Tour Blacklist



Tour Blacklist

Indlægaf Claus-DK » 19. jul 2015, 15:58

Det sidste ½e års tids sjusk fra forskellige medlemmer i mine produkture har gjort at der nu er oprettet en "Blacklist" over medlemmer der skider på reglerne og opfører sig dårligt overfor andre tourdeltagere..

Jeg er led og ked af at det skal være sådan, men jeg kan ikke sidde og se på hvordan folk sjofler touren, touren er mit "showroom" og forskellige medlemmer der ikke overholder reglerne, låser døren til mit showroom og ødelægger min butik, skader salget og i meget høj grad lysten til at sende grej på tour og bare at lukke touren synes jeg er forkert, så derfor bliver der lavet en liste over folk der ikke er ønskede i mine toure..

Der er sikkert nogle der bliver sure og synes jeg er en nar, men i har altså selv startet med at være "den dumme" og ligger som der er redt..

Der vil ikke blive hængt nogle ud med en officiel blacklist, det vil ske efterhånden som dem der ikke kan finde ud af hvor lang tid 14 dage er, skriver sig på toure..

Jeg vil på det kraftigste pointere at jeg er temmelig large og vi snakker ikke om små forsinkelser, men flere medlemmer har holdt på f.eks S16 (en maskine til 5600) i flere måneder og totalt ødelagt den tour og jeg er ærligt talt pissesur på jer, i ved godt hvem i er...

Jeg har valgt dette tiltag for at redde touren for de mange, for langt langt størsteparten af vores medlemmer er jo fint i stand til at læse et regelsæt og jeg synes det er forkert at straffe 855 medlemmer fordi 10 af dem er ude af stand til at læse datoer eller i det mindste holde andre opdateret på hvad der sker..

Vi har også haft to helt nye producenter der har lavet ture og deres ture er blevet totalt ødelagt og der er forsvundet ting og sager undervejs, til dem af vores medlemmer der har ødelagt de toure, kan jeg kun sige at i er nogle idioter og har med ret stor sikkerhed gjort at de to producenter IKKE sender andre ting på tour.

Dette er et surt opstød og der er en grund til det..

Så derfor vil der nu komme forandringer i vores tour, det er enten det eller lukke den helt og det ville jeg være meget ked af at gøre..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour Blacklist

Indlægaf Gerner » 20. jul 2015, 22:11

Det er egentligt trist at høre, at der er nogle få, som ikke kan finde ud af det, for jeg synes det er et super fedt tiltag du laver!
Jeg har lige et enkelt spørgsmål, da jeg på et tidspunkt, havde en af dine produkter i et godt stykke tid.. Da jeg var den sidste på listen, og ofte skrev inde i tour tråden, om der ikke var andre, som ville have æren af at lytte til produktet, endte jeg med at have den ret længe pakket pænt ned i kassen. Der kom så efter et stykke tid en der meldte sig til, og pakken blev sendt ASAP!
Men hvad vil du egentligt have, at vi gør med produktet, hvis vi er den sidste på listen? Jeg så gerne, at touren fortsætter i lang tid, så flere kan prøve de lækre ting, men sådan er det jo ikke altid. For hvis du bare vil have den sendt retur efter de 14 dage, så gør jeg/vi da det med glæde. :)

Og lige igen, sĂĄ er jeg vild med Touren. ;-)
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Tour Blacklist

Indlægaf Claus-DK » 20. jul 2015, 23:37

Jeg plejer at kontakte sidste mand på listen og lave en aftale, din opførsel er godkendt til UG med kryds og slange, så det skal du slet ikke bekymre dig om, jeg mener også vi skrev om det, du har jo ikke forsinket noget og jeg er kun glad for at have et medlem der passer på mine ting til den næste mand på listen melder sig..

Folk skal ikke blive nervøse, slet slet ikke det drejer sig kun 3-4 stykker ud af over hundrede deltagere gennem årene.
Mit håb er at få rusket lidt op i det og risikoen for udelukkelse er mere eller mindre den eneste sanktion jeg har og jeg håber da at det vil få folk lidt mere op på dupperne i fremtiden, jeg bærer ikke nag og ud over et par stykker er der ingen der har noget at frygte fra fortiden, sådan virker jeg ikke...

Det det hele drejer sig om for mig er at vores toure kan bestå og køre uden alt for meget sjusk og er jeg nød til at sparke en eller to i numsen hvert andet år synes jeg faktisk det er en OK pris at betale, jeg har fået så mange pæne hilsner under touren at man skulle tro det var løgn, så jeg ved jo folk er glade for den og jeg er ked af at skulle byde folk der deltager som de skal, at der kommer bump hvor tingene hænger meget længe, der ingen svar kommer på henvendelser i tråden eller PB i ugevis, sådan nogle ting og hvad der er værre, er hvad vi skal have bekæmpet, det er ikke om man får den sendt videre Mandag eller Onsdag, det handler om, eller har den på besøg i laaaang tid fordi man er sidste mand på listen, bare man altså som sidste mand på listen reagerer når der kommer en ny på listen og det ikke nødvendigvis samme dag...

Langt langt størstedelen af vores toure er jo gået fint, jeg har igen idé om hvor mange "produktbesøg" der har været i vores toure tilsammen, jeg ved at f.eks Aune X1 har været ude ved omkring 50 !!! medlemmer så totalt taler vi om flere hundrede besøg, hvor det er gået galt enkelte gange..

Problemet er lidt at vi jo vokser og vokser, for 4 år siden kendte jeg en masse medlemmer, det gør jeg stadig, men der er jo kommet over 800 medlemmer og så begynder det at knibe med at huske hvad i alle sammen hedder til fornavn...
Så selvom jeg kender en masse, er det ikke så stor en del af medlemmerne som det har været..

Bump på vejen kan ikke undgås, det ved jeg godt, jeg har også været meget large, men jeg er bare bange for at jeg har været for large og været for langsom til selv at reagerer, det var lettere med 50 medlemmer der kendte hinanden i forvejen, der kørte tingene meget lettere..

Jeg går lidt og tænker over at sætte et nyt sæt regler op, de vil indeholde sanktioner hvis man ikke overholde reglerne, jeg ved ikke helt hvad og hvordan det hele skal udformes endnu, der er mange overvejelser i det for mig..
Den første er at det er nok ikke så smart for en butiksejer at lave sanktioner mod en kunde og det er min akilleshæl, men jeg må jo se hvordan jeg kan få tingene til at fugerer og ikke skræmme en masse kunder væk i samme ombæring..

Jeg er meget besluttet på at have touren, der kan ikke være mange der i tvivl om hvad jeg mener om touren..

Det er i bund og grund nogle tiltag jeg skulle have haft med helt fra starten af altså lidt striksere regler, så havde jeg ikke stået med det nu og ingen havde spurgt eller undret sig over noget som helst, men jeg havde ikke den store erfaring i at låne ting ud til relativt anonyme folk i større målestok, ej heller at drive forretning eller forum, jeg er blevet lidt mere erfaren i det nu, men der er altid meget at lære...

Det er lettere at være en sur skid med strenge regler fra starten af end være den flinke fyr der med tiden bliver nød til at stramme reglerne....

Når jeg en gang i 2034 (sikkert August) får tænkt mine nye regler færdige, håber jeg at både medlemmerne på hoved-fi, men i høj grad mine kunder kan acceptere og respektere at, når jeg laver et sådan regelsæt også vil være nød til at overholde dem..

Jeg går lidt og har nogle hede fantasier om at få hunulven Ilse som medlem og så lade hende stå for at reglerne overholdes, jeg kan godt lidt tanken om at det ikke er mig som butik der skal være bussemand, men en der var neutral og ikke havde personlige interesser i touren udover at man ønsker den har det godt, ville stå helt anderledes end jeg, både fordi jeg som forumejer men bestemt også fordi jeg ejer butikken der sender det meste på tour, har alt for mange hensyn at tage..
Man er jo ikke raget uklar med forumets ledelse fordi man overtræder en tourregel og som butiksejer er det noget hø at skælde på, potentielle kunder også selvom de fortjener det og kan forstå det sker, vil de jo ikke handle næste gang hos mig og det er jo ikke det der er meningen med touren, det er nærmest det modsatte...
Jeg synes bare det er en hulens utaknemmelig opgave at have, så derfor tænkte jeg på hunulven Ilse, men hun er nok for gammel nu, hvad med Idi Amin lever han endnu ??

Jeg vil meget gerne have input og deltagelse i denne trĂĄd, jo mere des bedre..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour Blacklist

Indlægaf kvik » 21. jul 2015, 00:08

Der er vel strengt taget ikke noget i vejen for, at du giver et medlem mandat til at udfylde rollen som tour-dommer. På den måde bryder du båndet til din personlige forretning. For at ivaretage medlemmernes sikkerhed kan du så evt, i din egenskab af forum-ejer, være over-dommer eller anke-instans. Sammen med tydelige spilleregler og sanktioner giver det en fast ramme til tour’en.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Tour Blacklist

Indlægaf davidsh » 21. jul 2015, 01:49

Selve blacklisten bør du selvfølgelig holde privat, og så er det vel nogenlunde til at kontakte medlemmer af den glamourøse klub via PB efterhånden som de melder sig på ture, måske afhængende af situationen eller hvordan du nu vil gøre det..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Tour Blacklist

Indlægaf Gerner » 21. jul 2015, 09:16

kvik skrev:Der er vel strengt taget ikke noget i vejen for, at du giver et medlem mandat til at udfylde rollen som tour-dommer. På den måde bryder du båndet til din personlige forretning. For at ivaretage medlemmernes sikkerhed kan du så evt, i din egenskab af forum-ejer, være over-dommer eller anke-instans. Sammen med tydelige spilleregler og sanktioner giver det en fast ramme til tour’en.


Det her synes jeg da lyder som en glimrende idé. Er da sikker på, at her er en del, som med glæde vil tage den rolle som tour-dommer for et givende produkt, jeg selv inklusiv.
Man kunne måske også gøre det således, at hvis man har haft produktet i mere en 14 dage, så får man en påmindelses mail, og ikke PB, hvor man på en pæn måde for forklaret, at man skal sende den videre til næste mand på listen.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Tour Blacklist

Indlægaf Buyer no 1 » 21. jul 2015, 10:06

Her er et eksempel på, hvordan RHA har kørt det på moderskibet, lidt á la det som Kvik er inde på: http://www.head-fi.org/t/770875/rha-t20-tour-program-reviewers-wanted

Vi kan i hvert fald bruge det til inspiration, og specielt afsnittet omkring "Terms", synes jeg rammer rigtig godt:

Terms:

  • Each tour member is responsible for the cost of shipping the headphones to the next person in the program.
  • Tour members must provide real names and addresses for tour purposes.
  • Tracking numbers are required for shipments between tour members.
  • Coordinators will be responsible for ensuring
  • Standard tour listening periods will be seven days, subject to change based on coordinator.
  • Tour members should post in this thread when headphones are received/posted.
  • Tour members are asked to take good care of the headphones, packaging and accessories.
  • Tour members agree to write a review of the T20 in the Head Gear section of Head-Fi.org


Hvis vi har et sæt betingelser i starten af alle tour-tråde, er der i hvert fald sat tydelige rammer op, hvilket også gør det lettere for tour-admins at reagere.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Tour Blacklist

Indlægaf Claus-DK » 21. jul 2015, 11:35

Det er jo mere eller mindre det regelsæt vi har nu, så der skal laves nogle sanktioner når man overtræder reglerne og det er hvordan de skal være og hvor strenge og hvor lang tid og og og og.
Problemet er jo at de ikke overholdes og hvad man kan gøre for at løse den side af sagen.

Det er en mere overskuelig måde at stille tingene op på i stedet for mine endeløse romaner, så den er god a have, så skal jeg bare have fundet ud af hvordan google translate virker..
Det vil heller ikke skade at få dem i alle tourtråde, så er der ingen undskyldning for ikke at have læst dem..

Det der bliver svært at at sætte grænserne, har man 2 ugers lånetid og man er 3 dage forsinket, skal det have samme konsekvens som 3 måneder ?? Og er det 3 måneder burde det jo være slut for altid, det bør det ikke være på grund af tre dage, men bliver det normen er lånetiden lige pludselig 17 dage og så begynder det at skride..

Man kan gøre to ting:
Udelukkelse af fremtidige ture.
"Truslen" om udelukkelse af fremtidige ture.

Det ville måske være et godt værktøj at kunne skrive til en tourdeltager at nu skal han få fingeren ud af fænghullet, hvis han vil være med fremover..

Også om udelukkelser skal være permanente eller begrænsede er noget der skal på plads..

Som skrevet tidligere vil jeg meget gerne have en masse input fra sĂĄ mange som muligt, specielt nyere medlemmer hvordan ser i pĂĄ det her ???
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour Blacklist

Indlægaf Walbum4262 » 21. jul 2015, 13:15

davidsh skrev:Selve blacklisten bør du selvfølgelig holde privat, og så er det vel nogenlunde til at kontakte medlemmer af den glamourøse klub via PB efterhånden som de melder sig på ture, måske afhængende af situationen eller hvordan du nu vil gøre det..


Sent from my iPhone using Tapatalk


jeg har ikke helt samme holdning her, Jeg mener bestemt at blacklisten skal offentliggørs.
til Samligning ville det betyde at jeg ikke skulle skrive dårligt om en person jeg har købt eller solgt noget til her inde som gik galt.

Jeg har efterhånden været online i 25år fra min første 4/86 computer med FIBER NET, ja du ser rigtigt Fiber net, TDC brugte det bolig område jeg boede i til at teste fiber hos private :grin: og Jeg har været en del af utallige online forums og div online guilds til spil.

Hvis man havner pĂĄ en sĂĄkaldt blacklist er det fordi man adskillige gange har lavet lort i den og til sidst for sparket eller at man en gang i en sĂĄdan grad har fucked med de udskrevne regler at man kommer direkte pĂĄ en blacklist.

Hvis vi vil have andre producenter eller private til at lave tours på hoved-fi skal der være fuld åbenhed omkring sådanne emner da gennemsigtighed er nøglen til et godt forum.
at skjule noget gennem PM's og folk bliver fjernet fra en given tour liste vil kun sætte spekulationerne i gang og 1 fjer bliver til 3 høns.

Gerner skrev:
kvik skrev:Der er vel strengt taget ikke noget i vejen for, at du giver et medlem mandat til at udfylde rollen som tour-dommer. På den måde bryder du båndet til din personlige forretning. For at ivaretage medlemmernes sikkerhed kan du så evt, i din egenskab af forum-ejer, være over-dommer eller anke-instans. Sammen med tydelige spilleregler og sanktioner giver det en fast ramme til tour’en.


Det her synes jeg da lyder som en glimrende idé. Er da sikker på, at her er en del, som med glæde vil tage den rolle som tour-dommer for et givende produkt, jeg selv inklusiv.
Man kunne måske også gøre det således, at hvis man har haft produktet i mere en 14 dage, så får man en påmindelses mail, og ikke PB, hvor man på en pæn måde for forklaret, at man skal sende den videre til næste mand på listen.


Jeg er også helt med på denne ide! og jeg tager også gerne ansvar hvis det skulle blive nødvendigt.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Tour Blacklist

Indlægaf Claus-DK » 21. jul 2015, 14:06

En officiel og altid synlig og tilgængelig skamstøtte vil jeg ikke være med til..
Vi kan ikke hænge folks beskidte undertøj op i flagstangen, det er forkert og ikke noget jeg kan stå inde for..

Dermed ikke sagt at det skal være tys tys hvis der ryger en person på listen for det er også noget skidt, vi må finde en mellemting noget der er offentligt, men kun bliver læst om når det står på og derefter forsvinder i resten af tråden indlæggene, så spiller vi med åbne kort og hænger ikke nogle ud permanent..

Hvis man skriver i trĂĄden:
karl børge har som vi kan se ikke svaret på de sidste 26 indlæg hvor han er blevet efterlyst og har siddet på et sæt STAX 009 i 26 uger er ikke acceptabelt, derfor er karl børge nu udelukket fra ture i fremtiden...

Så vil det fremgå, dels at det kan have konsekvenser og alle kan se at der er blevet gjort meget for at få kontakt, der er spillet med åbne kort for alle kan jo forstå og læse hvad der er sket, samtidigt vil det jo ret hurtigt holde op med at blive læst og vi undgår en skamstøtte..

En skamstøtte vil skræmme medlemmer væk, hvis de kommer på den og fordi man ikke kan finde ud af at læse en kalender, kan man jo være nyttig og behagelig i andre sammenhæng, samtidigt vil listen også være overflødig fordi medlemmet er væk, det er ikke hvad vi skal stile efter..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour Blacklist

Indlægaf Gerner » 21. jul 2015, 14:52

Claus-DK skrev:En officiel og altid synlig og tilgængelig skamstøtte vil jeg ikke være med til..
Vi kan ikke hænge folks beskidte undertøj op i flagstangen, det er forkert og ikke noget jeg kan stå inde for..

Dermed ikke sagt at det skal være tys tys hvis der ryger en person på listen for det er også noget skidt, vi må finde en mellemting noget der er offentligt, men kun bliver læst om når det står på og derefter forsvinder i resten af tråden indlæggene, så spiller vi med åbne kort og hænger ikke nogle ud permanent..

Hvis man skriver i trĂĄden:
karl børge har som vi kan se ikke svaret på de sidste 26 indlæg hvor han er blevet efterlyst og har siddet på et sæt STAX 009 i 26 uger er ikke acceptabelt, derfor er karl børge nu udelukket fra ture i fremtiden...

Så vil det fremgå, dels at det kan have konsekvenser og alle kan se at der er blevet gjort meget for at få kontakt, der er spillet med åbne kort for alle kan jo forstå og læse hvad der er sket, samtidigt vil det jo ret hurtigt holde op med at blive læst og vi undgår en skamstøtte..

En skamstøtte vil skræmme medlemmer væk, hvis de kommer på den og fordi man ikke kan finde ud af at læse en kalender, kan man jo være nyttig og behagelig i andre sammenhæng, samtidigt vil listen også være overflødig fordi medlemmet er væk, det er ikke hvad vi skal stile efter..


Jeg synes, at du har nogle utroligt dejlige holdninger, hvilket ikke ses særligt ofte!

Skal det være første gang man ikke overholder tidsgrænsen, eller skal det være efter et par gange, at man bliver blacklisted? For man kunne jo være uheldig, at man kom til at aflevere den for sent, men at det virkeligt var en engangs episode.
Jeg tror, at det er rigtig svært, at ramme et regelsæt, hvor alle bliver lige lykkelige. Der vil nok altid være nogle gråzoner, eller nogle regler andre synes er hamrende god, hvo en anden sikkert vil synes den er pisse uretfærdig.

Hvad angår en officiel blackliste, så kunne det vel også være, at hver gang det blev lavet en tour, hvor et andet medlem var ansvarlig, fik tilsendt en blacklist fra dig Claus. På denne måde er den ikke frit tilgængelig, men at man som tour-ansvarlig kan få den tilsendt af dig.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Tour Blacklist

Indlægaf sorenb » 21. jul 2015, 22:33

Er det ikke lidt rigeligt postyr pga. nogle fĂĄ, der uvist af hvilken ĂĄrsag, er sene til at videresende? var det 3-4 ud af 100?
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Tour Blacklist

Indlægaf Claus-DK » 21. jul 2015, 23:11

Jeg tror idéen med en "indpiske", "tourchef" vil få tingene til at gå meget mere jævnt, så hvis Gerner og/eller Walbum var frisk på at se om det hjælper, det er da et forsøg værd når i nu har meldt jer thumbs thumbs


Men før det går løs skal vi have et færdigt regelsæt med faste rammer for det vi nu kan forudse af ting, der sker altid noget man aldrig havde forestillet sig, dog ikke så tit..

Det skal på det kraftigste pointeres at jeg aldrig vil lave en overrule af en tourbestyrers beslutninger, ligesom jeg heller ikke kunne drømme om det ved en redaktør, er man sådan en har man min tillid og min fulde opbakning og skulle jeg være uenig og mopset, vil beslutningen stadig stå, jeg må brokke mig og brænde jeres hus ned bagefter..
Skulle jeg fungerer som anke eller klage dims, er vi jo tilbage ved at jeg bestemmer og det var lidt det vi skulle prøve at komme udenom..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour Blacklist

Indlægaf Claus-DK » 22. jul 2015, 00:10

sorenb skrev:Er det ikke lidt rigeligt postyr pga. nogle fĂĄ, der uvist af hvilken ĂĄrsag, er sene til at videresende? var det 3-4 ud af 100?


Har du prøvet at låne noget ud til 6000 kroner til en person du ikke kender og som ikke reagerer på henvendelser samtidigt med at de har haft tingen 2 måneder længere end aftalt ??
Det er ikke en særlig rar fornemmelse, specielt hvis man har 7 kunder der står i kø for at prøve varen og så taber interessen og ikke handler..
Det er så hvad det er og man dør ikke af det og livet går da videre, det store spørgsmål er:

Vil du gerne have den person lĂĄner mere af dig pĂĄ et senere tidspunkt ??

vores ture er måneder længere om at blive afviklet end de burde og det gælder mere eller mindre alle ture, 4-6 dage blive mange dage hvis det sker 20 gange og det giver alle deltagere i en tur forsinkelser som ingen af dem ønsker, som eksempel kan jeg nævne S16 turen, den ville næsten være ved sidste mand hvis den havde kørt efter snoren, men som det er nu skal han vente mange uger på den..

Det må være i alles interesse at vi prøver at få tingene til at fungerer bedre, vi har haft medlemmer der har mistet tålmodigheden og meldt fra og sikkert også gledet væk fra forumet, på grund af unødvendig ventetid i touren, det kan vi da ikke være tjent med..

Som jeg ser det skal touren være en noget for noget ting, jeg og andre stiller grej til rådighed og i skriver lidt om det, det er alt hvad jeg/vi nogensinde har bedt om og der er mange der ikke har skrevet et ord om tingene, hvilket er blevet tolereret, det er jo også et irritationsmoment, der er ikke meget ved at sende noget på tour, hvis der ikke skrives om det..

Jeg vil 10 gange hellere låne til et medlem der skriver om tingen end en der køber den, helst begge dele naturligvis, men skulle jeg vælge er det ham der skriver jeg foretrækker, det er jo hele kernen i konceptet..
Det er omtalen og det mersalg det giver der giver mig rĂĄd til at have en lĂĄnetur..

SĂĄ det er ogsĂĄ noget jeg synes der skal strammes alvorligt op pĂĄ..

Og igen jeg forventer ikke det store forfatterskab, men er man i stand til at melde sig ind pĂĄ et forum, finde ud af at man kan deltage i en tur, skrive sig op pĂĄ turen, modtage tingen, sende tingen, er man altsĂĄ ogsĂĄ i stand til at skrive, bare noget...

Bare det at skrive man synes den er god fordi den passer i reolen ved siden af bogen af Steven King bogen, altså den om den der døde kat, er jo en helt acceptabel mening om en ting..
(nu må vi se hvor mange den sætning inspirerer ruller1 ruller1 ruller1 )

Lige for en god ordens skyld så er der INGEN der skal stå til regnskab for noget der er sket for 3 år siden, eller sidste år, det er jo ikke en trang til hævn over nogle få der driver mig til at ryste posen, det er noget der mere eller mindre her været et problem fra starten af, jeg tror ikke en gang vores første tur forløb helt snorlige og at alle skrev selvom det klart var en af de bedste..

Det vi snakker her er touren´s fremtid, jeg kunne i stedet sende et sæt til en af mine gode venner på forumet sammen med en flaske rødvin og bede om en review, det giver fine og flotte reviews, samt en vis sikkerhed for at mine ting ikke får negativ omtale, jeg kunne også med hård hånd sortere i hvem der måtte være med i ture, kun for medlemmer med over 500 indlæg kunne nemt være et krav på andre fora, kun for folk jeg kan lide, det er jo ofte mig der står som udlåner og bestemmer betingelserne, sådan er verden..
Jeg holder bare så uendelig meget af den frie og lidt anarkistiske tilgang til tingene og det synes jeg at turen understøtter, jeg sætter ærlighed højere end smiger, jeg roser også anmeldere der ikke bryder sig om mine ting, bare de skriver er jeg glad..
Jeg er også glad for at turen giver, primært nybegyndere mulighed for at prøve lidt forskelligt uden at skulle gå fra hus og hjem, det er da en fornem service at kunne yde som forum, prøv det der underlige grej vi taler om, gør dine egne erfaringer, find ud af om du overhovedet synes sådan en dims er pengene værd, både som menneske men da også som butiksejer er jeg da kun glad og tilfreds når jeg kan hjælpe til at folk undgår alt for store fejlkøb ( mine produkter er så ikke fejlkøb ruller1 ruller1 ruller1 )

Hoved-grej blev mere eller mindre skabt for at lave den første produkttur, det er ikke den anden vej rundt som man måske kunne forestille sig, hoved-fi.dk er mit barn, hoved-grej.dk er kun min hobby og i bund og grund sat i verden for at gøre vores forum bedre, at jeg så allerede har haft mulighed for en dejligt skib efter kun 5 år er underordnet... musik13 musik13
Naturligvis tjener jeg da lidt på min butik, ellers ville det jo ikke gå, men indtjeningen er ikke formålet det er midlet..min teori er når man danner en virksomhed for at gøre livet en anelse bedre for andre mennesker, vil pengene komme af sig selv, jeg ved da godt at jeg ikke renser vand i Afrika eller redder folk på flugt fra død og elendighed, men jeg gør da en lille positiv forskel i et medlem/kundes af og til og det er lige netop det jeg gerne vil..

Så nu sidder jeg og skriver og skriver igen igen...sorry, det er bare et emne der ligger mig meget på hjerte, touren er det bedste ved hoved-fi og hoved-fi er et ret vigtigt forum i mit liv, ene og alene fordi der er så mange søde og dejlige mennesker her, det skal i jo lige huske når jeg brokker mig.... 9musik 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour Blacklist

Indlægaf sorenb » 22. jul 2015, 14:37

Claus, jeg er enig i, at nĂĄr man deltager i tour'en forpligter det, at man anmelder, og aflevere indenfor to uger, eller hvad der nu er aftalt.
Men ift. de få der er på 'blacklisten' tænker jeg, at det er ret nemt at informere dem om, at de ikke er ønsket ift deltagelse i touren.
Ift. at forhindre, at der sker fremadrettet, tænker jeg, at det måske vil være mere praktisk at betale proforma for produktet, og blive kreditteret når det bliver videresendt.
Der er flere forretninger der laver en pro forma betaling, som derefter bliver annuleret nĂĄr varen bliver afleveret igen, eller blot effektureret sĂĄfremt varen ikke bliver retuneret.
Varen vil jo være købt over nettet, og kan derfor retuneres indenfor to uger - tour'en vil således kun blive forsinkt højst to uger.
Der kan sikkert laves et eller andet smart med forhĂĄndsgodkendelse af en Dankort transaktion uden at pengene forlader kontoen; altsĂĄ ikke med mindre folk ikke sender varen videre ...

Jeg er enig i, at det er en fornem service du yder.
Jeg er ueing i, at du brokker dig i det her tilfælde. Det synes relevant.
Synes bare det der med 'tour-dommer' og 'blackliste' m.v., bliver lidt rigeligt omstændeligt ...
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Tour Blacklist

Indlægaf Claus-DK » 22. jul 2015, 16:42

Hovedbudskabet i denne tråd er ikke at der er kommet en liste, nyheden er at jeg vil prøve at ruske op i tingene og en liste er kun en del af det....

Det jeg tror det hele vil ende ud i er at vi undgår forsinkelser og sjusk, ikke helt og det er også OK, men undgik vi det meste ville det være skønt og kan det afhjælpes ned en Neutral tovholder/indpisker/turdommer holder folk lidt til ilden synes jeg da, at når der nu har meldt sig frivillige, at det fortjener en chance...

At man som medlem i en klub ikke kan fĂĄ lov til at lĂĄne klubbens ting med hjem hvis man ikke kan finde ud hvordan reglerne, er vel ikke underligt ??
Det er vel i bund og grund kernen i budskabet..

Nu kører de opad bakke på TV, spændende...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour Blacklist

Indlægaf Claus-DK » 24. jul 2015, 01:42

Har flyttet denne tråd hertil hvor den hører hjemme..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 25 gæster