Flere PB'er tak!



Flere PB'er tak!

Indlægaf Sorensiim » 9. aug 2011, 10:17

Fylder private beskeder så meget på serveren siden vi er begrænsede til 100 beskeder? Jeg løber snart i loftet og det virker umiddelbart lidt lavt sat... :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Rappo » 9. aug 2011, 10:25

Sorensiim skrev:Fylder private beskeder så meget på serveren siden vi er begrænsede til 100 beskeder? Jeg løber snart i loftet og det virker umiddelbart lidt lavt sat... :-)
100 beskeder er vidst standard på en phpbb installation, men standarder kan jo ændres. :-)
Mit grej <--
I need my 1987 DG-20 Casio electric guitar, set to mandolin, yeah. Drop the drums!
Rappo

Brugeravatar
 
Indlæg: 1980
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:37
Geografisk sted: Odense

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf mage » 9. aug 2011, 10:29

Jeg har en arkivmappe hvor der ogsĂĄ er plads til 100 PB'ere. Og der er mulighed for at oprette flere mapper i indstillingerne...

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Claus-DK » 10. aug 2011, 00:40

Hvis du nĂĄr loftet sĂĄ slet nogle..
Hvad skal du dog lagre dem for ?? Hvis der er nogle du vil gemme giver systemet mulighed for at gemme dem pĂĄ din egen PC..

For at vende tilbage til om de fylder meget pĂĄ serveren ? aner det ikke, men har vi dobbelt kapacitet i PB fylder de cirka dobbelt sĂĄ meget.. he he

Jeg sletter ALT, jeg ved godt det ville være lettere at gemme nogle med adresser og sådan noget i, men så vil jeg bare ender op med 100vis at PB hvor jeg så kunne lede efter lige netop den PB jeg har brug for, så hvis der er nogle der synes det er mystisk at jeg altid skal have adressen igen igen, så er det derfor..

Hvis det er noget der virkelig er stemning for så kan vi da godt se på at ændre det, for jeg tror da godt jeg kan finde ud af at gøre det, men jeg synes at 100 beskeder er nok og jeg har da ramlet ind i grænsen flere gange selvom jeg sletter hele tiden, men jeg tror også at hvis vi ændrer det vil eneste resultat være at man rammer grænsen senere og skal vi så øge det igen ??

Hvor mange PBer er nok ??

Virker Mage´s tip ?? kan man så have i princippet ubegrænsede PB i en flok mapper ?? for så er det jo løsningen, få det sorteret og arkiveret..

for nyligt blev PB begrænset til 50 på en anden side, så der havde jeg godt nok lige overskredet mit max med et par hundrede % eller sårn...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf mage » 10. aug 2011, 00:46

Weeeeeell, næsten da..... Har pt "indbakke", "arkiv" og "arkiv 2" (ikke fulde endnu men oprettet) og det er tilsyneladende MAXIMUM! Altså 300 PB'ere - so far...

Mage
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Claus-DK » 10. aug 2011, 00:48

så lærte jeg lidt igen, er de 300 så nok ?? ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Sorensiim » 10. aug 2011, 07:58

Jeg er også på www.vagcars.dk - her er grænsen 500pb'er i indbakken. Det virker rigtig fint, så man ikke behøver slette hele tiden - Og når man sletter så er det bare at rydde den sidste side med pb'er, så er man sikker på at man ikke lige får slettet den besked man lige fik fra ham der ville sælge sin Burson alt for billigt...
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Claus-DK » 10. aug 2011, 09:03

Vil det sige at for at undgĂĄ at man sletter en vigtig besked skal man have mulighed for at gemme 1500 ?
Det virker lidt skørt..

Hvis vi sætter den lidt på spidsen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Sorensiim » 10. aug 2011, 09:07

Claus-DK skrev:Vil det sige at for at undgĂĄ at man sletter en vigtig besked skal man have mulighed for at gemme 1500 ?
Det virker lidt skørt..

Hvis vi sætter den lidt på spidsen..

Enig.

Men ud fra min personlige erfaring med en lang række fora virker en grænse på 500 beskeder som værende dejlig bekvem for dovne brugere, uden at vælte serveren :-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Claus-DK » 10. aug 2011, 09:51

Jeg er ikke uvillig til at ændre det, lad os lige slå det fast..

Men at skulle gemme potentielt 150.000 beskeder, sĂĄ tror jeg det begynder at fylde meget pĂĄ en server...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Sorensiim » 10. aug 2011, 10:14

Jeg lavede lige en lille uvidenskabelig test: 481 beskeder fra min indbakke på vagcars.dk hentet ned, de fylder 218kb som csv-fil. Der er noget overhead i csv-filen som ikke vil forekomme på en database, men lad os sige 200kb for 500 beskeder, for at lave et overslag med løse tal. Det giver 1mb data for hver gang 6 brugere fylder deres postkasse til randen. Hvis vi kommer op på 200 sindssygt aktive medlemmer der alle max'er deres postkasse ud, vil vi således bruge 33,3mb plads til pb'er. 33mb er meget plads på en hostet webserver selvom det lyder af meget lidt på en almindelig pc. Men jeg ved ikke hvor meget plads der er at rutte med hos Surftown?

Jeg skød lige en pb til admin på VAGcars.dk for at spørge hvor meget plads pb'er reelt optager hos dem, der er da nogle hundrede medlemmer i hvert fald :)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Claus-DK » 10. aug 2011, 10:53

Som nævnt tidligere, så vil jeg gerne hører om andre har samme ønske..

Jeg tror ikke at plads blive et problem, mine backupfiler fylder meget lidt nĂĄr jeg downloader dem..
Men når det så er sagt vil jeg under ingen omstændigheder ofre plads til PBer frem for forum indhold, jeg har ikke i sinde nogensinde at slette nogle tråde her og det vil jo med tiden fylde mere og mere og det er et spørgsmål om tid inden det vil blive nødvendigt, laaang tid måske, men tid..

Der er også den side af sagen at hvis vi nu bliver hacket, så ryger der jo PBer og har man begrænset plads er der større chance for at man har gemt dem lokalt og de ikke går tabt..

Jeg er som sagt ikke uvillig til at ændre ting, men jeg vil bare gerne vide om det er et generelt problem..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Sorensiim » 10. aug 2011, 11:00

Claus-DK skrev:Men når det så er sagt vil jeg under ingen omstændigheder ofre plads til PBer frem for forum indhold


Jeg er 100% enig. Hvis jeg kan få mere plads til PB'er bliver jeg glad, men jeg smækker ikke med døren i vrede hvis jeg kun må gemme 100 af dem. Et forum handler om at dele viden - ikke om at sende små hemmelige beskeder.
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Sorensiim » 10. aug 2011, 12:39

SĂĄ fik jeg konkrete tal - i en pb forresten ;)

Vores samlede database: 800mb
Backup af den databasedel der herdder phpbb_privmsgs: 38.7mb i rĂĄ tekstformat.
Antal brugere 13566

Kan det bruges?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Claus-DK » 11. aug 2011, 00:06

jeg forstår til fulde hvor du vil hen, men synes det er lidt voldsomt, hvis du er den eneste der har ønsket om mere plads, jeg vil lige prøve at undersøge hvor meget plads jeg egentlig har til rådighed, jeg mener det er 20GB, men er slet ikke sikker..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Larry » 11. aug 2011, 15:20

Personligt har jeg ikke brug for 500, måske skal vi lave en stor urafstemning eller en valgkamp. Claus er jo tydeligt rød blok og Sorensiim mere i en gråzone. ruller1 .
Harmony Design Ear 909 + Auralic Vega DAC + HiFiMan HE-500 XLR
Larry

Brugeravatar
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 20. jun 2011, 16:21
Geografisk sted: København N

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf aparthia » 11. aug 2011, 17:09

Man kunne eventuelt prøve mages forslag før man laver noget om, hvis det fixer problemet.
aparthia

Brugeravatar
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. jul 2011, 16:04

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Claus-DK » 11. aug 2011, 21:12

Jeg er ikke rigtig i nogen blok jeg er bare reaktionær og ugidelig..

Der er iøvrigt 10 GB plads på min server så det er jo ikke ligefrem et pladsproblem, men jeg ser jo også lidt fremad og hvis det fortsætter som nu vil vi få brug for mere lagerplads om cirka 2 år..så der går nok et år...

Og det er ikke PBer der fylder..På nuværende tror jeg at vore Avatare fylder mere end vores PBer..

Jeg stiller mig bare altid lidt på bagbenene når der bruges argumenter som dovenskab og magelighed LOL, ikke noget forkert i at være doven, det er en af mine mest elskede hobbyer..

Jeg har jo fra dag 1 altid lyttet til vores medlemmer og har fået mange gode forslag undervejs og det vil jeg da håbe vil fortsætte, for det er jo den måde vi udvikler os bedst på..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12674
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Flere PB'er tak!

Indlægaf Kolind » 11. aug 2011, 22:16

Jeg kan tilføje at det er _meget_ let at ændre antallet af tilladte beskeder.. Til gengæld kan jeg godt se problemet i at finde ud af hvor mange man har "brug for".. I og med at man har muligheden for at gemme dem selv på sin egen computer burde det ikke være så stort et problem for de fleste at gemme en gang imellem..
Jeg hævede grænsen fra 50 til 100 såvidt jeg husker da jeg opsatte forumet til at starte med. Det virkede som værende "ganske fint" for mig. Jeg bruger dog også pb-funktionen meget sparsomt. Hellere at folk tager snakken og diskussionerne på forumet så andre kan få del i den viden der bliver delt (forudsat at det har nogen som helst interesse for andre naturligvis)
Hvis man bruger systemet meget, vil man potentielt alligevel ramme grænsen om den så er 1000. Hvis man har 1000 gamle beskeder er det med det ret simple system alligevel komplet uoverskueligt at finde noget er min antagelse ?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron