Donations tour



Donations tour

Indlægaf telum » 15. maj 2014, 10:52

På foranledning på følgende tråd: http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=20&t=3984&p=73007#p73007 opretter jeg nu denne tråd.

Der har været forslag om, at lave en slags begynder-pakke med diverse ting, så nye medlemmer (og andre der vil prøve lidt forskelligt) kan få et indblik i hoved-fi verdenen uden at købe sig alt for fattige i første omgang!

For at dette skal kunne lade sig gøre kræver det, at vores kære medlemmer roder lidt i skuffen og byder ind med nogle forskellige produkter, de gerne vil donere til dette noble formål. Jeg vil opdatere det første indlæg i denne tråd med de ting der dukker op.

Når vi mener der er til en fin pakke, skal vi have samlet det hele og pakket det forsvarligt ind. Er der nogen gode forslag til genbrugelig indpakning der samtidig ikke [*]fylder alt for meget? Jeg kan godt prøve at stå for det, men vil meget gerne have forslag til indpakningen!

Vi skal desuden have lavet nogle regler: (Dette er forslag, kom endelig med kommentarer!)

  • Hvis man donerer noget til touren mĂĄ man forvente, at man ikke fĂĄr dimsen tilbage

  • Hvad gør vi hvis touren gĂĄr i stĂĄ? Skal udstyret returneres til en troværdig person (jeg peger pĂĄ Claus-DK, hvis han har lyst til, at have en kasse stĂĄende ind imellem)? Jeg synes det er bedre, end at pakken strander hos et nyt medlem i alt for lang tid, for hvad nu hvis vedkommende ikke bliver fanget af vores hobby og bliver svær at fĂĄ fat i?

  • Hvor lang tid skal man have til, at lege med tingene inden de skal sendes videre? er 3-4 uger nok til at prøve de forskellige ting og fĂĄ en fornemmelse af hvordan lyd kan lyde, eller skal der mere til?

  • Umiddelbart synes jeg ikke vi kan forlange, at der kommer en masse reviews, men selvfølgelig vil det blive taget imod med kyshĂĄnd! Generelle oplevelser med touren kunne mĂĄske blive sin egen spændende trĂĄd?

Nu prøver vi i første omgang at se, om vi kan få bygget en tour-kasse op og så tager vi den derfra - kom frisk!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Donations tour

Indlægaf telum » 15. maj 2014, 10:52

Doneret udstyr:

De ting der bliver skrevet pĂĄ er ikke bindende, da vi ikke har besluttet om donationen af udstyr er "farvel for altid" eller "pĂĄ gensyn nĂĄr touren gĂĄr i stĂĄ" 1musik

Ă…bne full size:

Lukkede full size:
  • Nuforce HP800 (Mataugust)
On-ears:

In-ears:
  • Sony MH-1C (Davidsh)
  • Etymotic HF2 (Davidsh)
DAC's:
  • HotAudio Dac Destroyer (McM_dk)
forstærkere:
  • Rega Ear (Mataugust)
Dac/Amp:
  • Fiio E10 (McM_dk)
Senest rettet af telum 15. maj 2014, 14:08, rettet i alt 2 gange.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Donations tour

Indlægaf davidsh » 15. maj 2014, 12:40

Sony MH-1C og Etymotic HF2 herfra (in-ears).

3-4 uger er rigeligt efter min mening, men det afhænger nok også lidt af hvor stor interessen og ventelisten er. Jeg foreslår som sagt at vi få samlet sammen ved næste meet.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Donations tour

Indlægaf telum » 15. maj 2014, 12:43

Det er en fin ide, og en god mĂĄde at undgĂĄ al for megen senden frem og tilbage.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Donations tour

Indlægaf McM_dk » 15. maj 2014, 13:04

Mit forslag til sĂĄdan en kasse, mĂĄ vist hellere bidrage selvom jeg ikke har det vilde i grej (endnu).

Dac/Amp
Fiio E10

Dac
HotAudio Dac Destroyer
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Donations tour

Indlægaf Claus-DK » 15. maj 2014, 13:11

Det er simpelthen et fantastisk initiativ du tager her, jeg bøjer mig i støvet rullw3 rullw3 rullw3 rullw3

Jeg finder lige noget pĂĄ museet til puljen..

Du har lige reddet hele min weekend, den kan umuligt blive dårlig efter at have læst denne tråd.
9musik 9musik 9musik 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Donations tour

Indlægaf Claus-DK » 15. maj 2014, 13:12

Ved godt det er dobbelt konfekt, men du er vildt sej Telum
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Donations tour

Indlægaf telum » 15. maj 2014, 14:11

jamen jeg takker og bukker ydmygt :oops: rullw3

Hvis der kommer rigtigt meget gear tror jeg måske vi skal sætte en afstemning op, så der ikke bliver for mange ens(lydende) produkter. Jeg synes der skal være et bredt spektrum, men det skal heller ikke være sådan, at man bliver fuldstændigt overvældet når kassen bliver leveret. Vi kunne sikkert fint finde 10 forskellige in-ears som heller ikke fylder noget i pakken, men jeg tror det vil være for meget af det gode så at sige?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Donations tour

Indlægaf Gerner » 15. maj 2014, 14:18

Jeg glæder mig da utroligt meget til dette projekt! Har desværre ingenting jeg kan bidrage med, da jeg KUN har mine Beyerdynamic. :)
Vil da prøve at bidrage med et eller andet, så hvis i har nogle forslag, så spyt ud!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Donations tour

Indlægaf Claus-DK » 15. maj 2014, 14:54

Det er meget prisværdigt at, I der er lidt nye gerne vil donerer, det er altså sejt og noget jeg har stor respekt for..
Husk bare at i risikerer at tingene IKKE kommer hjem igen..

SĂĄ lige en ekstra venlig tanke til McM.dk, du er for sej.. rullw3

Jeg er bare helt i den syvende himmel over, at vi overhovedet kan give sådan et projekt ben at gå på, det gør mig så pavestolt over vores forum og fortæller mig, at det er lykkedes for mig at skabe noget godt og det er alle de mange timers arbejde værd endda med et rigeligt overskud..
3musik 3musik

Jeg har altid den der film med Kevin Spacey i tankerne når jeg tænker forumtanker, det der med at man skal gøre noget godt for en ukendt når en anden ukendt gør noget godt for en, det er en vidunderlig tanke og også en der gør alle glade..

Nu skal jeg nok lade være med at kapre tråden og spilder jeres tid med mere af mit sentimentale pladder..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster