Tour opsætning - In progress



Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf McM_dk » 26. aug 2015, 11:52

Claus-DK skrev:Så det bliver nogle andre ord der kommer i reglerne end tidligere, men det er i bund og grund de samme regler vi har haft de sidste 4½ år..


Det er vel i bund og grund ikke reglerne der er problemet. AltsĂĄ spille reglerne er de samme men mĂĄden man tolker dem pĂĄ og bruger dem er da noget nyt.
Jeg kan godt forstå der er nogen der måske ikke syntes det er fedt med et fælles register, måske er der nogen der ikke forstår hvorfor. Det er klart de har en anden indgangsvinkel til tingene end dig Claus-DK der ønsker at få lidt mere styr på tingene. Tror modsætninger mødes.

I bund og grund kan du gøre liiiige som det passer dig, det er dig der har grisen så du bestemmer prisen. :)

Personligt har jeg ikke noget problem med at blive registreret i et "register", det gør jeg jo også hvis jeg låner bøger på bibloteket.

Men jeg forstĂĄr mindre hvordan et register kan optimere ventetiden og/eller forhindrer at ting forsvinder. Jeg forstĂĄr det dog godt udfra Claus-DK vinkel, og respekterer hans valg.

Kiss and make up! popsy
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Niels » 26. aug 2015, 11:57

Formulerer jeg mig virkelig sĂĄ dĂĄrligt? Det er yderst beklageligt.

Jeg har på intet tidspunkt snakket om lovgivning osv. Jeg har på intet tidspunkt taget tourene for givet. Jeg har på intet tidspunkt skrevet at der ikke skal kvitteres med de nævnte oplysninger.

Claus jeg må gentage. Det har intet med manglende tillid til dig at gøre.

Du giver to medlemmer af forummet den opgave at varetage tourene. Uden indblanding og med fuld tillid fra din side.

De to medlemmer vil lave en database med oplysninger om andre medlemmers deltagelse i toure. Det har intet med dig at gøre.

Jeg gør indsigelse og foreslår en variant, der for mig er mere spiselig. Det har intet med dig at gøre.

Kaptajnerne vil ikke ændre reglerne. Det har intet med dig at gøre.

Du har oplysninger om os alle i kraft af din rolle som forumejer. Det har jeg det helt fint med. Du har oplysninger om nogle af os i kraft af din rolle som butiksejer. Det ha jeg det helt fint med.

Men at to medlemmer vil oprette en database med oplysninger om andre medlemmer, det har jeg problemer med. Men det har intet med dig at gøre.

SĂĄfremt du ikke kan eller vil forstĂĄ det - ja sĂĄ har vi nok et lille problem.
Niels

 

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf telum » 26. aug 2015, 11:59

Jeg skrev at jeg havde stor tillid, men der er ogsĂĄ mange input at holde styr pĂĄ.

Hvis den her samtale havde foregået rundt om et bord havde der ikke været nogle sure miner er jeg helt sikker på.

Mon ikke de fleste kan blive enige om, at da nogle gerne vil have at listen slettes efter endt tour sĂĄ bliver den det? Jeg tror pĂĄ samme mĂĄde de fleste er OK med, at der vedligeholdes en ikke-offentlig liste med "syndere" sĂĄ disse i en periode ikke kan deltage i touren.

Et opklarende spørgsmål: Er der blevet mistet noget hvor udlåner ikke er klar over til hvem? Hvordan kan det evt. ske? Jeg tror desværre ikke disse tiltag kan afhjælpe det?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 12:23

Jeg forstĂĄr godt hvad du mener Niels, jeg er enig med dig, det har jeg ogsĂĄ skrevet...

Det sidste jeg ønsker at da at nogle skal gå og være sure over noget vi kun har på prøve, tingene vil blive lavet om så dine ønsker opfyldes, det har vi jo skrevet flere gange nu..Så reglerne vil blive ændret og det er både Anders og David med på, så det passer ikke de ikke vil lave noget om..

At de forsøger på at forstå hvorfor du er så passioneret om dette er nok mere der kommunikationen knækker for efter hvad jeg læser i deres chat er de rørende enige i dine synspunkter, det er ikke ret tit man har den mulighed at smuglæse og jeg burde ikke skrive om det her, din kommentar bliver taget alvorligt og der vil komme justeringer undervejs..

Den smule liste som vi planlagde er ikke andet end et praktisk redskab hvor vi kan se hvad navn der gemmer sig bag brugeren, uden at jeg skal til at rode i forumets database og finde en email og gå på google og se om jeg kan finde et rigtigt navn, det er ret besværligt for en ITspasser som jeg, en liste ville være så meget lettere..

Den har intet med forsendelsen mellem medlemmerne at gøre, den er ikke på nogen måde åben for andre end jeg, Gerner og Walbum og vi håber da vi aldrig kommer til at åbne filen, det bliver heller ikke sådan at man kan henvende sig til os tre for at få en adresse, vi har tavshedspligt...

Jeg er godt klar over at det ville virke bedre hvis jeg selv stod som kaptajn, men der er kun 24 timer i døgnet og jeg er kisteglad for den hjælp jeg får af de to dejlige medlemmer, jeg har ikke tiden til det selv og skulle tingene til at fungerer bedre måtte jeg prøve noget nyt, der var ikke andre udveje, end den lette med bare at lukke ned, men det tror jeg både jeg og mange medlemmer ville være kede af...

SĂĄ lige for en god ordens skyld
DER VIL IKKE KOMME ET BLIVENDE REGISTER OVER TOURDELTAGRE
Vi vil opbevarer jeres data til touren er slut, der kan sĂĄ komme ind at vi mĂĄske skal have kortere og flere toure, sĂĄ vi fĂĄr slettet dataen hurtigt nok..
Vi står på hovedet for jer og vi vil bare gerne gøre det så godt og let for os alle som muligt..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 12:37

telum skrev:
Et opklarende spørgsmål: Er der blevet mistet noget hvor udlåner ikke er klar over til hvem? Hvordan kan det evt. ske? Jeg tror desværre ikke disse tiltag kan afhjælpe det?


Jeg tror ikke jeg mĂĄ svare pĂĄ den der...
Der er ikke forsvundet noget eller stukket noget i lommerne, men ting der har været sendt med er blevet glemt hjemme på stuegulvet også derfor der er kommet en liste over indholdet nu..

Jeg er heller ikke så naiv at tro en liste kan stoppe bjørnebanden når de er på rov..

Men jeg håber at vores nye tiltag kan få tingene til at køre bedre..

Et sådant scenarie hvor ting forsvandt til en jeg ikke vidste hvem er kunne være sket, der er flere gange blevet sendt ting til folk der kun havde skrevet i tråden og ikke var på listen, det her været problemfrit indtil nu og jeg er kun glad for at det er blevet gjort, ikke noget brok herfra, men det er en sprække i rustningen som ikke burde være der..
Heldigvis er vi så tætte her at jeg går ud fra alle ved, at sådan noget ikke er noget jeg hidser mig op over og er glad for hjælp, men det er ikke som det bør være og burde ikke ske hvis man skal være helt striks..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Niels » 26. aug 2015, 13:59

Godt - sĂĄ er den ged vist barberet. thumbs

Jeg må vist hellere ta´ det kursus i kommunikation for brokkerøve ruller1
Niels

 

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 16:29

Puh ha
Jeg tager lige en plads ved siden af til det kursus...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf kvik » 26. aug 2015, 17:18

(knap sĂĄ morsom illustration fjernet igen)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Niels » 26. aug 2015, 20:08

d´accord.

Den viste bestemt ikke noget som helst, om de yderst seriøse overvejelser jeg har haft. Jeg opfattede det blot som et ønske om at yppe kiv.
Meget ulig min opfattelse af dig iøvrigt Ketil.

Skal vi ikke lukke denne nu, med et ønske om at der kommer en masse gode toure fremover. Hvorvidt det bliver med min deltagelse er fløjtende ligegyldigt. Jeg har fået min spalteplads. Om i forstår mine forbehold, er jeg efterhånden fuldstændig græsk-katosk over for. Jeg har forsøgt efter bedste evne.

God nat.
Niels

 

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 20:26

Jeg synes ikke det er fløjtene ligegyldigt om vores første tourdeltager er med eller ej.. 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf F4R3W3LL » 26. aug 2015, 21:23

Interessant diskussion herinde om privatliv.

Men jeg må bare føje mig til at mine private oplysninger kunne findes på 117 andre måder, så der er ikke rigtig nogen pointe i at prøve at skjule dem herinde og begynde at brokke mig.

Jeg ønsker de to Tour Kaptajner held og lykke med deres mission, håber at de nye toure kommer til at fungere fint thumbs
F4R3W3LL

Brugeravatar
 
Indlæg: 113
Tilmeldt: 19. jul 2015, 01:27

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Mataugust » 26. aug 2015, 22:58

Allerførst kunne jeg tænke mig at der bliver oprettet en profil, som hedder eks. tourleder, en profil som både Walbum og Gerner kan komme ind på - Og som kan overdrages når de ikke gider høre mere vrøvl.

Når man så modtager en enhed på touren kan man så skrive til tourleder(og/eller i tourtråden) at den er modtaget, samt sende pb til næste deltager på touren.
Næste deltager sender så alle de ønskede oplysninger til både tourleder og den der har enheden.
Når tourleder har modtaget oplysningerne sender de et ok til den deltager, der har enheden, og først da må enheden sendes videre.
tourleder sletter den tidligere deltager nĂĄr eneheden er modtaget det nye sted.


Dette er ikke skrevet for at undgå registrering, den del har jeg allerede overstået. I betragtning af hvad google, facebook o.a. laver af overvågning, så er det en meget lille detalje at mit navn, adresse og telefonummer står i en database - selv hvis den database havde været offentlig.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 23:48

Jeg har givet Gerner og walbum en smuk grøn farve og titlen tourkaptajn, jeg bryder mig ikke om at det er en "anonym profil" der skriver, det er bare forkert og hvis de alligevel skriver hvem de er når de handler via den profil, hvorfor have den ??

Så ja til at de skal være synlige, ja til at de kan slippe ud af det med få sekunders varsel og man kan så håbe en anden vil melde sig til at få en grøn farve..

Synes jeg vil lade de herrer selv svarer på de andre ting i dit glimrende indlæg..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Walbum4262 » 28. aug 2015, 23:16

Mataugust skrev:Allerførst kunne jeg tænke mig at der bliver oprettet en profil, som hedder eks. tourleder, en profil som både Walbum og Gerner kan komme ind på - Og som kan overdrages når de ikke gider høre mere vrøvl.

Når man så modtager en enhed på touren kan man så skrive til tourleder(og/eller i tourtråden) at den er modtaget, samt sende pb til næste deltager på touren.
Næste deltager sender så alle de ønskede oplysninger til både tourleder og den der har enheden.
Når tourleder har modtaget oplysningerne sender de et ok til den deltager, der har enheden, og først da må enheden sendes videre.
tourleder sletter den tidligere deltager nĂĄr eneheden er modtaget det nye sted.


Dette er ikke skrevet for at undgå registrering, den del har jeg allerede overstået. I betragtning af hvad google, facebook o.a. laver af overvågning, så er det en meget lille detalje at mit navn, adresse og telefonummer står i en database - selv hvis den database havde været offentlig.


Rigtig god tænkning mataugust.

gerner og jeg fløj lidt i de samme tanker på et tidspunkt men blev enige om at der ikke skal foregå alt for meget over PM's ud over den standart Pm som folk for ved hver tilmelding på en tur, når så vi for deltagernes informationer og de bliver tilføjer til en liste på touren vil de blive slettet efter touren ender.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PĂĄ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 29. aug 2015, 01:45

Jeg sad lidt og tænkte om man kunne flette ind at anbefale folk at subscribe til tourtråden, hvis man ikke kommer hver dag synes jeg det er et must, så man kan følge med i den/de toure man er tilmeldt..

Det ville måske kunne æde nogle forsinkelser, de opstår jo ikke på grund af ond vilje, mere at man ikke lige tænker over det og får man så lige en mail om et indlæg i tråden bliver man gjort opmærksom på og og tænker ahhhhr crap det havde jeg ski svedt ud..

Jeg tror også at det vi nu skal bekræfte at vi har fået adressen på næste deltager og reglen om at man går videre hvis der ikke er svar, vil få det til at glide bedre..

Der er blevet lukket nogle huller hvor der ofte forsvinder dage, jeg tror dog at vi ikke kan undgå at der smutter en dag eller 3 hist og pist, det ville være naivt at tro andet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegĂĄende

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron