Tour opsĂŠtning - In progress



Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf sorenb » 25. aug 2015, 21:59

Jeg tÊnker at §§28-30 er relevant at forholde sig til i denne sammenhÊng
sorenb

 
IndlĂŠg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf Niels » 25. aug 2015, 22:01

Gerner skrev:.......... besÞg. Nu lader det sÄ til, at folk er relativt ligeglade med, om vi har deres information eller ej, de fleste er jo nok endt hos Krak alligevel. Derfor tÊnker vi, at fremadrettet, sÄ kommer der endnu et felt, som skal udfyldes, nÄr vi sender vores PB ud.
Den vil lyde cirka sÄledes:
Ønsker du at vi gemmer din data til kommende toure? (Hvis Nej, sÄ bliver der sendt en PB, hver gang du melder dig pÄ en tour):

Her fÄr du altsÄ din vilje, hvis det ikke lyder for groft, for vi Þnsker ikke at stÞde nogen som helst! PÄ denne mÄde, kan du altsÄ vÊlge, om du vil have gemt din data eller ej. Takker du nej, sÄ er du sÄ bare indforstÄet med, at du vil modtage en PB, hver gang du melder dig pÄ en ny tour. Takker du derimod ja, sÄ fÄr du ingen ny PB.

Her til sidst, vil jeg lige rose dig Niels, for synes det er pisse fedt, at du klager! Ellers kunne det jo ende ud med, at vi ingen tour deltagere havde, og det Þnsker vi i hvert fald ikke! Ligeledes til andre, sÄ mÄ i endeligt sige til, hvis i ser jer trÄdt over tÊerne, for uheldigvis, sÄ trÄder vi nogle gange lidt forbi...


Her er det , sÄ vidt jeg er orienteret, kun Toppe og jeg der har kommenteret, sÄ at postulere at vi er ligeglade, er nok at tage munden lidt for fuld
Lav en liste pr tur.
Smid oplysninger vÊk, nÄr deltager er uden ansvar.
Slet liste efter endt tour.

Det er meget lettere at styre det pr. tour end at skulle ajourfÞre en "medlemsliste", som vi alligevel ikke kan stole pÄ.
Niels

 

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf Walbum4262 » 25. aug 2015, 22:06

sorenb skrev:Jeg tÊnker at §§28-30 er relevant at forholde sig til i denne sammenhÊng

Kan du uddybe det SĂžren ?? Hvad omhandler de paragraffer og hvad syntes du der kan gĂžres ved det??
pÄ skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod trÊ kopper

PĂ„ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
IndlĂŠg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf sorenb » 25. aug 2015, 22:16

Walbum4262 skrev:
sorenb skrev:Jeg tÊnker at §§28-30 er relevant at forholde sig til i denne sammenhÊng

Kan du uddybe det SĂžren ?? Hvad omhandler de paragraffer og hvad syntes du der kan gĂžres ved det??

Paragrafferne handler om databehandlers forpligtelser ifbm registrering.
Som Niels skriver det ... lad vĂŠr at registrere, lad vĂŠr at lave en liste ikke engang pr tour ...I kommer i carambolage med persondataloven.
Tror det er nemmere at lade folk pro forma betale for dimsen og lade de 14 dages fuld retur ret vÊre bestemmende og den forsinkelse der kan komme pÄ tour'en ...
sorenb

 
IndlĂŠg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf Gerner » 25. aug 2015, 22:18

Niels skrev:
Gerner skrev:.......... besÞg. Nu lader det sÄ til, at folk er relativt ligeglade med, om vi har deres information eller ej, de fleste er jo nok endt hos Krak alligevel. Derfor tÊnker vi, at fremadrettet, sÄ kommer der endnu et felt, som skal udfyldes, nÄr vi sender vores PB ud.
Den vil lyde cirka sÄledes:
Ønsker du at vi gemmer din data til kommende toure? (Hvis Nej, sÄ bliver der sendt en PB, hver gang du melder dig pÄ en tour):

Her fÄr du altsÄ din vilje, hvis det ikke lyder for groft, for vi Þnsker ikke at stÞde nogen som helst! PÄ denne mÄde, kan du altsÄ vÊlge, om du vil have gemt din data eller ej. Takker du nej, sÄ er du sÄ bare indforstÄet med, at du vil modtage en PB, hver gang du melder dig pÄ en ny tour. Takker du derimod ja, sÄ fÄr du ingen ny PB.

Her til sidst, vil jeg lige rose dig Niels, for synes det er pisse fedt, at du klager! Ellers kunne det jo ende ud med, at vi ingen tour deltagere havde, og det Þnsker vi i hvert fald ikke! Ligeledes til andre, sÄ mÄ i endeligt sige til, hvis i ser jer trÄdt over tÊerne, for uheldigvis, sÄ trÄder vi nogle gange lidt forbi...


Her er det , sÄ vidt jeg er orienteret, kun Toppe og jeg der har kommenteret, sÄ at postulere at vi er ligeglade, er nok at tage munden lidt for fuld
Lav en liste pr tur.
Smid oplysninger vÊk, nÄr deltager er uden ansvar.
Slet liste efter endt tour.

Det er meget lettere at styre det pr. tour end at skulle ajourfÞre en "medlemsliste", som vi alligevel ikke kan stole pÄ.


At bruge udtrykket "ligeglad" er efter min mening helt okay, da vi trossalt 'kun' har fÄet kommentarer fra dig og Toppe. De andre havde jo nok rÄbt op, hvis de havde noget pÄ hjertet.

Hvad angÄr de sidste postulat, sÄ er dette ikke sandt.. MÄske det lettere jeres hjerter, at vi laver en ny liste pr. tour, men for os, skal vi til at lave mere arbejde. Jeg siger ikke, at vi har noget imod det ekstra stykke arbejde, men som alle andre pÄ denne Jord, sÄ vil vi gerne effektivisere processen.. Det er der som regel penge i.. musik15
Om vi gÞr det pÄ din mÄde, eller pÄ vores mÄde, giver samme resultat, dog giver vores lÞsning lige lidt mindre at lave.
Gerner

 
IndlĂŠg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf Niels » 25. aug 2015, 22:22

Fint.
Det blirÂŽ uden mig.
Niels

 

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf toppe » 25. aug 2015, 22:23

Niels skrev:
sorenb skrev:For ikke at tale om de forpligtelser der fÞlger sÄdan et register jvn.f. persondataloven ...

Det var jo lige det jeg pointerede. Har du noget nyt at tilfÞje? En personlig holdning der kan bidrage til en stÞrre forstÄelse?
Jeg har ikke startet dette for at spamme, sÄ vÊr venligst seriÞs. Tak.


Niels, nu synes jeg ikke du er helt fair overfor sorenb - som jeg lÊser dit indlÊg antÞd du muligvis noget i retning af det, som sorenb peger mere direkte pÄ, sÄ jeg kan ikke se, at hans indlÊg skulle vÊre useriÞst, tvÊrt imod... Men en uddybning fra sorenb (eller andre) ang persondataloven ville da vÊre kÊrkommen :-)

Niels skrev:
Gerner skrev:.......... besÞg. Nu lader det sÄ til, at folk er relativt ligeglade med, om vi har deres information eller ej, de fleste er jo nok endt hos Krak alligevel. Derfor tÊnker vi, at fremadrettet, sÄ kommer der endnu et felt, som skal udfyldes, nÄr vi sender vores PB ud.
Den vil lyde cirka sÄledes:
Ønsker du at vi gemmer din data til kommende toure? (Hvis Nej, sÄ bliver der sendt en PB, hver gang du melder dig pÄ en tour):

Her fÄr du altsÄ din vilje, hvis det ikke lyder for groft, for vi Þnsker ikke at stÞde nogen som helst! PÄ denne mÄde, kan du altsÄ vÊlge, om du vil have gemt din data eller ej. Takker du nej, sÄ er du sÄ bare indforstÄet med, at du vil modtage en PB, hver gang du melder dig pÄ en ny tour. Takker du derimod ja, sÄ fÄr du ingen ny PB.

Her til sidst, vil jeg lige rose dig Niels, for synes det er pisse fedt, at du klager! Ellers kunne det jo ende ud med, at vi ingen tour deltagere havde, og det Þnsker vi i hvert fald ikke! Ligeledes til andre, sÄ mÄ i endeligt sige til, hvis i ser jer trÄdt over tÊerne, for uheldigvis, sÄ trÄder vi nogle gange lidt forbi...


Her er det , sÄ vidt jeg er orienteret, kun Toppe og jeg der har kommenteret, sÄ at postulere at vi er ligeglade, er nok at tage munden lidt for fuld
Lav en liste pr tur.
Smid oplysninger vÊk, nÄr deltager er uden ansvar.
Slet liste efter endt tour.

Det er meget lettere at styre det pr. tour end at skulle ajourfÞre en "medlemsliste", som vi alligevel ikke kan stole pÄ.


Jeg er ogsÄ enig her.

Det kan godt vÊre at jeg er gammel og smÄparanoid, men jeg mÄ tilstÄ at da jeg fik mailen fra tourkaptajnen, udfyldte jeg mine oplysninger, men endte med at trykke pÄ 'log ud' i stedet for 'send'...
toppe

Brugeravatar
RedaktĂžr
 
IndlĂŠg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: NĂžrrebro

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf toppe » 25. aug 2015, 22:27

Gerner skrev:...At bruge udtrykket "ligeglad" er efter min mening helt okay, da vi trossalt 'kun' har fÄet kommentarer fra dig og Toppe.


Det er det bestemt ikke efter min mening - jeg synes det virker som en bÄde arrogant og alt for hurtig konklusion. Som jeg ser det er det sq en ommer...
toppe

Brugeravatar
RedaktĂžr
 
IndlĂŠg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: NĂžrrebro

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf Gerner » 25. aug 2015, 22:28

sorenb skrev:
Walbum4262 skrev:
sorenb skrev:Jeg tÊnker at §§28-30 er relevant at forholde sig til i denne sammenhÊng

Kan du uddybe det SĂžren ?? Hvad omhandler de paragraffer og hvad syntes du der kan gĂžres ved det??

Paragrafferne handler om databehandlers forpligtelser ifbm registrering.
Som Niels skriver det ... lad vĂŠr at registrere, lad vĂŠr at lave en liste ikke engang pr tour ...I kommer i carambolage med persondataloven.
Tror det er nemmere at lade folk pro forma betale for dimsen og lade de 14 dages fuld retur ret vÊre bestemmende og den forsinkelse der kan komme pÄ tour'en ...


I bund og grund forstÄr jeg godt jeres kritik til vores nye regler, men sÄ igen ikke.
Vi Þnsker IKKE, at trÊde nogen over fÞdderne, og derfor Þnsker vi ogsÄ en diskussion, i stedet for mudderkast, nÄr vi den uheldige gang trÊder nogen over tÊerne..

Som i nok har set, sÄ er ingen af os professionelle indenfor faget, men vi prÞvet virkeligt, at fÄr lÞftet touren til det bedre. SÄ at indsamle informationer fra deltagerne, sÄ vi som en fin lÞsning, til de forsinkelser der har haft mÄtte vÊre pÄ tidligere toure.

Jeg har nu lĂŠst de paragrafer, som du henviste til, og vi indrĂžmmer gerne, at vi mangler at informere jer om noget.. Nemlig vores EGEN data, som vi gerne oplyser..
For i bund og grund, sÄ er der ikke mange ben i de informationer vi indsamler, da den slags information ogsÄ bliver gemt, hvis man f.eks. kÞber ting pÄ internettet osv.

At du vil have folk til, at KØBE produkterne, hvor efter at sende produkterne tilbage pÄ returretten er en lÞsning, som jeg personligt helst vil undgÄ. Vi har jo touren, som fungerer henrivende, blot med et par enkelte mangler, hvorfor vi derfor gerne sÄ, at den blev til noget stÞrre end den er nu.
Gerner

 
IndlĂŠg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf Gerner » 25. aug 2015, 22:36

Niels skrev:Fint.
Det blirÂŽ uden mig.


toppe skrev:
Gerner skrev:...At bruge udtrykket "ligeglad" er efter min mening helt okay, da vi trossalt 'kun' har fÄet kommentarer fra dig og Toppe.


Det er det bestemt ikke efter min mening - jeg synes det virker som en bÄde arrogant og alt for hurtig konklusion. Som jeg ser det er det sq en omm
Niels skrev:Fint.
Det blirÂŽ uden mig.
er...


Det er beklageligt, at hĂžre jeres svar, da vi i bund og grund, kun gĂžr dette for jeres skyld.
Vi ser gerne, at i kommer med eksempler pÄ, hvordan i sÄ det kunne gÞres anderledes, i stedet for at nedlÊgge idéen med det samme.

Hvis der skal vÊre sÄ store komplikationer om, hvorvidt vi gemmer dataen eller ej, sÄ gemmer vi den kun til tourdeltageren har haft produktet.
Hvad vi dog Þnsker er, at i mÄske kunne komme op med en BEDRE lÞsning, sÄ bÄde i og vi bliver tilfredse.. Da det andet blot giver os ekstra arbejde.
Gerner

 
IndlĂŠg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf Niels » 25. aug 2015, 22:40

Gerner skrev:
Niels skrev:Fint.
Det blirÂŽ uden mig.


toppe skrev:
Gerner skrev:...At bruge udtrykket "ligeglad" er efter min mening helt okay, da vi trossalt 'kun' har fÄet kommentarer fra dig og Toppe.


Det er det bestemt ikke efter min mening - jeg synes det virker som en bÄde arrogant og alt for hurtig konklusion. Som jeg ser det er det sq en omm
Niels skrev:Fint.
Det blirÂŽ uden mig.
er...


Det er beklageligt, at hĂžre jeres svar, da vi i bund og grund, kun gĂžr dette for jeres skyld.
Vi ser gerne, at i kommer med eksempler pÄ, hvordan i sÄ det kunne gÞres anderledes, i stedet for at nedlÊgge idéen med det samme.

Hvis der skal vÊre sÄ store komplikationer om, hvorvidt vi gemmer dataen eller ej, sÄ gemmer vi den kun til tourdeltageren har haft produktet.
Hvad vi dog Þnsker er, at i mÄske kunne komme op med en BEDRE lÞsning, sÄ bÄde i og vi bliver tilfredse.. Da det andet blot giver os ekstra arbejde.


Hvorfor vil du gemme data?
Niels

 

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf Gerner » 25. aug 2015, 22:45

Niels skrev:
Gerner skrev:
Niels skrev:Fint.
Det blirÂŽ uden mig.


toppe skrev:
Gerner skrev:...At bruge udtrykket "ligeglad" er efter min mening helt okay, da vi trossalt 'kun' har fÄet kommentarer fra dig og Toppe.


Det er det bestemt ikke efter min mening - jeg synes det virker som en bÄde arrogant og alt for hurtig konklusion. Som jeg ser det er det sq en omm
Niels skrev:Fint.
Det blirÂŽ uden mig.
er...


Det er beklageligt, at hĂžre jeres svar, da vi i bund og grund, kun gĂžr dette for jeres skyld.
Vi ser gerne, at i kommer med eksempler pÄ, hvordan i sÄ det kunne gÞres anderledes, i stedet for at nedlÊgge idéen med det samme.

Hvis der skal vÊre sÄ store komplikationer om, hvorvidt vi gemmer dataen eller ej, sÄ gemmer vi den kun til tourdeltageren har haft produktet.
Hvad vi dog Þnsker er, at i mÄske kunne komme op med en BEDRE lÞsning, sÄ bÄde i og vi bliver tilfredse.. Da det andet blot giver os ekstra arbejde.


Hvorfor vil du gemme data?


Hvorfor vi gemmer dataen er fordi, at vi Þnsker at kunne kontakte de personer, som laver forsinkelser i touren. Vi siger ikke, at det er dig eller Toppe, som laver forsinkelserne, men for at gÞre det lige for alle, sÄ skal vi have alles informationer.
Det er ligeledes ogsÄ for f.eks. Claus' skyld, da det pÄ en eller anden mÄde, giver ham en form for sikkerhed. Der er ingen der tvinger ham til, at udlÄne for flere tusinde kroner ud, som han jo gÞr gratis, sÄ at vi giver ham en form for sikkerhed, er blot en lille gestus.
At vi sÄ gemmer dataen og ikke sletter den hver gang, er fordi vi ser det som en lettere lÞsning. Vi kan hurtigt se, at denne person har vÊret pÄ listen fÞr, og skal derfor IKKE til, at sende ham PB'er og opdatere et kartotek. SÄ springer vi lige et step eller to over.. AltsÄ = effektivisering..
Vi synes de informationer vi fÄr er relevante, og ser det derfor som en nÞdvendighed. Hvordan vi sÄ skal hÄndtere dem, hÄber vi i kan hjÊlpe med, sÄ vi alle bliver galde og tilfredse.
Gerner

 
IndlĂŠg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf toppe » 25. aug 2015, 22:52

Gerner skrev:
Niels skrev:Fint.
Det blirÂŽ uden mig.


toppe skrev:
Gerner skrev:...At bruge udtrykket "ligeglad" er efter min mening helt okay, da vi trossalt 'kun' har fÄet kommentarer fra dig og Toppe.


Det er det bestemt ikke efter min mening - jeg synes det virker som en bÄde arrogant og alt for hurtig konklusion. Som jeg ser det er det sq en omm
Niels skrev:Fint.
Det blirÂŽ uden mig.
er...


Det er beklageligt, at hĂžre jeres svar, da vi i bund og grund, kun gĂžr dette for jeres skyld.
Vi ser gerne, at i kommer med eksempler pÄ, hvordan i sÄ det kunne gÞres anderledes, i stedet for at nedlÊgge idéen med det samme.

Hvis der skal vÊre sÄ store komplikationer om, hvorvidt vi gemmer dataen eller ej, sÄ gemmer vi den kun til tourdeltageren har haft produktet.
Hvad vi dog Þnsker er, at i mÄske kunne komme op med en BEDRE lÞsning, sÄ bÄde i og vi bliver tilfredse.. Da det andet blot giver os ekstra arbejde.


Som der er lagt op til nu, modtager i en mail med relevante data fra tourdeltagerne. Hvis i lod den mail ligge i mailbakken og slettede dem efter hver deltager er fÊrdig med turen burde det vel vÊre til at have med at gÞre? Jeg forstÄr stadig ikke hensigten med at lave en slags database...
Som det er nu gÄr i allerede ind og med rÞdt highlighter deltagere, som ikke har givet jer data - det lader altsÄ ikke til at i er bange for lidt arbejde... ;-)
toppe

Brugeravatar
RedaktĂžr
 
IndlĂŠg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: NĂžrrebro

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf Gerner » 25. aug 2015, 23:02

toppe skrev:
Gerner skrev:
Niels skrev:Fint.
Det blirÂŽ uden mig.


toppe skrev:
Gerner skrev:...At bruge udtrykket "ligeglad" er efter min mening helt okay, da vi trossalt 'kun' har fÄet kommentarer fra dig og Toppe.


Det er det bestemt ikke efter min mening - jeg synes det virker som en bÄde arrogant og alt for hurtig konklusion. Som jeg ser det er det sq en omm
Niels skrev:Fint.
Det blirÂŽ uden mig.
er...


Det er beklageligt, at hĂžre jeres svar, da vi i bund og grund, kun gĂžr dette for jeres skyld.
Vi ser gerne, at i kommer med eksempler pÄ, hvordan i sÄ det kunne gÞres anderledes, i stedet for at nedlÊgge idéen med det samme.

Hvis der skal vÊre sÄ store komplikationer om, hvorvidt vi gemmer dataen eller ej, sÄ gemmer vi den kun til tourdeltageren har haft produktet.
Hvad vi dog Þnsker er, at i mÄske kunne komme op med en BEDRE lÞsning, sÄ bÄde i og vi bliver tilfredse.. Da det andet blot giver os ekstra arbejde.


Som der er lagt op til nu, modtager i en mail med relevante data fra tourdeltagerne. Hvis i lod den mail ligge i mailbakken og slettede dem efter hver deltager er fÊrdig med turen burde det vel vÊre til at have med at gÞre? Jeg forstÄr stadig ikke hensigten med at lave en slags database...
Som det er nu gÄr i allerede ind og med rÞdt highlighter deltagere, som ikke har givet jer data - det lader altsÄ ikke til at i er bange for lidt arbejde... ;-)


Databasen er egentligt fordi, at vi gerne vil kunne have et hurtigt overblik over tingene. Hvis du f.eks. skrev dig op til et produkt, sÄ vi man nemt kunne se, om vi havde informationer pÄ dig, i tilfÊlde af forsinkelser. SÄ skulle vi heller ikke bruge jeres tid pÄ, at i skulle skrive tilbage til os med informationer, altsÄ endnu en effektivisering. rulle2
At jeg har valgt, at skrive med rÞdt er simpelt. Claus havde jo lavet en Êldre trÄd med Aune X1-s'eren, hvorfor var derfor, at jeg lige skulle holde styr pÄ, hvem jeg havde skrevet til. Jeg har ikke noget imod, at bruge lidt ekstra arbejde, sÄfremt at i som deltagere fÄr en bedre oplevelse. Kunne det dog gÞres nemmere, sÄ sÄ jeg hellere det.

Men jeg er altsÄ hoppet i putkassen, sÄ hÄber vi kan finde en god lÞsning her en af dagene. :)
Vi kan forhÄbentligt finde en super lÞsning, sÄ alle bliver glade! 3musik
Gerner

 
IndlĂŠg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf Niels » 25. aug 2015, 23:41

Enten har i ikke forstÄet en pind af, hvad jeg har skrevet, eller ogsÄ kan i blot ikke argumentere for jeres holdninger.
Jeg er fĂŠrdig med tours.Billede
Niels

 

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf Claus-DK » 26. aug 2015, 02:07

jeg synes det er meget rimeligt at jeg ved hvem der lÄner mine ting, er det argument nok for at indsamle deltagernes adresser ??
SÄ ved jeg ogsÄ hvor det skal sendes hen....
PrÞv at tage mine briller pÄ et par sekunder jeg har for mange penge liggende et eller andet sted i Danmark, jeg aner ikke hvor de bor eller hvad dem der lÄner tingene hedder, er det sÄ underligt jeg gerne vil have en anelse mere sikkerhed for mine varer ??

Jeg forstÄr godt din pointe Niels, ogsÄ derfor jeg anbefalede Anders og David at gÞre regelsÊttet offentligt og diskutere dem hvis der var noget der gik nogle pÄ..

Der har ikke vÊret nogle kommentarer, at vi valgte at lave X1s touren med det nye regelsÊt var en fejl, min fejl jeg fik produktet hjem og ville gerne i gang og sÄ tÊnkte jeg at en stor og levende tourtrÄd pÄ en nystartet tour ville vÊre perfekt at starte med for Gerner...

Giv dem nu lidt snor, vi er igang med at udvikle det hele og det synes jeg du skal huske pÄ, der er ikke rigtigt nogen andre steder hvor sÄdan nogle ting her foregÄr som vi kan spÞrge til rÄds, vi har ikke nogen fÊrdig lÞsning, vi er bare ivrige for at komme fra start og har bare ikke det hele pÄ plads..

Gerner og Walbum har gjort og gĂžr et stort arbejde, jeg har set med fra sidelinjen og ved hvor meget energi der er blevet lagt i dette, jeg har prĂžvet at blande mig sig lidt som muligt..

Der er jo grunde til at der sker disse ting og alternativet var at touren dÞde, alt det sjusk hang mig sÄ langt ud af halsen og jeg har bandet flere medlemmer langt vÊk nÄr de tog pÄ ferie eller dÞde mens de havde mine ting stÄende, det er meget frustrerende at man stÄr med en kunde der ikke kan lÄne et produkt fordi ham der har lÄnt den ikke lige orker at lette rÞven i 5 uger..Det er ikke godt for et firmas Þkonomi og efterfÞlgende overskud til at sende ting pÄ tour..
FĂžler jeg at mine toure er til mere besvĂŠr end gavn for mig, stopper de da..

Har der nogensinde vÊret et forslag eller en kommentar noget sted pÄ dette forum jeg ikke har taget seriÞst ???
Jeg har alle dage vÊret lydhÞr overfor forslag og er det ogsÄ overfor dit, vi skal bare have fundet en god lÞsning har du et forslag ??

At sidde og skrive at Walbum og Gerner ikke forstÄr hvad du mener er noget vrÞvl, det har vÊret et emne i deres planer helt fra start, netop hvad vi skulle bruge af oplysninger og hvordan vi skulle gemme dem...
At vi ser meget forskelligt pÄ disse ting er ikke det samme som at vÊre uvidende.

Alt det der med loven er noget pjat, jeg har som udlÄner sq da ret til at vide hvor mine ting er, det kan loven da umuligt forbyde...
Det er adresser og telefon numre vi taler om oplysninger der med lidt snilde kan lokkes ud af Krak.dk.....
Hvad skulle 50 navne og adresser pÄ en liste, have af interesser for andre ??

Hvis vi skal undvÊre nogle tourdeltagere fordi jeg gerne vil vide hvor min ting er, sÄ mÄ det vÊre sÄdan..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf Claus-DK » 26. aug 2015, 02:54

Det eneste den her manĂžvre skal ende ud i er en bedre og mere velfungerende tour...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf nc8000 » 26. aug 2015, 03:54

Nu ved jeg ikke hvad det er for oplysninger der skal afleveres, men hvis vi blot taler om navn, adresse og kontaktinformationer synes jeg at det er et yderst rimeligt krav at skulle afgive for at kunne deltage i en tour. Jeg formoder ikke at denne liste skal ligge offentligt tilgÊngeligt og sÄ lÊnge personerne selv har afleveret oplysningerne og givet samtykke til at de gemmes er registerlovgivningen overholdt. Oplysningerne mÄ selvfÞlgelig ikke offentliggÞres eller sÊlges/gives videre. Ligeledes skal oplysningerne slettes pÄ anfirdring af den der har afgivet dem. Hvor lÊnge oplysningerne skal gemmes ved jeg ikke, men de behÞver jo strengt taget ikke at blive gemt lÊngere end til det er bekrÊftet at produktet er modtaget af nÊste mand.
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf sorenb » 26. aug 2015, 07:26

At et medlem afgiver oplysninger ifbm en tour er ikke ensbetydende med at medlemmet implicit har accepteret at oplysningerne gemmes til senere brug, eller anden brug.
Persondataloven er ret entydig ift. at den registrerede skal have givet samtykke, og der skal vÊre transparans ift hvordan, og i hvilke sammenhÊnge oplysningerne anvendes; det er den dataansvarlige (Hoved-Fi) der har den forpligtelse. Det her ikke i sig selv noget med offentliggÞrelse af oplysningerne, eller om disse mÄtte vÊre at finde pÄ anden vis.
Videregivelse af oplysninger til trediepart skal oplyses til den registrerede af den dataansvarlige (Hoved-fi).
Det jeg pÄpeger, er altsÄ at der fÞlger en rÊkke forpligtelser med ift at registrere oplysninger om personer. Det er ikke et spÞrgsmÄl om rimelighed eller om man mÄ foretage registreringen, men altsÄ blot, at man som dataansvarlig har en rÊkke forpligtelser. Ønsker Hoved-fi, eller Tour-kaptainerne dette kan det lovligt lade sig gÞre sÄfremt man overholder omtalte forpligtelser.
I mine Ăžjne er det relativt besvĂŠrligt, at vĂŠre dataansvarlig.

Indtil fornyligt har tour'en fungeret ved at deltagerne har meldt sig pÄ vhja. en post i en trÄd, og udveksling af personlige oplysninger har vÊret begrÊnset til deltagerne imellem. hvilket ikke fordre en sÊrlig forpligtelse. SÄ vidt jeg ved, er det kotyme, at deltageren der afsender, meddeler dette i trÄden, og deltageren der modtager, efterfÞlgende meddeler dette, i samme trÄd. Det er sÄledes muligt, ved gennemlÊsning af trÄden, at konstatere om lÄnetiden bliver overholdt.
Ift at man som modtager afgiver oplysninger til afsender, kan man ved samme lejlighed kopiere Tour-kaptainerne pÄ denne PB, Tour-kaptainerne kan ved modtagelse blot slette den foregÄende PB, idet oplysningerne ikke lÊngere er relevante at gemme. Jeg tÊnker, at det vil give Tour-kaptainerne mulighed for den direkte opfÞlgning de efterlyser.
Ift at enkelt deltagere ikke overholder lÄnetiden, mÄ man enten stÞtte sig til sin hukommelse, og de forskellige tour-trÄde, eller foretage en registrering af deltageren, med hvad deraf fÞlger.
sorenb

 
IndlĂŠg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Tour opsĂŠtning - In progress

IndlĂŠgaf Walbum4262 » 26. aug 2015, 07:51

Hej Niels og andre som syntes at dette nye tiltag overtrĂŠder nogle personlige grĂŠnser.

Niels selv om at jeg har forstÄelse for at nogle mennesker Þnsker at distancere sig fra at udlevere for meget personlig information pÄ nettet og jeg respektere denne holdning, syntes jeg dog personligt ikke jeg kan forstÄ din meget aggressive tilgang til dette emne her inde.

Der er trÄdsalt kun tale om 
Navn:
Adresse:
Email:
Telefon nummer:

Vi beder jo ikke folk om deres bank oplysninger samt cpr nummer

Er der mulighed for Niels at du vil uddybe hvorfor det er du ikke Þnsker at vi skal holde pÄ nogle af dine oplysninger ? Det vil kunne fremme min forstÄelse for hvad problemets kerne er og derved har jeg/vi nemmere ved at takle problemet.

Jeg hÄber du forstÄ og anerkender at gerner og jeg har brugt rigtig rigtig mange timer (frivilligt) pÄ at snakke om de her tours og hvilke ting der kunne gÞres for at tingene gik bedre end de har gjort hidtil

vi er kom med at oplÊg for nogen tid siden i form af fostex hpa-4 Touren og siden denne trÄd og der har mildest talt ikke vÊret sÊrlig meget respons pÄ denne trÄd.

Derfor blev x1s Touren den fĂžrste rigtige tour fordi den var en rigtig god prĂžve klud til det da mange Ăžnsker at prĂžve den grundet dens historie

Du har foreslÄet at der skal slettes informationer efter hver Tour, hvilket ogsÄ er en af flere mÄden denne problem stilling kan lÞses ( som sagt mangler jeg/vi stadig at fÄ problemet kerne oplyst )

Men jeg hÄber du har forstÄelse for at gerner og jeg selvom vi har meldt og frivilligt til at fÞlge 1 eller flere toure kommet til at bruge en hvis mÊngde tid pÄ at sÞrge for at den brugsanvisning for hvordan man deltager i en Tour efterfÞlges.

Vi er jo indlysende intereseret i at skÊre ned pÄ de punkter hvor gerner og jeg mener der er mulighed for at spare tid sÄ vi har mulighed for at koncentrere os om i vores optik andre vigtige punkter sÄ tourene gÄr bedre end de har gjort hidtil.

Det vil jo ikke vÊre som fÞrhen hvor tingene mere eller mindre kunne fÄ lov at sejle i flere uger.

Gerner og jeg vil komme til at bruge en anselig tid nÄr alt er oppe at kÞre pÄ at ajourfÞre ogsÄ div. Toure.. Punkter som

1: melder folk tilbage med de anviste ting der skal meldes tilbage med i trÄden jÊvnfÞr brugsanvisningen hvis ikke skal folk have en besked om dette.

2. OpstÄr der tekniske problemer med et produkt skal gerner og jeg sÞrge for at de rette folk bliver sat i forbindelse og tingene kommer til at glide igen

3. I tilfĂŠlde af for langt ophold af er produkt skal gerner og jeg have fat i vedkommende hvilket uden en database kan har vist sig at vĂŠre svĂŠrt

4. Det bliver gerner og mig der frem over opstiller lÄne trÄdene og sender produktet videre til fÞrste deltager sÄ vi har mulighed for at tage et billed af indholdet i produktet og lave en indholdsfortegnelse.


Dette er blot 4 ting jeg lige pÄ stÄende fod kan se vi skal lave, dertil kommer alle de andre uforsete ting vi ikke har taget hÞjde for som f.eks dilemmaer i forbindelse med den nye Tour struktur.

Jeg hÄber du vil vÊre behjÊlpelig med st finde en lÞsning som vi alle kan vÊre en del af

Mvh
David Walbum
pÄ skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod trÊ kopper

PĂ„ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
IndlĂŠg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

ForegÄendeNÊste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gĂŠster