lærer forskellen på dette og hint, hvis man vil opleve flere produkter er der flere toure at deltage i og da det er de samme produkter synes jeg en samlet pakke er unødvendig, det er jo ikke gratis at have en masse grej ude af huset og skal jeg til at have 2-3 af hver model på tour, bliver det ganske enkelt for dyrt, husk på at de fleste ting hviler ude os vore medlemmer, de kommer aldrig hjem igen..

Idéen synes jeg stadig om, den er der intet galt i, min butik er bare ikke stor nok til at kunne bære det..

Når formålet er at der bliver skrevet om tingene, er der også en masse pres på en stakkels begynder, nu har han 5 ting han skal skrive om de næste 14 dage, det er altså en ret sej opgave at sætte sig for og vil måske ødelægge en del af glæden og også lysten til at deltage..

Jeg kan godt se at man kan spare lidt porto ved en samlet pakke, der er bare den hage ved det, at jeg skal bruge 5-6000 for at der er 12 mennesker der kan spare en 20er om ĂĄret, der gĂĄr skisme lang tid inden de er i hus igen..

Jeg synes Davids forslag er fantastisk vi kan samle en pakke samme som kunne doneres af vore medlemmer, det ville være sejt..

Men for mit vedkommende og hoved-grej er det ikke en sti vi vil betræde, de andre forhandlere (tihi) kunne jo eventuelt lave sådan en pakke, men jeg er bange for at de er sværere at råbe op end jeg er..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Forslag til ny tour-pakke-nybegynder

Indlægaf Gerner » 14. maj 2014, 14:26

Nu er jeg lige kommet ind i Hoved-fi, og må indrømme, at jeg overhovedet ikke har forstand på det, troede seriøst ikke det var så stort.. Jeg vil derfor gerne lige komme med mit input til emnet.
Det første jeg tænkte, da jeg fik pakket mine nyindkøbte DT 770 ud var - "De her er satme vilde, hvad behov har jeg for at købe andre!" - Hvad jeg så har læst mig til er, at lyden kan varierer utroligt meget på de forskellige hovedtelefoner. Jeg sidder altså i det dilemma, at jeg ikke aner om hvad jeg lytter til lige nu er godt eller ej. Så den idé davidsh kommer med, at man kan "donere" sit gamle grej ud til en nybegynder-pakke, ville for mig være utroligt lækkert. Mit behov er ikke, at lytte til det bedste af det bedste, men at skabe mig et billede af - "Hvad er lyd."

Jeg forstår udmærket Claus-DK, for det er godt nok for mange penge at smide til "Prøve-pakke". Hvad der kunne bekymre mig var, at det på et tidspunkt vil kunne blive udnyttet..

Så fra en rookies perspektiv, så er idéen utrolig god, men hvis man kunne afgrænse den til aldrene grej, så vi som begyndere kun får lov til, at smage på istoppen.. Vi kan dernæst tage stilling til, om vi har lyst til, at melde os på de lidt dyrere Grej-tourer.

Ved ikke om da gav særlig meget mening, men håber da det kunne bruges til noget!

Hilsen
Gerner
Gerner

 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Forslag til ny tour-pakke-nybegynder

Indlægaf telum » 14. maj 2014, 14:55

Hvad med at stille en papkasse frem til næste officielle møde, hvor man kan donere til en sådan pakke?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Forslag til ny tour-pakke-nybegynder

Indlægaf Mataugust » 14. maj 2014, 16:43

MĂĄske skulle det organiseres lidt, sĂĄ vi ikke stĂĄr med en papkasse med top pĂĄ til sidst. Vi kunne starte med at byde ind hvis vi har noget vi vil af med.
Og der vil jeg gerne starte. Jeg vandt Nuforce HP800, lukket bøf, som Brian vist sælger til ca. 1100. De passer ikke til mit lydønske, så jeg vil meget gerne lade dem gå med på en tur. Da det alligevel ser ud til at vare lidt før turen går i gang (hvis den gør det), så vil jeg også gerne medsende min Rega Ear hovedtelefonforstærker.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2751
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Forslag til ny tour-pakke-nybegynder

Indlægaf davidsh » 14. maj 2014, 17:16

Hmm, et par klassikere som ety hf5 vil mĂĄske ogsĂĄ give mening, har nogle nye dutter der kan komme med. Ellers ogsĂĄ Sony mh1-c.
Det er alt hvad jeg føler jeg kan stille med. Ved der er lang tid til næste meet, men det giver måske fin mening lige at få overblik over hvad folk har liggende i gemmerne?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Forslag til ny tour-pakke-nybegynder

Indlægaf Claus-DK » 14. maj 2014, 23:35

Der skal være en tovholder på det, det er første punkt, når han er fundet kan vi tage næste skridt, hvis der ikke er nogen der gider, kan det ikke svare sig at gå igang med et større projekt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Forslag til ny tour-pakke-nybegynder

Indlægaf telum » 15. maj 2014, 11:00

Jeg har tilladt mig at oprette en ny trĂĄd: http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=20&t=4047&p=73076#p73075
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Forslag til ny tour-pakke-nybegynder

Indlægaf Claus-DK » 15. maj 2014, 13:19

Den har jeg allerede set og jeg smiler stadig fra øre til øre..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster