Nye forhandlere



Re: Information om forhandlerafdelingen

Indlægaf davidsh » 16. nov 2014, 23:17

Jeg tror de færreste medlemmer generes af et ubrugt underforum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Information om forhandlerafdelingen

Indlægaf Claus-DK » 17. nov 2014, 00:44

Jeg tror de færreste medlemmer glædes af et ubrugt underforum..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Information om forhandlerafdelingen

Indlægaf Claus-DK » 17. nov 2014, 00:59

Buyer no 1 skrev:
Claus-DK skrev:De linjer vi har nu blev valgt fordi jeg hellere sĂĄ butikkerne gjorde noget godt for vores medlemmer, i stedet for at fylde mine lommer..


Det kan jeg kun tilslutte mig, men lige nu gør butikkerne jo ingen af delene, da de slet ikke er til stede.

Personligt savner jeg bare branchens tilstedeværelse herinde. Og jeg tror på at vi kan have glæde af hinanden, uden at det behøver at gøre hoved-fi til et kommercielt site, og uden at vi behøver at stille krav om et minimum af aktivitet eller at der skal sendes produkter på tour.


Nu er vi jo ude i en principiel diskussion og skal jeg stille forum plads til rådighed for at en butik kan øge sit salg skal jeg have en bid af kagen, længere er den ikke..

Jeg vil gerne have flere forhandlere pĂĄ siden, mange kunne tro at det var bedre at have kagen for sig selv, men sĂĄdan fungerer det slet ikke, det er lige omvendt, sĂĄ jeg vil gerne have flere forhandlere pĂĄ forum..

Jeg synes vi skal spørge os selv om noget inden vi ændrer noget, synes nogen af os at Head-fi er blevet bedre og bedre i takt med at det er blevet mere og mere pengeorienteret ???

Jeg kan da mageligt bruge Xantal kroner ekstra i kassen om ĂĄret, men er det den vej vi skal ??

Hvorom alting er synes jeg vil skal tage den her i "forslag"
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Information om forhandlerafdelingen

Indlægaf telum » 17. nov 2014, 09:29

Claus-DK skrev:
telum skrev:Men hvis nu TC gerne vil bidrage med en tour og skrive nyheder og andet i en almindeligtrĂĄd i en periode kunne man jo overveje , om de skulle have et fora igen..


Hvis de ville det har de altsĂĄ haft tre ĂĄr til det...


Bestemt. Det jeg mente var ogsĂĄ bare en opfordring til TC: Lav en tour og deltag aktivt og sĂĄ lur mig, om ikke det ville kunne give anledning til genovervejelse af et underforum pĂĄ sigt..
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Information om forhandlerafdelingen

Indlægaf Burning777 » 18. nov 2014, 16:53

Claus-DK skrev:Nu er vi jo ude i en principiel diskussion og skal jeg stille forum plads til rådighed for at en butik kan øge sit salg skal jeg have en bid af kagen, længere er den ikke..


Jeg troede sidens omkostninger var finansieret af frivillige bidrag fra medlemmerne og ikke dig personligt, der betaler alle udgifter pĂĄ driften?

Jeg synes i hvert fald der var noget med at alle omkostninger var dækket ind flere år frem? Men det vil jeg ikke blande mig i. Jeg synes bare det vil være bedre at kunne læse hvad forhandlerne har af nyt her på forum - også selvom det kun er med sjældne lejligheder de har noget. Ellers skal man jo forbi andre websider hele tiden.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Information om forhandlerafdelingen

Indlægaf Ostebaronen » 18. nov 2014, 20:36

Burning777 skrev:
Claus-DK skrev:Nu er vi jo ude i en principiel diskussion og skal jeg stille forum plads til rådighed for at en butik kan øge sit salg skal jeg have en bid af kagen, længere er den ikke..


Jeg troede sidens omkostninger var finansieret af frivillige bidrag fra medlemmerne og ikke dig personligt, der betaler alle udgifter pĂĄ driften?

Jeg synes i hvert fald der var noget med at alle omkostninger var dækket ind flere år frem? (..)


At Claus skal have en bid af kagen, har vel ikke noget at gøre med at pengene nødvendigvis skal bruges til omkostninger af drift af siden?
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Nye forhandlere

Indlægaf Claus-DK » 19. nov 2014, 02:18

Burning
Det er ikke for at dække omkostningerne til siden, de er minimale og får jeg lavvande lader jeg bare butikken betale gildet, det vil ingen komme til at bemærke..
Jeg har selv smidt en masse penge efter hoved-fi, lokaleleje til træf, kager til træf, præmier, bestikkelse til søde og hjælpsomme medlemmer og så videre, det er ikke helt bare peanuts vi taler om, men det er irrelevant for den aktuelle situation..

Det jeg vil have penge for er reklameværdien, det er ikke spor urimeligt, det foregår på mange sider over hele verden butikker betaler for at reklamere, ganske normal praksis.
Så kunne jeg bruge de ekstra penge på at gøre vores forum endnu bedre, det er min eneste misson i dette her, det er ikke at fylde mine lommer...

Det er jo for en butik et spørgsmål om at afsætte 15 minutter om dagen til at passe en speciel afdeling af biksen, det burde de fleste butikker kunne afse og kan de ikke det er det sikkert ikke et gode for dem at have et underforum uanset om de betaler for det eller ej..De kunne jo bare lade ham der står for facebook delen stå for det også...

Jeg vil gerne have flere forhandlere på siden, jeg ved ikke hvordan det skal ske eller hvem det skal være, men jeg vil helst have nogle der ikke bare bruger vores forum som en tilbudsavis, nogle der hjælper og informerer hvis der er behov for det, for den smule får man lov at reklamere alt det man vil på hoved-fi, det er sq da billigt..

Jeg synes det ville være fænomenalt hvis nye medlemmer kunne oprette en "hvad skal jeg købe tråd" få råd og vejledning og så finde en forhandler lidt længere nede og få et godt tilbud på varen der, det er svært at forestille sig en bedre situation for en butik..

Jeg ville ærligt talt være meget ked af at skulle afgive bestemmelsen over mit barn over til de tilfældige forhandler der på et givent tidspunkt betaler gildet, det ville jeg ikke kunne leve med, så kan man argumentere for at de bestemmer ikke bare fordi de betaler, men har jeg/vi lagt tingene om, ja så kan de jo smække kassen i og bombe os tilbage til stenalderen, det ville være noget rigtigt L...

Som det er nu bestemmer VI og det er altsĂĄ et gode..

Man kan forestille sig alle mulige situationer med betalende gæster som lynhurtigt kunne blive ubehagelige, hvordan ville vi stille os overfor en forhandler af Takstar som flipper ud og forlanger Censur når folk skriver de er det værste møg man kan opdrive ???

Som det er nu kan jeg skrive til idioten, at det kan han godt glemme alt om, folk har ret til at skrive hvad de mener her pĂĄ siden..
Men er det idioten der betaler for det hele er det straks lidt sværere at være mig..

Smider fyren lige pludselig 10 Kilo på bordet og spørger om det er nok til at slette en tråd, eller måske nærmere truer med at fjerne pengene hvad gør man så ??

Som det er nu ville det ikke ske for der er slet ingen penge at fjerne...

Der er så mange fordele og færre potentielle problemer når der ikke er indgået en aftale om penge mellem parterne..

NĂĄ det blev da lidt langt og omfangsrigt, men sĂĄdan gĂĄr det ...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye forhandlere

Indlægaf Claus-DK » 19. nov 2014, 02:24

Hvad der kunne være et godt tiltag, var at når man handler hos en af de mange fine forhandlere af hovedtelefoner, inviterer dem og spørger om ikke de har lyst til at være med, det kunne måske kaste noget af sig ??

Alle er velkommen til at gøre sådan noget, der må også være flere af os der kender nogen der kender en der har en ven der er i en butik som kunne have glæde af at være her, tingene sker ikke af sig selv.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye forhandlere

Indlægaf nc8000 » 19. nov 2014, 12:24

Otto, det var dig der startede denne snak. Har du ingen kommentarer eller input ?
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Nye forhandlere

Indlægaf Burning777 » 19. nov 2014, 16:29

Jeg tror såmænd også sagtens vi kunne tage en betaling for forhandlere, der bruger plads her på siden. Det vil nok også gøre, at de rent faktisk bruger deres plads. Er det ikke ofte sådan, at det man får gratis aldrig bliver værdsat - mens det man betaler for er noget man sætter mere værdi i at få brugt?

Men jeg kan godt se, at det er rarest ikke at gĂĄ den vej med at have penge involveret, som du ogsĂĄ skriver Claus.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Nye forhandlere

Indlægaf Claus-DK » 20. nov 2014, 01:49

Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye forhandlere

Indlægaf Daf » 20. nov 2014, 22:05

Jeg har fulgt lidt med pĂĄ afstand.
Jeg er overbevist om at Claus har fat i den lange ende i det her. Det er ganske imponerende at se nogen værne om de værdier, som ligger til grund for dette forum, gode værdier, selvom der er penge at tjene, hvilket i vore dage på sædvanlig banal vis fremføres som argument nok i sig selv. Reklamer virker. Og de andre scenarier der nævnes ovenfor grænser til korruption. Hold fast!
Jeg er fristet til at skrive: "men hvis det ikke kræver mere end et par klik at få en forhandler på forum, så gør det, også selvom det er en kedelig forhandler, der ikke rigtig bidrager med noget", men det gør jeg ikke. For hvorfor skal der oprettes en forhandler, som laver 1 tråd om en nyhed og så ikke mere de næste 3 år, vel at mærke et indlæg, der alligevel vil blive oprettet af en bruger i "Nyheder"?
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Nye forhandlere

Indlægaf Claus-DK » 21. nov 2014, 05:02

Godt brølt løve..

Jeg vil dog stadig sætte pris på flere forhandlere, hvad med den nye kroel ??
Det må da lige være stedet for dem ??

Der må da være nogle køffenhaunere der kan få dem i tale...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye forhandlere

Indlægaf Claus-DK » 21. nov 2014, 05:18

Har lige inviteret Kroel Acustics, sĂĄ mĂĄ vi se om de har lyst..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye forhandlere

Indlægaf Otto J » 23. nov 2014, 09:16

nc8000 skrev:Otto, det var dig der startede denne snak. Har du ingen kommentarer eller input ?


Jeg havde ikke set at diskussionen kørte videre her, fordi tråden var flyttet. Så lad mig forklare mig:

Lige så vel som at Claus kræver et engagement for at man som branchemedlem for plads på sit forum, så kræver det et incitament for mig at bruge tid på forummet. Såvidt jeg er orienteret, så var der rundt regnet nul brugere af dette forum der benyttede vores tilbud om rabat, da jeg startede forummet. Dét i sig selv kan jo undre mig noget, og var i hvert fald medvirkende til at min entusiasme dalede. En anden årsag til at jeg faldt ud af forummet igen, var at jeg i starten faktisk synes jeg deltog når jeg rent faktisk havde noget at tilføre, men relativt kort tid efter mistede vi agenturet på Beyerdynamic, og dét agentur var hovedårsagen til at jeg overhovedet deltog fra starten. Man kan argumentere for at jeg godt kunne have fortsat, da vi stadig er "almindelig" forhandler, men jeg ser det nu engang som importørens opgave. Så stille og roligt forsvandt mit fokus på denne hjemmeside, hjulpet på vej af at jeg ikke oplevede særligt mange debatter hvor jeg havde noget særligt meningsfyldt at tilføre. Man kan argumentere for at Dragonfly er et produkt jeg burde have promoveret hér, og set i bakspejlet er det da også en fejl at jeg ikke har supporteret dét produkt i dette forum. Det kan jeg jo kun beklage, men jeg har mange andre jern i ilden end hovedtelefoner, så jeg har simpelthen ikke haft fokus på det. Og derfor har jeg stille og roligt "glemt" at følge med i hvad der foregik her på siden.

Da Audioquest snart lancerer en serie af hovedtelefoner, faldt det mig ind at det ville have interesse for dette forum. Jeg fandt så ud af at Claus har slettet vores forhandler-afdeling, hvilket jeg ikke i sig selv har et problem med, som Claus siger, så har jeg jo ikke brugt det. Jeg så så følgende formulering: "Er der nogle der har fået fjernet deres fora og gerne vil have det tilbage, så skriv til mig..". Jeg skrev derfor en PB til Claus, hvor jeg forklarede ovenstående. Dén PB kunne så af en eller anden teknisk årsag ikke sendes, og forsvandt i cyberspace... Derfor valgte jeg at skrive ovenstående kortfattede indlæg, som har startet denne debat. Svaret jeg fik via PB var i mine øjne ret arrogant og afvisende, og essensen var at hvis jeg skulle have vores underforum igen, så skulle jeg committe mig til en særskilt aktiv deltagelse. Det er jo i sig selv fair nok, men for det første opfattede jeg det ikke ligefrem som en opfordring til et positivt fremtidigt samarbejde, for det andet vil jeg altså ikke komme med nogen garantier for min deltagelse som "betaling" for adgang til forummet. Hvis dét er betingelserne, så ønsker jeg ikke at deltage. Uden at vi nødvendigvis skal være uvenner over dét, så kan og vil jeg ikke garantere at jeg vil deltage med "15 minutter om dagen", eller noget tilsvarende. Kombineret med at jeg måske overvurderede betydningen af at Claus selv er forhandler, hvilket jeg ikke havde bemærket da jeg skrev indlægget, så besluttede jeg mig for at jeg ikke ønskede at deltage under de opstillede betingelser. Alt har en pris, og jeg er så bare ikke villig til at betale dén "pris" som Claus forventer. Jeg forventede at forummets community godt kunne have noget ud af at en forhandler deltager sporadisk, når forhandleren synes han har noget at tilføre. Det mener Claus så ikke. Det er jo fair nok, det er Claus' forum, så han må drive det som han vil. Det bliver så bare uden mig.

Jeg har på intet tidspunkt ønsket at misbruge Claus eller forummets community, og jeg har på intet tidspunkt forlangt at få noget "gratis". Jeg svarede blot på Claus' egen opfordring om at henvende sig, hvis man ønskede at genoprette sit forhandlerforum. Det kommer så ikke til at ske, og så er den ikke så meget længere. Jeg kommer næppe til at frekventere forummet jævnligt, så hvis man vil have et svar fra mig/os, så bør man kontakte mig/os direkte.
Mvh. Otto, Tape Connection mkII
Otto J

 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13. apr 2011, 15:07

Re: Nye forhandlere

Indlægaf Claus-DK » 23. nov 2014, 18:32

Hej Otto
Prøv lige at se om du kan svare på den her, der burde ikke være noget der forhindrer dig i at skrive til mig..

Jeg synes det er en dårlig idé at åbne jeres del igen, i har jo de sidste 4 år vist at i ikke gider være med, der har været uendelige muligheder for at i kunne vise at i gad hoved-fi, men der er intet sket fra jeres side af..

At åbne jeres del igen og så få en enkelt tråd og så ikke mere de næste 3 år virker dumt på mig..

Jeg lukkede delen netop på grund af den manglende aktivitet, vores forum er ikke gratis reklame for tilfældige firmaer, forhandlere der ikke deltager ryger på porten, prisen for et underforum er deltagelse..

SĂĄ du skal have nogle gode argumenter med i posen hvis der skal ĂĄbnes igen..

MVH
Claus

OvenstĂĄende er min PB til Otto..

Jeg giver et svar og forklarer hvorfor jeg svarer som jeg gør, hvis det er at være arrogant og afvisende, ja så lever jeg fint med den etiket..

Jeg har stor lyst til at vise jeg hvad jeg fik i svar, men det vil jeg lade Otto om, sĂĄ kan vi jo bagefter diskutere hvem der er arrogant og afvisende...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye forhandlere

Indlægaf Otto J » 23. nov 2014, 21:36

At du ønsker at udstille dén diskussion i dit forum, viser jo bare at det var berettiget at jeg svarede arrogant og afvisende (hvilket jeg ganske rigtigt gjorde). Du har min fulde tilladelse til at bringe hele korrespondancen, det eneste jeg vil tilføje er, som jeg allerede har nævnt, at jeg overvurderede betydningen af at du selv er forhandler da jeg skrev indlægget, og dét beklager jeg. Jeg beklager ikke at jeg har kaldt det en mærkværdig måde at drive et forum på, for det mener jeg stadig, og det har du lige styrket mig i. Hvis det gør mig arrogant, så er det sådan det er - det generer mig ikke rigtigt. Hvis du har behov for at udstille vores meget korte ordveksling, så gør du bare det - jeg gider ikke bruge mere tid på det her.
Mvh. Otto, Tape Connection mkII
Otto J

 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13. apr 2011, 15:07

Re: Nye forhandlere

Indlægaf nc8000 » 23. nov 2014, 21:55

Otto, der virker ikke som om du overhovedet har forstået hvad det drejer sig om. Det har intet at gøre med at Claus er forhandler men derimod den totale mangel på aktivitet fra din og TC's side i de over 3 år I havde underforum her
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Nye forhandlere

Indlægaf Claus-DK » 23. nov 2014, 22:14

Otto J skrev:At du ønsker at udstille dén diskussion i dit forum, viser jo bare at det var berettiget at jeg svarede arrogant og afvisende (hvilket jeg ganske rigtigt gjorde)


Hvordan er det lige noget jeg gør i dag, berettiger dig til at svare arrogant og afvisende fem dage tidligere ?
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Nye forhandlere

Indlægaf Ostebaronen » 23. nov 2014, 22:28

Otto J skrev:Jeg beklager ikke at jeg har kaldt det en mærkværdig måde at drive et forum på, for det mener jeg stadig, og det har du lige styrket mig i.


Du er meget velkommen til at lave dit eget konkurrerende forum, hvor du har lige så stor success. Jeg glæder mig til at se det.

Nettet er et frit sted, hvordan driver et forum er op til den enkelte. Dit forum dine regler.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

ForegåendeNæste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron