Tour opsætning - In progress



Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Walbum4262 » 26. aug 2015, 08:12

sorenb skrev:At et medlem afgiver oplysninger ifbm en tour er ikke ensbetydende med at medlemmet implicit har accepteret at oplysningerne gemmes til senere brug, eller anden brug.
Persondataloven er ret entydig ift. at den registrerede skal have givet samtykke, og der skal være transparans ift hvordan, og i hvilke sammenhænge oplysningerne anvendes; det er den dataansvarlige (Hoved-Fi) der har den forpligtelse. Det her ikke i sig selv noget med offentliggørelse af oplysningerne, eller om disse måtte være at finde på anden vis.
Videregivelse af oplysninger til trediepart skal oplyses til den registrerede af den dataansvarlige (Hoved-fi).
Det jeg påpeger, er altså at der følger en række forpligtelser med ift at registrere oplysninger om personer. Det er ikke et spørgsmål om rimelighed eller om man må foretage registreringen, men altså blot, at man som dataansvarlig har en række forpligtelser. Ønsker Hoved-fi, eller Tour-kaptainerne dette kan det lovligt lade sig gøre såfremt man overholder omtalte forpligtelser.
I mine øjne er det relativt besværligt, at være dataansvarlig.

Indtil fornyligt har tour'en fungeret ved at deltagerne har meldt sig på vhja. en post i en tråd, og udveksling af personlige oplysninger har været begrænset til deltagerne imellem. hvilket ikke fordre en særlig forpligtelse. Så vidt jeg ved, er det kotyme, at deltageren der afsender, meddeler dette i tråden, og deltageren der modtager, efterfølgende meddeler dette, i samme tråd. Det er således muligt, ved gennemlæsning af tråden, at konstatere om lånetiden bliver overholdt.
Ift at man som modtager afgiver oplysninger til afsender, kan man ved samme lejlighed kopiere Tour-kaptainerne på denne PB, Tour-kaptainerne kan ved modtagelse blot slette den foregående PB, idet oplysningerne ikke længere er relevante at gemme. Jeg tænker, at det vil give Tour-kaptainerne mulighed for den direkte opfølgning de efterlyser.
Ift at enkelt deltagere ikke overholder lånetiden, må man enten støtte sig til sin hukommelse, og de forskellige tour-tråde, eller foretage en registrering af deltageren, med hvad deraf følger.


Søren det lader til at du har rimelig styr på det med person data loven og paragraffer.

Er det muligt om du kunne samme fatte en tekst vi kan vedhæfte den pm folk for med indsamling af oplysninger så de giver os tilladelse til det og vi overholder reglerne ?
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 08:14

Ja...
Det korte og det lange er at hvis man vil være med i vores toure, som i det store hele ikke vil ændre sig, må man leve med at ham der låner dig en ting til flere tusinde kroner (kvit og frit).ved hvem du er..

Kan man ikke leve med det så giv mig besked så skal jeg nok fjerne jer fra listerne..

Der er ingen pligt til at deltage i vores toure, det er heller ikke en ret at deltage..

Gerner og Walbum jeg er sq ked af at i bliver overfaldet på denne måde, det har i ikke fortjent...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 08:35

SorenB@
Jeg har for en sikkerheds skyld slettet dig på S16 listen, det var lidt det budskab jeg opfangede fra dig og folk skal bestemt ikke føle sig presset eller tvunget til at gøre noget de inderst inde ikke bryder sig om..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf telum » 26. aug 2015, 08:44

Må sige jeg er på linie med Niels. Der er nok steder der gemmer ens personlige oplysninger og hvem ved hvor de ender henne? Der er rigtigt mange der er ligeglade med privatlivet og den slags logninger, men det gør ikke problematikken mindre.

Jeg har svaret på PB'en, men jeg er ked af, at mit telefonnummer nu er hoved-fi.dk's eje for evig tid. Problemet er mest, at man kan kæde informationen "Jesper er interesseret i hovedtelefoner" sammen med andre informationer ud fra adresse/telefonnummer osv. Kun fantasien sætter grænser og der er ingen garantier for, at den liste ikke kommer i de forkerte hænder der hellere end gerne vil sælge informationen.

Hvis man vil være med i en tour og tilfældigvis har fået nyt nummer eller er flyttet, så skal man med denne ordning huske at få opdateret det usynlige kartotek - bliver risikoen for fejlsendinger ikke høj? Der kan også nemt gå lang tid fra man tilmelder sig og til man er næste mand på listen.

Jeg synes det fungerede fint med at nuværende låner sender pb til næste mand og beder om informationer så snart man har fået pakken - hvis ikke der bliver svaret nogenlunde hurtigt går buddet videre til næste mand. Problemet er vel mest at folk kommer til at sidde på udstyret i al for lang tid, og det tror jeg ikke dette vil hjælpe ret meget på.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Niels » 26. aug 2015, 08:49

Claus-DK skrev:Ja...
Det korte og det lange er at hvis man vil være med i vores toure, som i det store hele ikke vil ændre sig, må man leve med at ham der låner dig en ting til flere tusinde kroner (kvit og frit).ved hvem du er..

Kan man ikke leve med det så giv mig besked så skal jeg nok fjerne jer fra listerne..

Der er ingen pligt til at deltage i vores toure, det er heller ikke en ret at deltage..

Gerner og Walbum jeg er sq ked af at i bliver overfaldet på denne måde, det har i ikke fortjent...


Jeg mener det er fuldt rimeligt at man skal kvittere med navn, adresse, telefonnummer samt mailadressse. Jeg har aldrig påstået andet!
At oprette et register uden nogen form for regler og kontrol er en helt anden sag. Såremt tourene ikke kan eksistere uden, så er det helt fint, det bliver blot uden min deltagelse.

Jeg har ikke angrebet nogen aa jer, blot givet udtryk for min mening.
Niels

 

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 08:53

Jeres oplysninger bliver slettet når touren er slut..

Listen vi taler om er kortere og med færre informationer end der er på en kontaktperson på en almindelig telefon, har vi alle sikret at ingen andre har adgang til vores telefoner og hvad hvis vi taber dem ??

Jeg kan sagtens se det principielle i dette.

Vi tænkte at hvis vi samlede adresserne, ville kontakten gå hurtigere hvis der opstod problemer..så slap vi for at skulle ud og igennem 2-3 led for at komme i kontakt med et medlem..

Det fungerende ikke fint før, der var store forsinkelser og ting begyndte at forsvinde, det er ikke at fungerer fint i min optik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 09:40

Hvor er jeres tillid henne ??

Hvis jeg lægger alle mine toure sammen og regner lidt på penge har jeg risikeret mange hundrede tusinder kroner i touren og risikere hver eneste dag at noget forsvinder eller går i stykker, mens vi skriver har jeg for 12.000 kroner liggende et eller andet sted, den tillid har jeg vist alle der har deltaget i vores toure og så tror i at jeg kunne så meget som drømme om at misbruge jeres informationer og måske endda sælge dem ???

Jeg har ikke en eneste skide reklame på dette forum, jeg gør en kæmpe ære i at være fri af økonomiske interesser selv min egen, tror i da ikke jeg ville plukke de æbler der hang lige for ??? Hvis jeg endelig skulle begynde på sådan noget fis ??

Jeg har jeres adresser hvis i har handlet hos mig, har en eneste af jer modtaget en mail om noget som helst ??? Nej det har i ikke netop fordi jeg har stor respekt for at man har et privatliv..
Den ENESTE kunde jeg nogensinde forstyrrer er Stollesen, men det er kun fordi han er vokset fra at være kunde til en ven jeg gerne vil tale med af og til..

Samtidigt med at man bekymrer sig om en mikroskopisk liste som slet ikke komme til at eksistere, har de fleste en FACEBOOK profil, med absurd mangle flere oplysninger end adresser og telefonnumre og FACEBOOK gør et stort nummer ud af at fortælle at de gør lige præcis med jeres oplysninger hvad der passer dem...
Det var måske der man burde bruge sin energi hvis man er bekymret for sine data..

Tror i overhovedet jeg ville kunne sælge sådan nogle oplysninger hvis jeg ville ???
Hvem skulle jeg sælge dem til ?? mig selv ???
Hvad kan man få for en liste med 25 navne og numre ??

Hvis der kom en skummel mand og bød mig 100.000 kroner for de lister som ikke findes, ville jeg måske overveje det, men der ligger jo personnumre på over en½ million danskere frit tilgængelige på nettet, det var hvad de sagde i nyhederne..

Kan vi ikke få en diskussion på et passende niveau ???
Man skulle tro vi talte statshemmeligheder...det er altså bare en kort liste med 20-50 navne måske kun 10
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Kena » 26. aug 2015, 10:17

Har ikke så meget at tilføje diskussionen, så har derfor holdt mig på sidelinien. Allerførst vil jeg sige stor tak til Claus og de andre forhandlere, der gennem årerne har sendt produkter på låneture. Det har virkeligt været til stor glæde og givet stor erfaring. Meets er også udbytterige, men det er noget andet at kunne lytte til udstyr i rog og mag hjemme flere dage i træk. Også tak til de turkaptajner der trådt til. Meget fint at I vil påtage jer arbejdet med at få tours til at forløbe glat, til glæde for både lånerne og forhandler.

Jeg forstår godt den principielle diskussion om beskyttelse af data. Personligt er jeg ikke på Facebook eller andre sociale medier, da jeg netop forsøger at værne om mit privatliv.

Alligevel må jeg sige, at det er en meget lille pris at skulle betale for lån af udstyr til tusindvis af kroner, at oplyse navn, adresse og kontaktoplysninger. Det har jeg intet problem med. Dog vil jeg mene at det bedste vil være at udbede sig disse oplysninger før hver tour, og ikke have et lånerregister. Jeg ved godt at det vil give ekstraarbejde, men for forhandler og turkaptajner er der vel også en ekstra sikkerhed i at adresse og kontaktoplysninger er opdaterede?
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf sorenb » 26. aug 2015, 10:26

@Claus: er du ikke selv med til at afspore diskussionen her? Istedet for at du forholder dig til, at der nogle medlemmer, der ikke ønsker at deres personlige oplysninger er registreret hos Hoved-fi permanent? Samme medlemmer har på forskelligvis givet udtryk for en forståelse ift at udlåner selvfølgelig skal vide hvem der låner. Jeg har ikke øjnet en eneste der finder det urimeligt. Det der bliver kommenteret på, er registrering af personlige oplysninger på mere eller mindre permanent basis, intet andet end det.
Vil man absolut lave en registrering, og følge lovgivningen på området, skal der være transparens og de registrede oplyses om brugen af oplysningerne m.v. Det kan sagtens gøres lovligt. Der er så nogle medlemmer der ikke ønsker dette, og dermed ikke ønsker at deltage i tour'ene fremadrettet, og det er velsagtens den overvejelse du og tour-kaptainerne skal gøre jer; hvad er vigtigst, tour'ens udbredelse, eller permanent registrering af deltagerne?
Endelig har jeg svært ved at forstå, at en PB til afsender af produktet med kopi til Tour-kaptainen, med ens adresse oplysninger, der efterfølgende slettes når produktet er næste deltager i hænde, ikke skulle være nok til at holde styr på tour'en; vil du eller Gerner/Walbum forklare, hvad der evt mangler?

Mht at Gerner/Walbum bliver 'overfaldet' har jeg nu svært ved at få øje på, og tænker at de nok selv er mand for at råbe op, om de oplever det sådan.

@Walbum: mht at forfatte en tekst, tænker jeg at det nok er bedst at få afklaret ovenstående inden en sådan forfattes.
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Kolind » 26. aug 2015, 10:43

Jeg er med på at nogle er ret principielle omkring denne slags med registrering osv. Jeg var da også selv lidt tvivlende da jeg fik en pb om at skulle sende navn, adresse, tlf og mail til en anden som ikke nødvendigvis direkte skal bruge det.
Men efter at have overvejet hvilken type data det er og hvad formålet med det er, har jeg ingen problemer med det. Hvis det blev lagt offentligt op i en tråd herinde, ville det helt klart være et no-go, men der er jo blot tale om en fil eller whatever liggende et sted med de helt basale kontaktinfo på mig. Hvem end som kender mig på facebook eller har mine kontaktinfo på telefonen, har disse data. Det er ikke nogen statshemmelighed som det før er nævnt. Og det er ikke offentligt tilgængeligt.
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 10:45

Jeg har lige talt med datatilsynet og hvis jeg ønsker at lave en liste over deltagerne er jeg i min gode ret til dette, der er nogle regler for hvordan jeg skal gemme dem og dem har jeg sikret mig jeg også kan leve op til..

Så lad os holde loven udenfor, det punkt er på plads..

En liste over dem der deltager i vores toure ville kunne gøre tingene meget lettere for vores kaptajner,det er den eneste grund, praktiske grunde for at få tingene til at blive bedre...

Hvis der er nogle der har afsporet denne tråd er det dem der snakker om love og regler uden at vide hvad der står i loven, loven er slet ikke et emne her, den er overholdt til punkt og prikke, jeg kendte ikke reglerne og derfor ringede jeg til en jurist og spurgte, hvis du ringer til Datatilsynet så spørg efter Signe, hun har det friskt i hovedet...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf telum » 26. aug 2015, 10:54

Claus-DK skrev:Det fungerende ikke fint før, der var store forsinkelser og ting begyndte at forsvinde, det er ikke at fungerer fint i min optik


Hvad var grunden til de store forsinkelser? Min opfattelse er, at det mest skete når et medlem beholdt udstyret alt for længe og ikke fordi medlemmet ikke kunne få fat i næste mand? Jeg har da set nogle kommentarer omkring det, men jeg kan ikke tro det kan forsinke en tour ret meget hvis man er tidligt ude.

Ting der forsvinder er selvfølgelig ikke OK og som Niels har jeg intet problem med, at tourleder / udlåner har en liste med navne og adresser, det er den blivende liste jeg er lidt ked af, men det ser ud til vi er enige om, at listen slettes efter tourafslutning?

Jeg har al mulig tillid til, at i vil gøre alt for at holde listen privat, men i teknologiens fagre verden viser historien bare, at det er ikke specielt nemt. Se evt. sagen om utroskab-sitet her for nylig...

Jeg er bekymret for, at en sideeffekt kan blive, at man får meldt sig på en tour og når man så skal modtage dimsen 3 - 6 måneder senere, ja så er man flyttet og har glemt at opdatere tourleder. I min optik er risikoen for at miste ting på denne måde større, end at tilmeldte medlemmer simpelthen beholder dimsen (hvilket i øvrigt ikke bliver afhjulpet af en liste med adresser - jeg går ud fra forrige medlem har adressen der er sendt til?).
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 11:02

Så vi står nu med det at der er nogle der er utrygge ved at jeg har adgang til deres adresser, det kan jeg ikke andet end respektere og rette mig efter jeres ønske om at blive slettet (på den liste der endnu ikke findes)..

Vi skulle ikke have trukket de nye regler ned over en allerede startet tour, det var forkert af mig, det tager jeg på mig og undskylder..

For det er vel der skoen trykker ??
Der er kommet nye regler efter i er kommet på listen og det føles ubehageligt at de bare bliver mast ind på morgenbordet, det sker ikke igen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Kena » 26. aug 2015, 11:08

For god ordens skyld vil jeg lige præcisere at jeg ikke har noget imod at adresse og kontaktoplysninger er i et lånerregister. For forhandlerens skyld mente jeg blot at det vil være mere sikkert at få bekræftet disse oplysninger før hver tour.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Niels » 26. aug 2015, 11:15

Min tilgang til denne snak er, at jeg forholder mig til det skrevne, og ikke hvad jeg tror folk tænker eller måske vil gøre.
Det er skrevet at TourKaptajnerne administrerer vores Tourer, uden indblanding fra din side. Af de senere skrevne fremgår det at der bliver lavet en database indeholdende navn, adresse, telefonnummer samt mailadresse - med det formål at skabe et hurtigere overblik.

Jeg har endnu ikke fået en forklaring på, hvorleder der skabes overblik med en database med dette indhold.
Jeg har foreslået at der istedet kvitteres ved tilmelding til en tour med samme data, blot skal de slettes når de ikke længere er nødvendige for tourens afvikling. Dette var der blandt TourKaptajnerne ikke forståelse for, hvorfor den naturlige konsekvens var et jeg ikke længere deltager.

Dette har intet med dig at gøre Claus. Hvorfor du angriber mig for ikke at ha´ tillid til dig, er mig komplet uforståeligt. Jeg har altid haft fuld tillid til dig og har på intet tidspunkt givet udtryk for andet.

Forslag og kommentarer til tourenes afvikling blev efterspurgt. Jeg kommenterede - og nu får jeg at vide at jeg ikke har tillid til dig. Hvad er det der foregår?
Niels

 

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 11:20

telum skrev:
Claus-DK skrev:Det fungerende ikke fint før, der var store forsinkelser og ting begyndte at forsvinde, det er ikke at fungerer fint i min optik


Hvad var grunden til de store forsinkelser? Min opfattelse er, at det mest skete når et medlem beholdt udstyret alt for længe og ikke fordi medlemmet ikke kunne få fat i næste mand? Jeg har da set nogle kommentarer omkring det, men jeg kan ikke tro det kan forsinke en tour ret meget hvis man er tidligt ude.

Ting der forsvinder er selvfølgelig ikke OK og som Niels har jeg intet problem med, at tourleder / udlåner har en liste med navne og adresser, det er den blivende liste jeg er lidt ked af, men det ser ud til vi er enige om, at listen slettes efter tourafslutning?

Jeg har al mulig tillid til, at i vil gøre alt for at holde listen privat, men i teknologiens fagre verden viser historien bare, at det er ikke specielt nemt. Se evt. sagen om utroskab-sitet her for nylig...

Jeg er bekymret for, at en sideeffekt kan blive, at man får meldt sig på en tour og når man så skal modtage dimsen 3 - 6 måneder senere, ja så er man flyttet og har glemt at opdatere tourleder. I min optik er risikoen for at miste ting på denne måde større, end at tilmeldte medlemmer simpelthen beholder dimsen (hvilket i øvrigt ikke bliver afhjulpet af en liste med adresser - jeg går ud fra forrige medlem har adressen der er sendt til?).



Tak
Jeg kan jo ikke vide præcist hvad der har ligget til grund for de forsinkelser vi har oplevet, men det var ved at drive mig til vanvid, folk svarede ikke og holdt på tingene i måneder, jeg vil ikke hænge nogle ud,så ingen navne her, men det var en situation der bare blev værre og værre, noget måtte jeg gøre hvis touren skulle overleve..

Jeg synes bare at det ville være dejligt hvis tingene fungerede bedre for os alle sammen.

Jeg har læst Orwells 1984 utallige gange, jeg er meget opmærksom på de ting og jer der kender bare lidt til mig kender også mine holdninger til overvågningssamfundet, det er noget møg...

En eventuel liste skal jo helst aldrig komme i brug, det er hele ideen med den, og der vil stadig være kontakt mellem lånerne når tingene skal sendes, så det vil ikke give problemer med gamle adresser..

Jeg ved godt at en liste med adresser er lige så effektiv sikring mod tyveri som en redningsvest 6km fra land i ishavet, men redningsvesten er bedre end ingenting..

Et tourbesøg på 14 dage tager over en måned i gennemsnit , det er realiteterne..
Det vil så også sige at når vi når nummer 5 på en hvilken som helst liste er nyhedens interesse svundet og det er da en skam..
Jeg når som butik også ud til mange færre kunder og potentielle kroner til næste tourprodukt, man er altså nød til at forstå at dette er en aftale som begge parter har glæde af, jeg får omtale på nettet og vist min produkter og i prøver ting af i fred og ro uden noget købspres på nogen måder, jeg synes det er en fin aftale.

Jeg kunne ret sikkert bruge mine penge på mere fornuftige ting end touren, men jeg vil gerne give tilbage til forumet som har gjort så meget for mig..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 11:24

Niels skrev:
Jeg har endnu ikke fået en forklaring på, hvorleder der skabes overblik med en database med dette indhold.
Jeg har foreslået at der istedet kvitteres ved tilmelding til en tour med samme data, blot skal de slettes når de ikke længere er nødvendige for tourens afvikling. Dette var der blandt TourKaptajnerne ikke forståelse for, hvorfor den naturlige konsekvens var et jeg ikke længere deltager.



Planen med den database var at det skulle være lettere for kaptajnerne, intet andet og det er skrevet flere gange..

Det er lettere at finde et navn på en alfabetisk liste end at skulle til at rode 100vis af PBer igennem, andet er der ikke i det...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf telum » 26. aug 2015, 11:28

En eventuel liste skal jo helst aldrig komme i brug, det er hele ideen med den, og der vil stadig være kontakt mellem lånerne når tingene skal sendes, så det vil ikke give problemer med gamle adresser..


OK så havde jeg misforstået konceptet lidt tror jeg. Hvis tourleder så bare sletter listen efter endt tour er jeg fint tilfreds. thumbs
For mig betyder det ikke noget at det ikke sker løbende, for det kan godt blive et stort arbejde for tourlederne synes jeg.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 11:33

Jeg forstår simpelthen ikke at det skal pustes sådan op, alle der gerne vil have jeres numre og adresser kan finde dem på krak..
Vi vil naturligvis respektere hvis folk har hemmelig adresse eller nummer og forklare dem at så kan de desværre ikke deltage..

Måske udviser du ikke mistillid, men nogen tillid til at jeg overholder regler og love synes jeg heller ikke jeg kan læse mig til nogen steder, jeg har altså haft din adresse i snart 5 år i mit kundekartotek..
Det har jeg på de fleste tourdeltagere, så hvis jeg var hysterisk med lister og kontrol kunne jeg gøre det uden nogle ville opdage det, det ville være den letteste sag i verden, sådan er vi bare ikke her vi spiller med åbne kort og tager de knups det giver..

Jeg kunne køre touren over min butik og kræve deltagerne var registreret der med deres data, så ville det også være løst, men jeg synes bare at vi skal gøre tingene lette og tilgængelige uden alt for meget bøvl..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Tour opsætning - In progress

Indlægaf Claus-DK » 26. aug 2015, 11:43

Og måske er jeg lidt ømskindet på Gerner og walbums vegne, men det er altså fordi jeg har været vidne til det kæmpe arbejde de har lagt for dagen de sidste par uger, det er så meget større end man går og tror, der har været timelange diskussioner om alle mulige detaljer som jeg slet ikke havde overvejet fandtes..

Min stil er at bygge en båd hoppe op i den kappe tovet og så sejler jeg..
Walbum og Gerner tjekker lige at de har årerne med og at der ikke er hul i bunden af båden, sådanne detaljer har aldrig bekymret mig og det har jo lige netop været problemet i vores toure, jeg var kommet af sted uden benzin på motoren og lå og padlede rundt midt på havet ..

Så det bliver nogle andre ord der kommer i reglerne end tidligere, men det er i bund og grund de samme regler vi har haft de sidste 4½ år..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegåendeNæste

Tilbage til Forslag og kommentarer

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster